۱۳۹۱ فروردین ۲۵, جمعه

شرح شکنجه و بازجویی دانشجوی زندانی در اهواز


رادیو آلمان: ضیا نبوی دانشجوی تبعیدی به زندان اهواز در نامه‌ای خطاب محمدجواد لاریجانی، با شرح شکنجه و وضعیت بازجویی خود در زندان، درباره درستی برخی محتویات گزارش اخیر احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر، " شهادت" داده است.
ضیا نبوی، دانشجوی تبعیدی به زندان کارون اهواز در نامه‌ای به محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائيه جمهوری اسلامی، به اعتراض لاریجانی نسبت به گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر درباره ایران واکنش نشان داده است.
این دانشجوی زندانی نوشته که بعد از "بی‌پایه" خواندن گزارش احمد شهید توسط محمدجواد لاریجانی بر خود لازم دیده است « به عنوان یک زندانی سیاسی که می تواند در مورد برخی محتویات آن گزارش شهادت بدهد»، نکاتی را بیان کند.
روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰، دومین گزارش احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل برای ایران در۳۶ صفحه‌ منتشر شد. احمد شهید در آخرین گزارش خود ضمن ابراز تاسف از خودداری مقامات ایرانی از دادن اجازه ورود او به این کشور، با اشاره به اظهارات شاهدان عینی از "نقض حقوق اساسی تضمین شده در قوانین بین‌المللی" در ایران خبر داد.
ضیا نبوی در این نامه گوشه‌هایی از اتفاقات رخ داده در زندان و جلسات بازجویی خود را بازگو کرده و نوشته است: «من تقریبا در تمامی جلسات بازجویی تحت فشارهای روحی و فیزیکی بودم. در واقع به جز دو جلسه ی ابتدایی بازجویی که فضای نسبتا محترمانه‌ای برقرار بود، باقی جلسات سرشار از فشارهای روحی و جسمی مانند توهین، تحقیر، تهدید، بشین پاشو رفتن اجباری، پشت گردنی و لگد بود … تمامی جلسات بازجویی بدون استثنا با چشم بند بود.»
این دانشجوی تبعیدی به زندان کارون اهواز درباره یکی از "جلسات بازجویی آزاردهنده" خود که در یک زیرزمین و در اتاقی غیر از اتاق‌های بازجوئی و به دور از کنترل مانیتوری برگزار شده نوشته است: « در همین جلسه و فقط در طی نیم ساعت از آن، بازجو به زور پشت گردنی، لگد و بشین پاشو از من می‌خواست که در برگه بازجوئی بنویسم که انتخابات را تحریم کرده‌ام و به آقایان موسوی و کروبی توهین کرده‌ام و باز هم این در حالی بود که دفاع من از آقای کروبی در انتخابات چه در قالب مقاله، بیانیه و اظهارنظرهایم، نمی توانست برای وزارت اطلاعات پوشیده باشد. در پایان همان جلسه از آنجا که نوشته های برگه بازجوئیم مطابق میل بازجو نبود، تهدید به اعدام شدم.»
به گزارش سایت "کلمه" نزدیک به هواداران میرحسین موسوی، ضیا نبوی درباره فشار روحی و جسمی در جلسه بازجویی دیگری نوشته است: « در یک جلسه بازجو از من می‌خواست که سرم را روی دیوار بگذارم و پاهایم را عقب ببرم و در این وضعیت بمانم و در جلسه‌ای دیگر این‌قدر فشار روحی و جسمی تحمل کردم که پس از بازگشت به سلول و بلافاصله پس از خوردن جرعه‌ای آب، از هر دو مجرای بینی‌ام خون سرازیر شد. در یک جلسه، بازجو به زور پشت گردنی از من می خواست که در برگه بازجویی بنویسم که دانشجوی ستاره‌دار نبودم و این در حالی بود که من با نظر وزارت اطلاعات از تحصیل محروم شده بودم.»
"بازجو خواستار نوشتن حتی به دروغ بود"
این دانشجوی رشته شیمی دانشگاه نوشیروانی بابل که به ده سال حبس در زندان کارون اهواز محکوم شده و از ۲۵ خرداد سال ۸۸ در زندان به سر‌می‌برد، درباره برخورد بازجوها در زندان نوشته است «بارها وقتی به این نکته اشاره کردم که آن‌چه بازجو انتظار دارد بنویسم، دروغ است، این پاسخ را دریافت نمودم که می خوام دروغ بنویسی! در یک جلسه بازجو از من خواست که راهی برای همکاری کردن پیدا کنم وگرنه سناریویی را برای پرونده‌ام خواهد نوشت که در زندان بپوسم!»
آقای نبوی در ادامه این نامه به وضعیت تناقض‌آمیزی اشاره می‌کند که به گفته او شهروندان ایرانی احساس می‌کنند. او خطاب به دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائيه جمهوری اسلامی می‌نویسد: «نمی‌دانم آیا شما هیچ‌گاه چنین وضعیت تناقض‌آمیزی را تجربه کرده‌اید یا خیر؟ اما باور کنید که بسیاری از شهروندان ایرانی چنین تناقضی را به تمامی درون زندگی خویش احساس می‌کنند و فکر می کنند میان میل به آزادانه زیستن و میل در امنیت و عافیت بودنشان شکافی جدی ایجاد شده است.» به گفته این این دانشجوی زندانی مسئله اساسی جامعه ایران، "آزادی، حقوق بشر و دموکراسی" است.
ضیا نبوی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در کنکور کارشناسی ارشد سال ۸۷ علیرغم کسب رتبه تک رقمی در رشته جامعه شناسی، "ستاره دار" و از تحصیل محروم شد. این دانشجوی محروم از تحصیل در راه‌پیمایی ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ دستگیر شده و از آن زمان تا کنون بدون مرخصی در زندان به‌سر می‌برد.

