۱۳۹۲ آبان ۲۰, دوشنبه

مک کین: اوباما از مرکل عذرخواهی کند


سناتور​ مک کین خواستار استعفا یا اخراج رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا و عذرخواهی اوباما از مرکل شد.

بهارنیوز: به نوشته روزنامه گاردین، سناتور جان مک کین، جمهوری‌خواه گفت که کیث الکساندر، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا باید مسئولیت افشا شدن هزاران سند و مدرک محرمانه از سوی ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق این آژانس را بپذیرد. مک کین در مصاحبه خود با مجله اشپیگل افزود:

کری: رژیم تهران مسئول عدم دستيابی به توافق است

جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز در ابوظبی اعلام کرد، روز شنبه قدرت‌های جهانی در ژنو متحد بودند اما رژیم تهران توافق را نپذیرفت / یک منبع حکومتی نیز در تهران گفته جان کری زیر میز مذاکره زد / یک سناتور پرنفوذ آمریکايی نیز گفته نمی توان به رژيم تهران اعتماد کرد.
***********

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی امروز گفت که بیانیه‌ مشترک همکاری‌های آینده برای حل و فصل مسائل باقیمانده با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای را امضا کرده است.

صالحی گفته با آژانس توافق کردیم که از معدن گچین و راکتور آب سنگین اراک بازدید شود. اما خبرگزاری فرانسه در گزارشی ار تهران نوشته که در این بیانیه به بازدید فوری از سایت مشکوک پارچین اشاره ای نشده است.

از درون اتوموبیل به مقام دولتی تیراندازی شده + عکس

معاون پارلمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت شامگاه دیروز در حالی در خودروی خود به قتل رسید که با گذشته 13 ساعت ا ماجرا هنوز سرنخی از عامل این سوءقصد کشف نشده است. پلیس تهران اعلام کرده این سوءقصد با انگیزه شخصی بوده و بررسی ها نشان می داد مرحوم رحمت آبادی در زمان قتل، برای شرکت در جلسه ای از خانه خارج شده بود.
به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 20 و 4 دقیقه یکشنبه یک دستگاه پژو پارس که با چراغ روشن از مسیر اصلی منحرف شده بود توجه عابران را در خیابان گلبرگ نرسیده به سبلان به خود جلب کرد. در ادامه یک ماموران راهنمایی و رانندگی خود را به آنجا رساند و پس از بررسی خودرو با جسد راننده در داخل خودرو رو به رو شد. جسد مرد میانسال غرق در خون روی صندلی راننده قرار داشت.

اعدام 80 نفر در ورزشگاه کره شمالی/تلویزیون نگاه کردند


روزنامه جونگ آنگ ایلبو کره جنوبی امروز (دوشنبه) نوشت، کره شمالی اوایل ماه جاری میلادی حدود 80 تن را در ملا عام اعدام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه جونگ آنگ ایلبو به نقل از منبع ناشناسی که گفته می‌شود با امور داخلی کره شمالی آشنا است و اخیرا از سفر پیونگ بازگشته نوشت، این اعدام‌ها سه نوامبر سال جاری میلادی در هفت شهر مختلف صورت گرفت.

این منبع به نقل از یک شاهد عینی گفت، مقامات بندر "وونسان" 10 هزار تن را در استادیوم ورزشی جمع کردند تا تیرباران شدن هشتاد تن را تماشا کنند.

دست کم دو نفر در زندان گنبد اعدام شدند

خبرگزاری هرانا - روز سه شنبه، هفتم آبان ماه دو نفر در زندان مرکزی شهر گنبد کاووس اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکی از این قربانیان که نام و اتهام منتسب به وی مشخص نیست از اهالی استان مازندران و نفر دوم «یوسف توماج» از شهر آق قالا بوده است که به اتهام حمل مواد مخدر به اعدام محکوم شده است.