۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

وحشت و جنون ولي فقيه ارتجاع در پي ديدار هيأت دوحزبي كنگره آمريكا با رئيس جمهور برگزيده مقاومت



خامنه اي كه در غرقاب بحرانهاي دروني وبيروني دست وپا مي زند و پيامدهاي حمله وحشيانه به ليبرتي دامنگير خودش و دست نشاندگانش درعراق شده است، از ديدار هيأت دوحزبي كنگره آمريكا با رئيس جمهور برگزيده مقاومت دچار جنون گاوي شده و در تمامي شبكه هاي فارسي و انگليسي وعربي راديو تلويزيون حكومتي و خبرگزاريهاي و رسانه هاي رژيم ولايت ضجه هاي غيظ و وحشت سرداده است.
توجه شمارا به نمونه هايي ازآنها جلب مي كنيم
مشاهده كليپ
تلويزيون رژيم -30بهمن1391
مقامات آمريكايي با كنار گذشتن ژستهاي ضدتروريستي گذشته ديروز به مهماني يكي از سران مخوف‌ترين گروههاي تروريستي جهان در يكي از هتلهاي پاريس رفتند و رسماً از اين گروه تروريستي حمايت كردند .
سران گروهك تروريستي كه دست‌كم 12هزار ايراني در سي سال گذشته را در كارنامه خودشون دارند، ديروز ميزبان تعدادي از نمايندگان آمريكا بودند. بهانه اين ديدار حمله اخير خمپاره‌اي به اردوگاه ليبرتي محل تجمع اعضا منافقين در عراق بود.
آمريكاييها براي ميزبان تروريسم شون سنگ‌تمام گذاشتن و ضمن انتقاد از حمله به اردوگاه ليبرتي براي دولت مالكي خط نشان كشيدند كه منافقين رو به اردوگاه اشرف برگردونه.
تلويزيون عربي رژيم-30بهمن1391
- در پاريس تعدادي از كنگره آمريكا با مريم رجوي رئيس سازمان تروريستي خلق ديدار نمود بر حمايت خود از اين گروه تاكيد نمودند. رئيس اين هيأت در پي ديدار اين ديدار خواستار بازگشت افراد سازمان تروريستي خلق به قرارگاه اشرف در عراق شد. واشنگتن اسم اين سازمان را عليرغم وجود اسناد و مدارك انكار ناپذير در رابطه با ارتكاب سلسله اي از اعمال تروريستي از ليست سازمانهاي تروريستي خود حذف نموده است».
تلويزيون انگليسي رژيم-30بهمن1391
تيم  كنگره به رهبري دانا روهراباكر، يك جمهوريخواه از كاليفرنيا تهديد كرد كه بعد از يك حمله به اعضاي اين گروه تروريستي در يك كمپ ديگر در عراق، نخست وزير عراق، نوري مالكي را يك حامي تروريسم اعلام كند.
اين گروه حمايت قوي خود از اين گروه تروريستي را ابراز داشت و خواهان انتقال فوري آنها به كمپ اشرف در استان ديالي عراق شد. اين گروه خواهان انتقال فوري اين گروه به كمپ اشرف در استان ديالي عراق شدند.
تلويزيون كردي رژيم -30بهمن1391
اولين خبر اين بخش را تقديم مي‌كنيم كه عبارت است از: يك هيأت از اعضاي مجلس سنا آمريكا در ديدار با گروه تروريستي منافقين در پاريس، تهديد كرده كه نوري مالكي نخست‌وزير عراق را به‌عنوان حاكمي تروريسم معرفي مي‌كند.
بر اساس گزارش مركز خبر، اين تهديد، پس از آن مطرح شده كه چند روز قبل، تهاجم هوايي به محل استقرار گروه تروريستي منافقين در كمپ ليبرتي صورت گرفته است.
دانا روهرا باكر رئيس هيأت آمريكايي در اين جلسه مي‌باشد. وي حمايت رسمي خود را از گروه تروريستي منافقين اعلام كرده است.
روهرا باكر روي كشته شدن 7نفر و مجروح شدن تعداد ديگري از ساكنان كمپ ليبرتي تأكيد كرده و گفته كه دولت عراق تعهدات خود را به اجرا درنياورده است.
وي هم‌چنين گفته است كه در صورت استمرار اين اعمال، در مجلس سناي آمريكا،پيشنويس قطعنامه‌يي ارائه خواهيم داد كه بر اساس اين قطعنامه نوري مالكي و دولتش، به‌عنوان حاميان اصلي‌تروريسم دولتي معرفي خواهيم كرد.
شايان ذكر است كه اين حمايت رسمي آمريكا از گروه تروريستي منافقين در شرايطي است كه كشور آمريكا ماه سپتامبر گذشته، نام اين گروه را از ليست گروههاي تروريستي خارج كرده است».
تفسير راديو رژيم -30بهمن1391
درنگي بر چند موضوع خبري (تفسير خبرها) / از پيشنهاد مذاكره آمريكا با ايران تا ديدار با منافقين در پاريس
چند روز پس از پيشنهاد مذاكره مستقيم آمريكا با ايران روز گذشته هيأتي از كنگره آمريكا در پاريس با سركردگان گروهك تروريستي منافقين ديدار كرد. آمريكاييهاي شركت‌كننده در اين ديدار بر حمايت واشنگتن از اين گروه تأكيد كردند. همكارم بلند اختر:
