۱۳۹۱ اسفند ۱۸, جمعه

اعتصاب غذای ۵ محکوم به اعدام در اهواز

کمیته گزارشگران حقوق بشر - زندانیان عرب محکوم به اعدام به نام‌های هاشم شعبانی‌نژاد، هادی راشدی، محمد علی عموری‌نژاد، جابر و مختار آلبوشوکه به همراه رحمان عساکره محکوم به ۲۰ سال حبس دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

بنا به اخبار رسیده به کمیته گزارشگران حقوق بشر، این زندانیان در اعتراض به شرایط خود از روز شنبه ۱۲ اسفند در زندان کارون اهواز دست به اعتصاب غذا زده و متعاقب آن اجازه تماس تلفنی آن‌ها با خانواده‌هایشان لغو شده است.

هاشم شعبانی‌نژاد، شاعر، وبلاگنویس، دبیر ادبیات عرب و دانشجوی فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه چمران اهواز، هادی راشدی، دبیر شیمی و فوق لیسانس شیمی کاربردی، محمد علی عموری‌نژاد، فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان و وبلاگنویس، به همراه دو برادر دیگر به نامهای جابر و مختار آلبوشوکه در تاریخ ۱۷ تیرماه گذشته به اتهام محاربه با خدا و مفسد فی الارض و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اقدام علیه امنیت ملی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شدند و پس از آن این حکم مجدداً به تایید رسید.

محرومیت از تحصیل برای دانشجوی دکترای اهل سنت

سنى نيوز: اسماء چشمه‌کبودی دانشجوی کرد اهل سنت در مقطع دکترا از ادامه تحصیل محروم شد.

به گزارش هرانا، اسماء چشمه‌کبودی ساکن سنندج و از "پیروان مکتب قرآن"، دانشجوی دکترای ریاضی محض (آنالیز) دانشگاه کردستان بدستور وزارت اطلاعات سنندج و از طریق حراست دانشگاه از ادامه تحصیل محروم شد.

گفتنی است، پس از پایان امتحانات ترم اول (۲۴ بهمن ماه) از طرف مدیر گروه ریاضی، اخراج وی اطلاع داده می‌شود.

در برگ ابلاغ اتهامات، عقیدتی و مذهبی همچون تحریک دانش آموزان و معلمان در جهت تفرقه مذهبی و توزیع مکرر اعلامیه در دبیرستان فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران در جریان ماه‌های مهر و آبان سال تحصیلی ۹۲-۹۱ با موضوعاتی از قبیل:

۱- لغو مدرک پزشکان اهل سنت

۲- ستم‌های ملی ومذهبی علیه اهل سنت کردستان

۳- سریال سیاست برخورد با اهل سنت ایران

اسماء چشمه کبودی ساکن سنندج ودبیر رسمی ریاضی در آموزش وپرورش کامیاران -دبیرستان فاطمة الزهرا- می‌باشد، که در کنار تدریس، موفق به أخذ مدرک کار‌شناسی ارشد ریاضی به عنوان دانشجوی ممتازگردید، وامسال نیز (۹۱) در آزمون دکترای ریاضی محض (آنالیز) با نمره عالی در دانشگاه کردستان پذیرفته می‌شود.

لازم به یاد آوریست، پیشتر نیز تنی چند از دبیران و معلمان "مکتب قرآن" ممنوع التدریس شده بودند و مدرک طبابت چند تن از پزشکان وابسته به این گروه لغو شده بود.

سخنگو و داماد اسامه بن لادن دستگیر شد

 مقام‌های آمریکایی اعلام کرده اند که مردی که گفته می‌شود سخنگوی اسامه بن لادن بوده است، دستگیر شده و قرار است در دادگاهی در نیویورک محاکمه شود.

آفتاب: پیتر کینگ، عضو کنگره آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که سلیمان بوغیث در طی هفته گذشته در اردن دستگیر شده است. 

به گزارش شبکه خبری بی بی سی،‌ مقام های آمریکایی اعلام کردند که سلیمان بوغیث داماد اسامه بن لادن است. 

به گفته آنها او در برنامه ریزی حملات ۱۱ سپتامبر دست داشته است. 

اسامه بن لادن سال گذشته، در حمله نیروهای آمریکایی به مکان زندگی اش در پاکستان کشته شد.