۱۳۹۱ آذر ۱, چهارشنبه

آغاز مذاکرات 1+5 در بروکسل / پیام رژیم تهران

باشگاه خبرنگاران: گزارش‌های واصله حکایت از آن دارد که نشست بروکسل میان اعضای گروه ۱+۵ و با حضور کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اروپا و رئیس این گروه در باره برنامه هسته ای ایران آغاز شده است.

پیش از این اعلام شده بود که نمایندگان کشورهای عضو گروه ۱+۵ روز چهارشنبه اول آذر ۱۳۹۱ (۲۱ نوامبر ۲۰۱۲) در بروکسل مذاکره خواهند کرد.

با وجود اینکه دستور کار این نشست رایزنی درباره مذاکرات آتی با ایران اعلام شده، اما منابع مطلع می‌گویند این نشست دو دستور کار عمده دارد:

۱- اطلاع رسانی جزئیات راهبرد جدید درباره ایران از سوی امریکا به بقیه اعضای گروه ۱+۵

۲- رایزنی درباره زمان مناسب مذکراتی آتی با ایران

به نظر می‌رسد کاترن اشتون به فاصله کوتاهی از نشست امروز با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تماس خواهد گرفت.

سرگی ریابکوف هفته گذشته به تهران سفر کرد تا آخرین دیدگاه های ایران رادریافت کرده و به گروه ۱+۵ منتقل کند.

به نوشته سایت "ايران هسته‌اي"، دیپلمات‌ها در تهران می‌گویند پیامی که ریابکوف به بروکسل خواهد برد چیزی جز این نیست که پیشنهادهای اصولی ایران که در مسکو ارائه شد تغییر نکرده و ایران تهدیدهای غرب را جدی نمی گیرد .

ادامه کشتار بیرحمانه سگها در ایران

شهردار فرون آباد از اجرای طرح اتلاف سگ های ولگرد با همکاری شبکه بهداشت و نیروی انتظامی در این شهر خبر داد.

ˈ علی بندعلیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اجرای این طرح، بیش از 170 سگ ولگرد در این شهر تلف و جمع آوری شد.

وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از انتشار آلودگی محیطی بویژه بیماری سالک و حفظ سکوت و امنیت شبانه در مناطق مسکونی بویژه مناطق حاشیه ای شهر خبر داد.

بندعلیان افزود: وجود سگ های ولگرد موجب سلب آسایش عمومی در شهرها و روستاها بویژه اراضی کشاورزی شده و آلودگی بوستان ها و تفرجگاه های شهر را به همراه داشته است.

وی گفت: وجود اراضی کشاورزی و دفع نامناسب فاضلاب و پسماند کارخانه ها و کشتارگاه های مستقر در شهرستان پاکدشت زمینه افزایش و تجمع سگ های ولگرد را فراهم کرده است.

بندعلیان از شهروندان فرون آباد خواست به محض مشاهده سگ های ولگرد مراتب را به واحد خدمات شهری شهرداری فرون آباد اطلاع دهند.

وی همچنین از صاحبان سگ های گله خواست ضمن مشخص کردن سگ های خود با قلاده ، از حضور آنها در مناطق مختلف شهری در زمان اجرای طرح اتلاف سگ های ولگرد جلوگیری کنند.

آتش بس در نوار غزه از ساعاتی دیگر آغاز می شود

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد آتش بس بین حماس و اسرائیل ساعت نوزده به وقت گرینویچ آغاز می شود.

یک مقام مصری نیز در مصاحبه با رویترز گفته است، اسرائیل و گروه های فلسطینی درمورد آتش بس به منظور پایان دادن به درگیری در غزه موافقت کرده اند .

به گفته این منبع، آتش بس بین گروههای فلسطینی و اسرائیل شامل توقف حملات و همچنین تسهیل در تردد فلسطینیان است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا توافق درمورد آتش بس در غزه حاصل شده است افزود، بله، توافق در این زمینه صورت گرفته است و مصر آن را اعلام خواهد کرد.

این منبع افزود، بیانیه رسمی در مورد آتش بس بین حماس و اسرائیل به زودی اعلام می شود

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد، نتانیاهو در تماس تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت آماده است به برقراری آتش بس فرصت بدهد.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز از تلاش های میانجیگرانه مصر برای آتش بس بین اسرائیل و حماس قدردانی کرد.