اين حكايت امروز آمريكاست. يك روز مذاكره با ايران را پيشنهاد مي‌دهد، و روز ديگر به حمايت پر و پا قرص از دشمنان ايران متعهد مي‌شود. دو هفته پيش بود كه جو بايدن، معاون رئيس‌جمهور آمريكا آمادگي اين كشور را براي گفتگوي مستقيم با ايران اعلام كرد. روز گذشته اما، چهار عضو كنگره اين كشور با اعضاي گروهك تروريستي منافقين ديدار كردند. اين ديدار در پاريس فرانسه انجام شد. دانا روهرا باكر، رئيس كميته فرعي اروپا اوراسياي مجلس نمايندگان آمريكا، يكي از اعضاي تيم ديداركننده با سركرده‌ي منافقين بود.
صداي روهرا باكر: ”مجاهدين نمايندگان نيروهاي سياسي مشروعي در ايران هستند. آنها در واقع جايگزين مشروعي براي حكومت ايران هستند. اگر قرار بود ايران دموكراتيك‌تري وجود داشته باشد، آنها تنها نيروي سياسي خواهند بود كه ظهور پيدا مي‌كنند و به قدرت مي‌رسند. ما از اين‌كه چنين نيرويي وجود دارد خيلي خوشحاليم”.
اين سخنان نماينده‌ي كنگره آمريكا مفهوم واقعي دموكراسي مد نظر واشنگتن را هم روشن‌تر كرد. گروهكي كه دستش به خون دست‌كم 12هزار ايراني آلوده است از منظر آمريكا نيرويي مشروع است. كمتر كسي در ايران يا خارج از كشور درباره ماهيت تروريستي اين گروهك ترديد دارد.
چهار ماه پيش بود كه مزد خوش‌خدمتي اين گروهك را داد و نام آن را از فهرست گروههاي تروريسيتي واشنگتن خارج كرد.
ديدار ديروز سركرده منافقين با چهار عضو مجلس نمايندگان آمريكا ترديدي در حمايت آمريكا از اين گروهك باقي نگذاشت. آمريكا ماههاست با همكاري كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل در جستجوي پناهگاهي خارج از عراق براي منافقين است. در ديدار ديروز پاريس روهرا باكر، عضو جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريكا با اشاره به حمله اخير به پايگاه 3100نفره منافقين در نزديكي بغداد مدعي شد.
صداي روهرا باكر: ”آن‌جه بر سر سازمان مجاهدين خلق كه در اردوگاه ليبرتي عراق هستند مي‌آيد، تأثير بسيار زياد بر بقيه جهان خواهد داشت. در صورتي‌كه حمله ديگري عليه ناراضيان ايراني صورت گيرد، در كنگره درصدد تصويب قطعنامه‌يي برخواهيم آمد كه در آن عراق به‌عنوان كشوري حامي تروريسم معرفي خواهيم شد”.
ديدار پاريس بين نمايندگان كنگره آمريكا و منافقين بار ديگر حمايت واشنگتن را در حمايت از دشمنان ايران آشكارتر كرد. اين ديدار نشان داد آمريكا از رويكرد گذشته خود در قبال ايران دست نشسته است. رهبر انقلاب در سخنان مهم روز شنبه خود اين رويكرد غيرمنطقي آمريكاييها را تشريح كردند .
تفسير تلويزيون رژيم -30بهمن1391
درحالي‌كه تا شش ماه پيش سازمان منافقين موسوم به مجاهدين خلق در ليست گروههاي تروريستي آمريكا قرار داشت امروز هيأتي از نمايندگان كنگره آمريكا در پاريس با مريم رجوي ديدار كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شبكه خبر، اين نخستين ديدار رسمي يك هيأت آمريكايي از زماني است كه آمريكا مجاهدين خلق را از ليست سازمانهاي تروريستي حذف كرد“.رئيس كميته اروپا و اوراسيا در كنگره آمريكا كه رياست هيأت آمريكايي در ديدار با رجوي را به عهده داشت بعد از گفتگو با وي تأكيد كرد كه به گفتگوهايش با وي ادامه مي‌دهد.
پيش از اين نيز به‌دنبال حمله موشكي به محل نگهداري اعضاي مجاهدين خلق در پادگان ليبرتي در نزديكي بغداد، تعدادي از اعضاي كنگره آمريكا از باراك اوباما خواسته بودند از سازمان مجاهدين خلق حمايت كند.
به‌نوشته پايگاه خبري الجزيره تعدادي از نمايندگان كنگره از اوباما خواسته‌اند به‌جاي گفتگو با دولت ايران با مجاهدين خلق گفتگو كند!
آمريكا در ماه سپتامبر گذشته سازمان تروريستي مجاهدين خلق را از ليست سازمانهاي تروريستي حذف كرد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی پروژه اعتراف گیری و ادامه سرکوب فعالان رسانه‌ها را تائید کرد


