۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۲, جمعه

تظاهرات در سوئيس، نروژ، دانمارك

پلمپ درب قبرستان بهاییان اهواز

بنابه گزارشات رسانه ها از دو ماه پیش تاکنون قبرستان بهاییان اهواز با بلوکهای سیمانی بسته شده است و از دفن مردگان بهایی جلوگیری می‌شودوهیچ کس مسئولیت این عمل را به عهده نمیگیردوبه بهاییان اجازه دفن مردگان خود داده نمیشود. همچنین سال گذشته درشهرسنندج گورستان بهاییان تخریب شد.

مرگ دو کارگر در ایران در روز کارگر

به گزارش عرش نیوز، مدیر خدمات ایمنی شهرداری مشهد درباره این حادثه گفت: وقوع یک مورد حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۱:۱۸ روز پنجشنبه به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مشهد اطلاع داده شد و در پی آن تیم امداد و نجات ایستگاه‌های ۳۹ ، ۲ و ۹ از سوی ستاد فرماندهی به محل حادثه واقع در در شهرک صنعتی طرق ، اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که دو کارگر جوان حین کار در یک گودبرداری شده ناهگان دچار حادثه شده و بخش‌هایی از دیواره محل گودبرداری شده بر سر آنان ریخته و در زیر خروارها خاک مدفون شده‌اند.

کره شمالی به موشک اتمی قاره‌پیما نزدیکتر شد

یک اندیشکده آمریکایی از آزمایش موتورهای یک موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی و نزدیک شدن این کشور به فن‌آوری نصب کلاهک هسته‌ای بر روی موشک خبر داد.

به گزارش  تسنیم؛ اندیشکده جان هاپکینز آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از سایت موشکی سوهائی در کره شمالی حاکی از آن است که اخیرا یک یا چند آزمایش بر روی موتور یک موشک بالستیک قاره پیما انجام شده است.

این موشک با نام KN-08 دارای بردی 11 کیلومتری است و به گزارش این موسسه مرحله فنی بعدی پرتاب آزمایشی کل سیستم است.

نقشه پوتین برای مذاکرات هسته ای؛ واکنش آمریکا

به گزارش نامه نیوز، المانیتور در گزارشی به جوانب مختلف رابطه روسیه و رژیم ایران در سایه مذاکرات 1+5 و بحران اوکراین پرداخته است.

این منبع نوشت: اگر درگیری ها در شرق اوکراین به دخالت نظامی روسیه منجر شود و با واکنش و پاسخ شدید اروپا و آمریکا مواجه گردد، مسکو نیز تلاش خواهد کرد تا مذاکرات هسته ای 1+5 با رژیم ایران را با مانع مواجه کند. 

یک مقام ارشد روسیه به طور ضمنی عنوان داشت که فشار شدید آمریکا و اروپا بر مسکو بر سر اوکراین می تواند روسیه را به سمت تغییر مواضع این کشور در خصوص مذاکرات مهم 1+5 بر سر پرونده هسته ای رژیم ایران هدایت کند. این سخن تنها چند هفته پس از آن عنوان شد که مقامات روسیه و رژیم ایران بر سر همکاری‌های عمیقی در موضوعای اقتصادی و امنیتی به توافق رسیدند.

اوکراین؛ افزایش تنش میان ناتو و روسیه

برای نخستین بار ناتو اعلام کرد که روسیه دشمن ماست.

به گزارش بی بی سی، رئیس جمهوری موقت اوکراین با فراخوان خدمت نظام وظیفه اعلام کرد این تصمیم به منظور مقابله با بدتر شدن اوضاع امنیتی در شرق این کشور اتخاذ شده است.

همزمان هواداران مسلح روسیه ساختمان دادستانی شهر دونتسک در شرق را اشغال کرده‌اند. اوکراین روسیه را متهم به تجهیز و حمایت از شبه نظامیان مخالف دولت می‌کند.

در همین حال، از مرزهای شرقی اوکراین گزارش می‌شود حدود ۴۰ هزار نیروی نظامی روسیه در آنسوی مرزها مستقر شده‌اند.