۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان بی دفاع

یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان بی دفاع و به سرقت بردن حداقل وسایل شخصی آنها 

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق و دمکراسی در ایران» نیروهای گارد به یکی از بندهای زندان زاهدان یورش بردند و با برخوردهای وحشیانه ، حداقل وسایل شخصی زندانیان  را به سرقت بردند.

اوجالان قصد دارد نیروهای پ.ک.ک را از ترکيه خارج کند

به گزارش خبرگزاری رویتر از استانبول، مطبوعات ترکیه روز چهارشنبه اعلام کردند عبدالله اوجالان ، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) در نظر دارد طی ماههای آینده شبه نظامیان این حزب را از خاک ترکیه خارج کند.

عبدالله اوجالان که از سال 1999 دوره محکومیت حبس ابد خود را در زندانی در جزیره ایمرالی طی می کند، از ماه اکتبر در حال مذاکره با دولت آنکارا  درباره خطوط کلی توافقنامه ای برای پایان دادن به مناقشه بین کردها و قدرت حاکم ترک است. 

گزارش کنگره؛ تحریمها و مشکلات جدی برای رژیم

العربیه: یک گزارش اقتصادی در آمریکا، نشان داد که اقتصاد ایران بر اثر تحریم های بین المللی و کاهش بی سابقه صادرات نفتی ،با مشکلات جدی روبرو است و سال گذشته 1.4% افت داشته است.

این گزارش توسط دفتر حسابرسی کنگره آمریکا که مسئول نظارت بر حساب های عمومی است اخیرا در آمریکا منتشر شده است. 

پایان مذاکرات؛ 1+5 پیشنهاد جدیدی ارائه نداد (تکمیلی)

مذاکرات نمایندگان جمهوری اسلامی و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان ساعتی پیش پایان یافت.

به گزارش فارس، نمایندگان ایران و گروه 1+5 به همراه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مدت 2 روز (سه‌شنبه و چهارشنبه - هشتم و نهم اسفند) در هتل ریکسوس آلماتی قزاقستان و طی 2 دور به مذاکره پرداختند.

دور اول مذاکرات بعدازظهر سه‌شنبه حدود سه ساعت به طول انجامید و دور دوم نیز پیش از ظهر چهارشنبه در این محل برپا شد.

مقایسه مختصر نرخ اجناس طی 7 سال گذشته + عکس


کردستان میدیا: از آغاز دوره جدید ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد تاکنون نرخ اجناس و موادغذایی به صورت چشمگیری افزایش یافته است.
اقتصاددانان و سیاستمداران بر این باورند که سیستم اقتصادی ایران افسار گسیخته شده به طوری که کنترل این وضعیت بسیار مشکل است.
در بیشتر موارد تنها مردم بی‌بضاعت و کم‌‌در‌آمد جامعه هستند که باید این شرایط طاقت‌فرسا را تحمل کرده و بار تأمین هزینه‌های زندگی پشت آنان را خم کرده است.
وب‌سایت کُردستان میدیا برای مقایسه و مشخص کردن نرخ اجناس در مقایسه با چند سال گذشته لیستی از این اجناس تهیه کرده ولی احتمال می‌رود این نرخ‌ها در برخی شهرها بنا به وضعیت آن شهرستان‌ها متفاوت باشد ولی ما تلاش کرده‌ایم اطلاعات را به صورت کلی ارائه بدهیم.
*******************************

شرکت سپاه حقوق کارگران را پرداخت نمی کند

خبرگزاری هرانا - یک فعال کارگری در بوشهر از پرداخت نشدن معوقات حقوقی حدود ۱۵۰۰ کارگر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در چهار ماهه گذشته خبر داد.

خبرگزاری ایلنا به نقل از سید موسی میر جهانمردی، دبیر خانه کارگر بوشهر گزارش داد: حدود ۱۵۰۰ کارگر قراردادی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که با کارفرمایی چندین شرکت پیمانکاری در ساخت پروژه‌های دریایی فعالیت دارند از آبان ماه سال جاری به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی پیمانکاران حقوق دریافت نکرده‌اند.