گزارش‌گران بدون مرز از سرگیری کارزار سرکوب روزنامه‌نگاران در ایران را محکوم می‌کند. پس از یکشنبه سیاه، ٨ بهمن ١٣٩١ در بسیاری از شهرهای کشور ، بازداشت، احضار و بازجویی روزنامه‌نگاران تشدید شده است. از این میان، در تاریخ ٣٠ بهمن، دست‌کم پانزده روزنامه‌نگار و وب‌نگار که برخی از آنها عضو انجمن ادبی فرهنگی هانا و همکار دو ماهنامه‌ی وریا و کوشک و دوهفته نامه نجوا بودند، از سوی وزارت اطلاعات احضار و یا بازداشت شده بوند و به مدت چند ساعت بازجویی شدند.
بنا بر اطلاعات گردآوری شده از سوی گزارش‌گران بدون مرز، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و مدنی به شکل گسترده در سراسر کشور به وزارت اطلاعات احضار شده‌اند. در بازجویی‌های انجام شده، ماموران امنیتی با تهدید به آنها گفته‌اند که: " باید متعهد شوند هیچ گونه فعالیتی در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری خرداد سال آینده انجام نخواهند داد." امروز ٥٨ روزنامه‌نگار و وب‌نگار در زندان‌های بسر می‌برند.
گزارش‌گران بدون مرز در این باره اعلام می‌کند : " رژیم جمهوری اسلامی ایران باید به بازداشت‌های پی در پی و خودسرانه پایان دهد. چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور مقامات مسوول، راهبرد " بازداشت پیشگیرانه" را برای دهشت‌افکنی نظام‌مند علیه فعالان رسانه‌ها انتخاب کرده‌اند. کارزاری برای به سکوت وادار کردن همه‌ی ‌صداهای انتقادی بر تضیقات روزافزون‌ ِ، ضد آزادی اطلاع رسانی و سرکوب روزنامه‌نگاران، یعنی کسانی که می‌توانند شاهدان اصلی اما مزاحم، تقلب‌کاری در انتخابات باشند."
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه ای در اول اسفند ماه ١٣٩١، تمام ‌رسانه‌های فارسی زبان مستقر در خارج از کشور( رادیو بین‌المللی فرانسه، دویچه وله، رادیو فردا، بی بی سی ، صدای امریکا) و گزارش‌گران بدون مرز را وابسته به " سازمان جاسوسی دولت انگلیس" و "سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی" معرفی کرد. وزارت اطلاعات مدعی شده است که " شبکه‌ی مورد بحث در مرحله اول به تولید سوژه و خبر اقدام می‌کرد. در مرحله دوم، حاصل جمع‌آوری‌ها را به سرپل‌های مشخص شده در خارج از کشور منتقل می‌کرد. در مرحله سوم محصول مونتاژ شده در کارگاه‌های تخصصی جنگ روانی غرب، اعم از آنچه که در قالب ادعاهای رسانه‌ها،‌ دیپلمات‌ها، سازمان‌ها و محافل به اصطلاح حقوق بشری غربی یا گزارش‌های بی‌مبنای گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل در امور ایران نمود پیدا می‌کرد، به داخل کشور منتقل شده و از زبان برخی به اصلاح عناصر روشنفکر، سازمان‌ها، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا رسانه‌ها خاص مطرح و منتشر می‌شد. "
در این اطلاعیه در باره‌ی گزارش‌گران بدون مرز گفته شده است " طبق اطلاعات موجود ساختار «سازمان گزارشگران بدون مرز» با الگوگیری از ساختار سازمانی بنگاه عملیات روانی بی‌.بی.سی، حوزه‌ جغرافیایی ایران، افغانستان و تاجیسکتان را در قالب یک واحد سازماندهی کرده و مسئولیت آنرا به یکی از ضدانقلابیون فراری مرتبط با سازمان منافقین و برخی از سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی محول کرده است. این فرد در عین حال ماموریت اخذ مجوز اقامت و پناهندگی برای عناصر متواری شبکه را به‌ویژه همزمان با فتنه‌ی 88 و برای فراریان فتنه، بعهده داشته و دارد."
