۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

«پنتاگون می‌گوید آمریکا می‌تواند سه‌هفته‌ای ایران را درهم بشکند»



رادیو فردا  : در حالی که در این مدت احتمال حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران بارها از سوی غرب مطرح شده است، گزارش‌ها حاکی است که وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، معتقد است آمریکا می‌تواند در عرض سه هفته صف نظامی ایران را درهم بشکند.

به گزارش روزنامه واشینگتن پست، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در حال حاضر ایجاد تغییراتی در برنامه‌های جنگی خود را در دست بحث دارد و در این میان مسئله «احتمال» حمله به ایران یکی از مهم‌ترین سناریوهای مورد مطالعه این وزارتخانه است.

به گفته یکی از منابع دفاعی آمریکا، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده معتقد است که در صورت وقوع جنگ با ایران، آمریکا قادر است از طریق حمله هوایی و دریایی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به طور کامل متلاشی کند یا به طرز قابل ملاحظه‌ای در هم بشکند.

اظهارات این منبع دفاعی در حالی مطرح شده است که تی جی تیلور، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، که بر عملیات نظامی در خلیج فارس نظارت دارد، می‌گوید که در حال حاضر برنامه‌ریزی برای جنگ مورد بحث این فرماندهی نیست.

وی به این روزنامه گفته است که این مرکز تمامی احتمالات و امکانات را مد نظر دارد و افزوده است که این فرماندهی رهنمودهای خود را از وزارت دفاع و مقام‌های بالادست واشینگتن دریافت و متعاقب آن عمل می‌کند.

واشینگتن پست تأکید کرده است که در حال حاضر پنتاگون در حال ارسال گام به گام تجهیزات نظامی به منطقه خلیج فارس است.

به گفته این روزنامه، هم اکنون دو ناو هواپیمابر آمریکا در این منطقه مستقر است و آمریکا در صدد افزایش شمار کشتی‌های مین‌یاب و هلی‌کوپترهای حاضر در خلیج فارس است.

در عین حال اوایل اردیبهشت‌ماه رسانه‌های آمریکایی از استقرار چندین فروند از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های اف- ۲۲ در امارات و در نزدیکی مرزهای ایران خبر دادند.

ایران استقرار این جنگنده‌ها در امارات را اقدامی «مضر» خوانده است که «امنیت» منطقه را برهم خواهد زد.

غرب معتقد است که برنامه هسته‌ای ایران دارای بعد نظامی‌ است و همواره تأکید کرده است که در صورت شکست دیپلماسی برای حل مسئله هسته‌ای ایران، حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران به عنوان یک گزینه مطرح است.

ایران در مقابل همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تأکید کرده و در عین حال هشدار داده است هر نوع تعرض نظامی به مرزهای ایران را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

تصمیم‌گیری بر سر یارانه‌ها و دعوای دولت و مجلس

رادیو آلمان: اختلاف میان مجلس و دولت بر سر چگونگی پرداخت یارانه‌ها مانند توپی گاه در زمین مجلس فرود می‌آید، گاه در زمین دولت. حالا مجلس می‌گوید که تصمیم‌گیری فقط با مصوبه مجلس است.

بامداد پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت، علی لاریجانی رئیس مجلس درباره نظر هیئت اختلاف قوا در مورد اختلاف دولت و مجلس در بحث هدفمندی یارانه‌ها، گفت: نظر هیات اختلاف قوا این است که هر گونه تصمیم‌گیری برای پرداخت‌ها در موضوع هدفمندی یارانه‌ها باید در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد.

اختلاف مجلس و دولت درباره نحوه پرداخت مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها آن‌چنان به درازا کشید و تنش‌زا شد که علی لاریجانی، رئیس مجلس دست به دامن آیت‌الله خامنه‌ای شد.

آیت‌الله خامنه‌ای حل دعوا را به هیئت حل اختلاف قوا واگذار کرد. حالا رئیس مجلس می‌گوید که نظر هیئت کاملا روشن است و به گفته او "به مقام معظم رهبری" هم اعلام شده است. نظری که بر اساس آن: «هرگونه تصمیم‌گیری برای پرداخت‌ها در کشور باید در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد.»

رئیس مجلس از این که گویا در نشست اعضای کمیسیون تلفیق با محمود احمدی‌نژاد مقرر شده که در اجرای مرحله دوم اختیارات بیشتری به رئیس جمهور داده شود اظهار بی‌اطلاعی کرد.

