۱۳۸۹ اسفند ۶, جمعه

دعوت به راهپیمایی در اعتراض به حصر موسوی و کروبی

سایت سحام نيوز: دعوت به راهپیمایی در اعتراض به حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبز

در پی هشدار شبکه های اجتماعی , تشکلهای سیاسی جنبش سبز و  بویژه جوانان پرشور اصلاح طلب به اقتدار گرایان حاکم بر کشور  برای رفع  حصر  غیرقانونی رهبران جنبش سبزاقایان موسوی و کروبی و همسرانشان، شورای هماهنگی راه سبز امید در همراهی با این خواست مشروع و قانونی  همگان را دعوت می نماید که دراعتراض به ادامه حصر و زندان خانگی رهبران جنبش روز سه شنبه 10 اسفند ، که مصادف با شب تولد میر بزرگوار جنبش است ، از ساعت 5 بعداز ظهر دست به تجمع و راهپیمایی از میدان امام حسین بسوی میدان آزادی با شعارهای «یا حسین ، میرحسین» و « یا مهدی ، شیخ مهدی» زنند و بدین وسیله  صدای خود را برای آزادی رهبران سبزمان به گوش حاکمیت برسانند.در شهرستانها  تظاهرات در میادین و خیابانهای اصلی برگزار خواهد شد.

در صورتی که صدای اعتراض ما شنیده نشود و حصر و زندان خانگی  غیرقانونی رهبران ادامه یابد, علاوه بر راه کارهای مناسب دیگر که شورا در  اطلاعیه های بعدی خود پیشنهاد خواهد کرد, از هم اکنون  همراهان سبز ر ا  دعوت به تجمعات اعتراضی  غیر متمرکز در سراسر کشوردر روز 24 اسفند  میکنیم و در همه این ایام از باورمندان به جنبش سبز خواهانیم که به آگاهی بخشی هرچه بیشتر در درون جامعه پرداخته و با صبر و استقامت ودر صفوف هماهنگ در مقابل سختی ها و ناملایمانی که از سوی اصحاب قدرت و کودتا برای تداوم وضعیت نامطلوب کنونی وتحمیل استبداد اعمال می شود راه عبور بسوی آینده و فردای  بهتر را برای همه ایرانیان باز نمایند و مطمئن باشند که سنت الهی و تقدیر  تاریخ بر پیروزی حق طلبان و عدالت خواهان  قرار دارد .

شورای هماهنگی راه سبز امید
05/12/1389

حذف یارانه ها؛ کاهش یارانه نقدی در سال آینده

سایت آفتاب: با توجه به لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ که توسط دولت به مجلس ارسال شده ، سهم هر ایرانی ۲۷ هزار تومان برآورد شده است.

براساس لایحه بودجه سال 1390 که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، یارانه اختصاص یافته در سال 1390 جمعا 19320 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با توجه به افزایش یارانه‌بگیران به 65 میلیون نفر از ابتدای سال 90 و تخصیص یارانه در 11 ماه این سال، جمعا به هر ایرانی در هر ماه 27 هزار تومان یارانه تعلق خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، یارانه فروردین 1390 هم اکنون واریز شده و بر این اساس در سال آینده برای 11 ماه باقیمانده به هر ایرانی حداکثر 27هزار تومان یارانه تعلق خواهد گرفت.

جبران هزینه هدفمندسازی در شرکت‌های دولتی

دولت در قانون بودجه 1389کل کشور با مجوز مجلس شورای اسلامی 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای جبران هزینه شرکت‌های دولتی ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها و بابت سهم 20 درصد درآمد یارانه آزاد شده اختصاص داده بود که این رقم در سال جاری به 6 هزار میلیارد تومان رسیده است.

براین اساس دولت قصد دارد، در دومین سال اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها 30 هزار میلیارد تومان از یارانه‌ها را آزاد و هدفمند کند که سهم 20 درصد برای جبران هزینه شرکت‌های دولتی (یا منابع حاصل از هدفمند کردن یارانه حامل‌های انرژی موضوع ردیف 130409) منبع 6 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین در لایحه بودجه 90 در جدول 9 اعتبارات یارانه‌ها در مجموع 21700 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که به نان، کالاهای اساسی، داروهای خاص، حمل و نقل اختصاص می‌یابد که در این بند 3500 میلیارد تومان به یارانه نان اختصاص یافته در حالیکه یارانه نان در سال 1389 حذف شده بود و احتمالا این یارانه به خرید تضمینی گندم از کشاورزان اختصاص یافته و هیچ ارتباطی به یارانه نان ندارد.

بی ‌اطلاعی از یک فعال حقوق زنان

کمیته گزارشگران حقوق بشر - با گذشت شش روز از بازداشت فرناز کمالی، فعال حقوق زنان و عضو کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز کماکان هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.

سعیده عسگری، دانشجوی رشته ی زبان فرانسه و فرناز کمالی، دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، عصر یکشنبه، یک اسفند ماه جاری توسط سرنشینان یک خودروی “سمند نقره ای” که متعلق به نیروهای امنیتی در چهار راه فلسطین تهران بازداشت شده‌اند.

در حالی که اخباری مبنی بر صدور قرار کفالت برای سعیده عسگری به گوش می‌رسد، حتی از محل نگهداری فرناز کمالی اطلاعی در دست نیست. وی تاکنون تماسی با خانوده‌ی خود نداشته است. تنها در شب بازداشت پس از تماس‌های مکرر با تلفن همراه وی، یک مٱمور امنیتی خطاب به خانوده‌ی وی گفته: « دخترتان در تجمع بازداشت شده، صبر کنید تا با شما تماس گرفته شود.»

فرناز کمالی پیش از در جریان تجمع ۲۵ خرداد ماه ۸۸ در تهران بازداشت شده و مدت یک هفته را در قرنطینه نسوان زندان اوین بسر برده بود.

بررسی گزينه نظامی درباره ليبی توسط پنتاگون

به گزارش سی ان ان، يک مقام ارشد نظامي آمريکا با اشاره به احتمال حمله نظامی به پایگاههای قذافی در ليبي تاکيد کرد که وزارت دفاع آمريکا همه گزينه‌ها را روي ميز قرار داده است.

اين مقام نظامی آمريکا خاطرنشان کرد، طرح‌هاي اوليه براي گزينه‌هاي نظامي و مطرح در مقابل اوباما در چارچوب اولويت‌هاي آمريکا مبني بر حمايت از شهروندان و منافع آمريکا و توقف خشونت عليه شهروندان غيرنظامي ليبي قرار دارند.

اين مقام ارشد نظامي آمريکا در ادامه از اظهارنظر درباره نقش نيروهاي آمريکايي درحمله احتمالي به ليبي خودداري کرد.

آخرین تلاش ‌های قذافی برای حفظ قدرت

رادیو آلمان: معمر قذافی تهدید کرده تمام توان خود را برای مقابله با معترضان به کار خواهد گرفت. برخی منابع خبری از احتمال به کارگیری سلاح‌ شیمیایی توسط ارتش لیبی گزارش داده‌اند و یک دیپلمات غربی "هر اقدامی علیه لیبی" را ممکن دانسته است.

شورای امنیت عصر جمعه برای دومین بار طی هفته‌ی جاری تشکیل جلسه داد تا پیشنهادهای مشخص بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد برای متوقف کردن خشونت‌ها در لیبی را به بحث و بررسی بگذارد. برای عصر جمعه نمایندگان کشورهای عضو ناتو نیز نشست فوق‌العاده‌ای را در بروکسل تدارک دیدند.


هزاران کشته در یک هفته

مطابق گزارش‌های دریافتی از لیبی برخورد خشونت‌آمیز با معترضان هر روز شدت بیشتری می‌گیرد. گفته می‌شود در شهر طرابلس که توسط یگان‌های ویژه به فرماندهی پسر قذافی کنترل می‌شود نظامیان به سوی مردم آتش گشوده‌اند. سازمان ملل از کشته شدن "هزاران نفر" در یک هفته‌ی گذشته خبر داده است.

شامگاه جمعه، ۲۵ فوریه، تلویزیون لیبی تصاویر زنده‌ای را پخش کرد که در آنها معمر قذافی مشغول سخن‌گفتن برای هوادارانش و تشویق آنها به ادامه مقابله با معترضان و مخالفان بود.