این اطلاعیه اعلام می کند " که تعدادی از اعضای شناسایی شده‌ شبکه تقاضا نموده‌اند اطلاعات و تجربیات خود از این شبکه را بازگو و منتشر نمایند تا هشداری برای سایرین باشد."
دو روز پیش از انتشار این اطلاعیه، احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت مجلس در مصاحبه با روز آنلاین گفته بود : " مسول امور فرهنگی وزارت اطلاعات با حضور کمیسیون امنیت ملی مجلس به سوالات اعضای این کمیسیون درباره روزنامه‌نگارانی که از سه هفته پیش در بازداشت به سر می‌برند پاسخ گفته است." وی در باره این جلسه گفته است " توضیحاتی که در کمیسیون ارائه دادند بر این مبنا بود که این بازداشت ها برای پیشگیری صورت گرفته و شبکه تورمانندی در خارج و داخل کشور را مطرح کردند که این شبکه اهدافی را دنبال میکرده و در استانه انتخابات برای پیشگیری، اقدام به برخورد و بازداشت شده است. معاون امور فرهنگی وزارت توضیح داد که خود این روزنامه نگاران هم حاضر هستند بیایند و توضیح دهند که اشتباه کرده اند" در این مصاحبه عضو کمیسیون امنیت مجلس تصریح کرده است" آنطور که من متوجه شدم منظورشان مصاحبه تلوزیونی است که برخی حاضر شده اند انجام دهند. ".
کریستف دولوار دبیر اول گزارش‌گران بدون مرز در این باره اعلام کرد " این نخستین بار نیست که اعترافات قربانیان که در اصل بخش‌های از بازجویی آنهاست و با بدرفتاری و اعمال فشار بدست آمده از شبکه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی، شبکه انگلیسی زبان و شبکه عربی زبان آن پرس تی و العالم پخش می‌شود. پیش از این برخی از روزنامه‌نگاران زندانی، شبکه‌های تلویزیونی جمهوری اسلامی را به همدستی با وزارت اطلاعات برای آماده‌ کردن و پخش اعترافات اجباری متهم کرده بودند. این اقدام به شکل اشکار نقض میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی‌ست که ایران از جمله کشورهای امضا کننده‌ی آن است."
گزارش گران بدون مرز ضمن ابراز رضایت از آزادی موقت دو روزنامه‌نگار دستگیر شده، جواد دلیری در تاریخ ٣٠ بهمن و فاطمه ساغر چی در ٢٨ بهمن، اعلام می‌کند، نگران دیگر روزنامه‌نگاران دستگیر شده در بازداشت‌های جمعی یکشنبه سیاه است. این روزنامه‌نگاران از حقوق اولیه خود، حق دسترسی به وکیل و یا ملاقات با خانواده محروم و همچنان در سلول‌های انفرادی بند امنیتی ٢٠٩ که تحت کنترل وزارت اطلاعات است، زندانی هستند. برخی از مسوولان نظام به روشنی اعلام کرده‌اند که بازداشت روزنامه‌نگاران در ارتباط با برگزاری انتخابات رئیس جمهوری خرداد سال آینده است.
از سوی دیگر انجمن جهانی دفاع از آزادی اطلاع رسانی بار دیگر نگرانی خود را از وضعیت سلامت بسیاری از روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی که از حق درمان محروم هستند، از این میان دو وب‌نگار زندانی، آرش هنرور شجاعی و محمدرضا پورشجری که هر دو از بیماری‌های متعدد رنج می‌برند، اعلام می‌کند. آرش هنرور شجاعی پس از دو ماه معالجه در بیمارستان بر خلاف نظر پزشکان به زندان برگرداننده شد، اما مدیر وبلاگ گزارش به خاک ، محمدرضا پورشجری با آنکه در تاریخ ٢٩ بهمن دچار عارضه‌ی قلبی شده بود، اما از اعزام او به بیمارستان خوداری شد. وی همچنان در وضعیت نامناسبی بسر می‌برد و تا امروز مقامات قضایی امنیتی با درخواست‌های متعدد مرخصی درمانی او موافقت نکرده‌اند.

