۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

حمله قلبی و فوت مادر آرش صادقی، در اثرحمله ماموران امنیتی برای بازداشت این فعال دانشجویی

در اثر یورش ماموران امنیتی به منزل آرش صادقی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه، مادر این فعال دانشجویی دچار حمله قلبی شده و پس از چهار روز دربیمارستان فوت می کند.
 صادقی که پس از انتخابات سال گذشته بازداشت شده بود، پس گذشت حدود یک سال و نیم برای مرخصی به منزل باز می گردد، اما پس از گذشت چند روز بدون هیچ گونه احضار نامه ای برای بازگشت و یا تماس تلفنی از سوی ضابطین قضایی، مامورین امنیتی جهت بازداشت مجدد آرش در ساعت چهار صبح به منزل مسکونی آنها یورش می برند، که همین مسئله منجر به حمله قلبی و فوت مادر آرش می شود.
لازم به ذکر است که در حین بازجویی هایی که از این دانشجو به عمل آمده دو بار کتف وی در رفته و یک دندان او نیز شکسته است .
آرش صادقی، دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آن دانشگاه و از اعضای جبهه مشارکت، در دادگاه بدوی به شش سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم گردیده است.

دستگیری اعضای مجاهدین انقلاب اسلامی در خوزستان

در پی یورش نیروهای امنیتی در خوزستان سه تن از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی دستگیر شدند.
بنا به گزارشهای رسیده از خوزستان در پی یورش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سه تن از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی دستگیر و از وضعیت دوتن از آنان هنوز خبری دریافت نشده است.
گفتنیست مهندس محمود توکلی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و از فعالان پیش از انقلاب با شیوه ای تهاجم گونه ضمن بردن اموال شخصی دستگیر و به نقطه ای نا معلوم منتقل شد.
همچنین مهندس آریایی (عنانات) مسئول حوزه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در شهرستان ماهشهر نیز با حمله به محل کار نامبرده با وضعیتی نامناسب دستگیر و تا کنون هیچگونه خبری از نامبردگان به خانواده های آنان داده
نشده است.
شایان ذکر است از جمله دیگر افرادی که در چند روز اخیر با این مساله روبرو بوده است ، علیرضا شریفی جانباز دفاع مقدس و عضو شورای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در خوزستان که پس از بازرسی ، توقیف کامپیوتر و لوازم شخصی و بازجویی آزاد گردیده است.
گفتنیست پیش از این نیز جمعی از فعالان دانشگاهی و فعالان ملی – مذهبی به اداره اطلاعات احضار گردیده بودند که در این میان میتوان از «دکتر شیروی عضو هیئت علمی دانشگاه ، خانم کهزادی از فعالان حقوق بشر ، آقای لدنی و مجتبی گهستونی» نام برد.

یک شرکت بلژیکی اورانیوم غنی شده به رژیم فروخته است

روزنامه های چاپ بلژیک امروز فاش کردند که چند شرکت بلژیکی بطور غیرقانونی مواد اتمی از جمله اورانیوم کم غنی شده به رژیم تهران فروخته اند. یک نماینده پارلمان بلژیک خواهان تحقیقات در این باره شده است.
به نوشته روزنامه های بلژیک، مواد اتمی فروخته شده می تواند در ساخت سلاحهای اتمی مورد استفاده قرار گیرد.
یک نماینده حزب سبزها در پارلمان بلژیک گفته است، این مواد حساس اتمی برای استفاده در منقل کباب به ایران صادر نشده است و از دولت خواست است در این باره تحقیق کند.

