۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

همه راهها به خُروج از بُن بست ختم می شود (منصور امان)


از شواهد چنین برمی آید که بُن بست سیاسی در ساختار قُدرت به مرز گُنجایش خود برای جادادن ناهمگونیها و تضادهایی که یکی پس از دیگری وارد آن می شود، نزدیک شده است.
عبور از مقطع حساس کنونی- اثر امین زارعی
عبور از مقطع حساس کنونی- اثر امین زارعی
جدال علنی بین  صادق لاریجانی، رییس قُوه قضاییه و احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر منصب ریاست جمهوری و در پی آن، خط و نشان کشیدن  خامنه ای با برچسب «خیانت» و با این وجود، به جریان افتادن «طرح سووال از رییس جمهور» در مجلس مُلاها، نشانه های مُطمینی از تلاش برای خروج از بُن بست از سوی بخشی از حُکومت و مُقاومت در برابر این گام از سوی بخش دیگر است.

سفر جان کری و دیدار با رهبران اپوزیسیون سوریه

صدای آمریکا: جان کری وزیر امورخارجه نخستین سفر خارجی اش را، پس از بعهده گرفتن مقام دیپلماتی ارشد کشور از هیلاری کلینتون، که در اوایل این ماه انجام گرفت، شروع کرده است.

کری در آغاز این سفر یازده روزه که دیدار از ۹ کشور را در بر دارد، امروز، یکشنبه، از واشنگتن راهی لندن شد.

کیفرخواست دادستان تهران علیه مرتضوی منتشر شد

دیگربان: دادستانی تهران در کیفرخواست پرونده کهریزک سه قاضی تعلیقی این پرونده را به «مشارکت در بازداشت غیرقانونی» و سعید مرتضوی را علاوه بر اتهام مذکور به «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» متهم کرد. 

نام علی‌اکبر حیدری‌فر و حسن دهنوی دادیار و معاون معلق از خدمت دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز در کیفرخواست دیده می‌شود.

یک زندانی سیاسی لبان خود را دوخت

خبرگزاری هرانا - شهرام الیاسی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به کارشکنی مسئولین در اعزام وی به بیمارستان دست به اعتصاب غذا زد و لبان خود را دوخت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام (رحیم) الیاسی زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که به ۱۱ سال زندان محکوم شده است، در اعتراض به کارشکنی در اعزام وی به مرخصی از اول اسفند ماه دست به اعتصاب غذا زد و از دیروز لبان خود را دوخت. 

ماشین آدمکشی حکومت اسلامی همچنان قربانی می گیرد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: سحرگاه امروز سه تن در قزوین به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان از اعدام سه نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در زندان مرکزی قزوین خبر داد و اظهارداشت:

کرمانشاه رتبه دوم بیکاری کشور

کرمانشاه پس از لرستان دومین استان کشور از نظر نرخ بالای بیکاری شد. 

مرکز آمار ایران نرخ بیکاری پاییز امسال را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، بر اساس این گزارش استان کرمانشاه با 18.8 درصد پس از لرستان در رتبه دوم بیکاری کشور قرار گرفت.

مطابق آمار یادشده نرخ بیکاری استان نسبت به تابستان نیز با افزایش 4.7 درصدی همراه بوده است.

اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی ابلاغ شد


خبرگزاری ''مهر'' خبر ابلاغ اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران را اعلام کرد. این خبرگزاری اما دقایقی پس از انتشار این خبر، از دسترس خارج شد.
سایت ''قدس'' آنلاین، این خبر را به نقل از خبرگزاری ''مهر'' منتشر کرده است. در این خبر آمده است که یک منبع آگاه در گفت و گو با ''مهر'' اعلام کرد: ''سعید مرتضوی به دلیل بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع در پرونده مطرح شده علیه وی متهم شناخته شده که در متن کیفرخواست دادستانی هم این دو اتهام است.''

کشته شدن سه عضو سپاه پاسداران در غرب ایران

رسانه‌های ایران از مرگ دست‌کم سه عضو سپاه پاسداران در مناطق غرب و شمال غرب ایران خبر داده‌اند. به گزارش ایران پرس نیوز و به نقل از خبرگزاریهای حکومتی

دادخواهی زندانیان سیاسی زندان گوهر دشت از سازمان ملل


دادخواهی زندانیان سیاسی زندان گوهر دشت کرج خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری کردپا, زندانیان سیاسی در این دادخواهی ضمن اشاره به موارد آشکار نقض حقوق بشر در زندان‌‌های رژیم و محکوم کردن احکام سنگسار، شلاق، اعدام و شکنجه، خواهان پیگیری جدی مراجع بین‌اللملی وتشکیل کمیته‌ی حقیقت‌یاب توسط این مراجع جهت برسی موارد نقض حقوق بشر در زندان‌ها و نقض کامل اعلامیە جهانی حقوق بشر کە رژیم آن را امضاء و خود را مقید بە اجرای آن کرده است شده‌اند.

همایش پنج میلیاردی با شعار زنده ‌باد بهار

روزنامه شرق: مردم بندرعباس با کارت ملی در نوبت در يافت یک کیسه برنج هندی‌اند و در چند قدمی‌شان همایشی پر زرق‌وبرق میلیاردی با شائبه‌های انتخاباتی برگزار می‌شود. هزینه صرف شده برای برگزاری همایش «وحدت جوانان» در بندر شهید رجایی جزایر هرمزگان 50 میلیاردریال برآورد شده و به شعار «زنده‌باد بهار» زیبنده است. 

همایشی که به گفته نماینده بندرعباس هم شائبه وجود فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی را تقویت کرد و هم موجب هدررفت سرمایه‌های میلیاردی از جیب بیت‌المال شد اما از اینها گذشته ایده شکل‏گیری «مجمع‏الجزایر خلیج‌فارس» ایده‏ای است که به گفته نمایندگان جنوب کشور به صلاح تمامیت ارزی کشور نبوده و قابل طرح و بررسی نیست. 

فساد چند هزار میلیارد تومانی درحوزه پتروشیمی

رادیو فرانسه: خبرگزاری فارس از بازداشت یکی از مدیران ارشد تجارت محصولات پتروشیمی به وسیله نهادهای امنیتی در ایران خبر میدهد. این فرد که این خبر گزاری از آن به نام "سلطان بازار پتروشیمی" یاد میکند متهم به سوء استفاده های گسترده مالی است که ابعاد آن پرونده فساد سه هزار میلیاردی را کوچک جلوه میدهد.

بنابر گزارش خبر گزاری فارس

یک وبلاگ نویس در گناوه بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - یک وبلاگ نویس بوشهری در گناوه، توسط پلیس فتا شناسایی و بازداشت شد.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان بوشهردر گفتگویی مدعی شد:

بروکسل ـ تظاهرات در مقابل سفارت آخوندها



ایرانیان و حامیان مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران در بروکسل روز شنبه پنجم اسفند در مقابل لانه جاسوسی رژیم ایران در بروکسل یک تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.
همبستگی ـ تظاهرات هموطنان ایرانی در برابر سفارت رژیم در بلژیک، در اعتراض به اعدام های اخیر در شهرهای مختلف ایران و محکوم کردن حمله موشکی به کمپ لیبرتی که ۳۱۰۰ نفر از اعضاء سازمان مجاهدین خلق ایران در ان مستقر هستند برگزار شد.