۱۳۹۲ مرداد ۱۲, شنبه

زجرکش کردن یک زندانی سالخورده در رجايی شهر

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی حسن رضاپور ۷۱ ساله چند ماهی است که به اتهام ساختگی اختفای ادله به بند ۳ زندان گوهردشت کرج منتقل شده است .وی شدیدا بیمار و در آستانه مرگ دردناکی قرار گرفته است. این زندانی مسن وبیمار در حالکیه در راهرو بند قرار داده شده است قادر به انجام کارهای شخصی خود حتی رفتن به سرویسهای بهداشتی  نیست. اخیرا در اثر زمین خوردن ،لگن خاصره وی دچار شکستگی شده است. زخمهای عفونی در بدن او ایجاد شده است که محل جمع شدن شپش و سایر حشرات می باشد.

نامه سناتورهای آمریکايی به اوباما برای تشدید تحریمها

در آستانه برگزاری مراسم تحلیف روحانی، جمعی از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به اوباما، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه رژیم ایران و معتبر کردن گزینه اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی شدند.

حریری؛ محاکمه تروریستهای حزب‌الله در دادگاه بین‌المللی

دادگاهی بین‌المللی در لاهه در آغاز سال ۲۰۱۴ به محاکمه ۴ نفر از اعضای حزب‌الله لبنان می‌پردازد که به دست داشتن در قتل رفیق حریری، سیاستمدار لبنانی متهم هستند. حزب‌الله از همکاری با دادگاه خودداری کرده است.

بازداشت یکی از معترضان پس از بازگشت به ایران

خبرگزاری هرانا - وحید روح بخش هنگام ورود به ایران در تاریخ بیست و یکم تیرماه امسال در فرودگاه بین المللی امام خمینی بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده است. هنوز از دلایل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.