۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

صدور بی سر و صدای یک حکم اعدام دیگر

همسر یکی از متهمان جرایم اینترنتی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه خبر از صدور حکم اعدام برای همسرش داد. سعید ملک‌پور بیش از دو سال است که در ارتباط با جرائم اینترنتی در زندان به سر می‌برد.
سعید ملک‌پور متولد ۱۳۵۴ فارغ‌التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شریف و دارنده پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه ویکتوریای کانادا در تاریخ ۱۳ مهرماه ۱۳۸۷ بازداشت شد.
وی در نامه‌ای که در فروردین ۸۹ منتشر شد نوشته است که در میدان ونک تهران توسط ماموران لباس شخصی بدون حکم بازداشت یا نشان دادن کارت شناسایی دستگیر و به بازداشتگاه بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده است.
آقای ملک‌پور در این نامه شرح شکنجه‌هایی را که در مدت بازداشت بر وی اعمال شده آورده است. تهدید به تجاوز، کتک زدن با مشت و لگد و کابل، تهدید به دستگیری و شکنجه همسرش مقابل چشمان او، از جمله آزارهایی است که وی در مدت بازداشت دیده است.
دررفتگی فک، لرزش شدید دست‌ها و پاها و از کارافتادگی موقت طرف چپ بدن از جمله عوارض شکنجه‌هایی است که بر وی اعمال شده است.
سعید ملک‌پور همچنین در نامه‌اش به گرفتن اعترافات دروغین تحت این شکنجه‌ها برای استفاده در پروژه "گرداب" اشاره کرده و می‌نویسد: «در حالی که قرار بود فیلم اعترافات من پخش نشود، درست در ایام فوت پدرم این فیلم از تلویزیون سراسری پخش شد و مادرم با دیدن آن و سخنانی که من در آن فیلم بر زبان می‌آوردم، دچار حمله قلبی شد.»
وی همچنین عنوان کرده که حساب اینترنتی Pay Pal و کارت اعتباری او در دست ماموران سپاه است و از حساب او برداشت نیز شده است.
فاطمه افتخاری همسر سعید ملک‌پور نیز در مهرماه سال گذشته در یک نامه‌‌ی سرگشاده به ملاقات با همسرش و اینکه آثار شکنجه را بر بدن او دیده اشاره کرده است. وی در این نامه می‌نویسد: « همسرم عنوان کرد، او را به اتاقی ‌بردند و مجبور کردند که با خانمی از پای تلفن حرف‌هایی بزند که نشان از روابط غیرشرعی داشته باشد و همسرم که آن خانم را نمی‌‌شناخت، از این بابت نگران بود که “اگر آن بندهٔ خدا متأهّل باشد چه؟».
خانم افتخاری اخیرا نیز در نامه‌ی سرگشاده‌‌ی دیگری به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه نوشته که قاضی پرونده همسرش برای او حکم اعدام درنظر گرفته است.
وی در این نامه می‌نویسد که همسرش در یک دادگاه ۱۵ دقیقه‌ای محاکمه شده و به درخواست او و وکیلش برای حضور یک کارشناس رایانه‌ای در دادگاه توجه نشده است.
خانم افتخاری در نامه خود به رئیس قوه قضائیه گفته که یک کارشناس بی‌طرف کامپیوتر می‌تواند بی‌گناهی همسرش را ثابت کند.
وی همچنین در این نامه عنوان کرده که اعترافات همسرش قبل از اینکه اتهام او اثبات شود بارها و بارها در برنامه‌های "شوک" و "گرداب" از تلویزیون سراسری پخش شده است.
خانم افتخاری در گفت‌وگو با "کمیته گزارشگران حقوق بشر" در مورد روند دادگاه همسرش چنین گفته است: «در جریان بازجویی از سعید بارها به او گفته شده بود که "قاضی از خود ماست. پرونده‌ات را با پرینت ایمیل و عکس و موارد این‌چنینی حجیم می‌کنیم که قاضی حوصله خواندن و بررسی آن را نداشته باشد و تنها به گزارش گردش کار و کیفرخواست توجه کند".»
همسر ملک‌پور در این گفت‌وگو می‌افزاید: «در دادگاه اخیر سعید، به مدت ۱۵ دقیقه، حتا همان گزارش گردش کار هم برای وی خوانده نشد و قاضی به جهت بی‌‌حوصلگی به دفاعیات همسرم و وکیلش توجهی ‌نکرد و مدام صحبت‌هايشان را قطع می‌کرد.»
اقدام علیه امنیت ملی، ارتباط با گروه‌های معاند و فساد فی‌الارض از اتهامات وارد شده بر سعید ملک‌پور است.



