۱۳۹۲ مهر ۸, دوشنبه

اعلام همبستگي گروهها و شخصيت هاي سياسي و حقوق بشري عربي و عراقي با مجاهدان ليبرتي

تهديد، شانتاژ، اخلال و كارشكني اطلاعات آخوندها و مزدوران رژيم در انتقال مجاهدان ليبرتي به آلمان

بازتاب بین المللی امحای دیش‌های ماهواره با تانک

در پی انتشار تصاویر مربوط به اقدام اخیر سپاه و بسیج استان فارس در از بین بردن دیش های ماهواره در شیراز و جنجال رسانه‌های خارجی، روابط عمومی سپاه فجر این استان اطلاعیه‌ای صادر کرد. 

به گزارش ایسنا، سپاه فجر در این اطلاعیه انتشار این تصاویر را القائات جبهه رسانه‌ای معاند دانست و ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام کرد: سپاه فجر استان فارس در آستانه هفته دفاع مقدس در اقدامی ارزشی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب و نظام در پیشنهادی از مردم خواست با تحویل داوطلبانه دیش و گیرنده های ماهواره های خود یک دستگاه مبدل دیجیتال دریافت کنند که این طرح با استقبال گسترده مردم فهیم شیراز همراه شد.

این اطلاعیه افزوده است:

اردوغان: لغو ممنوعيت حجاب در سازمان های دولتی ترکيه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، رجب طیب اردوغان نخست وزیر اسلانگرای ترکیه اعلام کرد ممنوعیت حجاب در نهادهای دولتی در این کشور لغو شده است.

درسی را که مصریها به اسلامگرایان دادند در ترکیه نیز تکرار خواهد شد

یک خبرنگار مشهور مصری گفته سرنوشتی همانند سرنوشت محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در انتظار رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه است.

مصطفی بکری گفت: اردوغان که سرهای ما را به علت صحبت دائم از حقوق بشر به درد آورده بود اکنون تظاهرکنندگانی را که به صورت مسالمت آمیز تظاهرات می کنند می کشد آیا این دوگانگی در رفتار نیست؟

سقوط حيرت انگيز اقتصاد ايران در دو سال

تحليل «اعتماد» از تازه‌ترين گزارش نماگرهاي بانك مركزي 

تازه‌ترين گزارش بانك مركزي از وضعيت اقتصادي ايران در سه ماهه سوم سال 91 در حالي منتشر شد كه اعداد و ارقام منتشر شده در اين گزارش، از دو ماه قبل به گوش مردم مي‌رسيد، اما تا دو هفته پيش هيچ نهاد رسمي‌اي آن را تاييد نكرده بود. مردان اقتصادي دولت يازدهم از همان ابتداي كار، به ارائه گزارش‌هاي نگران‌كننده‌يي از بخش‌هاي مختلف اقتصادي پرداختند كه مهم‌ترين آنها، نرخ رشد اقتصادي منفي 4/5 درصد بود كه دو هفته قبل مركز آمار ايران در گزارش خود، اين نرخ را تاييد كرد. اما حالا بانك مركزي گزارش ديگري از وضعيت اقتصاد سال 91 ارائه كرده است كه اوضاع نگران‌كننده‌تري را ترسيم مي‌كند. براساس گزارش بانك مركزي، نرخ رشد اقتصادي پاييز سال گذشته 9/5- درصد با نفت و 2/3- درصد بدون نفت بوده و اين در حالي است كه نرخ رشد اقتصادي در مدت مشابه سال 90، يعني سه ماهه سوم سال 90، با نفت 6/2 درصد و بدون نفت 1/2 درصد بود.

آخرين اخبار فعالان عرب اهوازی از درون زندان كارون

كريم دحيمي فعال حقوق بشر

١-بنا به گزارش هاي فعالان حقوق بشر از اهواز، روز جمعه ٢٧-٩-٢٠١٣ يكي از زندانيان محكوم به اعدام اهل شادگان( فلاحيه) - غازي عباسي به بازداشتگاه اطلاعات منتقل شد. بنا به اين گزارش مأمورين ، غازي عباسي را در ساعت ٣ ظهر  روز جمعه همراه با بعضي وسائلش از جمله كتابي تحت عنوان " الأحرار" ودفتر ياداشتش را با خود برده و تا كنون هيچ خبري از او نيست. 

شعبه 32 ديوان عالى كشور برياست قاضى رضا فرج اللّهى و مستشار سيد على اصغر لطيفى رستمى در تاريخ 25/11/1391 ( 13 فوريه 2013 ) شمسى حكم اعدام غازي عباسي همراه با سه تن بنام هاي عبدالرضا امير خنافره، عبد الامير مجدمي و جاسم مقدم پناه از فعالان عرب اهوازي از شهر  شادگان  به اتهام محاربه با خدا و إفساد في الارض و اقدام عليه امنيت ملي را تاييد نمود.

توافق هسته ای ظرف چند ماه با خوردن تمام جام زهر

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید رسیدن به توافق بر سر مسئله هسته ای رژیم ایران در مدت سه تا شش ماهی که حسن روحانی خواستار آن شده امکان پذیر است اما تاکید کرد تا زمانی که جمهوری اسلامی درهای تاسیسات هسته‌ ای خود را به روی بازرسان باز نکند تحریم‌ها لغو نخواهند شد.

جان کری که در برنامه تلویزیونی "۶۰ دقیقه" شبکه CBS حضور پیدا کرده بود گفت: اگر برنامه هسته‌ای رژیم ایران صلح‌آمیز باشد همه ما متوجه خواهیم شد، تمام دنیا متوجه خواهد شد.

به گفته جان کری برای حل مسئله هسته‌ای، رژیم ایران باید با باز کردن فوری درهای تاسیسات اتمی خود به روی بازرسان آژانس انرژی اتمی و توقف غنی سازی با درجه بالا صداقت خود را نشان دهد.