موشک کره شمالی لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد


ایسنا:  موشك ماهواره‌بر کره شمالی لحظاتي پس از پرتاب منفجر شد و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قسمت‌هایی از این موشک در ۱۶۵ کیلومتری غرب سئول در دریای زرد افتاده است. 

منابع خبری در کره شمالی نیز اعلام کردند، موشک حامل ماهواره اين كشور نتوانسته است در مدار زمین قرار گیرد. همچنین این منابع گفته‌اند دانشمندان این کشور به دنبال یافتن دلایل شکست این پرتاب هستند. 

مقام‌های آمریکا و کره جنوبی گفته‌اند تحولات را در منطقه شبه جزیره کره تحت نظر دارند. 

یگان دفاعی هوا و فضا آمریکای شمالی (نوراد) اعلام کرده است که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد قسمت‌هایی از این موشک در ۱۶۵ کیلومتری غرب سئول در دریای زرد افتاده است اما این یگان گفته قطعات این موشک به جایی در خشکی اصابت نکرده است. 

شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است روز جمعه در جلسه‌ای اضطراری درباره نحوه برخورد با کره شمالی تصمیم خواهد گرفت. 

کاخ سفید نیز در واکنش به پرتاب این موشک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، علی‌رغم ناموفق بودن پرتاب، کره شمالی همچنان خطری برای امنیت منطقه به حساب می‌آید. 

در این اطلاعیه آمده "عمل کره شمالی تهدیدآمیز، بر خلاف قوانین بین‌المللی و مغایر با تعهدات پیشین این کشور است." 

قبلا کره شمالی موافقت کرده بود فعالیت‌های هسته‌ای خود را در قبال دریافت کمک‌های غذایی متوقف کند. 

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: "کره شمالی با انجام اینگونه عملیات تهدیدآمیز، خود را بیشتر منزوی می‌کند. این کشور ذخایر مالی خود را صرف خرید سلاح و تبلیغات دولتی می‌کند، در حالی که مردم آن گرسنه هستند." 