اغلب کشورهای جهان در تلاش خارج کردن شهروندان خود از لیبی هستند. یک روزنامه‌ی چاپ آنکارا نوشت دولت ترکیه برای خروج شهروندان این کشور ممکن است به عملیات نظامی متوسل شود. حدود ۲۵ هزار ترک در لیبی ساکن‌اند که تا کنون ۷۵۰۰ نفر آنها به کشورشان بازگشته‌اند.


اخراج لیبی از شورای حقوق بشر

به گزارش کاخ سفید باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تلفنی با سران کشورهای فرانسه و ایتالیا و نخست وزیر انگلیس گفتگو کرده تا در مورد اقدام‌های مشترک علیه قذافی با آنها تبادل نظر کند.

در ژنو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مشغول رایزنی در مورد اقدامات اعتراضی علیه دیکتاتور لیبی است. در نشست فوق‌العاده‌ای که برای بحث پیرامون اوضاع لیبی برگزار شده آمریکا و کشورهای اروپایی خواهان اخراج نماینده‌ی این کشور از شورا شده‌اند.


احتمال استفاده از سلاح شیمیایی

ظاهرا ارتش لیبی سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارد. وزیر دادگستری لیبی که از سمت خود استعفا داده و به معترضان پیوسته، می‌گوید قذافی در به کار بردن این سلاح‌ها درنگ نخواهد کرد.

یک کارشناس سلاح‌های کشتار جمعی ارتش آمریکا گفته است لیبی حدود ده تن گاز خردل در اختیار دارد. گمان می‌رود بخش اعظم این مهمات در انبارهایی در جنوب طرابلس نگهداری شوند.

آمریکا قصد دارد پرواز هواپیماها بر فراز آسمان لیبی را ممنوع اعلام کند. هدف از این اقدام جلوگیری از بمباران معترضان عنوان شده است. در همین حال برخی دیپلمات‌های غربی دخالت نظامی در لیبی را ممکن دانسته‌اند.

دبیرکل نیروهای ناتو، آندرس فو راسموسن اعلام کرده، در صورتی که کشورهای عضو ناتو بخواهند وارد عمل شوند این تشکیلات حاضر است نقش هماهنگ کننده را بر عهده بگیرد.

فراخوان گروه عدالت سبز برای 8 مارس روزجهانی زن

روز زن را به روز آزاديخواهي و عدالت زن ايراني تبديل كنيم
ما هرگز ديگر آرام نمي گيريم و بر جاي خود نمي نشينيم , ما جاي خودرا در صف اول مقدم پيدا ميكنيم و بس!

زنان و مردان آزديخواه / مردم دليرو بي باك

اين روزها و در شرايطي كه كشورمان بعداز سالها تحمل درد و رنج و زور, در مسير كسب آزادي گام نهاده وهمه  يك دل و يكرنگ در كوچه و خيابان ها فرياد نفي ديكتاتوري سر مي دهند, برما زنان اين خاك بعنوان مادران ميهن است كه در روز زن , بسيار فراتراز كسب برابري , براي ايجاد تغييري براي عدالت در كشورمان و رسيدن به آزادي گام برداريم .ما زنان وارثان خاكي هستيم كه روزي ايران زمين نام گرفت . پس به جاست كه در روزي كه به اسم ما زنان , نامگذاري شده , هويت خود را بر هويت خاك خود همگون سازيم و بعنوان يك زن ايراني , نداي ” ندا “ و ترانه سراي ” ترانه “ باشيم, همانها كه خاطره شان بر سنگ فرش همين خيابانها نقش بسته است , و شعله اي باشيم از آتشي كه زهرا بهرامي از آن دم زد . آنجا كه گفت : ما هرگز ديگر آرام نميگيريم و برجاي خود نمي نشينيم , ما جاي خود را در صف اول و مقدم پيدا ميكنيم و بس !

پس بياييد تا در پيوند با زنان شجاعي كه اكنون در بند و اسير هستند , در كنار دختران و مادران درد مندمان , روز 8 مارس را به روزي براي دادخواهي و خونخواهي جان باختگان راه آزادي و نوري براي فرياد حق تبديل كنيم . چرا كه زن ايراني چنين خواهد توانست روز زن را گرامي بدارد.
8مارس امسال را با اعتراضات گسترده در تهران و شهرستانها برگزارميكنيم

گروه عدالت سبز

رئیس جمهور فرانسه: قذافی بايد برود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور این کشور امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در ترکیه گفت، قذافی باید قدرت را ترک کند.

نیکلا سرکوزی که در یک کنفرانش مشترک مطبوعاتی با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه سخن می گفت، بر لزوم کناره گیری قذافی از قدرت تاکید کرد و اظهار داشت، قذافی باید برود.

سرکوزی گفت، فرانسه موضعی آشکار درباره لیبی دارد . خشونت های رخ داده مکرر و نظام مند علیه مردم لیبی قابل قبول نیست و درباره آن باید تحقیق شود و عاملان آن مجازات شوند.

تعلیق فعالیت موسوی در دانشگاه تربیت مدرس

سایت سحام نیوز: رئیس دانشگاه تربیت مدرس از تعلیق فعالیت میرحسین موسوی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فارس بیژن رنجبر با بیان اینكه میرحسین موسوی از مدت‌ها پیش در هیئت انتظامی این دانشگاه پرونده داشت و شكایت‌هایی نسبت به وی مطرح بود، اظهار داشت: سرانجام نتیجه بررسی‌های انجام شده به تعلیق فعالیت‌های وی ختم شد كه حكم تعلیق وی نیز ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به سعه صدر جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته و تأكید رهبر معظم انقلاب بر جذب حداكثری و دفع حداقلی ما نیز در این مسیر گام برداشتیم تا افرادی كه در فتنه سال 88 نقش‌آفرینی كرده‌اند، به دامان انقلاب بازگردند اما این مسئله محقق نشد.

رئیس دانشگاه تربیت‌مدرس با اشاره به اتفاقات رخ داده در 25 بهمن امسال گفت: اتفاقات رخ داده در این روز و فتنه‌انگیزی فتنه‌گران نشان داد كه دیگر جای مماشات با این افراد كه علنا در مقابل نظام ایستاده‌اند، وجود ندارد.

رنجبر در پایان خاطرنشان كرد: با توجه به مطالبات مردمی و همچنین درخواست‌های مكرر تشكل‌های دانشجویی و دانشگاهیان كشور و بر اساس نظر هیئت انتظامی دانشگاه، فعالیت میرحسین موسوی را در دانشگاه تربیت مدرس تعلیق و حكمش را نیز به وی ابلاغ كردیم.

کروبی در حصر کامل خانگی: پیروزی با ماست

دانشجونیوز: مهدی کروبی که پس از تظاهرات ۲۵ بهمن در حصرکامل خانگی بسر می برد و هیچ اطلاعی از او در دست نیست، در جدید ترین اظهاراتش تصریح کرده بود که پیروزی با ماست و در این راه رنج و مشقت ها شیرین است. این فیلم مربوط به قبل از یورش ماموران به خانه کروبی و تعویض قفلها و بازداشت فرزند وی است.

قذافی تنهای تنها شده و می داند جانش در خطر است

سردبیر نشریه "مغرب کنفیدانسیل" در تحلیلی در شبکه تلویزیونی فرانس24 از احتمال فرار قذافی به "سبها" در جنوب لیبی خبر داد.

این کارشناس مغرب در باره علت اینکه قذافی دیروز به جای سخنرانی علنی در تلویزیون به سخنرانی صوتی بسنده کرد گفت، مسلم است که طرابلس محاصره شده و احتمال سقوط آن وجود دارد. از سوی دیگر قذافی می داند که جانش نیز در خطر است.

وی در این باره که آیا رژیم قذافی به مخمصه افتاده است یا نه و اینکه آخرین حامیان وی چه کسانی هستند گفت، رژیم قذافی کاملا به مخمصه افتاده است. این روزها شاهد این هستیم که حتی نزدیک ترین حامیان وی نیز یکی پس از دیگری از وی فاصله می گیرند.

صبح امروز مطلع شدیم که احمد قذاف الدم که پسر عموی وی و از اعضای قبیله قذافی و از مشاوران نزدیک وی بود و برای ماموریتی به مصر اعزام شده بود از وی رویگردان شد. همچنین فرمانده ارتش یعنی ابوبکر یونس جابر نیز تحت بازداشت خانگی قرار دارد.

