۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

تجمع تعدادي از معلمين حق ‌التدريس در مقابل مجلس

جمعي از معلمين حق‌التدريس مقطع راهنمايي و متوسطه‌ي استان تهران در اعتراض به جذب 40 هزار نيروي جديد از سوي وزارت آموزش و پرورش و دعوت آنها به كار در مقطع دبيرستان به جاي اين افراد، ظهر امروز دوشنبه هشتم شهریورماه، براي چندمين بار در مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.

به گزارش ايسنا، اين معلمين كه درخواست ملاقات با نمايندگان مجلس را داشتند، طي بيانيه‌اي اعتراض خود را نسبت به انتقال آنها از مقاطع دبيرستان و راهنمایی به دبستان اعلام کردند.

در بخشي از اين بيانيه آمده است: وزارت آموزش و پرورش نيروهاي نهضت را كه سابقه‌ تدريس در مقطع ابتدايي دارند، به مقطع راهنمايي دعوت به كار كرده و ابلاغ آنها صادر شده است.

در حالي كه ما را كه در مقطع دبيرستان و راهنمايي تخصص داريم بالاجبار به مقطع ابتدايي فرستاده‌اند كه اين مساله و عدم مديريت در سازماندهي نيروهاي متخصص سبب بازدهي پايين و ناكارآمدي در سيستم آموزش و پرورش و هدر دادن استعدادها در زمينه‌ تدريس براي معلمين و در زمينه‌ شكوفايي براي دانش‌آموزان خواهد شد.

لذا ما خواستار اجراي قانون به نحو احسن و برگشت تمامي معلمين حق‌التدريس به مقطع اصلي خود كه در آن سال‌ها زحمت كشيده‌اند، مي‌باشيم.

نیروهای عراقی از ورود ۴ کانتینر حاوی نیازهای اولیه به اشرف جلوگیری کردند


در گرمای بالای ۵۰ درجه, یخچال, فریزر, آب سردکن و کولر و پنکه اجازه ورود نیافت

به دنبال ممانعت نیروهای عراقی از ورود برخی از کالاهای مورد نیاز ساکنان اشرف, مقاومت ایران, دبیرکل, شورای امنیت و کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد و نماینده ویژه دبیرکل در عراق و همچنین دولت آمریکا و سفیر و فرماندهی نیروهای این کشور در عراق و عموم مراجع مدافع حقوق بشر را به محکومیت این محدودیتهای ضد انسانی و اقدام فوری برای لغو محاصره فرا خواند.

نیروهای عراقی به دستور کمیته سرکوب اشرف در نخست وزیری این کشور, در ادامه محاصره ظالمانه اشرف, روز گذشته ۴کانتینر نیازهای ضروری و اولیه ساکنان اشرف را که به هزینه خود آنها خریداری شده بود, پس از چندین روز معطلی از ورودی اشرف بازگرداندند.

کانتینرهایی که نیروهای سرکوبگر عراقی اجازه ورود به آنها ندادند, شامل اقلامی نظیر یخچال, فریزر, آب سردکن, پنکه, دستگاه تهویه, لامپ مهتابی, اتو, قهوه جوش, مخلوط کن, ماشین لباسشویی و دو چرخه و همچنین اقلام ضروری برای راه اندازی تأسیسات آب و برق بود. از شروع محاصره در ابتدای ۲۰۰۹ تا کنون حتی یک یخچال و فریزر اجازه ورود نیافته است. با توجه به گرمای بالای ۵۰درجه و از دور خارج شدن تدریجی یخچالهای موجود, ساکنان برای نگهداری مواد غذایی با بحران مواجه هستند. همچنانکه در شرایطی که در ورود مواد سوختی به ویژه بنزین از سوی نیروهای عراقی کارشکنی می شود, دوچرخه یک وسیله نقلیه بسیار ضروری برای ساکنان است که از ورود آن نیز جلوگیری می شود.

این اقدامها که نفرت و انزجار و محکومیت گسترده یی را در سطح بین المللی و در میان مردم عراق به وجود آورده است, نقض بسیاری از مواد قانون بین الملل, قانون بشر دوستانه و قانون حقوق بشر بین المللی و بسیاری از کنوانسیونهای بین المللی است و مقابله با آن از تعهدات سازمان ملل و کشورهای عضو آن است.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه خواجه ‌نصیر

تعدادی از دانشجویان دانشگاه خواجه ‌نصیرالدین طوسی امروز در اعتراض به مشکلات صنفی و خوابگاهی خود در مقابل دفتر مرکزی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی تجمع کردند.

به گزارش فارس، این دانشجویان از آن دسته دانشجویانی هستند که باید مدرک کارشناسی خود را در طی ۴ سال اخذ می‌کردند اما به دلیل عقب‌افتادگی واحدهای درسی خود مدرک کارشناسی خود را در طی ۵ سال دریافت می‌کنند و به همین دلیل مسئولان دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی خوابگاه‌های این دانشجویان را از آنان تحویل گرفته و قصد دارند با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی این خوابگاه‌ها را در اختیار دانشجویان جدید‌الورود قرار دهند.

دانشجویان تجمع‌کننده به داخل ساختمان مرکزی رفته و با مسئولان دانشگاه خواجه‌نصیر به صحبت پرداختند اما به نتیجه‌ای نرسیدند.