احمدی‌نژاد در دیدار با اعضای کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس در روز چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت برای دوم مه) از نمایندگان خواست اجازه دهند تا مرحله دوم طرح هدفمندی اجرا شود. وی خطاب به نمانیدگان گفت: «بگذارید دست من باز باشد و مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را شروع کنم. اگر امکان داشت امسال یا در عمر این دولت هدفمندی تمام شود، تمام نگرانی‌هایی که شما نمایندگان دارید، تمام می‌شود. هیچ جای نگرانی نیست، مطمئن باشید، به خوبی اجرا می‌کنم و مشکلی پیش نخواهد آمد.»


"ترمزهای" مجلس در برابر فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها

گرانی و تورم به یکی از بزرگترین مشکلات مردم تبدیل شده است، با این حال محمود احمدی‌نژاد اصرار دارد که تورم افسارگسیخته ایران ربطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد و ناشی از نوسانات ارزی است.

غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس بعد از دیدار محمود احمدی‌نژاد با اعضای کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس، به خبرگزاری مهر گفت: «در فاز اول هدفمندی ۹ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض و ۳ هزار میلیارد تومان از نفت برداشت شد که اینها اثر تورمی دارد اما رئیس جمهور می‌گوید تورم از این ناحیه نیست چون نرخ رشد نقدینگی از حدود ۲۴ تا ۲۵ درصد سال گذشته به میزان ۱۹ و نیم درصد کاهش پیدا کرده‌است.»

مصباحی مقدم همچنین در نشست حامیان جبهه متحد اصول‌گرایان در روز ۱۳ اردیبهشت از سه "ترمز" مجلس برای جلوگیری از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

وی در توضیح اولین اقدام مجلس در برابر تصمیم دولت گفت: «قانون سال ۱۳۹۰ اجازه داده بود دولت قیمت حامل‌های انرژی را تا سقف ۲۰ درصد افزایش دهد اما قیمت درسال ۹۰ تغییر نکرد و خبرها حاکی از این بود که دولت می‌خواهد ۲۰ درصد کل سال ۹۰ را در دو ماه آخر سال اجرا کند که معنای این موضوع افزایش ۵۰ درصدی قیمت‌ها در پایان سال ۹۰ بود.»

وی سپس توضیح داد که نمایندگان با تصویب دو فوریت جلوی این افزایش قیمت را گرفتند.

به گفته‌ی مصباحی مقدم، دولت همچنین قصد چاپ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اسکناس جدید را داشته که در صورت عملی شدن گرانی‌ها را به ۱۰ برابر وضعیت کنونی می‌رسانده و مجلس جلوی این اقدام دولت را نیز گرفته است.

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس در توضیح سومین اقدام مجلس در مقابل دولت گفت: «مجلس برای دو ماه اول سال جاری ۲۲ هزار میلیارد تومان تنخواه برای دولت تعیین کرد و تبصره زد که پرداخت یارانه‌ها در سه ماه اول سال معادل سه ماه آخر سال ۱۳۹۰ باشد. چرا که دولت می‌خواست پول نداشته را توزیع کند و بدهی جدیدی به بانک مرکزی داشته باشد و این موجب می‌شد تا دولت‌های آینده نیز به بانک مرکزی مقروض شوند.»


خبر دروغ ارگان دولت درباره کمیسیون حل اختلاف

کمی پس از آن‌که آیت‌الله خامنه‌ای حل اختلاف بر سر مرحله دوم پرداخت یارانه‌ها را به هيأت عالی حل‌اختلاف رجوع داد، روزنامه ایران ارگان رسمی دولت نوشت: «هيأت عالی حل اختلاف قوا طی روزهای گذشته به صورت رسمی و به هر دو قوه (مقننه و قضائیه) اعلام كرده قانون هدفمندی يارانه‌ها بايد بر‌اساس نظر دولت ادامه يابد و بر همين اساس مرحله دوم اين قانون به زودی آغاز خواهد شد.»