این کارشناس مغرب افزود، قذافی حتی نمی تواند به طور واقعی روی پسران خودش نیز که کنترل یگان های امنیتی را در اختیار دارند و اقدام به وحشت افکنی می کنند حساب کند.

حضور ماموران نشانه سست شدن پایه های حکومت است

امروز با مادرم برای خرید رفته بودیم. یکی از آشنایان قدیمی را دیدیم و داشتیم با او احوالپرسی می کردیم. آن آشنا می گفت تازه به محله ما اسباب کشی کرده اند. تا مادر پرسید جناب سرهنگ چطوره… چشم هایش گرد شد و آرام به مادرم گفت: اینجا کسی نمی دونه شوهرم سپاهیه … اگه امکان داره بین خودمون باشه … هم دلم برایش سوخت هم خوشحال بودم از این بزرگترین نشانه های پیروزی…
شک نکنید که راه را درست می رویم. اگر راهمان اشتباه بود یکم اسفند تهران پادگان نبود. اگر به خطا رفته بودیم امروز (پنج شنبه) تهران مملو از نیرو نبود. حالا باید با همه توان به اعتراض ها ادامه بدهیم.
فراموش نکنید رمز پیروزی ما حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان است. این حضور آنان بهترین تبلیغ برای ما و نشانه های سست شدن پایه های حکومت است.

بی‌خبری از یکی از دانشجویان بازداشت شده ۲۵ بهمن

با گذشت بیش از ۱۰ روز از دستگیری مهدی پیلتن فارغ التحصیل دانشگاه تهران خانواده وی در بی‌خبری مطلق از وضعیت وی به سر می‌برند.
خبرگزاری حقوق بشر ایران، مهدی پیلتن فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه تهران، در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در حالی که به محل کار خود در خیابان طالقانی مراجعه می‌نموده است توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

گفته می‌شود مهدی پیلتن دارای سابقه سیاسی خاصی نبوده و هنوز دلایل بازداشت وی نامعلوم می‌باشد و طولانی شدن قرار بازداشت و همچنین بی‌خبری مطلق از وی باعث نگرانی خانواده و دوستان ایشان گردیده است.

شایان ذکر است که در روزهای گذشته و به دنبال اعتراضات دو هفته اخیر در ایران، تعداد زیادی از فعالان دانشجویی، بازداشت شده‌اند.

سی دی رژیم در مدارس علیه موسوی و جنبش سبز

پخش سی دی رایگان ظهور در مدارس راهنمایی تهران، موسوی و جنبش سبز را دجال معرفی می کند!

اصل شستشوی مغزیه این فیلم مستند با دو مجری ساندیس خور شروع میشه که در آن خ.ر را پرچم دار امام زمان و ا.ن را شبیر معرفی می کند. قیام علیه کل جهان را تایید می کند حزب الله را دوست بن علی و مبارک و ملک عبدالله را دشمن امام زمان و تایید می کند که بعد از مرگ عبدالله(پادشاه عربستان) قیام شیعیان بر کفر شروع خواهد شد با یک مشت اراجیف این حرف ها را به بیننده القا می کند از همه بدتر به حدیث از امام علی میاره با پی زمینه عکس میرحسین میگه طرفداران دجال رنگ سبز می پوشند و فتنه می کنند
مرگ بر ساندیس خور

چه کمکی کرد حیدر مصلحی به جنبش سبز!

سخنان دیشب حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بیش از هر چیزی نشانگر عجز و درماندگی سگان گمنام امام زمان در برابر مردم بود. اگر سیمای جمهوری اسلامی همین وقت را در اختیار مخالفان حکومت قرار داده بود، امکان نداشت که بتوانند به این خوبی تو خالی و پوشالی بودن حکومت اسلامی را برای مردم روشن کنند. این چه سیستم اطلاعاتی است که رییس آن نمی تواند 2 کلمه حرف درست و حسابی بزند؟ دیشب یکبار دیگر مشخص شد که نمایندگان خدا و امام زمان بر روی زمین، با دروغ و بزرگنمایی در توانایی های سرکوبگرایانه خود در حال حکومت کردن هستند. تمام هنر آنها در بلوف زدن و دروغ های گوبلزی است و چیزی در چنته ندارند، به زودی و پس از فروپاشی آنها روشن تر خواهیم دید که چه اندازه پروپاگاندای تبلیغاتی رژیم فعال عمل می کرده است. سعید الصحاف را که فراموش نکرده اید. خامنه ای هزاران سعید الصحاف دارد که البته در روز موعود کاری از آنها ساخته نیست و علی خواهد ماند و حوزش .

حلقه محاصره جلاد لیبی تنگ ‌تر شد

رادیو فرانسه:. تا روز جمعه، مناطق مرزی غرب لیبی تحت اختیار دولت باقی مانده بود. اما ظاهراً اینک مأموران دولتی از شهرهای کوچک این منطقه گریخته‌اند. خبرگزاری فرانسه از شهرهای واقع در مرز تونس گزارش داد که هیچ نظامی یا پلیسی در خیابان‌ها دیده نمی‌شود

بدین ترتیب فقط در طرابلس است که هواداران حکومت همچنان قدرت را کم و بیش حفظ کرده‌اند. در عین حال مخالفت با حکومت و نافرمانی در میان مقامات نظامی هم بیشتر شده است.

از طرف دیگر، پاریس ولندن طرح قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کردند که از دادگاه جزایی بین‌المللی می‌خواهد کشتارهای اخیر در لیبی را به عنوان "جنایت علیه بشریت" بشناسد.

شکنجه گر بدنام رئیس زندان‌های استان البرز شد

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: طي حكمي از سوي رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربيتي كشور، «علي حاجي کاظم» رئیس بدنام زندان رجایی شهر و از عوامل اصلی فشار بر زندانیان سیاسی، با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره کل زندان‌های البرز منصوب شد.‏

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی (www.komitedefa.com)، علی حاجی کاظم رئیس زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) می‌باشد که طی سالیان گذشته با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و امنیتی-اطلاعاتی جمهوری اسلامی نقش مستقیم و عمده‌ای در سرکوب و شکنجه زندانیان سیاسی تبعید شده به زندان رجایی شهر داشته است. شکنجه زندانیان سیاسی این زندان با دستور مستقیم و بعضاً با نظارت مستقیم وی انجام می‌شود.

زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) معروف به قتلگاه و تبعیدگاه زندانیان سیاسی است که توسط علی حاج کاظم رئیس زندان، علی محمدی معاون او، و همچنین نبی الله فرجی نژاد معاونت حفاظت این زندان و با هماهنگی دستگاه قضائی و امنیتی، علاوه بر تشکیل باندهای مافیایی و تهیه و توزیع مواد مخدر، از آن برای تحت فشار گذاردن و حتی حذف فیزیکی زندانیان سیاسی استفاده می‌شود.

بنا بر گزارش‌های موجود، باندهای مافیایی زندان رجایی شهر کرج که همگی تحت نظارت این شخص به فعالیت‌هایی همچون ورود و توزیع گسترده مواد مخدر در زندان مبادرت می‌ورزند، در مواقع لازم و برای رفع مسئولیت از مقامات زندان و همچنین پیشبرد اهداف مقامات امنیتی اقدام به حذف فیزیکی زندانیان این زندان می‌کنند.

وی چندی پیش نیز با همکاری نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، و به منظور وارد آوردن فشار بیشتر به زندانیان سیاسی این زندان، با انتقال آن‌ها به بند ویژه امنیتی تازه تاسیس این زندان، اقدام به حصر، و قطع تمامی ارتباطات ایشان کرده است.

انتصاب این فرد که بی شک با موافقت و توصیه مقامات امنیتی و به عنوان پاداشی برای سرکوب و شکنجه‌های بی حد زندانیان سیاسی توسط وی صورت پذیرفته است، به طور قطع چراغ سبزی است از جانب دستگاه امنیتی-قضایی جمهوری اسلامی برای تداوم و گسترش وضعیت موجود در زندان رجایی شهر کرج به سایر زندان‌های این استان.

خامنه‌ای: وجود توافق صد در صد میان ما و برادر قذافی


سایت میزان خبر: رسانه های دولتی در ایران اخیرا از قذافی با عنوان «دیکتاتور لیبی» یاد می کنند اما مقامات سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی برخلاف تحولات مصر و بحرین همچنان از موضع گیری های گسترده در قبال جنایات اخیر قذافی خودداری کرده اند.

