۱۳۹۲ آبان ۱۴, سه‌شنبه

سخن بزرگان (جان مورتون)


نيويورک پست: آمريکا از به رسميت شناختن رفتار مالکی سرباز می زند - به قلم ليندا چاوز

65 روزاعتصاب غذا، 65 روز پايداري اشرفي ها و اشرف نشانان

هشدار جدی به رژیم در مورد اعدام زندانیان سیاسی


بیانیه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

روند اعدام در کردستان را متوقف کنید!

همانگونه که درگزارش ها آمده است دولت جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر سه زندانی کرد از جمله حبیب‌الله گلپری‌پور،رضا اسماعیلی وشیرکو معارفی را که در ارتباط با فعالیت های سیاسی زندانی شده بودند در کردستان اعدام نموده است.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان مراتب تاسف عمیق و نگرانی خود را از اجرای مجازات های اعدام بویژه اعدام های سیاسی بیان می داردو مجازات اعدام بویژه اعدام زندانیان سیاسی را مخالف اصول اساسی حقوق بشر می داند و بر این باوراست که اعدام نه تنها نابودگر حق حیات بلکه ناقض حقوقی چون

آمریکا: تحریم‌های موجود را لغو نمی‌کنیم


ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به دنبال برگزاری مراسم 13 آبان در ایران گفت: فکر می‌کنم بر این مساله تاکید داشته‌ایم که این مساله از دشواری برخوردار است و سابقه‌ای عمیق از بی‌اعتمادی در این‌جا وجود دارد. ما امروز این را با تظاهراتی که در ایران دیدیم‌، شاهد بودیم.

وی گفت: بنابراین مسلم است این کار آسانی نخواهد بود، ولی ما در اینجا فرصتی داریم و وظیفه‌ای داریم تا ببنیم این مسیر دیپلماتیک به کجا ختم می‌شود، زیرا همه ما ترجیح می‌دهیم این مساله به صورت دیپلماتیک حل شود.

وی گفت که دولت باراک اوباما به دنبال به تعویق افتادن اعمال تحریم‌های بیشتر توسط کنگره آمریکاست.

فیلم؛ شعار مرگ بر ديكتاتور - دانشگاه تهران 13 آبان

شعار مرگ بر ديكتاتور - دانشگاه تهران ، تالار چمران 13 آبان 92
دانشجويان مبارز با شعار مرگ بر ديکتاتور جلسه مزدوران بسيجی را به هم زدند

گزارش تفصیلی، آماری نقض حقوق بشر در مهرماه


خبرگزاری هرانا - در بررسی عملکرد مجموعه گزارشات ارسالی در مهرماه سال ۱۳۹۲، خط سیر گزارشات در این ماه، در مجموع شاخص های ۱۳ رسته به شرح زیر است.

در بررسی منابع ۱۶۱ گزارش باید اعلام کرد ۶۳ درصد گزارشات را ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و ۱۶ درصد دیگر آن را منابع مستقل و ۲۱ درصد را نیز منابع دولتی مستند کردند.

هم چنین باید اشاره داشت که در طی مهر ماه ماه ۵۴ زندانی در ایران اعدام شدند، ۶۹ نفر از دگر اندیشان بازداشت شدند و ۱۳ نفر نیز از سوی دادگاه انقلاب به ۷۵۴ ماه حبس محکوم شدند.

پوتين كارگروه همكاری با ناتو را منحل كرد


رئيس‌جمهور روسيه كار‌گروه مشترك ميان كارشناسان روسي و سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) را كه براي همكاري در حوزه مناقشه برانگيز سامانه دفاع موشكي امريكا در اروپاي شرقي تشكيل شده بود، منحل كرد تا مشخص شود كرملين به هيچ وجه بهانه‌تراشي‌هاي كاخ سفيد براي تاسيس اين سامانه را نخواهد پذيرفت.

خبرگزاري صداي روسيه ضمن انتشار خبر تصميم ولاديمير پوتين اين اقدام وي را مايه كشيدن نفس راحتي از سوي بسياري از كارشناسان روسي كه بر فعاليت‌هاي ناتو نظارت داشتند، خواند.