۱۳۹۲ آذر ۹, شنبه

سخن بزرگان (بنجامین دیزرایلی)


نامه لرد اسقف جان پريچارد اسقف آكسفورد به وزيرخارجه بريتانيا - 7 گروگان اشرفي

وضعیت بحرانی زندانی سیاسی در انفرادی اوین

خبرگزاری هرانا - در سی و ششمین روز از اعتصاب غذای اسماعیل برزگری وی در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اسماعیل برزگری که از روز سه شنبه ۵/۹/۱۳۹۲به دلیل اعتصاب غذا به سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده است در وضعیت نامناسب و بحرانی و بدون امکان دسترسی به پزشک قرار دارد.

نگرانی کنگره از مذاکرات محرمانه اوباما با رژیم تهران

مايک راجرز، نماينده جمهوريخواه کنگره آمريکا و رئيس کميته نظارت بر اطلاعات در مصاحبه با سی ان ان، وجود مذاکرات محرمانه بين دولت اوباما و رژیم تهران را که حتی از چشم کنگره نيز دور نگه داشته شده است، مورد تأييد قرار داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آيا شما می دانستيد که برای ماهها، دولت آمريکا مشغول گفتگوهای محرمانه با رژيم تهران در عمان بوده است، گفت: هيچ اطلاع رسمی در اين رابطه وجود نداشت که به من رسيده باشد و فکر می کنم که سنا نيز مطلع نشده بود که این عامل نگرانی است.

نخست وزیر انگلیس: دشمن اسرائیل، دشمن ماست

نخست‌وزیر انگلیس در اظهاراتی که در جمع نمایندگان جامعه یهودیان انگلیس بیان کرده، به اسرائیل اطمینان داده است که لندن به حمایت خود از تل‌آویو ادامه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس سه روز قبل در مراسم عید «حانوکا» یهودیان که در دفتر نخست‌وزیری این کشور در لندن برگزار شد، دشمنان اسرائیل را دشمن انگلیس خواند و گفت لندن هم به توافق با رژیم تهران بدبین و نسبت به آن نگران است.

بی‌خبری مطلق از دانشجوی بازداشتی در مهاباد


از سرنوشت یک شهروند کُرد بازداشت‌شده در مهاباد هیچ اطلاعی در دست نیست.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، روز يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ آمانج پرویزی ، برادر زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام آرمان پرویزی در شهر مهاباد توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شد که تا لحظه‌ی انتشار این گزارش از محل نگهداری وی خبری در دسترس نمی‌باشد.

گفتنی است که این شهروند کُرد بدون اطلاع قبلی و یا حکم دادگاه، توسط مأموران امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت شده است.

وضعیت اسفبار زندانیان زن در سیاهچال قرچک


به گزارش سایت کلمه، در بیست روز اخیر زندان قرچک ورامین که زندان مخصوص نگه داری زنان با جرایم عمومی است، تنها روزانه سه ساعت آب سرد داشته و در تمام این مدت آب گرم این زندان قطع است.

بنا به گزارش ها زندان قرچک متشکل از چند سوله که زندانیان زن با جرایم عادی در آن نگهداری میشوند، وضعیت به شدت نامناسبی دارد و اکنون به دلیل قطعی آب گرم و وجود روزانه تنها سه ساعت آب سرد، زنان این زندان دچار بیماریهای عفونتی و سایر امراض شده اند.

تحریم نفتی؛ سی ان ان: رژیم تهران نگران بقا


به گزارش رادیو فردا، خبرگزاری رویترز در تازه‌ترین گزارش خود از صادرات نفت ایران نوشته است که مهم‌ترین شرکای آسیایی جمهوری اسلامی خرید نفت از آن را در سال جاری میلادی تا ۱۵ درصد کاهش داده‌اند.
این در حالیست که یک تحلیلگر شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی از وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی گفته، کاهش شدید درآمد نفتی در کنار تورم 60 درصد و نرخ بالای بیکاری، مشکلات جدی برای رژيم تهران ايجاد کرده است.