۱۳۹۲ تیر ۲۵, سه‌شنبه

قدیمی ترین تقویم جهان با قدمت 10,000 سال در اسکاتلند کشف شد

این تقویم باستانی شگفت انگیز از 12 حفره مختلف تشکیل شده که حالات مختلف ماه در آن نقش بسته است. با استفاده از این حفره‌ها، شهروندانی که از این تقویم استفاده کرده‌اند، می‌توانستند ماه‌های قمری را شناسایی نمایند. پیش از کشف این تقویم، تصور می‌شد که قدیمی‌ترین تقویم ساخت بشر متعلق به 5000 سال پیش است.

ادامه هشدارهاي پاسدار شريعتمداري به آخوند روحاني در مورد گزينش وزراي كابينه

ورشكستگي و فروپاشي اقتصادي و شرايط سخت رژيم از زبان آخوند روحاني

افزایش خودکشی درایران تحت حاکمیت رژیم آخوند

یک کارمند اخراجی از یکی بیمارستان‌های شهرستان «خاش» از توابع استان سیستان و بلوچستان به دلیل فشارهای زندگی و اقتصادی به زندگی خود پایان داد.
به گزارش یکی از وب‌سایت‌های محلی شهرستان «خاش»، یک هموطن بلوچ که مدت ٢٧ سال در بخش خدمات بیمارستان خاش مشغول به کار بوده است پس از اخراج، روز یکشنبه بیست و سوم تیرماه، خود را حلق آویز و به زندگی خود پایان داد.

نابودی جنگلها؛ کتک کاری نماینده مجلس با مدیرکل

مخالفت مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان با افزایش پروانه بهره‌برداری از جنگل شفارود سبب ضرب و شتم این مدیرکل از سوی یکی از نمایندگان استان گیلان شد.

آفتاب: اسماعیل آرمون، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرب و شتم چندی پیش مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان از سوی نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به دلیل عدم تمکین مدیرکل طبیعی استان گیلان در هنگام ماموریت به زیاده‌خواهی نماینده شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی در تقاضای صدور مجوز افزایش بهره‌برداری از جنگل‌های تالش برای شرکت بهره‌برداری جنگل شفارود، این مدیرکل مورد فحاشی و ضرب و شتم مستقیم این نماینده مجلس در حضور تعدادی از مدیران استانی و کشوری قرار گرفت.

حمایت راهزنان بین المللی از رژیم یاغی تهران

روسيه و چين محکوميت آزمايش های موشکی رژیم ايران را در شورای امنیت سازمان ملل بلوکه کردند.
نماینده استرالیا در سازمان ملل اعلام کرد که در کمیته ویژه شورای امنیت برای اعمال تحریم‌ها علیه رژیم ایران٬ بر سر این‌که آزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی در سال گذشته ناقض تحریم‌های اعمال‌شده علیه برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ایران بوده یا نه٬ اختلافات جدی پدید آمده است.

سخنگوی رژیم: کار ما با آمریکا از چراغ سبز گذشته

خبرگزاری شبستان: سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به ابراز امیدواری از ایجاد روابط بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا از سوی اوباما گفت: کار ما با آمریکا از چراغ سبز گذشته و باید ببینیم این کشور چه رفتاری انجام می‌دهد. 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، سیدعباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور وزیر خارجه در واکنش به اظهارات اخیر اوباما پس از انتخاب روحانی به عنوان رییس‌جمهور مبنی بر امیدواری به ترمیم روابط جمهوری اسلامی ایران و آمریکا گفت:

معاون اول و وزرای دولت پای میز محاکمه

جلسه رسیدگی به شکایت احمد توکلی از محمود احمدی‌نژاد و وزرای اقتصاد، صنعت و نفت کابینه او امروز صبح در شعبه یک دیوان عدالت اداری برگزار می‌شود.

احمد‌ توکلی، نماینده تهران در مجلس، در پاسخ «بهار» درباره این‌که آیا شخص رییس‌جمهوری و وزرای متشاکی در جلسه دادگاه امروز حضور می‌یابند یا نه، گفت: آن طور که به من اطلاع داده‌اند آقایان محمدرضا رحیمی، معاون اول، شمس‌الدین حسینی و مرتضی بختیاری وزرای اقتصاد و دادگستری دولت در جلسه رسیدگی به این شکایت شرکت می‌کنند.