دژخیمان زندان بهروز جاوید تهرانی را شلاق زدند


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی  در ایران" صبح امروز 19 آبان ماه حوالی ساعت 10:00 صبح  زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بعد از تحمل نزدیک به 8 سال زندان و شکنجه های قرون وسطایی به طور ناگهانی به اجرای احکام زندان گوهردشت کرج فراخواند شد و توسط یکی از جنایتکاران علیه بشریت و شکنجه گر شناخته شده « حسن آخریان» که به خاطر قتل و دست و پا شگستن و تجاوز و شکنجۀ زندانیان سیاسی ترفیع سمت یافته است و اکنون به عنوان رئیس اجرای  احکام ولی فقیه علی خامنه ای در زندان گوهردشت منصوب شده است. حکم ضد بشری 74 ضربه شلاق را علیه این زندانی سیاسی به اجرا گذاشت.
هنگام ورود زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی به اجرای احکام زندان گوهردشت کرج در حالی که حسن آخریان خط کش فلزی در دست داشت و برای اجرای عمل قرون وسطایی و ضد بشری حکم 74 ضربه شلاق  با پوزخند شیطان صفتانه خود خطاب به فرزند دلیر و آزادیخواه مردم ایران گفت :«ببینم شوکلات می خوری،قهوه می خوری و یا شلاق می خوری» و با این جمله سعی در تخریب روحیه و مرعوب کردن او را داشت.
حسن آخریان، جنایتکار علیه بشریت سپس به عمل ضدبشری و قرون وسطایی وارد کردن   74 ضربه شلاق به تن نحیف و رنجور ولی اراده سترگ و روح آزادیخوانه وی  اقدام نمود. در طی مدتی که شلاقها بر تن این فرزند آزدیخواه مردم ایران وارد می شد زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی حسرت یک آخ کشیدن را به دل این فرد گذاشت.علیرغم درد شدید و کبود شدن پشت او ولی با لبخند به لب این جناتیکار علیه بشریت را با نگاهها  و برخورد های خود تحقیر نمود.
ولی فقیه علی خامنه ای پس ازصدور احکام قرون وسطایی و ضد بشری، اعدام های روزانه ،قطع دست  و پا وشلاق زدن جوانان و جنایتهای دیگر این بار برای ایجاد رعب و وحشت جنایت های خود را گسترش داده است  و دستور اجرای  اعمال قرون وسطایی را بر علیه زندانیان سیاسی در زندانهایش صادر نموده است.
علی خامنه ای که به خاطر صدور علنی دستور کشتار مردم ایران در 29 خرداد ماه 88 که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد بیشماری از مردم گردید و هزاران نفر از دختران ،زنان و مردان آزادیخواه را به شکنجه گاه ها روانه کرد و با نامیدن توده های میلیونی مردم ایران به عنوان فتنه گر و میکرب زمینه ساز احکام قرون وسطایی و ضد بشری توسط قوۀ قضاییه علیه مردم  شده است. اعمال او از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران اجرای احکام  قرون وسطایی و ضد بشری شلاق علیه زندانیان سیاسی را به عنوان یک جنایت ضد بشری محکوم می کند و سکوت وبی عملی  کمیساریای عالی حقوق  بشر باعث جری شدن رژیم ولایت فقیه  در جنایت علیه بشریت شده است و قربانیان اصلی آن مردم بی دفاع ایران هستند.لذا مردم ایران به عنوان عضوی موثر از جامعۀ بشریت خواستار ارجاع فوری پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحت جهت گرفت تصمیمات لازم اجرا می باشد.

19 آبان 1389 برابر با 10 نوامبر  2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

سازمان مجاهدین باید از لیست ترور خارج شود ـ تحصن در مقابل وزارت خارجه آمریکا


ششمین هفته تحصن هوادران مقاومت در برابر وزارت خارجه آمریکا در واشینگتن، برای خروج نام سازمان مجاهدین خلق از لیست تروریستی روز شنبه ۸ نوامبر, ادامه داشت.
در این تحصن حامیان مقاومت همچنان بر خواسته عاجل خود برای لغو نامگذاری تروریستی از سازمان مجاهدین خلق ایران تاکید داشتند که مورد توجه و حمایت عابرین قرار گرفت.
آنها شعار می دادند: ”ما خواهان صلح و عدالت هستیم, پی.ام.او.آی از لیست خارج گردد“

