۱۳۸۹ خرداد ۲۴, دوشنبه

دانشگاه تهران خرداد24


ارجاع پرونده کاظمی و حاج آقایی به دیوان عالی کشور


پرونده محمد علی حاج آقایی و جعفر کاظمی که حکم اعدامشان توسط دادگاه تجدید نظر تأیید شده است به دیوان عالی کشور ارجاع شد.
پیش از این وکلای این دو زندانی گفته بودند که به دلیل عدم دسترسی به کپی حکم دادگاه بدوی، امکان تقاضای اعاده دادرسی برای موکلانشان وجود ندارد و اکنون خبر می دهند که تقاضای آنها برای اعاده دادرسی پرونده موکلانشان در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور به ثبت رسیده. به گزارش خبرگزاری هرانا(۲۴خرداد۸۹) نسیم غنوی، وکیل جعفر کاظمی و مهدی حجتی، وکیل محمد علی حاج آقاییگفته اند: ما بالاخره موفق شدیم از طریق معاون قضایی دادگاه انقلاب، کپی حکم دادگاه بدوی را بگیریم و اکنون درخواست ما در شعبه دیوان عالی کشور به ثبت رسیده است.
آقای حجتی توضیح داد: چون حکم را نداشتیم و به ما نمی دادند ناچارا به صورت دست نویس به دیوان عالی کشور فرستاده بودیم و امید کمی داشتیم که قبول کنند چون بر اساس قانون باید کپی حکم را می فرستادیم. خوشبختانه آقای نیری در دیوان عالی کشور همکاری کرد و کپی حکم نیز به پرونده اضافه شد و اکنون منتظریم ظرف ۲۰ روز دیوان عالی کشور درباره پرونده های موکلین ما تصمیم بگیرد.
وکیل محمد علی حاج آقایی گفته است: در این پرونده دو متهم دیگر هم هستند که به حبس محکوم شده و آنها هم نسبت به حکم صادره اعتراض کرده اند و پرونده در پی اعتراض آنها از اجرای احکام به دادگاه تجدید نظر برگشته و فعلا جای نگرانی نیست.
این وکیل دادگستری افزود: ما به لحاظ حقوقی معتقدیم که این پرونده و مستندات دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر دارای اشکالات عدیده ای است و اگر دیوان عالی کشور بر مبنای قانون بخواهد تصمیم بگیرد قطعا حکم به اعاده دادرسی خواهد داد.
نسیم غنوی، وکیل جعفر کاظمی نیز گفت: از طریق معاون قضایی دادگاه انقلاب کپی حکم را گرفتیم؛ البته به ما ندادند اما به دیوان عالی کشور ارسال کردند و منتظریم تا شعبه ۳۱ این دیوان تصمیم بگیرد و اگر حکم به اعاده دادرسی بدهد، که ما معتقد هستیم باید این کار صورت بگیرد پرونده به شعبه ای دیگر در دادگاه انقلاب برای بررسی مجدد فرستاده خواهد شد و اگر تقاضای اعاده دادرسی را نپذیرند برای اجرای احکام خواهد رفت.
وی افزود: با توجه به این که من وکیل پرونده بودم و از محتویات پرونده کاملا خبر دارم فکر می کنم دیوان عالی کشور تقاضای اعاده دادرسی را بپذیرد و امیدوارم حکم صادره را خلاف شرع و قانون تشخیص دهد.

فیلترینگ تمامی وبلاگ های وردپرس دات کام در ایران

تمامی وبلاگ های میزبانی شده در سرویس وردپرس دات کام از ظهر یکشنبه 23 خرداد ماه در داخل ایران بدون توجه به محتوای آنها فیلتر شده اند .
به گزارش وبلاگ نیوز، بررسی بازتاب های این موضوع در وبلاگستان این طور نشان می دهد که احتمالا مسدود شدن وبلاگ های وردپرسی اشتباه نبوده و بر اساس تصمیم کمیته تعیین مصادیق جرایم اینترنتی (کمیته فیلترینگ) انجام شده است.
بعد از فیلترینگ سایت های پر طرفدار از جمله فیس‌بوک این بار سایت وردپرس با تمامی امکانات و سرویس هایش به لیست بلند بالای فیلتر اضافه شد.
ورد پرس یکی از میزبانان وبلاگ نویسان ایرانی است بعد از عمل غیرحرفه ای بلاگفا در جهت مسدود کردن وبلاگ ها و در نتیجه از بین رفتن محتویات آن بسیاری از وبلاگ نویسان اقدام به انتقال وبلاگ خود به سرویس های غیر ایرانی از جمله ووردپرس می کردند همچنین وورد پرس به علت داشتن امکانات صوتی و تصویری به صورت رایگان و با کیفیتی مناسب نیاز کار بران را به راحتی برآورده می‌کند (برخلاف میزبانان ایرانی که استفاده از این امکانات شما را به سایت دیگری وابسته می‌کنند) شاید این دو علت عمده کاهش استقبال وبلاگ نویسان از سرویسهای وبلاگ وطنی شده و مخابرات این بار دست به فیلتر کردن سایت وورد پرس کرده است تا آن را از دسترس مستقیم کاربران ایرانی خارج کرده باشد.
موضوع فیلترینگ در ایران حرف تازه ای نیست هرروز شاید صدها سایت و وبلاگ در لیست فیلتر مخابرات قرار می‌گیرند و به لیست طویل فیلترینگ اضافه می شوند، به موازات این سیستم عریض و طویل دولتی، انواع فیلترشکن ها جهت دور زدن محدودیت بوجود آمده ایجاد می شوند و برای همین است که اکثر کاربران نت در ایران در کنار دیگر نرم افزار های کاربردی مورد نیاز، به یکی از شیوه های شکستن فیلتر آشنا هستند و در واقع این کار پر زحمت و پر هزینه مخابرات را با کمترین زحمت و ساده ترین روش جبران می‌کنند .