نماینده تهران از فشارهای احمدینژاد خبر داد که باعث 19 سال تعهد در آینده شده ولی وزیر نباید زیر آن میرفت.
احمد توکلی با بررسی حجم پروژههای عمرانی دولت از تاخیرهای پیاپی و هزینههای تحمیلی زیاد آن سخن گفت که منجر با گسترش نارضایتی عمومی شده است.بویژه از آن جهت که به دلیل وعدههای انتخاباتی بوده است.
رئیس مرکز پژوهشها 12 مورد از اثرات منفی این رویکرد را برشمرد که یکی از آنها بی اعتمادی به نظام سیاسی و تضعیف مشروعیت و اقتدار نظام بود.
وی با بیان اینکه عمدهترین سند سالانه، بودجه سنواتی است، ادامه داد: متاسفانه بررسی اعتبارات راه و ترابری نشان از تخصیصهای نادرست این اعتبارات دارد که البته ریشه در دورههای گذشته نیز دارد. طرح حرم تا حرم وخط آهن سریع تهران مشهد در هیچ جای بودجه 89 نیامده و هیچ یک از مراحل عملیاتی خود را پشت سر نگذاشته در حالی که باید تا پایان سال 91 به بهره برداری برسد
توکلی از بودجههای ملیاردی برآورد شده برای این پروژهها یاد کرد که با سرعت عمل دولت تا 11 سال آینده به طول خواهد انجامید و معلوم نیست که چرا دولت سقف 3 سالهای را تا پایان سال 91 اعلام کرده که سطح توقعات از دولت را بالا برده است.
نماینده تهران از وعدههای لاف و گزاف وزیر راه یاد کرد که به متوقف شدن راه تهران شمال انجامید و این بزرگراه همچنان در رکود به سر میبرد. 13 فقره قراداد برای 8 هزار کیلومتر راه در کشور نیز به جایی نرسیده است! پروژههای در دست اجرای راهسازی نیز ناتمام مانده و سرعت لازم را ندارد. این در حالی است که دولت برای 19 سال آینده تعهد ایجاد کرده ولی برای تحقق آن گامی بر نداشته است.
وی افزود: باید به روشنی اذعان کنیم که فشار برخی مقامات همچون رئیسجمهور در ایجاد این تعهدات بی تاثیر نبوده است. اما وزیر نباید زیر بار این کارها برود که زیان آن به مردم برود. آیا عقوبت اخروی بدتر از ادامه وضعیت موجود نیست؟ چطور در چنین شرایطی تازه وزیر تلاش میکند که استیضاحش را لغو کند؟
توکلی ادامه داد: علاوه بر دلایل غیرشرعی و غیرعلمی و مورادی از این دست برای استیضاح وزیر راه، عزل و نصبهای پیاپی که برخی سوء استفادههای مالی و فساد را ایجاد کرده نیز دلیل این استیضاح است؟ شما که پدر راه خوانده شدهاید چطور نمیتوانید مدیران کارکشتهای را سر کار بگذارید که هر شش ماه یک مدیر عوض نشود؟ در سی ماه چهار مدیر عامل عوض شدهاند که نتیجه آن تفاوت مدیریتها، هزینه نابجای منابع و زمینگیر شدن پروژههاست که دود آن به چشم مردم میرود.
به گفته این نماینده تهران، وزیر با برکناری برخی مدیران باتجربه افرادی را با لیسانس حسابداری و فوق لیسانس زبان و الهیات جایگزین آنها کرده است. او از این افراد نیز نام میبرد و می گفت که فردی را با لیسانس الهیات جانشین ریاست صنایع هوایی با 60 سال سابقه کرده است! با این انتصابها چگونه میتوان کشور را مدیریت کرد؟
توکلی در واکنش به نامه امروز میرتاجالدینی خطاب به هیات رئیسه مجلس در راستای لغو استیضاح وزیر راه گفت: تشخیص قانونی بودن کار در مجلس بر عهده هیات رئیسه و خود نمایندگان است و دولت چنین جایگاهی ندارد.
وی ادامه داد: شنیدهام که رئیسجمهور به وزیر دستور داده که به مجلس نیاید اما حفظ حرمت مجلس وجلوگیری از استیضاح این اقتضا را میکند که نمایندگان به این استیضاح رای دهند.