این خبر اما بلافاصله از سوی "دبیرخانه هیئت عالی حل اختلاف" تکذیب شد. خبرگزاری مهر متن کامل اطلاعیه این هیئت را منتشر کرده و نوشت: «با توجه به اینکه از ابتدای رسیدگی هیأت عالی حل‌اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه به اختلاف در نحوه اجرای بخشی از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اخبار متناقضی در این زمینه از سوی برخی اشخاص و رسانه‌ها مطرح شده است، به استحضار ملت شریف می‌رساند با توجه به شأن مشورتی هیأت عالی، هرگاه اطلاع رسانی در خصوص اخبار هیأت لازم باشد، به صورت رسمی از طریق این دبیرخانه صورت خواهد گرفت.»
رفسنجانی: دادن مقرری به مردم بیکاری و بی‌عاری می‌آورد

ظاهرا جدال بر سر مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها تنها محدود به مجلس و دولت نمانده و پای رئیس "مجمع تشخیص مصلحت نظام" نیز به این دعوا کشیده شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با مسئولان خانه کارگر در روز جهانی کارگر، دادن مقرری به افراد را باعث گسترش بیکاری دانست و گفت: «دادن مقرری به افراد و خانواده‌ها راهگشای معضلات اقتصاد و توليد كشور نيست و حتی خود بعد از مدتی به معضل بزرگ اقتصاد كه گسترش بيكاری و بی‌‌عاری خواهد بود، مبدل خواهد شد».

هرچند رفسنجانی نامی از طرح هدفمندی یارانه‌ها نبرده اما "دادن مقرری به افراد" خود گویای آن است که منظور وی همان ماهیانه‌ای است که در این طرح به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

در این دیدار مسئولان "خانه کارگر" نیز از "اجرای نادرست" هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر آن بر وضعیت نامساعد کارگران گله کردند.

علیرضا محجوب دبیرکل "خانه کارگر" و حسن صادقی معاون او در دیدار با هاشمی رفسنجانی اظهار داشتند که بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی تعطیل شده‌و به تبع آن کارگران بسیاری بیکار و یا از دریافت حقوق محروم شده‌اند.

مسئولان خانه کارگر همچنین از وضع نابسامان و مديريت ناپايدار صندوق تأمين اجتماعی و نيز تغيير يك‌طرفه و بدون مشورت قانون كار انتقاد کردند.

آمريکا 17 سند پيدا شده در خانه بن لادن را منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا روز پنجشنبه هفده سند پیدا شده در خانه اسامه بن لادن، سرکرده پیشین القاعده را منتشر کرد.

بن لادن درست یکسال پیش در عملیات کماندویی آمریکا در ابوت آباد پاکستان بهلاکت رسید.

جلسه محرمانه در وزارت اطلاعات درباره مشایی


جهان نیوز: مجتبی رحماندوست، مشاور سابق رئیس جمهور و نامزد جبهه متحد اصولگرایان، برای نخستین بار ماجرای جلسه محرمانه 10 عضو کابینه دولت دهم در دفتر وزیر اطلاعات را رسانه ای کرد.

به گفته وی این جلسه پس از مخالفت رهبر معظم انقلاب با انتصاب اسفندیار مشایی به معاونت اولی رئیس جمهور برگزار شد که البته همه حاضران در آن از پست‌شان عزل شدند.

وی در تشریح این رویداد می گوید:

این فرد(مشایی) تا پایان دولت نهم رئیس سازمان گردشگری بود و در دولت تاثیر گذار نبود. بنده حدود یک سال قبل از پایان کار عضو ثابت هیأت دولت بودم و اتفاقا این کارها در زمانی بود که بنده در دولت حضور داشتم. در دولت دهم که اقای احمدی نژاد حکمی را برای این فرد به عنوان معاون اول صادر کرد، این خبر پیچید که آقا در نامه ای رئیس جمهور را از این انتصاب نهی کرده اند اما نامه هنوز علنی نشده بود.

صبح چهارشنبه جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد و بخش اول آنان به اتمام رسید. قرار بود نیمه دوم جلسه با ریاست معاون اول برگزار شود. مشایی هم که در جلسه اول در در جای معاون اول نشسته بود منتظر ریاست بخش دوم جلسه بود.
آقای اژه ای وزیر اطلاعات در پایان جلسه اول اعلام کردند من خبر دارم که این نامه صادر شده و این فرد نباید معاون اول باشد.

در همین حین در فاصله بین دو جلسه هیئت دولت،‌ اکثر اعضای کابینه با هم در جلسه ای سرپایی تصمیم گرفتند که باید جلسه دولت را ترک کنند. مشایی در آن ساعت در دفتر معاون اول رئیس جمهور نشسته بود که این دفتر نزدیکترین مکان به دفتر جلسات هیئت دولت است.