بقایای یک کوشک ساسانی/كشف دو كتيبه نفیس در لرستان


بقایای یک کوشک ساسانی از دل خاک بیرون کشیده شد/ كشف دو كتيبه نفیس در لرستان

خرم آباد - خبرگزاری مهر: با انجام کاوشهای باستانی در محوطه قلعه گوری کوهدشت بقایای یک بنای دوره ساسانی که احتمالا یک کوشک بوده از دل خاک بیرون کشیده شد.به گزارش خبرنگار مهر، محوطه قلعه گوري سيمره در 70 كيلومتري جنوب غرب شهرستان كوهدشت واقع شده و در حوزه جغرافيايي سيمره در دهستان زيرتنگ سياب از توابع بخش كوناني قرار دارد.

کاوشهای باستان شناسی این قلعه از اواخر دیماه سالجاری به سرپرستي عطا حسن پور آغاز شده و فصل دوم خود را سپري مي كند و تاكنون بقاياي يك بناي متعلق به دوره ساساني (احتمالاً بقاياي يك كوشك ساساني) شامل پنج  اتاق مرتبط به هم، دو اتاق ستون دار و يك حياط از آن كشف شده است.

مهمترين يافته هاي باستان شناسي بدست آمده از اين محوطه علاوه بر سفالينه هاي ساده، لعاب دار، مزين به نقوش كنده و برجسته، مي توان به گچبري هاي نفيس با نقوش هندسي، گل و بوته، انساني و حيواني اشاره كرد.

اين گچبري ها با تكنيكهاي قالبي، دستي و همچنين قالبي و دستي توأمان با هنرمندي خاصي ساخته شده اند بطوري كه بعد از گذشت حدود 1500 سال از زمان توليد آنها هنوز از استحكام قابل قبولي برخوردار هستند.

سید قاسم قربانی مدیر کل میراث فرهنگی استان لرستان در این رابطه با ابراز خرسندي از دستاوردهاي اين كاوش، از نمايش يافته هاي باستان شناسي محوطه قلعه گوري سيمره در محل موزه تاريخي قلعه فلك الافلاك برای بازديد مسافران نوروزي خبر داد.

وی افزود: با توجه به اينكه تاكنون نمونه اين آثار در هيچ كجاي لرستان به دست نيامده و مربوط به جديدترين كاوشهاي باستان شناسي و علمي است، لذا جا دارد مردم لرستان و همچنين مسافران نوروزي با گوشه اي از تمدن فراموش شده لرستان آشنايي پيدا كنند.

قربانی یادآور شد: علاوه بر كشف گچبري هاي نفيس دوران ساساني، دو كتيبه به خط پهلوي ساساني كه بر روي دو كاسه سفالي نوشته شده است كشف شده است.

وی ادامه داد: اين سفال نوشته ها كه در ادبيات باستان شناسي بنام استروكا معروف هستند نخستين نمونه هايي است كه در لرستان بدست مي آيند.

عطا حسن پور سرپرست كاوش محوطه قلعه گوري رماوند نیز در این رابطه گفت: استروكاهاي كشف شده شامل دو كاسه سفالي است كه يكي از آنها داراي سيزده سطر نوشته به شكل مدور از لبه تا كف ظرف را در بر گرفته است و ديگري داراي هشت سطر نوشته است كه برای قرائت اين كتيبه ها با زبان شناسان مطرحي در داخل و خارج كشور مكاتبه شده است.

به گفته وی دوران ساساني از جمله دورانهاي تاريخي در لرستان است كه نسبت به ساير ادوار فرهنگي، اطلاعات اندكي از آن در دست است به طوریکه فقر اطلاعات دوران ساساني در لرستان بسيار محسوس و منحصر به كاوشهاي دهه 60 در قلعه كهزاد ويزنيار است.

