۱۳۸۹ اردیبهشت ۳, جمعه

به یاد دکتر کاظم رجوی شهید حقوق بشر

شعری از اسماعیل وفا
ما را طريق دامن توفان دريدنست
راه از ميان سيل خروشان بريدنست
در شعله هاي خويش به قلب شب سياه
چون آفتاب ، وحشي و سوزان دميدنست
بر قله هاي عزم گل وحشي اميد
از شاخه هاي صاعقه سرخ چيدنست
مائيم آن سپيده كه ما را غروب نيست
ور هست تا سپيده ديگر رسيدنست
« مي در قدح كنيد رفيقان و گل به جيب
رسم عزاي ما نه گريبان دريدنست »

شهید کیوان گودرزی


مَی مَکران: تازه ترین اطلاعات در باره شکنجه شهید کیوان گودرزی قبل از مرگ. ساعت 1 بامداد روز ۵ شنبه ۲/۲/۸۹ جسد كيوان با يك دستگاه پژو استيشني و دو اسكورت اطلاعاتي وارد گيلانغرب شد. بیش از ۴۰ ماشین از فامیل هاي كيوان در ورودی شهر منتظر جنازه بودند که ماشین حامل جسد اصلا متوقف نکرد و جسد را در میان تدابیر شدید امنیتی بردند سردخانه مزار شهدای گیلانغرب و درب سرد خانه را اطلاعات قفل کرد تا کسی جنازه متلاشی شده را نبیند. هم چنین چندتا از فاميل هاي نزديك كيوان ديشب توي اداره ي اطلاعات بودند و بهشون تفهیم کرده بودند که به مردم بگن کیوان خودکشی کرده چندين نفر هم توسط نیروهای اداره اطلاعات توجيه شدند كه موقع تشیع جنازه شعار ندهند عكس نگيرندو فيلمبرداري هم نكنند. مردم فهميده و ستمديده گيلانغرب مراسم تشيع جنازه ي با شكوهي براي شهيد كيوان گودرزي به راه انداختند .ساعت 9 روز( 5 شنبه )در ميان اشك و اندوه ماتم 10000 گيلانغربي جسد پاك و مطهر شهيد والا مقام كيوان گودرزي در گيلانغرب به خاك سپرده شد به گفته شاهدان عيني که جسد کیوان را موقع غسل دیده بودند گفتند که مچ دست و پایش با برق سوزانده شده بود. زیر ۲ تا گوشش با مته سوراخ شده بود و سرش کاملا له شده بود انگار سرش را داخل دستگاه پرس گذاشته بودند .دو دنده و ران سمت راستش شکسته بود و از کمر به پایین بدنش کاملا سیاه بود.بینی و دندان های جلویش کاملا شکسته بود. موقع دفن جسد تمام حاضران به شدت گریه می کردند و از خدا خواستار رسوایی قاتلانش شدند. و می گفتند: براستی کیوان گناهش چی بود که این چنین فجيعانه به قتل رسید؟ آیا مجازات تحصن و اعتراض به دولت احمدی نژاد این چنین است؟

سه عضو يك خانواده به اتهام هوادارى از مجاهدين محكوم به مرگ شدند


صدور حكم اعدام
صدور حكم اعدام
سايت اسپيرو ـ  به ‌قلم گلناز اسفنديارى -  کمپين بين‌المللى براى حقوقبشر در ايران گزارش کرده که سه عضو يک خانواده (شوهر، همسرش و پسر) و دو نفر از دوستان نزديک آنها بعد از اينکه در سرکوب بعد از انتخابات دستگير شدند محکوم به مرگ شده‌اند. اين گروه حقوق بشرى گفت احکام مرگ، به ‌دنبال يک محاکمه غيرعادلانه که طى آن تنها شواهدى ضعيف ارائه شد صادر شدند. اين ۵نفر متهم شدند که فيلم و تصاوير را به يک گروه اپوزيسيون يعنى سازمان مجاهدين خلق ايران ارسال مى‌کردند که در ليست سازمانهاى ممنوعه آمريکا قرار دارد.

 آرون روديس يک سخنگوى اين کمپين گفت احکام مرگ مذکور با هدف تهديد و ارعاب جنبش اعتراضى صورت گرفته است.
يک وکيل که زندانيان سياسى را نمايندگى مى‌کند، به اين گروه گفته است وقتى که مقامات، زندانيان سياسى را متهم به عضويت در گروههاى اپوزيسيون مانند مجاهدين مى‌کنند ديگر براى رسانه‌هاى ايران و وکيلان حقوقبشر و خانواده‌ متهمين غيرممکن مى‌شود کيس‌هاى خود را دنبال کنند.
اين وکيل گفت اين موضوع به مقامات براى استفاده از چنين مجازاتهايى براى ارعاب منتقدان و ناراضيان دست باز مى‌دهد.

صدها نفر از کسانى که به‌دنبال دستگيريهاى خيابانى که بعد از انتخاب مجدد احمدى‌نژاد در تهران و ساير شهرها دستگير شدند و طى پروسدورهايى که توسط گروههاى حقوقبشر به سخره گرفتن عدالت بود محاکمه و محکوم شدند.
 در حاليکه برخى از آنها آزاد شدند ولى بسيارى هنوز در زندان مانده‌اند و بنابه گزارشات رسيده؛ در وضعيت دشواريبهسر مى‌برند.

محکومیت یک شهروند بهایی اهل سمنان به زندان و تبعید

 

یک شهروند بهایی ساکن سمنان به نام شعله طائف، که در آذرماه سال گذشته بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود؛ بر اساس رای دادگاه انقلاب سمنان به تحمل یک سال حبس تعزیری در تهران و دوسال زندگی خارج از سمنان محکوم شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اتهامات شعله طائف، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به نفع بهائیت عنوان شده است.
شایان ذکر است پرونده ی خانم طائف به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

علی برخیز

ان الحسين مصباح اهدي و سفينه النجاه
ميان ظهر عاشورا يزيد خفته دوران
ز گور كهنه اش برخاست
به قصد قتل دلداران
گناه ملت ما چيست
بجز فرياد آزادي
خداوندا تو شاهد باش
به هتك حرمت انسان
علي برخيز و باطل كن
بساط اين دغلبازان
كه اينان جامه حق را
بپوشاندن تن انسان
اللهم كل وليك حجت بن الحسن صلواتك عليك و علي غير
محرم غرقه در خون شد
بدست لشكر شيطان
خوارج در لباس دين
به روي نيزه ها قرآن
حلول روح دجال است
در اين شب راهه مرموز
خدايا آفتابت را
بتا بان بر سر ايران
علي....