رهبر جمهوری اسلامی در دوران ریاست جمهوری سفری به کشور لیبی داشته است و در آن زمان از توافق کامل میان خود و «برادر قذافی» خبر داده است.

وبلاگ مصائب آنا با انتشار گزارش روزنامه ی اطلاعات  که باز نشر خبر رسمی برگزاری جمهوری اسلامی در ۱۹ شهریور سال ۱۳۶۳بوده است به بازخوانی تاریخی سفر حجت الاسلام سیدعلی خامنه ای رئیس جمهور وقت جمهوری اسلامی و رهبر فعلی آن به لیبی تحت زمامداری سرهنگ قذافی و مصاحبه ی او با تلویزیون لیبی پرداخته است.

لیبی – خبرگزاری جمهوری اسلامی – نخستین دور مذاکرات حجت الاسلام و المسلمین سید علی خامنه‌ای رئیس جمهوری اسلامی ایران و سرهنگ قذافی رهبر جماهیری لیبی شب گذشته آغاز شد و طرفین به مدت سه ساعت با یکدیگر پیرامون مسائل مختلف منطقه و جهان گفت‌و‌گو کردند.

خبرنگاران این خبرگزاری به نقل از وزیر امور خارجهٔ ایران گزارش می‌دهند: در این دیدار طرح ایران برای اخراج اسرائیل از مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد مطرح شد و سرهنگ قذافی رهبر لیبی آمادگی کامل کشور خود را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینهٔ این طرح اعلام داشت.

وی به خبرنگاران ایرانی همراه هیئت گفت: «در مذاکرات سرهنگ قذافی و حجت الاسلام خامنه‌ای پیرامون راه‌های مقابله با رژیم صهیونیستی و ابتکار ایران برای اخراج اسرائیل از مجامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد، همیچنین در زمینهٔ تقویت یک جبههٔ ضدامپریالیستی و ضدصهیونیستی از کشورهای مترقی و مسلمان و هماهنگی بیشتر جهت رویارویی با دشمنان اسلام و مسلمین مذاکرات بسیار مفیدی صورت گرفت و روی کلیات مسائل مطرح شده تفاهم کامل وجود داشت». وی اضافه کرد: «قرار است تصمیمات اتخاذ شده در مذاکرات سرهنگ قذافی و حجت الاسلام خامنه‌ای در کمیته‌های فرعی دنبال شود».

دکتر ولایتی هدف اصلی سفر رئیس جمهوری کشورمان به لیبی را هماهنگی میان ایران، سوریه و لیبی در مقابله با رژیم اشغالگر قدس توصیف کرد و افزود: «در کنار این مساله، مسائل منطقه، شمال آفریقا، خاورمیانه و همچنین مسائل بین المللی از جمله مقابله با تلاش بعضی رژیم‌ها برای خارج ساختن رژیم مصر از انزوا مطرح خواهد شد، می‌توان گفت که بعد دیگر این سفر مقابله با قرارداد ننگین کمپ دیوید است».

دکتر ولایتی گفت: در یک بررسی مقدماتی می‌توان گفت نتایج این دیدار بسیار مفید بوده است. وی اظهار امیدواری کرد که این دیدار‌ها در سطح سران بین ایران و کشورهای دوست در آینده توسعه یابد.

برخورد رسانه‌های گروهی جهان
وزیر امور خارجه سپس در مورد برخورد رسانه‌های گروهی با سفر هیات بلندپایهٔ جمهوری اسلامی ایران گفت: «ابتدا رسانه‌های وابسته هدف اعلام شده از این سفر را تحریف کردند و آنرا در راستای اختلافات واهی بین ایران و متحدین نزدیک آن ذکر کردند. وسائل ارتباط جمعی فلسطین اشغالی در این زمینه تفسیرهای مغرضانه‌ای را انتشار دادند. ولی اکنون مجبور شده‌اند به اهمیت این سفر اعتراف کنند».

آخرین دور مذاکرات ایران و لیبی
آخرین دور مذاکرات آقای خامنه‌ای رئیس جمهوری اسلامی و سرهنگ قذافی رهبر لیبی دیروز پس از ۳ ساعت بحث پیرامون مسائل مورد علاقهٔ دو کشور پایان یافت.

در این مذاکرات طرح اخراج رژیم اشغالگر قدس از مجامع بین المللی بویژه از سازمان ملل متحد و همکاری‌های مشترک در مقابله با رژیم صهیونیستی و راه‌های مقابله با پیمان ننگین کمپ دیوید و پیشنهاد مربوط به همکاری با کشورهای پیشرو مسلمان بررسی شد. همچنین طرح جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل کمیتهٔ جهانی حمایت از سیاهپوستان مستضعف آمریکا و طرح تلاش برای هماهنگی بین کشورهای جهان سوم که در معرض تهاجمات امپریالیسم آمریکا هستند، مطرح و مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این مذاکران وزیر سپاه پاسداران و فرمانده نیروی زمینی پیروزی‌های اخیر سپاهیان اسلام در جنگ را تشریح نموده و عزم راسخ ملت ایران در این جنگ را اعلام داشتند. همچنین سرهنگ قذافی حمایت کامل خود را از ایران تا سقوط کامل رژیم صدام بیان داشته و اعلام کرد: «قبل از انقلاب اسلامی شاه دشمن مشترک ما و شما بود امروز صدام دشمن مشترک ما و شماست»

افزایش آمار دانش‌آموزان بزهکار

خبرگزاری مهر:  رئیس سازمان نظام مشاوره و روانشناسی اعلام کرده بیش از 50 درصد بزهکاران کانو‌ن‌های اصلاح و تربیت شهرهای تهران، شیراز، اهواز، مشهد و زاهدان بازماندگان از تحصیل دوره راهنمایی و اخراج شدگان این دوره هستند این در حالی است مسئولان آموزش و پرورش این آمار را رد می‌کنند.

غلامرضا افروز "رئیس سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور" به تازگی در نشست خبری این آمار را ارائه کرد و گفت: 30 درصد از جمعیت 18 میلیونی کودکان و نوجوانان کشور در مدرسه و تحت نظارت نظام آموزش و پرورش به سر نمی‌برند.

افروز یکی از دلایل بروز این وضعیت را بالا بودن ضریب دشواری دوره راهنمایی عنوان کرده و گفته است: "دانش‌آموزان با بهره هوشی 70 تا 90 به سادگی دوره دبستان را طی می‌کنند اما از آنجا که شیب دشواری دوره راهنمایی نسبت به دبستان شدید است این دانش‌آموزان در دوره راهنمایی از تحصیل باز می‌مانند."

رئیس سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور تاکید کرده که "باید میزان دشواری دوره راهنمایی را تغییر دهیم و یا اینکه تعریف کودکان عقب مانده را عوض کنیم".

این اولین بار نیست که آمارهای نجومی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل یا ترک کامل تحصیلی ارائه می‌شود بلکه مسئولان قبلی وزارت آموزش و پرورش و جامعه شناسان و روان‌شناسان دیگر نیز هر از چندگاهی آماری از این دست ارائه می‌دهند. پیش از این نیز رئیس انجمن علمی مددکاران ایران عنوان کرده بود "هر سال از 4 دانش‌آموز یکی از آنها ترک تحصیل می‌کند."

به گفته مصطفی اقلیما، «دانش‌آموزان در طول روز بیشترین وقت مفید خود را در مدارس می‌گذرانند اما معلوم نیست سرنوشت دانش‌آموزانی که از تحصیل بازماند‌ه‌اند چه می‌شود، چرا که چندین برابر دیگران در معرض تهدید‌های اجتماعی هستند.»

واکنش وزیر آموزش و پرورش آمارهای موجود

با وجود اینکه این آمارها از سوی منابع اصلی و معتبر کشور منتشر و اطلاع رسانی می شود اما مسئولان آموزش و پرورش در بخشهای آموزشی و مشاوره یا بی تفاوت از کنار این آمارها عبور می کنند یا در مقام انکار آن بر می‌آیند.


لیبی؛ جلسه اضطرای ناتو، نشست شورای امنیت


به گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز خواستار برگزاری نشست اضطرای اعضای این سازمان نظامی برای بررسی اوضاع در لیبی شد. همچنین قرار است امروز شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه بدهد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در این نشست در نیویورک به اعضای شورای امنیت درباره اوضاع لیبی گزارش خواهد داد.