برخی افراد به وی خبر رساندند که در جلسه دوم شرکت نکن که اگر بیایی ممکن است برخی جلسه را ترک  کنند.

در آن روز جلسه تشکیل نشد. فردای آن روز آقای صفار هرندی با بنده تماس گرفتند و گفتند بیا در دفتر وزیر اطلاعات جلسه داریم. ولی در آن روز از 20 نفری که دعوت شده بودند حدود 10 نفر آمدند. بنده بعد از صحبت با آقای صفار مطمئن بودم که شرکت در این جلسه مساوی با کنار گذاشته شدن از دولت است و تصمیم گرفتم در این جلسه شرکت کنم. چون ماهیت این جلسه معلوم بود و شرکت در این جلسه را حمایت از ولی فقیه می دیدم. آن زمان در تهران نبودم اما برای شرکت در ان جلسه  به تهران آمدم.

از افرادی که در آن جلسه حضور داشتند می توان از آقای اژه ای که میزبان بودند، آقایان صفار هرندی، آقای مصری، آقای لنکرانی، خانم طبیب زاده، آقای سعیدی کیا، بنده، آقای نوذری وزیر نفت  نام برد. فاصله زیادی تا برکناری این افراد پس از این جلسه نبود. حاصل آن جلسه این بود که نامه ای به حضرت آقا بنویسیم که ما بر اساس اطلاعی که داریم شما رئیس جمهور را نهی کرده اید و مادامی که این فرد معاون اول است ما در جلسه هیئت دولت شرکت نمی کنیم. آقای صفار این نامه را نوشت و بعد از امضا آن را برای حضرت آقا فرستادیم.

فکر می کنم دو روزی گذشت تا نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور علنی و رسانه ای شد. از زمان ارسال نامه تا انتشار آن فکر می کنم 7 روز گذشت. در این 7 روز به آن عمل نشد تا اینکه آقا نامه را منتشر کردند. یکی از مشاوران رئیس جمهور به همه می گفت که تقصیر با افرادی است که نامه ای را که مصلحت نبوده منتشر کرده اند!

وی نمی گفت چرا به این نامه عمل نشده است بلکه می گفت چرا نامه ای که محرمانه بوده منتشر شده است.

بعد از عملی شدن این موضوع رئیس جمهور در جلسه بعدی این موضوع را مطرح کردند که ما ارتباطمان با اقا گونه ای دیگر است و خودمان مشکل را حل میکنیم. وی در این جلسه گفتند اقای مشایی استعفا داده اند. اما در همان جلسه برای این فرد حکم رئیس دفتری زده شد که در تاریخ هیچ پاسخی برای آن نمی توان پیدا کرد. این سمت می تواند از معاون اولی اختیاراتش بیشتر باشد.

قبل از این که این اتفاقات بیفتد این فرد هرازگاهی سخنانی داشت که باعث جنجال در کشور میشد. از این رو در بازگشت از سفرهای استانی که داشتم بنده به آقای رئیس جمهور و ثمره هاشمی می گفتم که خانواده شهدا از مسئولیت داشتن این فرد رضایت ندارند اما کسی بها نمی داد.

یک سال و نیم بعد من در سفر کهگیلویه و بویر احمد بودم که از دفترم زنگ زدند و گفتند آقای رئیس جمهور در حکم جدیدی 14 نفراز مشاورین خود را برکنار کردند که بنده در سر لیست این فهرست بودم. یک بار گفتم یاسوج شده سنگال. 