صدور حکم اعدام برای چهار جوان رامسری

دادگاه كيفري استان مستقر در شهرستان رامسر چهار جوان را به اعدام محکوم کرد.
به گزارش فارس، حکم غیرانسانی اعدام برای این چهار جوان رامسری به اتهام "تجاوز به عنف" در ماه رمضان، صادر شده است.
بر اساس این گزارش اين حكم پس از تأييد توسط ديوان عالي كشور اجرا خواهد شد.

یک تن در زندان کارون اهواز اعدام شد

روز شنبه یکم آبان ماه، یک تن در زندان کارون اهواز اعدام شد.
روابط عمومي دادگستري کل استان خوزستان اتهام "م. ص" را "ارتکاب عمل منافي عفت" اعلام کرده است.
این اتهام از سوی منبع مستقلی تایید نشده است.
براساس اين گزارش حکم نامبرده از سوي دادگاه کيفري استان صادر و از سوي ديوانعالي کشور تاييد شده بود.

هفته گذشته نيز حکم اعدام دو تن به اتهام "قاچاق مواد مخدر" و يک نفر به اتهام "عمل منافي عفت"، در زندان کارون اهواز اجرا شده بود.

دیوار نویسی در امیرآباد ـ فراخوان به تظاهرات ۱۶ اذر




جوانان و دانشجویان در امیرآباد با دیوارنویسیهای خود اقدام به فراخوان گسترده برای ۱۶ آذر نمودند، آنها روی دیوارها شعار نوشته اند. 
۱۶ آذر چون آذر میاییم ـ مرگ بر خامنه‌ای
دانشجو می رزمد خامنه‌ای می لرزد – ۱۶ آذر یادت نره

فشار روی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان


دانشجويان بوعلي همدان - آرشيو

يكي از دانشجويان دانشگاه بوعلي همدان  گفت :" امسال براي ورود به خوابگاه فشار زيادي روي دانشجويان آوردند , حدود 130 هزار تومان شهريه خوابگاه دانشكده كشاورزي بوعلي را افزايش دادند , سلف سرويس اين دانشكده هم اكنون تعطيل است , خلاصه مسئولان مربوطه به جاي حل وفصل مسائل دانشجويان بيشتر سنگ اندازي كرده اند ".

چهار جوان به اتهام تجاوز به اعدام محکوم شدند

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، امروز دوشنبه سوم آبان 1389، رئيس دادگستري رامسر از صدور حكم اعدام برای چهار جوان در اين شهرستان خبر داد. اتهام این چهار جوان رامسري، تجاوز در ماه رمضان عنوان شده است. رئيس دادگستري رامسر گفت : اين حكم پس از تأييد توسط ديوان عالي كشور اجرا مي‌شود.

