۱۳۸۹ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

يورش وحشيانه عوامل وزارت اطلاعات به زندانيان گوهردشت ۷مجروح برجاى گذاشت

صبح روز دوشنبه ۱۵شهريور ماه عوامل وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج به زندانيان بند يک وحشيانه حمله کردند و حداقل ۷تن از زندانيان را بهشدت زخمىنمودند. چهار نفر از زخمىشدگان بهدليل شدت جراحات وارده، به بيمارستانهاى خارج از زندان منتقل شدند. يک چشم يکى از زندانيان بهنام جواد زارع، پس از انتقال به بهدارى تخليه شد.

سازمان دهندگان درگيريهاى خونين در بندهاى مختلف زندان گوهردشت کرج، دژخيمانى بنامهاى کرمانى و فرجى رئيس و معاون اطلاعات زندان گوهردشت کرج مىباشند.


احضار یک فعال کارگری به وزارت اطلاعات

گزارش دریافتی: علی یزدانی فعال کارگری و از زندانیان سیاسی دهه 60 به کمیته ی پیگیری وزارت اطلاعات احضار شد. وی که در سال های 62 تا 66 به اتهام عضویت در گروه های سیاسی در زندان اهواز زندانی بود در روز 14 شهریور 89 به کمیته پیگیری وزارت اطلاعات احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت. او که تحصیل کرده رشته ی تاتر است به خاطر فضای نامناسب فعالیت های هنری سال هاست که در شرکت های مختلف به کارگری مشغول است و همواره از حقوق کارگران دفاع کرده است. اشعار علی یزدانی در مجلات راه آینده و نشریات کانون مدافعان حقوق کارگر به چاپ رسیده است. هنوز از علت احضار نامبرده اطلاعی در دست نیست

معلمان خرید خدمتی برای چندمین بار دست به تجمع زدند

جمعی از معلمان خرید خدمتی (شرکتی) از 5 استان کشور از صبح امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند.

تعدادی از تجمع کنندگان که تعداد آنها حدود 100 نفر است در گفت‌و گو با خبرنگار خانه ملت درباره دلیل تجمع خود، گفتند: در حالی‌که آموزش و پرورش به ما گفته که به شما نیاز نداریم، ولی نیروهای بازنشسته چند سال پیش خود را فراخوان بکار کرده و یا از برخی معلمان رسمی در دو شیفت استفاده می‌کند.

تجمع‌کنندگان همچنین با اعلام اینکه به ما اجازه شرکت در آزمون استخدامی امسال را نداده‌اند، اظهار کردند: این در حالی است افرادی را که رشته فنی دارند قبول کرده و برای آموزش ابتدایی فرستاده‌اند.

این تجمع‌کنندگان که از استان‌های اصفهان، مازندان، آذربایجان شرقی و خراسان‌رضوی هستند، خاطرنشان کردند؛ با توجه به تجریه 4 تا 7 سالی که داریم آموزش و پرورش اعلام کرده که به شما نیازی نداریم.

ایشان پارچه نوشته های بیشتری با خود حمل می کنند و هر از گاهی شعارهایی مبنی بر حمایت مجلس از این افراد سر می دهند.

"نمایندگان مجلس حمایت حمایت" و " حفظ شان معلمی حذف معلمی نیست" از جمله شعارهایی است که این معلمان خرید خدمت سر می دهند.

این در حالی است که تجمع کنندگان در روزهای گذشته بدون سردادن شعار و در آرامش خواستار حمایت مجلس شده بودند.

در هفته گذشته و روز یکشنبه نیز تعدادی از این معلمان خرید خدمتی از استان‌های مختلف در مقابل مجلس تجمع کرده بودند.


گزارش آژانس اتمی؛ هشدار کاخ سفید به رژیم تهر ان

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از واشنگتن نوشت، کاخ سفيد گزارش روز دوشنبه آژانس بينالمللى انرژى اتمى در مورد رفتار رژیم تهران را نگران کننده دانست.

رادیو آلمان: کاخ سفید اعلام کرد که گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نشان می‌دهد که رژیم تهران هیچ التزامی به تعهدات خود در زمینه هسته‌ای ندارد.

کاخ سفید همچنین اشاره کرد که رژیم ایران به تلاش‌های خود برای گسترش برنامه هسته‌ای و ساخت سلاح اتمی ادامه می‌دهد.

واشنگتن به رژیم ایران هشدار داد که با ادامه این گونه رفتارها، بر انزوای خود می‌افزاید.


رژیم تهران اجازه ورود و بازرسی نمی دهد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که رژیم تهران به بازرسان باتجربه این آژانس اجازه ورود و بازرسی از تاسیسات هسته ای خود را نمی دهد و بدین ترتیب مانع انجام تحقیقات در باره برنامه هسته ایش می شود.

بنا به گزارشی که یک کپی آن بدست خبرگزاری فرانسه رسیده است، رژیم تهران بطور مرتب با ورود بازرسان باتجربه ای که از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای این رژیم معرفی می شوند، مخالفت می کند.

این گزارش حاکیست که مخالفتهای رژیم تهران، مانع از انجام ماموریت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نظارت بر فعالیتهای هسته ای این رژیم می شود.

این در حالیست که رژیم تهران ادعا می کند فعالیتهای هسته ایش تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.

کشورهای غربی معتقدند که رژیم تهران دارای یک برنامه مخفی تسلیحات اتمی است و به همین خاطر شورای امنیت سازمان ملل متحد، برنامه های اتمی این رژیم را تهدیدی برای صلح و امنیت جهان می داند.