احمد توکلی با بررسی حجم پروژههای عمرانی دولت از تاخیرهای پیاپی و هزینههای تحمیلی زیاد آن سخن گفت که منجر با گسترش نارضایتی عمومی شده است.بویژه از آن جهت که به دلیل وعدههای انتخاباتی بوده است.
رئیس مرکز پژوهشها 12 مورد از اثرات منفی این رویکرد را برشمرد که یکی از آنها بی اعتمادی به نظام سیاسی و تضعیف مشروعیت و اقتدار نظام بود.
وی با بیان اینکه عمدهترین سند سالانه، بودجه سنواتی است، ادامه داد: متاسفانه بررسی اعتبارات راه و ترابری نشان از تخصیصهای نادرست این اعتبارات دارد که البته ریشه در دورههای گذشته نیز دارد. طرح حرم تا حرم وخط آهن سریع تهران مشهد در هیچ جای بودجه 89 نیامده و هیچ یک از مراحل عملیاتی خود را پشت سر نگذاشته در حالی که باید تا پایان سال 91 به بهره برداری برسد
توکلی از بودجههای ملیاردی برآورد شده برای این پروژهها یاد کرد که با سرعت عمل دولت تا 11 سال آینده به طول خواهد انجامید و معلوم نیست که چرا دولت سقف 3 سالهای را تا پایان سال 91 اعلام کرده که سطح توقعات از دولت را بالا برده است.
نماینده تهران از وعدههای لاف و گزاف وزیر راه یاد کرد که به متوقف شدن راه تهران شمال انجامید و این بزرگراه همچنان در رکود به سر میبرد. 13 فقره قراداد برای 8 هزار کیلومتر راه در کشور نیز به جایی نرسیده است! پروژههای در دست اجرای راهسازی نیز ناتمام مانده و سرعت لازم را ندارد. این در حالی است که دولت برای 19 سال آینده تعهد ایجاد کرده ولی برای تحقق آن گامی بر نداشته است.
وی افزود: باید به روشنی اذعان کنیم که فشار برخی مقامات همچون رئیسجمهور در ایجاد این تعهدات بی تاثیر نبوده است. اما وزیر نباید زیر بار این کارها برود که زیان آن به مردم برود. آیا عقوبت اخروی بدتر از ادامه وضعیت موجود نیست؟ چطور در چنین شرایطی تازه وزیر تلاش میکند که استیضاحش را لغو کند؟
توکلی ادامه داد: علاوه بر دلایل غیرشرعی و غیرعلمی و مورادی از این دست برای استیضاح وزیر راه، عزل و نصبهای پیاپی که برخی سوء استفادههای مالی و فساد را ایجاد کرده نیز دلیل این استیضاح است؟ شما که پدر راه خوانده شدهاید چطور نمیتوانید مدیران کارکشتهای را سر کار بگذارید که هر شش ماه یک مدیر عوض نشود؟ در سی ماه چهار مدیر عامل عوض شدهاند که نتیجه آن تفاوت مدیریتها، هزینه نابجای منابع و زمینگیر شدن پروژههاست که دود آن به چشم مردم میرود.
به گفته این نماینده تهران، وزیر با برکناری برخی مدیران باتجربه افرادی را با لیسانس حسابداری و فوق لیسانس زبان و الهیات جایگزین آنها کرده است. او از این افراد نیز نام میبرد و می گفت که فردی را با لیسانس الهیات جانشین ریاست صنایع هوایی با 60 سال سابقه کرده است! با این انتصابها چگونه میتوان کشور را مدیریت کرد؟
توکلی در واکنش به نامه امروز میرتاجالدینی خطاب به هیات رئیسه مجلس در راستای لغو استیضاح وزیر راه گفت: تشخیص قانونی بودن کار در مجلس بر عهده هیات رئیسه و خود نمایندگان است و دولت چنین جایگاهی ندارد.
وی ادامه داد: شنیدهام که رئیسجمهور به وزیر دستور داده که به مجلس نیاید اما حفظ حرمت مجلس وجلوگیری از استیضاح این اقتضا را میکند که نمایندگان به این استیضاح رای دهند.