استمداد فرهنگی زندانی کرد از مجامع حقوق بشری


استمداد  محمد علی آگوشی، فرهنگی زندانی کرد در زندان ارومیه از تمامی مجامع حقوق بشری و بین المللی
نامه استمداد زندانی فرهنگی کرد محمد علی آگوشی از سازمانهای حقوق بشر و مجامع بین المللی جهت ارسال به سازمانهای حقوق بشری و انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " قرار داده شده است. متن نامه استمداد به قرار زیر می باشد: 
آیا تا کی نقض حقوق انسانی در کشور ایران باید ادامه داشته باشد؟
اینجانب آگوشی اهل پیرانشهر فرهنگی بازنشسته که مدتی 4 سال است در زندان ارومیه اسیر می باشم . در سال 88 از سوی دادگاه نظامی ارومیه به جرم کرد بودن و فعال مدنی و به اتهام ارتباط با اقلیم کردستان به اعدام محکوم شدم چون حکم صادره خلاف قانون و اصول انسانی بوده شدیدا به آن اعتراض کردم در نتیجه شعبۀ 31 دیوان عالی کشور حکم صادره را نقض و پرونده جهت اعاده دادرسی عادلانه به شعبۀ هم عرض دادسرای عمومی نظامی ارسال و اعاده گردید شعبۀ هم عرض هم بدون توجه به مستندات دیوان ضمن نقض اعدام حکم 10 سال تبعید در زندان زاهدان را صادر نمود.
با توجه به نوع اتهام تفهیمی مجازات محارب (نفی بلد) که خلاف نص قرآن و قانون اساسی و عرف بین المللی بوده در اصل، مجددا به رای صادره اعتراض نمودم و پرونده برای بار دوم به شعبۀ 31 دیوان فرستاده شد و دیوان تحت فشار دادستان و سایر عوامل حکم صادره را تایید کرد و جهت اجرا به دادسرای ارومیه ارجاع کرده است.
نظر به اینکه عیال وار بوده و دارای 5 فرزند می باشم و مادر 77 ساله و علیل می باشم. اجرای حکم تنها از نظر روحی و سایر موارد به ضرر خانواده ام می باشد و در حقیقت آنها مجازات می شوند و آخرین جمله ای که از مادرم شنیده ام " ... گفته سلام با تبعیدت شاید هرگز تو را دیگر نتوانم ببینم " این جمله موجب آزار روحی بنده گردیده چون مسافت دور و هزینه های کمرشکن با توجه به بحران اقتصادی کشور اعضای خانواده ام هرگز نمی توانند به ملاقاتم بیایند.
از مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری سازمان ملل و حقوق بشر کشورهای اسلامی و مجامع اروپایی استمداد می طلبم. جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده و از اجرای این تبعید که آثار منفی آن تنها موجب آزار خانواده و وابستگان می باشد چلوگیری شود و حکم تبعید از پرونده ام برداشته شود و مثل سایر زندانیان از حقوق شهروندی و مزایای یک زندانی برخوردار گردم.
لازم به ذکر است قاضی صادر کننده رای فرموده در کل هم از نظر شرعی محارب نیست اما حکم مضاعف و محارب بر متهم تحمیل می شود.
عاجزانه تقاضا دارم به خاطر آه مادر پیرم از همه راه ها و منافذ حقوقی و قانونی به داد خانواده ام  برسند و جای سئوال این است چرا من بی گناه فدای غرض ورزی و عقده و ستیزه جویی نقضان حقوق بشری که می بایست خانواده ام هم به آتش من بسوزند چرا و به کدامین گناه؟ 
فرهنگی زندانی محمد علی آگوشی
زندان ارومیه
اردیبهشت 1391

گزارش فوق  به سازمانهای زیر ارسال  گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

زد و خورد باندهای حکومتی بر سر نمایش انتخابات


باندهای حکومتی در تبريز و همدان در جلسات تبليغی نمايش انتخابات به جان هم افتادند و به زد و خورد پرداختند. 

به گزارش سایت آفتاب، بعد از مناظره انتخاباتی روز دوشنبه دانشگاه علوم پزشکی تبريز جمعی از حاميان حجت الاسلام جليل زاده و قره سيد روميانی به نزاع و درگيری پرداختند که در اثر آن مسئول بسيج دانشجويی دانشگاه علوم پزشکی تبريز مضروب و به بيمارستان منتقل گرديد. فرد مضروب از يکی از کانديداهای حاضر در جلسه مناظره شکايت کرده است. 

این منبع افزود، در همدان نيز مناظره دو کانديدای انتخاباتی به درگيری فيزيکی منجر شده بود.

معاون احمدی نژاد: منافع عراق بر منافع ایران ارجح است



جـــرس: در پی اظهارات معاون اول محمود احمدی نژاد که منافع عراق را بر منافع ایران "ارجح" خوانده بود، معاون وزیر آموزش و پرورش عراق گفت که وعده ایران برای ساخت مدرسه ، تنها اظهارات "پروتکلی" (تشریفاتی) است.

همزمان، استفاده از کپی توافقنامه های ایران با عراق در انعقاد قرارداد با مقامهای لبنانی، باعث بحث و جدل هایی در کابینه این کشور شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه المدی چاپ بغداد، عدنان ابراهیم، معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: وعده های ایران برای ساخت مدرسه در عراق ، چیزی خارج از اظهارات پروتکلی نیست.