حسن پور افزود: كشف گچبري هاي نفيس با مضامين اساطيري از جمله نقوش گراز و قوچ  مي تواند در شناخت هرچه بيشتر از مذهب دوران ساساني و حوزه گسترش و نفوذ آن در لرستان موثر واقع شود.

ساير نقوش گچبري به دست آمده شامل موتيف هاي هندسي از جمله دواير متحدالمركز، لوزي هاي تودرتو، نقوش فلس ماهي، موتيف هاي گياهي همچون نقوش برگ شبدري، برگ كنگري، گل لوتوس، اوكانتوس، گل نيلوفر، گل آفتابگردان و موتيف هاي انساني و حيواني مي شوند.

سرپرست كاوش محوطه قلعه گوري رماوند افزود: اميد است با مطالعه يافته هاي بدست آمده از دو فصل كاوش محوطه قلعه گوري و ترجمه كتيبه ها زواياي تاريكي از دوران پرفروغ ساساني در استان لرستان روشن شود.

اتهامات تازه وزارت اطلاعات علیه روزنامه‌نگاران


وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از "احضار و بازپرسی" چند تن دیگر خبر داد که ادعا می‌شود با رسانه‌های خارجی در ارتباط بوده‌اند. این وزارتخانه جزئیات "شبکه‌ای" را هم منتشر کرد که بازداشت‌شدگان با آن در ارتباط بوده‌اند.

به گزارش رادیو آلمان، خبرگزاری جمهوری اسلامی اطلاعیه وزارت اطلاعات دولت دهم در خصوص دستگیری‌های اخیر روزنامه‌نگاران در ایران را منتشر کرده است. این وزارتخانه افراد مزبور را "مرتبطین واحد عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس (بی بی سی)" برشمرده است. از قرار چند تن دیگر نیز در همین خصوص "احضار" و از آنان "بازپرسی" شده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بدون اشاره به جزئیات بیش‌تر به "چهار تن" اشاره کرده که نام‌شان در فهرست "احضار یا بازداشت" قرار داشته اما «متواری شده‌اند که یک نفر از آن‌ها با خروج غیرقانونی از مرزهای کشور، به خارج فرار کرده است».

در فاصله هفتم تا سیزدهم بهمن‌ماه سال جاری شانزده روزنامه‌نگار ایرانی به‌طور ناگهانی بازداشت شدند. این اقدام با واکنش شدید داخلی و بین‌المللی روبرو شد.

بنا بر اطلاعیه وزارت اطلاعات دولت دهم، سه تن از بازداشت‌شدگان پیشین "با تکمیل تحقیقات و دریافت اطلاعات و توضیحات آن‌ها" با تودیع وثیقه مرخص شدند. عصر دوشنبه (۱۸ فوریه/ ۳۰ بهمن) خبر آزادی جواد دلیری، سردبیر بازداشت‌شده روزنامه اعتماد منتشر شد. دلیری با سپردن وثیقه‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان مرخص شده است.

میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، ریحانه طباطبایی، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان و حسین یاغچی روزنامه‌گارانی هستند که همچنان در بازداشت به سر می‌برند.


"هسته عملیات روانی"

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در اطلاعیه مزبور مدعی وجود "هسته‌ای" شده که «تعدادی از شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی، سایت‌های خبری ضد انقلاب و وابسته به عناصر فراری فتنه ۸۸» را اداره می‌کند: «هسته مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسویی دولت انگلیس (موسوم به بی.بی.سی)».

همکاری برخی از رسانه‌ها با این "هسته" برای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی "محرز" شده است. از پایگاه‌های اینترنتی خبری مانند "جرس"، "کلمه"، "ملی مذهبی"، "نوروز"، بخش فارسی رادیو فرانسه، دویچه وله، رادیو فردا، و شبکه‌های تلویزیونی "بی‌بی‌سی"، "صدای آمریکا" و "من و تو" به‌عنوان رسانه‌های همکار با این هسته نام برده شده است.

آن‌طور که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی شده، "هسته مورد نظر" در تعدادی از رسانه‌های داخل ایران نیز "رسوخ کرده" است.

فهرست روزنامه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی و خبری منتشرشده در بیانیه وزارت اطلاعات دولت دهم چنان جامع است که به نظر می‌رسد نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی تمام رسانه‌ها و شبکه‌های منتقد خود را تابع "هسته عملیات روانی" علیه جمهوری اسلامی برمی‌شمرند.