اعضای شورای امنیت در گفتگوهای جانبی و غیر رسمی درباره تدوین پیش نویس قطعنامه ای در مورد لیبی اظهارنظر کرده اند.

به گفته یک منبع دیپلماتیک، احتمالا این قطعنامه در قالب فصل هفتم منشور سازمان ملل تصویب خواهد شد که براساس آن به سازمان ملل اجازه داده می شود به اقداماتی از قبیل تحریم، محاصره و اقدام جنگی علیه رژیم لیبی مبادرت کند.


سازمانهای بين المللی خواستار محاکمه قذافی شدند

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، تعداد زیادی از کشورهای جهان و سازمان های مدافع حقوق بشر خواستار محاکمه قذافی و پسرانش به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی شده اند.

این در حالیست که شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز برای بررسی اوضاع لیبی در ژنو تشکیل جلسه می دهد.

پیش نویسی که اتحادیه اروپا برای تحقیق درباره جنایات جنگی و ضد بشری در لیبی تهیه کرده است در نشست امروز شورای حقوق بشر مطرح خواهد شد.

طرح این پیش نویس اولین اقدام در این زمینه به شمار می رود که ممکن است به محاکمه قذافی در دادگاه بین المللی لاهه منجر شود.

لحن این پیش نویس از قطعنامه شورای امنیت که در آن به درخواست توقف فوری خشونت ها اکتفا شده بود، تندتر است.

تهدیدات قذافی و فرزند وی و روایات شاهدان و سازمان های بین المللی و تصاویر منتشر شده از اماکن درگیری ها نشان می دهد از مجموع سی و چهار مورد جنایت جنگی که به آنها تصریح شده است تعداد زیادی از آنها در لیبی اتفاق افتاده است که قتل عمد، شکنجه، تخریب اموال، حمله به غیرنظامیان، جلوگیری از فعالیت های انسانی و تهدید به نسل کشی از جمله این اقدامات به شمار می رود.

آخرین وضعیت چند شهروند بازداشتی در مهاباد و بوکان

چند تن از اهالی مهاباد و بوکان که تعدادی از آنها عضو یک خانواده هستند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

به گفته خبرنگار آژانس خبری موکریان، علی، جعفر، شورش، ولی و حبیب افشاری، فتاح رسولزاده، هیمن و هادی حسن زاده، کریم مام کریمی و منصور دریانوش بازداشت شدگانی هستند که حدود دو ماه پیش در شهرهای مهاباد و بوکان دستگیر و روانه زندان ارومیه شدند.

آخرین خبرها حاکی از آن است که جعفر، شورش، ولی و حبیب افشاری، فتاح رسولزاده، هادی حسن زاده و منصور دریانوش اخیراً به زندانهای مرکزی مهاباد و بوکان منتقل شده اند ولی از وضعیت علی افشاری، هیمن حسن زاده و کریم مام کریمی اطلاعی در دست نیست.

تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این افراد از سوی مراجع قضائی اعلام نشده اما گفته می شود که این افراد به همکاری با احزاب غیرقانونی متهم شده اند.

تحولات منطقه؛ هر چه سیستم بسته ‌تر بود اعتراضات تندتر شد

سایت فرارو: یک کارشناس مسایل جهان عرب می‌گوید در تحولات اخیر کشورهای عربی هر چه قدر سیستم‌ها بسته‌تر بودند اعتراضات مردمی نیز تندتر و رادیکال‌تر خود را نشان می‌داد.

اردشیر سنایی پیرامون تحولات رخداده در کشورهای عربی گفت: «تمام کشورهای عربی، چه آنهایی که در آفریقا واقع هستند و چه آنهایی که جز قاره آسیا محسوب می‌شوند، از ساختار سیاسی مشابهی برخوردار هستند به طوریکه ما تفاوت‌های محتوایی زیادی میان این رژیم‌ها و نظام‌های سیاسی نمی‌بینیم.»

وی در توصیف ساختار سیاسی این کشورها گفت: «حاکمان نظامی و قبیله‌ای، حکومت‌های اقتدارگرا و توتالیتری که با سرکوب شدید جامعه مدنی و جلوگیری از فعالیت احزاب سیاسی و مطبوعات و رسانه‌های آزاد و ایجاد سیستم‌های بسته و متمرکز، قدرت را در دست گرفته‌اند از ویژگی‌های بارز این رژیم‌ها است.»

این کارشناس مسایل خارجی در این باره که چه اتفاقی افتاد که اعتراضات تونس دامن دیگر کشورهای عربی از جمله مصر و لیبی را در بر گرفت، اظهار کرد: «عده‌ای از عوامل موجب شد که جرقه‌ای به انبار اعتراضات و مخالفت‌هایی که طی سالهای پیشین سرکوب شده بود و حکومت‌ها اجازه ابراز به آن نداده بودند، زده شود.»

وی افزود: «در طول سالیان گدشته جامعه مدنی در این کشورها وجود نداشت و اگر هم وجود داشت سرکوب شده بود. بسیاری از رهبران سیاسی مخالف یا اعدام شده‌ بودند و یا در تبعید و زندان بسر می‌بردند. بهر حال جرقه‌ای زده شد و ملت‌ها احساس کردند که الان فضا برای مقابله با دیکتاتوری‌ها فراهم شده است.»

سنایی با اشاره به عوامل موثر در وقوع این تحولات گفت: «ابرازی های جدید مانند اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی، شبکه‌ها ماهواره‌ای و همچنین شرایط نظام بین الملل و ویژگی‌هایی که در دهه اول قرن بیست و یکم شاهد آن بودیم، دست در دست هم داد و موجب شد که این تحولات پدید آید.»

این تحلیل‌گر مسایل بین الملل با اشاره به اتفاقات اخیر کشور لیبی گفت: «مجاورت و نزدیکی لیبی به مصر و تونس که خواستگاه اولیه این اعتراضات بودند و همچنین سرکوب شدید جامعه مدنی و خفه کردن هرگونه صدای اعتراضی در طول 42 سال گذشته موجب غلیان یک دفعه‌ای اعتراضات مردمی در این کشور شد.»

به گفته سنایی در تحولات اخیر کشورهای عربی هر چه قدر سیستم‌ها بسته‌تر بودند اعتراضات مردمی نیز تندتر و رادیکال‌تر خود را نشان می‌داد.

مصلحی در وضعیت شبیه حکومت نظامی: شرایط عادی است

رادیو آلمان: حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی شامگاه پنج‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی، شرایط کشور را عادی خواند و افزود که روز ۲۵ بهمن این «گروه‌های ضد انقلاب» بودند که به خیابان‌ها آمدند.

مصلحی در مورد تظاهرات ۲۵ بهمن گفت: «روز ۲۵ بهمن نقطه عطفی در بحث فتنه بود، از آن نظر كه دقيقا ضد انقلاب و همه گروه‌های ضد انقلابی كه تكليف‌شان روشن است به ميدان آمدند و از جمله نفاق نيز وارد عرصه شد. منافقين در اين روز فعال بودند و از ابتدا هم به دنبال طراحی، شناسايی و برنامه‌ريزی بودند».

در حالی‌که منابع خبری مختلف از بازداشت نزدیک به ۱۵۰۰ نفر در روز ۲۵بهمن خبر دادند، وزیر اطلاعات ایران، حضور معترضان در بيست و پنجم بهمن را ناچيز دانست و گفت: «اتفاقا اين برنامه افتضاح بزرگی بود و باعث ريزش هواداران جريان فتنه شد».

وی افزود: «البته برادران ما موفقيت خوبی در اين زمينه به دست آوردند و حركت‌های منافقان شناسايی شد و اقدامات لازم عليه آن‌ها صورت گرفت كه البته بحث‌های قضايي نيز انجام خواهد شد كه به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود».

مصلحی در مورد «صانع ژاله» از کشته‌شدگان روز ۲۵ بهمن مدعی شد که وی به دست «جریان منافق» کشته شد و خبر از بازداشت «عاملان ترور» داد.

وزیر اطلاعات ایران گفت:‌«نفاق در اغتشاش ۲۵ بهمن وارد عمل شده بود و اگر ما در اين روز شهيدی داشتيم، شهيدی است كه به دست منافقين به شهادت رسيده است. در اين خصوص فردی دستگير شده كه مسلح بوده و از مجموعه نفاق است. اين فرد برای اقداماتی كه صورت می‌داد از سوی منافقين مأموريت داشت و افرادی را نيز به شهادت رسانده است».