اوسامو فوجی مورا، دبیر ارشد کابینه ژاپن هم پرتاب موشک کره شمالی را محکوم کرده و آنرا تهدیدی برای امنیت کشورش خواند. 

در زمان اعلام آزمایش موشکی کره شمالی، کشورهای همسایه و آمریکا نگرانی‌های زیادی را درباره این اقدام که به گفته آنها ناقض تحریم‌های شورای امنیت است، ابراز کرده بودند. 

طبق گزارش‌ها این موشک از روی یکی از جزایر کره جنوبی رد شده است، چیزی که این کشور علیه آن پیشتر شکایت کرده بود. 

آمریکا و کشورهای همسایه گفته بودند پرتاب این موشک بهانه‌ای برای گسترش توانایی‌های نظامی کره شمالی است. 

حداد عادل: همسرم می‌گوید قیمت‌ها افزایش یافته است



  سایت دیگربان: غلامعلی حداد عادل٬ رئیس کمیسون فرهنگی مجلس گفته که همسرش درباره افزایش قیمت‌ها با وی صحبت کرده است و مقام‌های مسئول باید درباره افزایش هر روزه قیمت‌ کالا و خدمات در ایران توضیح دهند.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» آقای حداد عادل این خواسته را شامگاه پنجشنبه (۲۴ فروردین) در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» مطرح کرده است.

وی گفته که سه‌شنبه هفته جاری از طریق همسرش در جریان افزایش قیمت‌ها قرار گرفته و نمی‌داند رمز و راز افزایش قیمت‌ها چیست.

حداد عادل در این برنامه تلویزیونی گفته است: «خرید عمده را خودم انجام نمی‌دهم. همسرم که دیروز برخی لوازم و مایحتاج را خریده بود از افزایش قیمت‌ها برای من حکایت کرد.»

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرده که مردم از نمایندگان مجلس درباره گرانی‌ها سئوال می‌کنند و مسئولان دولتی نیز باید به نمایندگان در این خصوص توضیح ارائه دهند.

قیمت‌ کالا و خدمات در ایران چند ماه پس از اجرای نخستین فاز طرح هدفمند کردن یارانه‌ها افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته که با اعتراض مراجع تقلید٬ کارشناسان و مردم مواجه شده است.

مراجع تقلید در هفته‌ جاری بار دیگر از موج فزاینده گرانی انتقاد کرده و از مقام‌های دولتی خواسته‌اند به «داد» مردم برسند.

دولت احمدی‌نژاد نیز در مقابل اعلام کرده که قصد دارد مرحله دوم این طرح را به اجرا بگذارد٬ اما مجلس با اجرای آن به شدت مخالفت کرده است.

روز کارگر؛ صدور مجوز راهپيمايی در بيابان‌های بهشت‌زهرا


ایلنا: یک فعال كارگري با اشاره به ترفندهاي دولت در سال‌هاي گذشته گفت: اعطاي مجوز برگزاری راهپیمایی روز كارگر در بیابان‌های اطراف بهشت زهرا براي منصرف کردن کارگران از برگزاري راهپيمايي و مطالبه حقوق صنفي‌شان صورت مي‌گيرد و كار عبس و بيهوده‌اي است. 

حسین طاهر‌زاده در گفت گو با ایلنا ضمن بیان اینکه در سال‌هاي اخير كميسيون ماده 10 احزاب با برگزاري راهپيمايي كارگران در تهران مخالفت مي‌كند، اظهار كرد: طبق اصل ۲۷ قانون اساسی برگزاری راهپیمایی و تجمع بدون حمل سلاح و به شکلی که مخل مبانی اسلام نباشد آزاد است و کمیسیون ماده 10 احزاب با نادیده گرفتن این اصل مترقی قانون اساسی و به بهانه‌های مختلف از برگزاری راهپیمایی صنفی کارگران جلوگیری می‌كند. 