احضار، بازجویی و تهدید به بازداشت فرزند وبلاگ نویس زندانی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات اعضای خانواده وبلاگ نویس زندانی محمد رضا پورشجری را احضار،مورد بازجویی و تهدید به بازداشت نمودند.
روز پنجشنبه 29 مهر ماه خانم میترا پورشجری فرزند وبلانویس اسیر را به ادراه اطلاعات مشهد احضار نمودند و بیش از 2 ساعت مورد بازجویی و تهدید به بازداشت کردند. یکی از بازجویان اداره اطلاعات مشهد با نام مستعار محمدی فرزند وبلاگ نویس زندانی را تهدید نمود در صورت اطلاع رسانی در مورد وضعیت و شرایط پدرش او را هم دستگیر خواهند کرد و همچنین فشارها را بر پدرش شدت خواهند بخشید.بازجویان وزارت اطلاعات از افشای اعمال ضد بشری خود وحشت دارند و با تهدید و ارعاب سعی دارند که خانواده ها را از شرایط قرون وسطایی که بر عزیزانشان روا داشته می شود را ساکت نمایند.محمدی در ادامه تهدیداتش گفت:شما اگر ناراضی هستید می توانید کشور را ترک کنید و از اینجا بروید.
از طرفی دیگر از مدتی پیش به خانواده آقای پورشجری اعلام کرده بودند که روز یکشنبه 2 آبان ماه آقای پورشجری را به بازپرسی شعبه 6 دادگاه انقلاب کرج خواهند آورد تا توسط فردی بنام محمد یاری مورد بازپرسی قرار گیرد.بعضی از اعضای خانواده که از مشهد عازم کرج بودند تا شاید بتوانند او را ببینند ولی در آخرین لحظات به آنها گفته شد که جلسه بازپرسی انجام نخواهد گرفت و برای زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.هنگامی که خانواده پور شجری به محمدیاری مراجعه نمودند و خواستار ملاقات با عزیزشان شدند با برخورهای و حشیانه و غیر انسانی این فرد مواجه شدند و آنها را از اتاق خود بیرون نمود و گفت: به هیچ وجه اجازه ملاقات به شما نخواهم داد.
از زمان دستگیری محمدرضا پور شجری تا به حال از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.گزارشهایی حاکی از آن است که او در اثر شکنجه های جسمی و روحی چند بار از سلولهای انفرادی بند سپاه به بهداری زندان گوهردشت کرج منتقل شده است.مراجعات مستمر خانواده آقای پورشجری به دادگاه انقلاب و سایر مراکز برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط عزیزشان تا به حال بدون پاسخ باقی مانده است.
لازم به یادآوری است وبلاگ نویس زندانی محمد رضا پور شجری 21 شهریور ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلش در کرج دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید و از آن زمان تاکنون از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.
تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی و خانواده های آنها توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و این تصمیمات ضد بشری بوسیله بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران به اجرا گذاشته می شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار ،بازجویی و تهدید اعضای خانواده این وبلاگ نویس اسیر را محکوم می کند و از گزارشگران بدون مرز،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای آزادی این وبلاگ نویس زندانی است.

03 مهر 1389 برابر با 25 اکتبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگران بدون مرز
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه دستگیریهای خود سرانه و شکنجه سازمان ملل متحد




ترور یک معلم در شهر پاوه

ترور یک معلم برکنار شده‌ در پاوه‌
دیروز عصر یک معلم بازنشسته‌ بنام قادر حمیدی در مرکز شهر پاوه‌ توسط یک مهاجم ناشناس وبا شلیک 3 گلوله‌ ترور و جان سپرد . نامبرده‌ جزو معلمین برکنار شده‌ اول انقلاب در مناطق کردنشین بوده‌ و در سالهای اخیر برای امرار معاش خود مشغول کار پیمانکاری بوده‌،هنوز از هویت ضارب متواری شده‌ هیچ اطلاعی در دست نیست.گمانه‌ زنیهای اولیه‌ حاکی از دست داشتن نیروهای امنیتی رژیم با توجه‌ به‌ محل وقوع ترور(مرکز شهر) و هویت منتقدانه‌ مقتول و متواری شدن ضارب با یک دستگاه موتورسیکلت سواری( حرکت بسمت اداره‌ اطلاعات شهرپس از تعقیب شهروندان)است.