وی تاکید کرد که گلوله‌ای كه وی شليک كرده مشخص شده و سپس افزود: «منافقان سعی داشتند وی را از كشور خارج كنند اما او از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگير شد و در حال حاضر اطلاعات بسيار مناسبی را در اختيار مأموران ذيربط قرار داده است».

صانع ژاله دانشجوی رشته هنر بود که روز ۲۵ بهمن جان خود را از دست داد. پس از آن سایت‌های وابسته به حکومت ایران، وی را از اعضای بسیج معرفی کردند و مراسم تشییع جنازه بزرگی را برای وی در تهران برگزار کردند. حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان نیز در یک برنامه تلویزیونی گفت که صانع ژاله برای کیهان خبر می‌برده است.

با این حال قانع ژاله، بردار صانع ضمن گلایه شدید از اینکه حکومت اجازه اظهارنظر به خانواده ژاله را نداده و «جنازه او را دزدیده‌اند» تاکید کرد که برادرش هیچگاه عضو بسیج نبوده است. منابع خبری مختلف گزارش داده‌اند که قانع ژاله پس از این مصاحبه بازداشت شده است.


«کشف جزوه طراحی فتنه»

وزیر اطلاعات ایران در بخش دیگری از مصاحبه خود از «کشف جزوه طراحی فتنه» در دفتر فردی نزدیک به میرحسین موسوی خبر داده و گفت: «اين جزوه طراحی پله به پله فتنه بود و در دفتر يكی از عناصر وابسته به وی به دست آمد كه ادبيات آن با ادبيات حزب توده تطابق كامل دارد».

وی در مورد جزوه مذکور افزود: «در این جزوه براندازی دین در ایران دنبال می‌شد و محتوای جزوه مذکور با جریان فتنه همخوانی دارد».

مصلحی در حالی با تلویزیون ایران گفتگو می‌کرد که بنا به اظهارنظر شاهدان عینی، وضعیت حاکم بر تهران شبیه حکومت نظامی بوده و نیروهای امنیتی به شکل گسترده در معابر عمومی شهر مستقر شده بودند و از مغازه‌دارها نیز می‌خواستند تا ساعت هشت شب، مغازه‌های خود را ببندند.

این وضعیت با توجه به اظهار نظر مجری برنامه «دیروز، امروز، فردا» پیش از شروع مصاحبه که گفته بود وزیر اطلاعات قصد دارد اسناد جدیدی را نشان دهد که تا کنون منتشر نشده‌اند؛ این گمانه‌زنی را ایجاد کرده بود که احتمال بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی وجود دارد و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از اعتراض احتمالی مردم در خیابان‌ها مستقر شده‌اند.

این در حالی‌ست که از روز ۲۵ بهمن به بعد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حصر کامل هستند و هیچ خبری از آنها در دست نیست.


پاسخ مشاوران موسوی و کروبی به مصلحی

در همین حال اردشیر امیرارجمند مشاور ارشد میرحسین موسوی در پاسخ به اظهارات وزیر اطلاعات ایران گفت که اگر حرف‌های وزیر اطلاعات به فرض هم درست باشد که نیست، نشان‌دهنده ضعف و ناتوانی افرادی مثل آقای مصلحی است.

وی افزود: «افرادی مانند حیدر مصلحی دارند به کشور خیانت می‌کنند و این موضوع باید روشن شود. ایجاد سابقه برای افراد بسیار ساده است و آقایان می‌گویند مردم هر چه که در رادیو و تلویزیون زده شود، را باور می‌کنند، اما مردم هم می‌دانند که دوره این نوع تبلیغات مربوط به کشورهای استبدادی است».

مجتبی واحدی سخنگو و مشاور مهدی کروبی نیز در واکنش به اظهارات وزیر اطلاعات گفت: «صحبت‌های حیدر مصلحی، خیال سرویس‌های اطلاعاتی کل دنیا را راحت کرد. آنها مطمئن شدند که یکی از پوشالی‌ترین سیستم‌های اطلاعاتی، سیستم اطلاعاتی ایران است».

واحدی در پاسخ به سخنان وزیر اطلاعات در مورد تظاهرات روز ۲۵ بهمن در تهران و چند شهر دیگر ایران و تاکید وی در این زمینه که «مخالفان در این روز ریزش نیرو داشته‌اند» به سخنان احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران در مورد لزوم حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی استناد کرد و گفت: «این نشان‌دهنده آن است که بیانیه آقایان موسوی و کروبی برای روز ۲۵ بهمن جواب داد و مردم به رغم وحشیگری حکومت، به خیابان آمدند».


ازدواج دختران ایرانی با مردان چینی در جزیره قشم

برخی از مردان چینی، با تغییر هویت خود، با دختران ایرانی در قشم ازدواج می کنند. گسترش این پدیده می تواند به افزایش تولد فرزندان بی هویت و بی سرپرست منجر شود.

مهین زارع، معاون سازمان ملی جوانان استان هرمزگان، با بیان این مطلب، ضمن اشاره به پدیده ازدواج های غیر قانونی، افزود که برخی از اتباع خارجه، به ویژه افاغنه غیرمجاز، اقدام به ازدواج با اتباع ایرانی ‌کرده اند که حاصل آن گسترش زنان و کودکان بی‌سرپرست بوده است.

وی به آمار و علل ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی اشاره ای نکرد، اما به گزارش رسانه ها بیش از 25 هزار نفر از دختران ایرانی با افاغنه فاقد مجوز در ایران ازدواج کرده اند که حاصل آن فرزندانی بی شناسنامه و بدون هویت و محروم از خدمات اجتماعی هستند. بیشتر این دختران در سنین پایین، به علت فقر شدید، تنها با دریافت شیر بهایی به مردان افغان فروخته شده اند و اکثر آنان نیز خود را "سیاه بخت" می دانند.

به گفته سودا، که در سن 11 سالگی به یک مرد افغان فروخته شد، پس از فوت پدر، مادرش برای گذران زندگی او را به مردی افغان فروخته است.

صدور حکم جلب برای مادر زندانی سیاسی

مسئولان قضایی برای مادر حسین رونقی ملکی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به عنوان "مطلع "حکم جلب صادر کرده‌اند.

یکی از نزدیکان حسین رونقی ملکی با بیان اینکه برای زلیخا موسوی مادر این زندانی سیاسی حکم جلب صادر شده است  که اتهام وی "اطلاع رسانی در مورد وضعیت فرزندش" عنوان شده است.

خانوادهٔ رونقی ملکی طی ماه‌های اخیر بار‌ها از سوی نیروهای امنیتی مورد تهدید قرار گرفته بودند.

حسین رونقی ملکی که از آذرماه سال ۸۸ تاکنون در زندان محبوس است، دچار نارسایی کلیوی ست و سلامتی وی به شدت در معرض خطر قرار گرفته است.
گفته می‌شود مسئولان زندان به دستور مستقیم وزارت اطلاعات و دادستانی از درمان این زندانی سیاسی ممانعت به عمل می‌آورند.

این وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر، که پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب با حکمی ۱۵ ساله مواجه شده است، از زمان بازداشت تاکنون از حق استفاده از مرخصی محروم بوده است.

وی هم چنین مانند سایر زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، از حق برقرای تماس و ملاقات حضوری با خانوادهٔ خود نیز محروم است.

فعال دانشجويی داخل دانشگاه در مشهد بازداشت شد

سید علی صابری فعال دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی بهار مشهد صبح روز یکشنبه یک اسفند در کلاس درس به آموزش دانشگاه فراخوانده که با ماموران وزارت اطلاعات مواجه می شود. به گفته شاهدان عینی ماموران قصد زدن دستبند را داشتند که با ممانعت مسئولین دانشگاه مواجه میشوند و در نهایت بوسیله دوخودرو زانتیا به مکان نامعلومی منتقل میشود.

طبق آخرین خبرهای دریافتی چهارشنبه چهارم اسفند جلسه دادگاه ایشان برگزار خواهد شد.لازم به ذکر است پرونده وی در دادگاه انقلاب در جریان است.

سید علی صابری از اعضاي ستاد مهندس موسوی در شهر مشهد بوده است. سید علی صابری از دانشجویان فعال در روزهای پیش و پس از انتخالات در شهر مشهد میاشد.

گفتنی است عضویت در ستاد انتخالاتي مهندس موسوی ، فعالیت در فیس بوک و شرکت در برنامه های جنبش سبز از اتهامات اصلی این فعال دانشجویی میباشد.

