۱۳۹۲ مهر ۶, شنبه

پيامهاي نمايندگان پارلمان اروپا در همبستگي با مجاهدان در ليبرتي و اشرف نشان ها در لندن، برلين، ژنو و اوتاوا كه براي آزادي 7 گروگان اشرفي دست به اعتصاب غذا زده اند

تظاهرات ميليوني مردم عراق در روز جمعه عليه حكومت مالكي و جنايات رژيم ايران درعراق- فراخوان به آزادي گروگانهاي اشرف

نامه تکاندهنده پدری که یک فرزندش را اعدام کردند و دیگری...

نامه تکاندهنده پدری که یک فرزندش را اعدام کردند و فرزند دیگرش در انتظار اعدام بسر می برد 

دادنامه آقای محمد رضا ریگی به دبیر کل سازمان ملل، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و عفو بین الملل که یکی از فرزندانش عبدالباسط ریگی بخاطر فعال اینترنتی بودن در زندان زاهدان به دار آویخته شد و فرزند دیگرش به نام عبدالواهب ریگی که در سن نوجوانی دستگیر شده  و در حال حاضر در زندان زاهدان در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برد جهت ارسال  به مراجع فوق و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن نامه به قرار زیر می باشد: 

پرتاب کفش به سمت روحانی در فرودگاه مهرآباد تهران

خبرگزاری مهر: حسن روحانی امروز پس از گذشتن از حلقه هوارادان در حالی که مخالفان وی در حال اقامه نماز بودند قصد عبور از مسیر کنار آنان را داشت که ناگهان مخالفان با ایستادن جلوی ماشین رئیس جمهور مانع از حرکت شدند و شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

در این هنگام یکی از مخالفان کفش خود را به سمت خودرو روحانی پرتاب کرد که به کسی اصابت نکرد.

مشاور اوباما: روحانی از اوباما خواست با او تماس بگیرد

مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد «حسن روحانی» از «باراک اوباما» خواست با او تماس بگیرد. این در حالیست که برخی مقامات جمهوری اسلامی از جمله علاالدین بروجردی در تهران به دروغ ادعا کرده اند که اوباما برای انجام این گفتگو اصرار داشته است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «سی ان ان»، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا به سی ان ان اعلام کرد که هیأت رژیم ایران از رئیس جمهور آمریکا تقاضای تماس تلفنی کرد. 

وی افزود، از جانب آنها (هیأت رژیم ایران) بطور شگفت انگیز با ما تماس برقرار شد که بگویند روحانی تمایل دارد تا با پرزیدنت اوباما تماس تلفنی در مسیر برگشت به فرودگاه داشته باشد و ما توانستیم این تماس تلفنی را برقرار کنیم.

تیراندازی به سمت اردوغان روی پل مصطفی کمال

فرد ناشناسی در زمان تدارک عزیمت نخست وزیر ترکیه از فرودگاه استانبول به داخل شهر به روی محافظان وی آتش گشود، تحقیقات برای یافتن عامل یا عاملین این حادثه آغاز شده است.  

به گزارش شبکه خبر، این حادثه روی پل منطقه مصطفی کمال رخ داد و موجب تغییر مسیر حرکت کاروان رجب طیب اردوغان شد.

در نتیجه تیراندازی هیچ کس آسیب ندید و نیروهای ویژه که بلافاصله به محل اعزام شدند هفت پوکه فشنگ در صد متری پل کشف کردند.

سلاح شیمیايی؛ تصويب قطعنامه/هشدار کری به اسد

شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی از نیویورک گفت، در نهایت گامی بزرگ در مورد مناقشه سوریه به جلو برداشته شد و برای اولین بار شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای در باره این کشور تصویب کرد.

در این قطعنامه درخواست نابودی زرادخانه های شیمیایی سوریه و همچنین مجازات رژیم اسد درصورت اجرا نکردن تعهداتش درنظر گرفته شده است. 

این قطعنامه به اتفاق آرا تصویب شد و این در حالیست که در دو سال و نیم گذشته روسیه و چین سه بار مانع تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم سوریه شده بودند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته با روسیه توافق شد که قطعنامه شورای امنیت به صورت قانونی، رژیم سوریه را ملزم به تحویل تسلیحات شیمیایی اش کند.