۱۳۸۹ دی ۲۷, دوشنبه

انتقال دو زندانی سیاسی ارومیه به سلول انفرادی

جهانگیر بادو زاده و محمدامین عبدالهی، دو تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه، به سلول انفرادی منتقل شدند.
 در پی اعدام حسین خضری، فشار بر زندانیان سیاسی در زندان ارومیه افزایش یافته و صبح امروز جهانگیر بادو زاده و محمد امین عبدالهی به دلیل اعلام اعتصاب غذا به سلول انفرادی منتقل شدند.

جهانگیر بادو زاده، اهل مهاباد و محمد امین عبدالهی اهل بوکان، به ترتیب به تحمل حبس ابد و هجده سال حبس و تبعید به زندان طبس محکوم اند.

گفته می شود پس از اجرای حکم اعدام حسین خضری، فشار بر زندانیان سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه افزایش یافته است؛ تا جایی که درب بند این زندانیان از سوی مسئولان بسته شده و ایشان حتی حق هواخوری ندارند و  از تماس تلفنی نیز محروم شدند.

شایان ذکر است که حبیب الله گلپری پور زندانی سیاسی محکوم به اعدام به همراه احمد تمویی که دارای محکومیت پانزده ساله است، اکنون بیش از دو هفته است که به سلول انفرادی منتقل شدند همچنان در اعتصاب غذا بسر می برند.هم چنین علی احمد سلیمان دیگر زندانی سیاسی به دلیل نامعلومی پس از اعلام اعتصاب به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده است و از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.



ناپدید شدن فعال دانشجویی دانشگاه صنعت نفت آبادان

یکی از فعالین دانشجویی دانشکده نفت آبادان به نام حجت عربی از روز پنج شنبه بیست و سوم دی ماه،  به طرز مشکوکی ناپدید گشته است.

به گزارش دانشجو نیوز، صبح همان روز مامورین امنیتی به محل سکونت وی حمله کرده و پس از تجسس منزل، کامپیوتر و لپ تاپ وی را با خود برده اند . از حوالی ظهر روز پنجشنبه هیچ اطلاعی از نامبرده در دست نیست و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش می باشد.

آقای عربی این روز ها با حکم رئیس دانشگاه صنعت نفت از خوابگاه اخراج شده و حق ورود به دانشگاه را نیز نداشته است. همچنین کمیته انضباطی بدوی دانشگاه به بهانه  بی اهمیتی همچون فعالیت در "facebook"  و بحث در کلاس انقلاب، سنگین ترین و غیر عادلانه ترین حکم ممکن را یعنی "اخراج از دانشگاه و ممنوعیت از تحصیل به مدت سه سال" برای ایشان صادر کرده است، که هم اکنون این حکم برای تأیید نهایی به وزارت علوم فرستاده شده است.

پیش از این در پاییز ۸۸ آقای عربی به خاطر فعالیت هایش در نشریه انجمن اسلامی دانشکده (واژه) یک ترم از تحصیل معلق شده بود. این دانشجوی ستاره دار که از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز بازنگاه داشته شده است، این روزها صرفاً سرگرم به پایان رساندن دروس خود در ترم آخر دوره کارشناسی بود که ناگهان با این حکم عجیب کمیته انضباطی مواجه گشت و ناچار شد به شهر خود بازگردد.

وی زمانی که برای تحویل گرفتن وسایل خود از خوابگاه به آبادان باز می گردد، به طریقی که اشاره شد، ناپدید گشته و به احتمال قریب به یقین توسط یکی از نهاد های امنیتی بازداشت شده است. هم اکنون خانواده و دوستان وی به شدت نگران وضعیت سلامت، احوال و شرایط ایشان می باشند و در بی خبری مطلق به سر می برند.



ادعای دستگیری بیش از ۶٠ جاسوس هسته‌ای

یک منبع آگاه از دستگیری بیش از 60 جاسوس هسته‌ای طی یک سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی خبر داد.این منبع آگاه در سازمان انرژی اتمی که نمی‌خواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار «نسیم» افزود: افراد مذکور عمدتاً در قالب مشاوره و یا فعالیت در پروژه‌های تحقیقاتی شرکتی، به صورت ناآگاهانه اطلاعات هسته‌ای کشور را در اختیار سرویس‌های جاسوسی کشورهای غربی قرار می‌دادند.

احضار شماری از دراویش گنابادی ساکن فولادشهر اصفهان

در پی تلاش دراویش گنابادی اصفهان برای آزادی سازی مرتضی محجوبی از مشایخ سلسله نعمت‌اللهی گنابادی، شماری از دراویش ساکن فولادشهر طی احضاریه هایی به کلانتری مرکزی فولادشهر فرا خوانده اند.

به گزارش سایت مجذوبان نور، در این احضاریه ها که فاقد مهر و بدون در نظر گرفتن موازین حقوقی تنظیم شده، علت احضار، "جهت پاره ای توضیحات" عنوان شده است. این دراویش باید فردا دوشنبه 27 دی ماه خود را به کلانتری فولادشهر معرفی کنند.
یادآور می شود در تاریخ 13 دی ماه پس از دستگیری شیخ طریقت گنابادی و 4 درویش دیگر، دراویش اصفهان و مناطق اطراف این استان که جمعیت آنها بالغ بر 5000 نفر می شد در مقابل زندان مرکزی اصفهان تجمع کرده و پس از 5 ساعت مقامات مسئول را مجبور به آزادی دستگیر شدگان کردند.

آخرین وضعیت پرونده سنگسار و اعدام سکینه محمدی

«زهره الهیان» رییس کمیته‌ی حقوق بشر مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهور برزیل نسبت به برخی از مسایلی که از جانب وی در مورد ایران مطرح شده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، «الهیان» در بخشی از این نامه که روز شنبه منتشر شد، با اشاره به ماجرای «سکینه محمدی آشتیانی» و جنجال رسانه‌ای در این پرونده قضایی آورده است که حکم سنگسار این زن نهایی نشده و به جهت گذشت اولیاء دم موضوع اعدام وی نیز تعلیق شده است. رییس کمیته‌ی حقوق بشر مجلس می‌گوید: در مورد موضوع پرونده سکینه محمدی (آشتیانی) نیز روند محاکمه قضایی نامبرده و بر اساس شواهد و مستندات موجود که طی مدت زمان مدیدی در جریان بوده اثبات کننده نه تنها خیانت به خانواده، بلکه مبادرت به قتل همسر با همدستی معشوقه خود است. در حقیقت نامبرده با ایجاد روابط نامشروع، در قتل فجیع پدر فرزندان خود مشارکت مستقیم داشته و در جریان محاکمه نیز صراحتا بدان اعتراف کرده است.

وی تاکید کرده است: گرچه در روند محاکمه قضایی حکم سنگسار نهایی نشده و حکم اعدام این زن به دلیل گذشت و عفو اولیاء دم، به حالت تعلیق درآمده است و تنها به ده سال حبس از بابت جنبه عمومی جرم اکتفا شده است، لکن خود قضاوت می‌نمایید که با توجه به سطور فوق این همه جار و جنجال به ظاهر حقوق بشری رسانه‌های غربی در مورد ایران و دروغ پراکنی آنها نوعی جنگ روانی و تبلیغاتی با اهداف سیاسی خاص علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است