اين فعال كارگري، راهپيمايي روز جهاني كارگر را فرصتي جهت رساندن صداي كارگران به گوش دولت‌ها دانست و افزود: روز جهانی کارگر در قانون کار ایران به رسمیت شناخته شده است، چرا كه فرصتي است تا كارگران جهت دفاع از حقوق صنفي خود و ارج نهادن به مقام كارگر در سراسر جهان همزمان راهپيمايي‌هاي باشكوهي را برگزار كنند. 

آخوندها در دام هسته ای وبحران خلیج فارس










نگرانی جی۸ از برنامه هسته‌ای و نقض حقوق بشر در ایران


وزاری خارجه جی۸ از برنامه هسته‌ای رژیم تهران و نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش فارس، وزاری خارجه ۸ کشور عضو گروه جی۸ در پایان اجلاس اخیر خود، به اظهار نظر در خصوص طیفی گسترده از مسائل از جمله ایران و سوریه پرداختند.

8 کشور در خصوص ایران ابراز داشتند که ایران مستمرا در انجام وظایف خود در قبال قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شکست خورده است و این امر منجر به نگرانی است. 

وزاری جی ۸ همچنین از ایران خواستند که وارد یک روند گفتگوی سازنده شده و طی یک روند گام به گام اطمینان جامعه جهانی را به خود جلب کند و بار دیگر از ایران خواستند که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به اجرا درآورد.

8 کشور همچنین با توجه به گزارش‌های اژانس در نوامبر و فوریه گذشته، نسبت به ابعاد احتمالا نظامی برنامه هسته‌ای ایران به شدت ابراز نگرانی کردند و از ایران خواستند پروتکل الحاقی را فورا به اجرا درآورد.

وزاری خارجه جی۸ گریزی هم به حقوق بشر در ایران زده‌اند و از دولت ایران خواسته‌اند اصول پذیرفته‌شده جهانی حقوق بشر را به اجرا درآورد و از ایران خواسته‌اند با فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر همکاری کند.

مذاکرات هسته ای؛ هشدار آمریکا و فرانسه به رژیم تهران


رادیو آلمان: باراک اوباما و نیکلا سارکوزی اعلام کردند اگر نشست گروه ۱+۵ با ایران در استانبول نتیجه‌بخش نباشد، اعمال تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌یابد. کلینتون نیز تاکید کرد که زمان برای حل بحران اتمی از طریق مذاکره نامحدود نیست.

مذاکرات گروه موسوم به ۱+۵ با مقامات ایران بر سر برنامه‌ی اتمی مناقشه‌برانگیز جمهوری اسلامی در شرایطی در روز شنبه، ۱۴ آوریل شروع می‌شود، که قدرت‌های جهان هشدار داده‌اند که این از آخرین فرصت‌ها برای حل این بحران از راه‌های دیپلماتیک است.

نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه، بعد از ویدیو کنفرانس با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «انتظار می‌رود جمهوری اسلامی ایران به شکلی جدی و مثبت در مذاکرات حاضر شده و همه‌ی فعالیت‌های حساس اتمی خود را متوقف کند.»

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر سارکوزی انتشار یافته، آمده است:«رهبران فرانسه و آمریکا بر ادامه‌ی اعمال تحریم‌ها علیه شریان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، تا زمانی که ایران به تعهدات بین‌المللی خود پایبندی نشان ندهد و به‌ويژه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را جدی نگیرد، تاکید کردند.»

در بیانیه‌ی دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه همچنین آمده است که باراک اوباما و نیکلا سارکوزی بر لزوم تحریم‌ها بیشتر در شرایطی که مذاکرات ۵+۱ با ایران در استانبول نیز نتیجه‌ای نداشته باشد، تاکید کرده‌اند.

پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد (بریتانیا، فرانسه، آمریکا، چین، روسیه) به همراه آلمان خواهان آن هستند که ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را متوقف کند. جمهوری اسلامی ایران در آخرین دور مذاکرات که به شکست انجامید، از قبول توقف غنی‌سازی اورانیوم سرباز زد.