فیان دخیل، عضو کمیسیون خدمات در پارلمان عراق هم گفت: آیا ایران در همه استان های عراق مدرسه خواهد ساخت یا اینکه این پروژه ها به استان های معینی محدود خواهند شد.

روزنامه المدی در گزارش خود می نویسد: چهار سال از وعده ایران برای ساخت مدرسه در عراق می گذرد ولی در این مدت حتی یک مدرسه هم ساخته نشد. ساخت این مدارس در مراسمی در سال ۲۰۰۸با حضور وزیر وقت آموزش و پرورش عراق یعنی خضیر الخزاعی آغاز شد اما تنها به همان مراسم محدود شد.

وزیر وقت آموزش و پرورش عراق در همان مراسم گفته بود که ساخت دویست مدرسه در بغداد و استان های عراق با استفاده از شیوه های ساخت سریع ، حدود شش ماه طول خواهد کشید.

در واکنش به این اتفاقات، شماری از نمایندگان پارلمان عراق و عضو کمیسیون شفافیت و مقابله با فساد اداری مالی در پارلمان عراق گفته اند که شرکت پیمانکار این پروژه مدرسه سازی ، نتوانسته است موارد تعهد خود را به انجام برساند.

گفتنی است، محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس دولت ایران، چند روز پیش از این با اشاره به توافقات صورت گرفته در سفر اخیر نوری المالکی نخست وزیر عراق به ایران، ضمن بیان اینکه "دویست واحد مسکونی و سه هزار باب مدرسه در عراق ساخته می‌شود"، گفته بود: "در بین اعضای دولت ایران هرگاه در خصوص عراق صحبتی به میان می‌آید مرجح بودن منافع این کشور نسبت به منافع خودمان تایید می‌شود."

هجوم دارندگان بنزین 100 تومانی به جایگاه‌ها


بعد از تعیین ضرب‌الاجل برای مصرف بنزین صد تومانی ذخیره شده در کارت‌های سوخت مصرف این نوع بنزین طی دو روز گذشته در جایگاه‌های عرضه تا 600 درصد افزایش یافت و حتی در برخی موارد پای پلیس هم به جایگاه‌ها کشیده شد.

به گزارش ایسنا، بعد از این که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که مهلت استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی تا پایان اردیبهشت ماه است و در صورت باقی ماندن بنزین 100 تومانی در کارت‌های سوخت در زمان تعیین شده، این سهمیه به بنزین با نرخ 400 تومان تبدیل می‌شود، دارندگان این سهمیه با هجوم به جایگاه‌های بنزین به مصرف این سهمیه مبادرت ورزیدند.

بر اساس اطلاعت کسب شده از سوی خبرنگار ایسنا از جایگاه‌های عرضه بنزین سطح تهران، افزایش مصرف بنزین 100 تومانی از 30 تا 600 درصد در جایگاه‌های مختلف افزایش یافته است. این درحالی است که پیش از این مصرف روزانه این بنزین در مجموع حدود 500 هزار لیتر در روز بود.

آمار مصرف بنزین 100 تومانی در برخی از جایگاه‌های سطح تهران به شرح زیر است:

جایگاه / قبل از اعلام / روزاول / روز دوم / درصد افزایش

124 امامت / 1000 لیتر / 6000 لیتر / 7000 لیتر / 600 درصد

159 تهران نو / 1000 لیتر / 5000 لیتر / 5000 لیتر / 400 درصد

110 مفتح / 2000 لیتر / 5000 لیتر / 6000 لیتر/ 200 درصد

106 میردادماد / 2100 لیتر/ 4000 لیتر/ 4500 لیتر / 114 درصد

139 میدان تجریش / 4000 لیتر / 5000 لیتر / 6000 لیتر/ 50 درصد

115 فردوسی / 460 لیتر / 1500 لیتر / 1600 لیتر / 71 درصد

125 بهارستان / 7000 لیتر / 9000 لیتر / 10هزار لیتر / 43 درصد

150 تهرانپارس / 6000 لیتر / 7800 لیتر/ 8000 لیتر / 33 درصد

* حضور پلیس برای حفظ نظم در برخی جایگاه‌ها

به گزارش ایسنا بعد از اعلام مهلت برای مصرف بنزین صد تومانی ازدحام دارندگان سهمیه بنزین صد تومانی به حدی بود که در برخی از جایگاه‌ها مانند جایگاه 125 بهارستان، پلیس 110 برای حفظ آرامش و نظم دراین محل مستقر شد.