دانشجویان اعلام کرده‌اند تا به نتیجه رسیدن مشکلات خود در مقابل دفتر مرکزی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی تحصن خواهند کرد.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی در چهل و هشتیمن روز اعتصاب غذا به کما فرو رفت

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی ارژنگ داودی از شب گذشته در چهل و هشتمین روز اعتصاب غذا در حالت کما فرو رفت. جان این زندانی سیاسی هم اکنون در معرض خطر جدی قرار گرفته و احتمال وقوع یک حادثه ناگوار برای این زندانی سیاسی بسیار محتمل است.
یکشنبه شب 7 شهریور ماه حوالی ساعت 24:00 زندانی سیاسی ارژنگ داودی در حالت نیمه اغما با برانکارد به بهداری زندان منتقل شد. در آنجا قبل از معاینه پزشکی این زندانی سیاسی در مقابل او برگه ای قرار دادند و از او خواستند در صورت روی دادن هر اتفاقی مسئولیت آن رابعهده نخواهند گرفت.اما آقای داودی از امضای آن خوداری کرد . آنها به او آمپول نامشخصی تزریق کردند و بعد از 45 دقیقه به با برانکارد و در حالی که در حال فرورفتن به اغمای بود در کریدور بند 3 رها کردند و از نگهداری او در بهداری و درمان وی خوداری کردند.
او از شب گذشته تاکنون در کریدور بند 3 زندان گوهردشت کرج بر روی برانکارد قرار دارد و امروز وضعیتش به حدی حاد است که قادر به باز کردن چشمانش و یا صحبت کردن نیست.جان این زندانی سیاسی در معرض خطر جدی است.
همۀ شواهد و دلایل حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات و علی حاج کاظم رئیس زندان گوهردشت کرج قصد قتل این زندانی سیاسی را دارد. علی حاج کاظم تا به حال مجری حکم اعدام زندانی سیاسی حجت زمانی بوده است و در قتل 3 زندانی سیاسی دیگر به نام های ولی الله فیض مهدودی،امیر حسین حشمت ساران و عبدالرضا رجبی نقش داشته است و همچنین در قتل و شکنجه و فروش اندام زندانیان عادی بصورت سیستماتیک نقش دارد.
تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و تصمیمات او توسط قوۀ قضائیه و وزارت اطلاعات و زندانبانان به اجرا گذاشته می شود.مسئولیت مستقیم جان این زندانی سیاسی ارژنگ داودی به عهدۀ ولی فقیه علی خامنه ای است.
علیرغم اینکه او در بند 3 زندان گوهردشت کرج زندانی است تا به حال بعضی از جریانات از حمایت و انتشار اخبار اعتصاب غذای او سکوت پیشه کردند و یک حالت بایکوت خبری علیه او ایجاد کرده اند. گاها حتی سعی کردند که اخبار مربوط به این زندانی سیاسی را به طرق مختلف تحت شعاع سایر خبرهای جانبی خود قرار دهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، رها کردن زندانی سیاسی ارژنگ داودی در حالت کما در کریدور بند 3 که هدفی جز قتل او نمی تواند باشد را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای جلوگیری از فاجعه انسانی دیگری در زندانهای ولی فقیه است.

ما ایرانیها سه دهه است که جلوی دادگاه ها و زندانها هستیم و هنوزعزیزانمون در حبسند



ما ایرانیها سه دهه است که جلوی دادگاه ها و زندانها هستیم و هنوز
عزیزانمون در حبسند (پویا صارمی )



پویا صارمی فرزند زندانی سیاسی محکوم به اعدام علی صارمی به مناسبت تولدت
پدرش مطلبی نوشته است و آن را در اختیار فعالین حقوق بشر و دمکراسی در
ایران برای انتشار قرار داده است که به قرار زیر می باشد:

بابا امسال تولدت با سالهای دیگر خیلی فرق می کند.امسال اینگار رمضان
تاریخش با لبهای خشک شما در رجایی شهر و همدردی با اعتصابیان تنظیم شد.
مدتش طولانی تر و هوا در تب در بند بودن شما می سوزد . بابا روز تولدت
همه روزه بودیم و برای افطار کیک تولد که روی آن نوشته شده بود «آزادی
حتمی» و عکس شما را روی میز گذاشتیم. همه پیشش عکس گرفتیم و به یاد راه
دور برادرم اکبر قاب عکس را بوسیدیم به همدیگه که نگاه می کردیم اینگار
صورت پدر و اکبر در همۀ چهره ها هویدا بود.

اون روز توی اخبار دیدم که در شیلی برای 19 معدنچی که در معدن حبس شندند
جشنی به پا شد.اشک شوق توی چشمانم جمع شد.

اما در کشور ما چی؟ در کشور ما عزیزنمان را از خانه و خیابان می گیرند و
به زور به حبس می برند فقط بخاطر آزادی عقیدشون !بخاطر اینکه نظری غیر از
نظر سردمداران داشتند!

قراره خانواده معدنچیها تا 2 ماه دیگه که آنها را بیرون بیارند جلوی تونل
بمانند. ما ایرانیها سه دهه است که جلوی دادگاه ها و زندانونها هستیم و
هنوز عزیزانمون در حبسند.

یکشنبه که به ملاقات بابا رفتیم. بغض داشتم ، بابا صورتم را نگاه کرد و
گفت: دخترم ناراحت نباش ،حتی اگر من پیش شما بودم مبارزه تمام نمی شد و
کسان دیگری توی زندان بجای من بودند. احساس می کردم تاریخ طولانی شده و
ما چقدر دوری پدر را تحمل کردیم بیش از همه تلاش می کنیم اما هنوز تمام
نشده

به امید اینکه پدر و مادرها و برادرها و خواهرها به خونشون برگردند. تلاش
می کینم و خسته نمی شیم. بابا کاشکی میشد کمی از کیک تولدت بخوری.

پویا صارمی فرزند زندانی سیاسی علی صارمی

7 شهریور 1389