در همین حال یک کارشناس سیاسی اسرائيل و استاد دانشگاه اورشلیم، مذاکرات هسته‌ای را "بلوف بزرگ" رژیم تهران برای وقت‌کشی می‌داند.

وی معتقد است، جمهوری اسلامی می‌خواهد از این فرصت برای ساخت بمب اتمی استفاده کند.

فشارهای دادگاه ویژه روحانیت بر آیت الله بروجردی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز چهارشنبه 23 فروردین آقای کاظمینی بروجردی را به دادگاه ویژه روحانیت برده و بار دیگر ایشان را تحت فشار قرارداند تا دست از اعتقادات خود بردارد.مسئولین دادگاه ویژه روحانیت به ایشان گفته اند که قبول دارند که رژیم اشتباهاتی داشته است ولی از ایشان خواسته اند که راه تقیه را برگزیند و دیگر به کمپین خود ادامه ندهد. مسئولین دادگاه آزادی و یا حتی رسیدگی درمانی به آقای کاظمینی بروجردی را مشروط به پذیرش یکی از این راهها عنوان کردند.
.آقای کاظمینی بروجردی با شجاعت این بار نیز زیر بار نرفته و همچنان بر مواضع خود پایمردی کردند
به همراه آقای بروجردی دو تن از هوادارن ایشان به نامهای محمد رضا صادقی و محمد مهمان نواز نیز به دادگاه فرخوانده شدند. این دو نفر بارها دستگیر شده و آخرین بار در آبان 89 بازداشت و در سلول انفرادی ماهها تحت بازجویی و شکنجه بوده اند و اکنون با قید وثیقه موقتا آزاد و منتظر حکم دادگاه هستند.
گفتنی است در روزهای اخیر تعداد8 تن از هواداران ایشان که همگی از بانوان مدافع و مبلغ عقاید صلح آمیز آقای بروجردی بوده اند و در این راه بارها دستگیر و زندانی شده اند و با قید وثیقه بطور موقت آزاد شده بودند نیز به دادگاه ویژه روحانیت احضار شدند که همگی بعد از تهدید و توهین و بازجویی بطور موقت ازاد شده و مقرر گردید که در آینده نزدیک جلسه بعدی دادگاه ایشان برگزار گردد.
از تمام این ده نفر به تاکید خواسته شده است که از هر گونه تماس حتی تلفنی با خانواده و نزدیکان آقای کاظمینی بروجردی بپرهیزند وگرنه این مورد نیز به جرم ایشان افزوده میگردد.
به نظر می رسد اقدامات و احضارهای اخیر هواداران آقای بروجردی به منظور افزایش فشار به اقای کاظمینی بروجردی برای پذیرش شروط سردمداران حکومت دینی و سازش با آنان صورت گرفته است.
ولی فقیه علی خامنه ای سیاست سرکوب روحانیون مبارز و هودارانشان را تعیین وتوسط دادگاه ویژه روحانیت به اجرا گذاشته می شود.دادستانی ویژه روحانیت فردی بنام محمد سلیمی توسط شخص علی خامنه ای تعیین و برای سرکوب روحانیون مبارز منصوب شده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضارها ،تهدیدات و فشارهای دادگاه ویژه روحانیت علیه آقای کاظمینی بروجردی و هوادرانش را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

دل قوی دار، سحر نزدیک است - م.سحر


پیک ِ در راه، به در، نزدیک است

منتظر باش، خبر، نزدیک است

خیر، در دفتر ِ تقدیر نوشت : 

درنوردیدن ِ شر ،  نزدیک است

باغِ سرما زده را هُرم ِ زمین

گفت ازین لرزه، گُذر نزدیک است 

ساقه از ریشه به گُل داد پیام

که بهارت به ثمر، نزدیک است

دست با دل،  گپ ِ شیوایی داشت : 

که برآوردن ِ سر نزدیک است

چشم ، زیبا  نظری دوخت به جان

شوق دانست :  هنر نزدیک است 

گفت جان :  صبر ،  نمانده ست دگر

صبر می‌گفت  :  ظفر نزدیک است

شب به سرمنزل ِ  روز است  روان

دل قوی دار ، سحر نزدیک است ! 