شعارنویسی های گسترده توسط دانشجویان دلیر دانشگاه آزاد برازجان , حکومت آخوندی را وادار به تعطیلی موقت دانشگاه کرد

زمانی که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد برازجان برای شرکت در کلاس ها به دانشگاه مراجعه کردند با درب های بسته دانشگاه مواجه شدند . طی یک اعلامیه از سوی کادر دانشگاه به دانشجویان گفته شده بود که بعلت اتصالی برق , دانشگاه فعلا تعطیل می باشد! ولی پس از گذشت چند روز و با بیرون درز کردن اخبار و عکس ها از دانشگاه مشخص شد که سحرگاه پنج شنبه ۶ آبان دانشجویان معترض اقدام به شعارنویسی های گسترده در سطح دانشگاه و کریدورها کرده اند. دانشجویان شجاع شعارهایی در ابعاد بزرگ روی دیوار ها نوشته اند برخی ازشعارها به قرار زیراست :

• مرگ بر دیکتاتور
• زنده باد وطنم
• پاشیدن رنگ سیاه به روی خامنه ای


فوت مادر یک زندانی سیاسی در اثر حمله وحشیانه ماموران امنیتی


حمله ماموران امنیتی به خانه آرش صادقی فعال دانشجوئی و عضو شوراي مركزي انجمن دانشجویان دانشگاه علامه، باعث شد مادر او دچار سکته قلبی شود و پس از چهار روز دربیمارستان فوت کند. به گزارش سایت اصلاح طلب ندای سبز آزادی،  صادقی در جریان اعتراضات سال گذشته دستگیر شد و پس گذشت حدود یک سال و نیم برای مرخصي به خانه آمد، اما پس از گذشت چند روز بدون هيچ گونه احضاري برای بازگشت و یا تماس تلفنی از سوی ضابطین قضایی، مامورين امنيتي ساعت 4 صبح برای دستگیری وی به منزل مسكوني شان حمله کردنند. مادر آرش در اثر این یورش سعانه که گفته می شود با خشونت زیاد همراه بوده است، دچار حمله قلبي می شود که بعد از چهار روز در بیمارستان درگذشت.

لازم به ذكر است كه كتف این دانشجو به هنگام شکنجه دو بار در رفته و يك دندان وی شكست .وی در بیدادگاه بدوي به 6 سال زندان قطعی  و 3سال زندان تعليقي محكوم گردید. آرش صادقي دانشجوي كارشناسي ارشد فلسفه دانشگاه علامه است.

دادستان رژیم: حکم 4 متهم فتنه 88 صادر شد


صدا و سیمای رژیم: دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور احکام قطعی چهار متهم فتنه پس از انتخابات خبر داد.
   عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دادسرای ناحیه چهار رسالت در جمع خبرنگاران گفت: این احکام مربوط به عماد الدین باقی، زید آبادی، عباس ابوطالبی و خانم مفیدی است.

وی افزود: حداقل حکم این محکومان حوادث پس از انتخابات زندان است.

خبرگزاری مهر: دادستان انقلاب تهران گفت: احکام قطعی برخی از متهمان حوادث پس از انتخابات شامل عمادالدین باقی، بدرالسادات مفیدی، احمد زیدآبادی و عباس عبدی آماده شده است که به زودی اجرایی می‌شود.

عباس جعفری دولت آبادی صبح چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای دادسرای ناحیه 4 تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین جلسه با پلیس در رابطه با پرونده‌های مهم و سرقت تاکید کرد: براساس آخرین تصمیمات قرار شد دادستانی تهران در جریان پیگیری پرونده‌های مهم سرقت قرار گرفته و این نوع جرایم تحت کنترل دستگاه قضائی باشد.

وی در ادامه افزود: دستگاه قضائی باید رفتاری با مجرمین داشته باشد که آنها لبه تیز تیغ دستگاه قضائی را احساس کنند.