شایان ذکر است پیش از این سید علی صابری با علی صابری دیگر فعال دانشجویی مشهد ، دبیر پیشین انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک و عضو سازمان ادوار شعبه خراسان در اخبار منتشره اشتباه شده بود

خانواده این فعال دانشجویی از مکان نگهداری اين دانشجو تا کنون بی خبر هستند

در روزهای گذشته بیشتر از 10 فعال دانشجویی دانشگاه هاي فردوسی ، آزاد ، پيام نور و بهار مشهد بازداشت شده اند.

دانشجویان دانشگاه های مشهد اعلام کرده اند در صورت ادامه بازداشت فعالین دانشجویی مشهد ، در صحن دانشگاه های این شهر تحصن خواند نمود.

رفتار غیرانسانی مزدوران رژیم با فرزندان موسوی و رهنورد


به گزارش سایت کلمه، فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در نامه ای شرح درد و رنجی را که در این دو هفته بی خبری از پدر و مادر بر آنها رفته، روایت کرده اند.

متن کامل این نامه  به شرح زیر است:

به نام حق

آخرین بار که دیدیم شان دو هفته پیش بود، دور هم بودیم نه اینکه دلشاد که همهمه حزن و درد آسیب خوردگان این سالها جایی برای شادی ما باقی نگذاشته بود امامهر مادری و پدری انقدر نزدیکمان بود که باور نمی کردیم که تنها سه روز بعد از ما دریغ شود این همه لطف.

غروب ۲۵ بهمن آخرین بار صدای مادر را شنیدیم، از پشت تلفن . یک خودروی ون کوچه اختر را بسته بود. فکر کردیم موقتی است شاید…فکر کردیم مگر می شود ۱۳ روز پشت دری ایستاد و به انتظارصدایی و اشاره ای که مادر و پدر هنوز هستند، زنده هستند، سالم هستند و دری و درهایی که هیچ وقت گشوده نشوند و چراغ های خانه ای که روشن نشوند دیگر.

یک هفته پیش به سراغشان رفتیم. خودروی ون به شکلی پارک شده بود که از کنارش یک کاغذ هم رد نمی شد. مردانی که از خودرو پیاده شدند، نقاب داشتند. آدامس می جویدند و در جواب سوال ما که براساس کدام حکم فرزندانی را ازدیدن پدر و مادرشان محروم می کنید، پرخاش کردند: «به شما چه مربوط که حکم کجاست؟از کجاست؟از طرف کیست؟پرسیدیم در خودروی ون چند نفر هستید؟باز هم پرخاش که به شما چه مربوط؟ پرسیدیم شیشه های خودروی تان چرا سیاه است؟گفتند به شما چه مربوط؟»

واقعا به ما چه مربوط بود که پدر و مادرمان کجا هستند؟! به فاصله تنها ۷۲ ساعت، آنقدر غریبه شده بودیم!

تکیه زدیم به ماشین. غروب هم رسید.مردان نقاب دارمی پاییدند ما را.توی صورتمان زل می زدند و می کاویدند و جوابی هم نمی دادند. تاریکی شب که رسید چراغی روشن نشد. خانه همچنان تاریک و تاریک تر می شد.هیچ نشانی از زندگی هم نبود. نه صدایی…نه حتی کیسه زباله ای کنار در.

محافظان را هم مرخص کرده بودند. بازگشتیم. چند مرد هم دنبالمان. از بن بست اختر تا فروردین، سر پاستور پشت سر ما می آمدند. با فاصله ای آنقدر اندک که لابد صدای مان را بشنوند.

فردا شب بازگشتیم.این بار از سر کوچه ی خورشید، کوچه ی کناری هم راه مان ندادند. در جواب سوال های معمول که هر فرزند نگرانی حق پرسیدن دارد یا سکوت کردند یا پرخاش.

باران می بارید و روشنایی خیابان پاستور فقط برق های دستگاه جوشکاری بود. همان که دری به سیاهی این روزهایمان را سر کوچه اختر جوش می داد. از پیاده روی مقابل که رفتیم ببینیم چه می گذرد، دو مرد مانع شدند. توهین کردند. گفتند یک سال شما تاختید و حال نوبت ماست. بازهم مردان نقاب داشتند.علاوه بر خودروی ون، دری بزرگ و آهنی. بدتر از میله های زندان سر کوچه جوش می دادند.

می گفتند: حقشان است و ما نمی خواستیم بحث سیاسی کنیم. ما تنها فرزندانی نگران بودیم. گفتند این یک سال هم اگر کشتیم، خوب کردیم که کشتیم. ما کشتیم ، چون آنها را که کشتیم، آدم نبودند. صورت ندا و سهراب و محسن روح الامینی مقابل چشمانمان آمد. و باز صورت و صورت به خون غلتیده یاران دیگر وعلی و خانواده اش.

ناله های مادرانه در گوشمان می پیچید. و صبر دردمندانه عمه بر پیکر علی و مادران بر مزارها. این چه کسی بود که می گفت آدم نبودند، آنها را که کشتیم! گفت : «الله اکبر گفتن هایتان هم دروغ است.»گفت و گفت و گفت. اسلحه نشانمان دادند و باز هم راندند ما را.

در جواب اصرار ما برای خواستن دلیلی، گفتند «زنگ می زنیم نیروی انتظامی بیاید و همه شما را ببرد. »در آن خیابان بلند، گویی درختان بی برگ فریاد می زدند به کدامین گناه؟ فریاد می زدند که دختران آب و آتش را پدر و مادری از جنس کوه و سرو و گلهای یاس سالهاست که از ترس رهانده اند.

بچه ها بی تابی می کردند.کودک دو ساله می خواست به عادت معهود فاصله کوتاه کوچه خورشید و اختر را بدود و اسم پدربزرگش را صدا کند و آن لبخند دردمند و بیگناه و آن دستهای گرم و مهربان در آغوشش بگیرد . بهانه می گرفت.آن دیگری ،هفت ساله، گوشه ای کز کرده بود و ابراز دلتنگی می کرد و می گریست. دوربین هایشان مدام از این صحنه ها عکس می گرفت .تا حتی کودکانمان نیز بسان دشمنی در دفترشان برای تهدید و روز مبادا گنجانده شوند!

بازهم چراغی توی خانه روشن نبود.هیچ نشانی که دلگرم مان کند که پدر و مادرمان هنوز توی خانه هستند، اگرچه محصور و به ناحق … و صحبت از حق چه این روزها دشوار است!

به مامورانی که مانع ورود ما شده بودند گفتیم که می خواهیم تا سر کوچه برویم . گفتند می خواهید کوچه را ببینید که چه؟ اصلا کوچه چه مفهومی دارد ؟ گفتیم کوچه ی اختر یعنی خانه ی پدر و مادر.خانه ی ما . کوچه یعنی ردپای خسته مادری که به اندازه تمام جهان درد داشت . پدری که دلش برای فرزندان ایران می تپید . برای ما یعنی تمام لحظات امنیت.یعنی بهشت. یعنی بوی خدا، یعنی عطر یاس های کنار جانماز پدر، یعنی درد مشترک.

آن شب به تلخی و سنگینی گذشت…

آن لحظه نفرین هم نکردیم .به ما گفت بودند نفرین نکنید که این جهان آه کشیدیم. خدا ناظربود. ناظر این ظلم و بی منطقی. ناظر تپیدن دل های مضطرب ما، بی تابی بچه های کوچمکان توی سرمای شبانگاهی زمستان.

دو شب ما که دستمان از همه جا کوتاه بود و نمی دانستیم دادمان را از کدام بی داد گری بخواهیم نیمه شب عازم خیابان پاستور شدیم.
دری غول پیکر و سیاه سر کوچه گذاشته بودند. با یک محفظه کوچک که آن هم بسته بود و در از بیرون قفل شده بود . از گوشه در می دیدم . سه ماشن توی کوچه پارک شده است بعد از در زدن های طولانی مردی با نقاب از پشت در گفت چه می خواهید؟

چه می خواستیم جز خبری، نشانی، از بودن پدر و مادر در خانه، از سلامت آنها. از اینکه غذایی می رسد به آنها؟ اگر می رسد سالم است اصلا؟ ما بودیم و تجربه تلخ سالها حوادث نگران کننده.