.......................................... 
پاریس ۲۳ فروردین ۹۱

زندانی سیاسی به بهداری زندان کرمانشاه منتقل شد



 زینب جلالیان، زندانی سیاسی محبوس در زندان کرمانشاه روزگذشته در پی وخامت حال جسمی اش به بهداری این زندان منتقل شد.

 زینب جلالیان که اخیرا با تقلیل حکم اعدامش به ابد به زندان کرمانشاه منتقل شده است از عفونت روده رنج می برد و مسئولین زندان در رسیدگی پزشکی به وضعیت این زندانی کوتاهی میکنند.

این زندانی سیاسی که در زندانهای مختلف کشور بسر برده است از چندی پیش به عفونت روده مبتلا شده است و در دادگاه اخیر خود نیز خواهان انتقال به بیمارستان شده بود.

کشته شدن دو شهروند بر اثر انفجار مین در کردستان


براثر انفجار مین در منطقه مرزی نوسود دو نفر کشته شدند.
براساس گزارش رسیده دو شهروند اهل  روستای دزلی از توابع سروآباد (مریوان) به نام های اسکندر بهرامی و ابوبکر امینی، دراثر انفجار مین پنج شاخه در نزدیکی روستای شوشمی علیا از توابع شهر مرزی نوسود، جان باختند.
گفته می شود جسد این افراد که در اوایل فروردین ماه، هنگام بازگشت از عراق راه را گم کرده و در اثر انفجار مین کشته شده بودند، روز گذشته پیدا شد.
یادآور می گردد تاكنون صدها نفر از مردم مناطق مرزی بر اثر برخورد با مین و مهمات برجای مانده از زمان جنگ كشته، مجروح و یا معلول شده اند.

دستگیری 29 نفر در یک مهمانی شبانه در آبادان


خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب آبادان از دستگیری 29 نفر در یک پارتی شبانه در یک سفره‌خانه سنتی این شهر خبر داد.

اصغر مهرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: سه‌شنبه شب حوالی ساعت دو و سی دقیقه شب، گزارش مردمی حاکی از برگزاری پارتی در سفره‌خانه‌ای در منطقه ته‌لنجی آبادان به مأموران نیروی انتظامی این منطقه رسید.

وی افزود: در این راستا نیروی انتظامی منطقه وارد عمل شده و جلوی درب سفره‌خانه مذکور را که از پشت کاملاً قفل و بسته شده بود، مستقر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان ادامه داد: با تلاش و وارد شدن مأموران نیروی انتظامی به محل سفره‌خانه، صحت موضوع گزارش داده شده تأیید و افراد حاضر در آن محل که مجموعه‌ای از دختران و پسران جوان بودند همگی دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: البته مأموران تا دقایقی با مقاومت این افراد مواجه شده و در نهایت آنها را بازداشت کردند.

مهرنیا بیان کرد: افراد دستگیر شده که 18 نفر آنها پسر و 11 دختر بودند همگی در بازداشت به سر برده و به‌زودی به پرونده آنها رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص اعمال فشار برای آزادی آنها گفت: دستگاه قضایی زیر بار هیچ اعمال فشاری نمی‌رود و با این عده برخورد قاطع قانونی خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان در ادامه در خصوص رسیدگی به وضعیت امنیت اجتماعی در آبادان و گسترش بدحجابی در سطح برخی مناطق این شهر اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شاهد برنامه‌ریزی بهتری برای کاهش بدحجابی در سطح شهرستان آبادان در آینده‌ای نزدیک باشیم.