دادستان تهران در ادامه اظهار کرد: برخی مجرمین به دلیل ارتباط با بیرون بر روند رسیدگی به پرونده‌ها تاثیر می‌گذاشتند که در این باره قرار است به زودی راههای نفوذ این افراد به بیرون بسته شود.

وی هر گونه اظهار نظر در مورد بازگشت مهدی هاشمی به کشور را به دلیل نبود مدارک لازم در پرونده به زمان تشکیل دادگاه وی موکول کرد.

جعفری دولت آبادی درباره وضعیت بازگشت سارا شورد به کشور گفت: شورد طبق مقررات ایران و معاونت قضائی آزاد شده و در صورت عدم حضور، وثیقه وی ضبط می‌شود البته عدم حضور این متهم مانع از تشکیل دادگاه وی نمی‌شود.

وی اقدام از طریق اینترپل را در این زمینه ضروری ندانست و افزود: در صورت لازم وکیل وی احضار شده و وثیقه وی ضبط می‌شود. همچنین تشکیل دادگاه شورد و دو متهم دیگر به دلیل اشکال در زمان اجماع احضارها به تعویق افتاده بود که به زودی این دادگاه تشکیل می‌شود.

دادستان تهران در مورد پرونده شهرام جزایری و ارجاع آن به دادستانی گفت: وی اقداماتی در قبل از زمان تنظیم گزارش اخیر داشته که در حال حاضر ممنوع‌المعامله است و از نقل و انتقالات مالی و املاک او در بیرون جلوگیری می‌شود.

وی در مورد آزادی شکوری راد اظهار داشت: پرونده وی به زودی به دادگاه ارسال می‌شود.

جعفری دولت آبادی در مورد صدور احکام قطعی برخی متهمان حوادث پس از انتخابات تاکید کرد: احکام قطعی عمادالدین باقی، بدرالسادات مفیدی، احمد زیدآبادی و عباس عبدی آماده شده و به زودی اجرایی می‌شود

دستگیری یک فعال دیگر سندیکایی


دستگیری فعال سندیکایی همایون جابری توسط مامورین وزارت اطلاعات
بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز گذشته  مامورین وزارت اطلاعات فعال سندیکایی همایون جابری را دستگیر کردند.
روز سه شنبه 18 آبان ماه حوالی ساعت 11:00 صبح هنگامی که فعال سندیکایی  همایون جابری برای پیگیری وضعیت یکی از همکارانش غلامرضا غلام حسینی همراه با همسروی به اداره اطلاعات کرج مراجعه کرده بودند دستگیر شد. مامورین وزارت اطلاعات او را به منزل بردند و برای  مدتی طولانی منزل آنها را مورد بازرسی قرار دادند. مامورین وزارت اطلاعات پس از بازرسی منزل وسایل شخصی این خانواده مانند تلفن همراه ،مدارک شناسایی و موارد د یگر را با خود بردند .
رفتار مامورین وزارت هنگام دستگیری،بازرسی منزل و انتقال به زندان  وحشیانه و غیر انسانی بود. فعال سندیکایی به سلولهای انفرادی بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان کرج منتقل گردید.
همایون جابری در جریان گرامی داشت روز جهانی کارگر در سال 1388  دستگیر شد و برای چند هفته در زندان اوین در بازداشت بسر برد ولی با قرار وثیقه آزادی شد او در شعبه 14 دادگاه انقلاب محاکمه شد و از تمامی اتهامات تبرئه گردید.
در حال حاضر 5 فعال سندیکایی در بازداشت بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد؛منصور اسالو،ابراهیم مددی،رضا شهابی،غلامرضا غلامحسینی و همایون جابری می باشند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،دستگیری بی دلیل و بی گناه  فعالین سندیکایی  را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی بی قید و شرط و فوری فعالین سندیکایی است.

19 آباد 1389 برابر با 10 نوامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
سازمان جهانی کار
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل