۱۳۹۱ آذر ۲۵, شنبه

بازداشت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره رخش خودرو دیزل

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت رخش خودرو دیزل به اتهام کلاهبرداری در بیش از 17 میلیارد تومان وجوه دریافتی از مردم و عدم بازپرداخت بیش از 15 میلیارد تومان بابت اعتبار اسنادی (LC) بانک‌ها بازداشت شدند.
به گزارش ایسنا، در پی شکایت بیش از 818 نفر از شرکت رخش خودرو مبنی بر کلاهبرداری و خیانت در امانت و حیف و میل وجوه دریافتی از ثبت نام کنندگان پیش خرید کامیون، مدیر عامل و اعضاء هیأت مدیره این شرکت در استان آذربایجان شرقی بازداشت و دفاتر آنها نیز پلمب شد.
بر اساس اعلام دادگستری آذربایجان شرقی، بیش از 3000 نفر جهت خرید خودرو دیزل با شرکت رخش خودرو دیزل در استان آذربایجان شرقی قرارداد منعقد کرده‌اند و مسوولان شرکت نیز وجوه دریافتی آنها را در غیر از موضوع قرارداد صرف کرده و موجبات حیف و میل وجوه دریافتی را فراهم کرده‌اند.

بازداشت پدر هادی دانشیار، فعال کارگری در شیراز

ظهر روز سه شنبه ۲۲ آذرماه ۱۳۸۱ مأموران اداره اطلاعات شهرستان شیراز برای بازداشت این فعال کارگری به منزل ایشان مراجعه کردند که پس از آگاهی از عدم حضور ایشان، به تفتیش منزل پرداخته و سپس اقدام به بازداشت پدر ایشان کرده‌اند.
به گزارش ، کمیته گزارشگران حقوق بشر، پدر این فعال کارگری روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده از صدور قرار بازداشت موقت توسط دادگاه انقلاب شهر شیراز و انتقالش به زندان عادل آباد خبر داده است.
تا این لحظه اطلاع دقیقی از اتهامات وارده به ایشان در دست نیست، این در حالی است که مأموران پس از تفتیش منزل اقدام به ضبط کامپیوتر و کتاب‌های اعضای خانواده کرده‌اند.
سید هادی دانشیار ۳۸ ساله فعال کارگری ساکن شیراز به اتهام تبلیغ و تبانی علیه نظام، به نفع گروه های ضد نظام و شرکت در تجمعات غیرقانونی در شیراز به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.
دانشیار در جریان اعتصاب کارگران معدن استان فارس، در سال ۸۷ بازداشت و پس از تحمل دو ماه بازجویی و حبس در اداره اطلاعات و زندان عادل آباد شیراز با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شده بود. وی پیش از این و در ابتدای سال ۸۷ نیز بنا بر شکایت اداره اطلاعات و به اتهام اقدام علیه امنیت کشور مبنی بر تحریک کارگران معدن به اغتشاش به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

اجبار به استفاده از چادر در دانشگاه آزاد گیلان

محمدحسین سرورالدین که از اوایل سال جاری توسط فرهاد دانشجو به ریاست منطقه ۱۷ دانشگاه آزاد اسلامی (استان گیلان) انتخاب شده است، زنان شاغل در این دانشگاه را وادار به استفاده از چادر کرد.

بنا بر گزارش ندای سبز آزادی  اگرچه آقای سرورالدین اخیرا در مصاحبه ای استفاده از چادر را صرفا توصیه دانسته و آن را اختیاری اعلام کرده است اما کارکنان این واحد دانشگاه آزاد تهدید شده اند که در صورت سرپیچی به کمیته اضباطی معرفی و بعد اخراج خواهند شد.

علاوه بر این، طبق دستورات تازه سرورالدین، برخی مزایا از حقوق اعضا هیات علمی حذف شده که باعث کاهش حقوق این افراد شده است.

همچنین از تدریس کارکنان با مدرک کارشناسی ارشد در واحد محل اشتغال خودشان جلوگیری شده است.