۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

شكايت مجاهدان اشرف و ليبرتي به سازمان ملل توسط وكلا جرد گنسر و كريس فلچر

در ادامه اعدام های بی وقفه / اعدام سه افغان

رژيم ضدبشری آخوندی سه زندانی جوان از اتباع افغانستان را روز پنجشنبه 20تير ماه در زندان قزلحصار کرج بدار آويخت.. گفته می شود به دليل اعتراض مردم افغانستان به اعدام شهروندان افغان در ايران، رژيم جنايت پيشه آخوندی اجازه انتقال اجساد اعدام شدگان به افغانستان را نمی دهند.

انتقال سه زندانی سیاسی کُرد به قرنطینه زندان

آژانس خبری موکریان 
سرویس حقوق بشر

سه زندانی کرد به دستور مسئولین زندان ارومیه به بند قرنطینه این زندان منتقل شدند.

بنا به گزارش آژانس خبری موکریان، روز شنبه 22 تیرماه 92 سه زندانی محبوس در زندان مرکزی شهر ارومیه به نام های محمدامین عبدالهی، جهانگیر بادوزاده و مصطفی (یوسف) کاکه ممی به دستور مسئولین زندان ارومیه به قرنطینه این زندان منتقل شدند.

حمله قلبی مادر زندانی عقیدتی پس از اعدام فرزندش

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مادر یکی از زندانیان عقیدتی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت)، پس از اطلاع از اعدام فرزند خود دچار حمله قلبی شده و به کما رفت. 

مادر بهرام احمدی، زندانی سنی مذهبی که هفتم دی ماه سال گذشته در زندان قرل حصار کرج به همراه پنج تن دیگر به دار آویخته شده بود، پس از اطلاع از اعدام فرزند خود دچار حمله قلبی شده و به کما فرو رفت.

بازداشت یک نوکیش مسیحی در تهران

خبرگزاری هرانا - نسیم زنجانی شهروند نوکیش مسیحی ساکن تهران بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۶ صبح روز جمعه ۲۱ تیر ماه ماموران امنیتی "نسیم زنجانی" شهروند نوکیش مسیحی ساکن تهران را در منزل پدری‌اش بازداشت کردند.

هزاران معترض به خیابان‌های تل‌آویو آمدند

هزاران معترض در میدان‌ هابیما در شهر تل آویو همزمان با دومین سالگرد اعتراضات اجتماعی علیه هزینه بالای زندگی و سیاست‌های اقتصادی بنیامین نتانیاهو و وزیر دارایی دولت وی تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سازمان‌دهندگان تظاهرات یک شب زنده‌داری را که تا صبح امروز (یکشنبه) همزمان با دومین سالگرد آغاز اعتراضات گسترده خیابانی در سال 2011 در اسرائیل ادامه یافت، برنامه ریزی کردند.

افزايش 20درصدی اجاره‌نشينی در بهار امسال

اجاره‌نشينان کشور در بهار امسال بيش از 145 هزار قرارداد اجاره‌ منعقد کردند که در مقايسه با سال گذشته بيش از 28 هزار مورد افزايش يافته است. در فصل بهار امسال 145 هزار و 382 قرارداد اجاره‌ مسکن منعقد شده که از اين تعداد بيش از 46 هزار قرارداد سهم شهر تهران بوده است.

مصائب انتخاب کابينه روحانی

روزنامه ابتکار: جنجال‌هاي پس از انتخاب دکتر حسن روحاني اگرچه مانند حوادث پس از انتخابات 88در خيابان‌ها و به شدت آن نيست، اما به در راهروهاي‌هاي وزات خانه‌ها و سازمان‌ها و احزاب و محافل سياسي به شدت جريان دارد. پس از انتشار نتايج انتخابات يازدهم و اعلام نام دکتر حسن روحاني به عنوان برنده اين انتخابات و البته تلقي گروه‌هاي مختلف سياسي از نتيجه انتخابات قابل پيش بيني بود که با برداشتي که گروه‌هاي مختلف از نتيجه انتخابات دارند، کار دشواري پيش روي رئيس جمهور منتخب است.

نگرانی اردوغان از تكرار سناریوی مصر در تركیه

رجب طیب اردوغان نخست وزیر تركیه نسبت به تكرار سناریوی مصر در این كشور هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از شبكه تي آر تي:" رجب طيب اردوغان" نخست وزير تركيه شامگاه گذشته در مراسم افتتاح فرودگاه "بنگول" در سخناني اظهار داشت: تركيه از مسير مبارزه با تروريسم عقب نشيني نخواهد كرد.