جوابمان را ندادند. بازهم تهدید کردند که می گوییم پلیس بیاید ببرندتان، توهین، قضاوت و سکوت:

پدر و مادر خودتان هم بود، همین داستان بود؟آنها چه کرده اند؟ جز طلبیدن حق؟جوابش فحاشی و بی احترامی است؟ جواب هشت سال نشسته خوابیدن پدر در سالهای جنگ، مبارزه درسالهای جوانی و میانسالی و دلسوزی در پیری این است؟ چه بی رحم است و فراموشکار این روزگار! که این تنها قسمت پدر و مادر ما نیست که سهم مادران و پدران دردمند بسیاری است که پاسخ حق جویی خود را چنین ناجوانمردانه دریافته اند. و گلوله ها و تازیانه ها بیش از درد ما راوی این داستان تاثر برانگیزند.

باری دیگر باز برای سراغ گرفتن و خبری هرچند کوچک از سلامتی پدر و مادرمان به پاستور رفتیم. این بار حتی منفذ باریک میان دو لنگه در فلزی را هم با ورقه ای آهنین پوشانده بودند. اصلا از سر خیابان هم راهمان نمی دادند.گفتند دستور این است که خانواده موسوی حق ندارند وارد پاستور شوند! آی ی ی حق! تو چه واژه مظلومی هستی! مظلومتر از خانوادهای داغدار شهیدان و دل نگران اسیران!

بالاخره با اصرار تا سر کوچه رفتیم و از باریکه نیم سانتی که باز بود با زحمت توی کوچه را نگاه کردیم.پشت این در سیاه فلزی یک در بزرگ آهنین دیگر هم نصب کرده بودند! موازی همان یکی که قبل تر بود . این همه ترس و پنهان کاری برای چیست؟! این همه در آهنی و حفاظ و قفل برای چیست؟ این مردان نقاب پوش بدون حکم به دستور چه کسی پدر و مادری را در پس درهای آهنین پنهان کرده اند؟ آفتاب زندگی ما را ؟ مگر نه اینکه آفتاب طلوع می کند نوازشگر و مهربان تا صبح دل انگیز ظهور؟

آیا ماموران امنیتی با هویت ناشناس در دفتر کوچک کار پدرم سکنی کرده اند؟ دفترش را غصب کرده اند؟ خانه اش را غصب کرده اند؟ نوه ها و فرزندان و دامادها را محروم کرده اند از دیداری و گرفتن خبری.

بدون حکم قضایی، بدون احترام. بدون شفافیت. که مارا صد البته نیازی به احترام کسی که پدر و مادرمان را در حصر کرده است نیست. کسی که مایل است مخوف و پر از پنهان کاری باشد. حصری که در آن حتی حقوق یک شهروند متهم عادی که سلامتش تایید می شود و سلامت غذا و دارویش نیز مشخص است، در آن رعایت نشده است. شجاعت این را ندارند که بگویند از کدام مافوق دستور می گیرند؟ شجاعت این را ندارند که نقاب هایشان را بردارند و با فرزندان این دومحصور روبرو شوند.

روزی خیابان پاستور. کوچه اختر برای ما خانه اولمان بود. پر از سادگی و صفا و مهربانی و احترام ! ۱۱۰۰ متر نبود! قصر هم نبود! یک خانه دوست داشتنی قدیمی با گلها و درختهایی که پدری شاعر و نقاش کاشته بود با عطر پرده کعبه که از لای قرآن جانماز پدر می آمد و خانه ای آکنده از مهر و شور و جنبش مادر . امروز خیابان پاستور، کوچه اختر را با دیوار فلزی حصر کرده اند. حصاری غیر قانونی که هیچ از پشت آن اطلاع نداریم.

می دانیم پدر و مادرمان در هیچ محکمه صالحی محاکمه نشده اند. می دانیم پدر و مادرمان اصلا جرمی مرتکب نشده اند. می دانیم وقتی دو در بزرگ فلزی سر خانه نصب کرده اند، معنای خوبی ندارد.می دانیم وقتی چراغی روشن نمی شود مفهوم خوبی ندارد.

دو هفته می گذرد از ندیدن شان. هیچ چیز نشنیدیم جز فحاشی و توهین و نگاههای سرد و یخی. نمی دانیم این درد را کجا فریاد بزنیم.

تنها می دانیم که خداوند یاور مظلومان است

می دانیم که نور زخورشید جو بو که برآید

دختران رهنورد و موسوی

پنج شنبه پنج اسفندماه ۱۳۸۹

محمد یزدی: رساله‌های مراجع را به‌طور محرمانه کنترل می‌کنیم

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نظارت محرمانه بر محتوای رساله‌های مراجع خبر داد.

محمد یزدی امروز پنجشنبه در اجلاسیه جامعه مدرسین با علمای بلاد که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی برگزار شد در پاسخ به اظهارات شبستری امام جمعه تبریز پیرامون نظارت بر رساله‌ها، اظهار داشت: دو سال پیش کمیسیونی به منظور نظارت بر رساله‌ها تشکیل شد و فعالیت این کمیسیون یک سال به صورت محرمانه انجام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه این کمیسیون دارای اساسنامه است تصریح کرد: جلسات این کمیسیون هر ماه برگزار می‌شود و شخصیت‌های مقبول حوزه در این کمیسیون حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته اگر مسأله رساله‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌شد اما اکنون این وزارت‌خانه نظر کمیسیون مذکور را اخذ می‌کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مصالح ایجاب می‌کرد که این جلسه به صورت محرمانه برگزار شود، تاکید کرد: تاکنون جلوی تعداد قابل توجهی از رساله‌ها که از نظر شرعی درست نبود چاپ شود گرفته شد و با چاپ رساله‌هایی نیز موافقت شد.

( احتمال مهاجرت چند کارگردان مطرح به خارج

سایت فردا در تهران: شنیده شده است در پی اختلاف شدید بین اعضای هیأت مدیره خانه سینما با معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند تن از فیلم سازان برجسته کشور قصد دارند به خارج از کشور مهاجرت کنند.

با وجود اعلام قبلی و نصب وسیع بیلبوردهای افتتاح متروی مشهد توسط رئیس‌جمهوری، احمدی‌نژاد برای افتتاح این پروژه به مشهد سفر نکرد.

شنیده‌ایم که یکی از کارگردانان سینمای ایران با وزیر فرهنگ یکی از کشورهای اسلامی منطقه دیدار کرده و مقام فوق قول همه‌گونه همکاری برای ساخت یک پروژه فیلم فاخر و کلان مربوط به تاریخ اسلام را به او داده است.

برای نخستین بار "شاخه خارج از کشور" حزب منحله مجاهدین انقلاب اقدام به صدور بیانیه های تحریک آمیز در حوادث اخیر نموده است.

در پی اقدامات انجام شده سیگار قاچاق خارجی در سطح شهر تهران به شدت کمیاب شده است.

شنیده ایم که در اتاق فکر یک "جریان خاص شبه اصول‌گرا" این تحلیل قوت گرفته است که با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و بهره‌مندی دو دهک پایین جامعه از مزایای این طرح حدود 12 میلیون رای روستایی آماده جذب توسط این جریان می‌باشد.

سفر بی ‌سروصدای مقام ارشد كره ‌شمالی به ایران

وزیر خارجه كره شمالی در یک سفر رسمی به ایران آمده است.

روزنامه واشنگتن پست نوشت: معاون وزیر خارجه كره‌شمالی گفت كه تهران و پیونگ یانگ هر دو در یک سنگر بر علیه قدرت‌های زورگو و مغرور هستند.

پاک كیل یون، معاون وزیر خارجه كره شمالی طی دیداری با محمد رضا رحیمی، معاون رئیس‌جمهوری ایران این اظهارات را بیان كرد.

رحیمی در این دیدار گفت: گسترش روابط بین تهران و پیونگ یانگ خاری در چشم قدرتهای زورگوی جهان است.

این اظهارت وی اشاره‌ای واضح به آمریكا بود.


ایران برای مدت طولانی است كه از اظهارنظر در مورد روابط نزدیكش با كره‌شمالی خودداری كرده است.

واشنگتن‌پست در پایان مدعی شد: در ماه نوامبر، یک برآورد اطلاعاتی آمریكا نشان می‌داد كه ایران موشک‌های پیشرفته‌ای كه قابلیت هدف‌گری پایتخت‌های كشورهای اروپایی را دارد، از كره‌شمالی دریافت كرده است.