تأسیس پایگاه‌های "پوششی" برای "ارتباط‌گیری"

به ادعای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، "مستندات جدید و موثق" حکایت دارند که "هسته" مورد اشاره "کارهای ویژه‌ غیررسانه‌ای" دیگری نیز انجام می‌دهد که «بهره‌گیری از پوشش‌ها و پایگاه‌های به ظاهر رسانه‌ای در خارج از کشور، به منظور ایجاد راه‌های ارتباطی با افراد رسانه‌ای نشان شده در کشور» از آن‌جمله است.

"انجمن بین‌المللی روزنامه نگاران ایرانی" مستقر در پاریس، شبکه اجتماعی "برنامه پژوهش رسانه در ایران" و "مدرسه روزنامه‌نگاری میانه" از جمله نهادهایی هستند که به ادعای وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در کنار "چندین انجمن، گروه و موسسه دیگر" از "پوشش‌های رسانه‌ای و گروه‌های مردم نهاد" استفاده می‌کنند، اما «ماموریت‌های محوله از طرف سرویس‌های اطلاعات اروپایی و آمریکایی را دنبال می‌کنند.»

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی موضوع نقض حقوق بشر در ایران را از جمله "پروژه‌های سوخته و رسوا" دانسته و آن را در زمره "کارویژه‌های" شبکه مورد ادعای خود برشمرده است.

به ادعای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، «وابستگی سران شبکه به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و خیانت‌های آن‌ها به مردم و به عناصر بازداشت شده، چنان است که تعدادی از اعضای شناسایی شده شبکه تقاضا نموده‌اند اطلاعات و تجربیات خود از این شبکه را بازگو و منتشر نمایند تا هشداری برای سایرین باشد».

شيخ عطار ، سفير رژيم آخوندي در آلمان



« حزب سبزها و خانم روث در خطرناک و تروريست بودن منافقين با ما هم‌‌عقيده‌اند»
دست دادن شيخ عطار، ديپلومات تروريست و سفير رژيم آخوندي در آلمان، با كلوديا روث، رئيس حزب سبز آلمان كه يك مبلغ شناخته شده رژيم و يكي از نزديكان مارتين كوبلر است، با اعتراضات شديد محافل آلماني مواجه شد.  از جمله روزنامه آلماني دي‌ولت نوشت: «رئيس حزب سبزها (كلوديا روت) در حاشيه كنفرانس امنيتي مونيخ خوشحال و خندان به سوي سفير جمهوري اسلامي ايران در برلين، عليرضا شيخ عطار رفت و دست بر دست او كوفت... آنچه نمي‌توان ديد اين است كه به دست سفير خون زيادي چسبيده است. او فرد معتمد رئيس‌جمهور ايران است. او از جمله در فاصله سالهاي ۱۹۸۰ و ۱۹۸۵، يعني هنوز در دوره خميني، استاندار كردستان و آذربايجان غربي بود و بدين خاطر مسئوليت اجراي احكام اعدام صدها تن از اپوزيسيون كرد را بر عهده دارد». اين اعتراضات تا بدانجا پيشرفت كه پاره يي از محافل آلماني خواستار استعفاي خانم روث شدند.
اين«دست دادن» در درون رژيم آخوندي نيز باعث مناقشه جديدي شد به نحوي كه سفير ملايان مجبور شد در يك تكذيب مضحك بگويد: «من دستم را به نشانه احترام بلند كردم، نه اینكه دستم را به نشانه دست دادن دراز كنم، و خانم روث نیز دستش را بلند كرد. البته فاصله كم بود، ولی هیچ ملامسه‌يی صورت نگرفت»!؟  اما موضوع به همين جا ختم نشد و او اعتراف كرد «خانم روث و حزب سبزها علی‌رغم اینكه در برخی مسايل از جمله مباحث حقوق بشری با ما اختلاف نظر دارند، ولی در بحث خطرناك و تروریست بودن منافقین با ما هم عقیده هستند» و از آنجايي كه «روزنامه بیلد حامی صهیونیست‌ها و همچنین گروهك تروریستی منافقین است، آنها با این كار می‌خواستند به دلیل مخالفت روث با منافقین ضرب شستی به وی نشان داده و از سوی دیگر چهره من را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران مشوه و جنایتكار جلوه دهند».( خبرگزاري سپاه پاسداران موسوم به فارس 21 بهمن 1391).
خانم كلوديا روث و برخي از همكارانش در فراكسيون سبزها در مجلس فدرال و همچنين در پارلمان اروپا همواره سردمدار دوستي با فاشيسم ديني حاكم بر ايران و مخالفت با تحريم آن و دشمني با سازمان مجاهدين بوده و سفرهاي متعددي به ايران تحت حاكميت ملايان داشته اند.
كلوديا روث دو ماه قبل از خروج نام مجاهدين از ليست تروريستي اتحاديه اروپا تلاش وسيعي كرد تا با تكرار ادعاهاي دروغ آخوندها عليه مجاهدين، 150تن از نمايندگان مجلس آلمان را كه خواستار خروج نام مجاهدين از اين ليست شده بودند (فرانكفورتر آلگماينه- 28 نوامبر 2008)، از هرگونه حمايت از اپوزيسيون دموكراتيك ايران منصرف كند. او در يك اطلاعيه رسمي و نامه به نمايندگان مجلس به تاريخ 27 نوامبر 2008 تبليغات رژيم آخوندي عليه مجاهدين را تكرار كرد و نتيجه‌گيري كرد: «ما قاطعانه از ارج گذاري مجاهدين خلق به عنوان ”اپوزيسيون دموكراتيك ايراني” فاصله مي‌گيريم».
كلوديا روت و همفكرانش در فراكسيون سبزها در مجلس فدرال آلمان آگاهانه تلاش كردند قتل عام ژوييه 2009 نيروهاي مالكي عليه افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو و پناهندگان غيرمسلح در اشرف را ناشي از «يك پتانسيل انتقامجويي كردها و شيعيان عراقي كه تا سال 2003 به صورت خشونت آميزي سركوب شده اند» قلمداد نموده كنند تا دستهاي خونين مالكي و اربابانش در تهران را بشويند (سئوال پارلماني فراكسيون حزب سبزهاي آلمان، 7سپتامبر 2009). اين دقيقاً همان توجيه سخيفي است كه رژيم آخوندي و دولت وابسته به آن در بغداد براي حملات متعدد عليه مجاهدان اشرف و كشتن 50 تن از آنان و مجروح و معلول ساختن بيش از 1100تن و  چهار سال و نيم محاصره ضد انساني و شكنجه رواني آنها با 300 بلندگو،  به آن متوسل شده اند.
خانم كلوديا روث و مارتين كوبلر روابط بسيار نزديكي دارند و در ماههاي اخير ديدارهاي متعددي در عراق و آلمان با يكديگر داشته‌اند.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
اول اسفند1391 (19فوريه2013)


 








 

         Cloudia Roth-Sheikh  Attar                                     Cloudia Roth –Nouri al-Maliki
            Febrauary-2013-Munich                                                  April-2012-Baghdad                             
 







       Cloudia Roth –Martin Kobler                                           Cloudia Roth- October2010- Tehran
                 April-2012-Baghdad

تظاهرات یاران مقاومت در مقابل مقر اروپایی پارلمان اروپا در بروکسل



روز دوشنبه تاریخ ۳۰بهمن۱۳۹۱،ایرانیان ازاده،یاران مقاومت و هواداران مجاهدین خلق ایران در بروکسل در میدان شومان بروکسل یک اکسیون با شکوه برگزار کردند.
این اکسیون علیه جنایات رژیم اخوندی در ایران و جنایت اخیر مزدوران رژیم ملاهای حاکم بر ایران با پشتیبانی دست نشانده خود مالکی در عراق برعلیه  کمپ لیبرتی که منجر به شهادت ۷ تن از مجاهدان راه آزادی خلق قهرمان ایران به شهادت رسیدند برگزارکردند.

در این آکسیون   تلویزیون آ پ و خبرنگار رپوبلیکا و خبرنگار اسپانیا بنام آ پ او از صحنه فیلم وعکس تهیه کرده و تلویزیون آ پ با شرکت کننده گان در آکسیون  و آقای محمدرضا روحانی مسول کمیسیون ملیت ها درشورای ملی مقاومت ایران  مصاحبه به عمل آوردند.

شرکت کننده گان با شعارهای پرشور و....از مقامات پارلمان اورپا خواستند که پناهندگان لیبرتی را به استقراراصلی خود اشرف برگردانند و فریادهای شرم بر علیه کوبلر و...میدان شومان رافرا گرفته بود که مورد توجه عموم مردم ونماینده گان قرارگرفت.