همچنین یکی دیگر از مواردی که دراین دو روز گذشته بسیار در جایگاه‌های عرضه بنزین مشاهده می‌شود افرادی با کارت‌های دارای بنزین صد تومانی است که به فروش این سهمیه مبادرت می‌کنند.

این افراد در مقابل تذکرات پلیس مبنی بر غیر قانونی بودن فروش سهمیه بنزین مدعی هستند که این سهمیه حق آن‌هاست و آن‌ها می‌توانند نسبت به فروش آن اقدام کنند. 

پنتاگون برای حمله به رژیم تهران طراحی می کند



پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا، در حال طراحی برای شرايط احتمالی حمله به رژيم تهران است. 

به نوشته روزنامه واشنگتن تايمز، طراحی جنگ در مورد رژيم تهران، يا آنچه که پنتاگون آن را محتمل می نامد، اکنون به صورت مبرم ترين سناريو تبديل شده است. 

این روزنامه به نقل از يک منبع وزارت دفاع آمریکا نوشت، مرکز فرماندهی ارتش آمريکا معتقد است می تواند نيروهای نظامی متعارف رژيم تهران را در کمتر از سه هفته از طريق حملات هوايی و دريايی منهدم يا به ميزان قابل توجهی آن را تضعيف کند. 

به گزارش واشنگتن تايمز، وزارت دفاع آمريکا، افزايش و تقويت نيرو را به صورت گام به گام در خليج فارس اداره می کند. پنتاگون دو ناو هواپيمابر را در منطقه مستقر کرده و در حال افزايش شمار کشتی های مين ياب و هليکوپترها است. 

علاوه بر اينها، نيروی هوايی آمريکا، اخيرا جنگنده های برتر خود را به نام F-22 راپتور که از قدرت حملات نفوذ کننده برخوردارند، به پايگاهی در امارات متحده، نزديک ايران، اعزام کرده است. 

سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمريکا گفت، ما برای هرگونه احتمالی طراحی می کنيم و گزينه ها را به رئيس جمهور ارائه می دهيم.

مسکو: سپر روسيه-ناتو؛ جايگزين سپر موشکی آمريکا


دبیر شورای امنیت روسیه گفت: ایجاد سپر موشکی مشترک روسیه - ناتو بهترین راه حل برون رفت از بن بست کنونی است. 

نیکلای پاتروشف در کنفرانس بین المللی سامانه موشکی ناتو که امروز در مسکو گشایش یافت با قرائت پیام دیمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه، افزود: طراحی مشترک این برنامه امنیت همه کشورها را تامین می کند و توازن راهبردی منطقه را از بین نخواهد برد. 

وی تصریح کرد: اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد ایجاد سپر موشکی روسیه - ناتو امکان پذیر خواهد بود. محاسبات کارشناسان نشان می دهد سپر موشکی مشترک از هر الگوی دیگری موثرتر است و هزینه کمتری را برای طرف ها خواهد داشت.

در این کنفرانس که به ابتکار وزارت دفاع روسیه در مسکو برگزار شده است 200 مقام نظامی و کارشناسان از 50 کشور حضور دارند.  

٣ می ٢٠١٢ (١٤ اردیبهشت ١٣٩١ ) روز جهانی آزادی مطبوعات



از اغاز سال میلادی ٢٠١٢ هر پنچ روز یک خبرنگار کشته شده است.
 " باشگاه" دشمنان آزادی اطلاع‌رسانی با شش عضو تازه به ٤١ نفر رسید

به مناسبت ٣ می ٢٠١٢ (چهارده اردیبهشت ١٣٩١) روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش‌گران بدون مرز، خشونت دهشتناک علیه روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران را ، محکوم می‌کند. با کشته شدن  ٢١ روزنامه‌نگار و  ٦ شهروند وب‌نگار و شهروند خبرنگار، از آغاز سال میلادی ٢٠١٢ ، هر پنج روز یک فعال اطلاع‌رسانی، از جمله در مناطق درگیری هم چون سومالی و یا  سوریه به قتل رسیده است. 

" جنایات ما نباید شاهدی داشته باشد"، " هیچ صدایی جز صدای ما نباید به گوش برسد"  این دستور روز دشمنان آزادی اطلاع‌رسانی است : رژیم‌های اقتدارگرا و گروه‌های مخالف آزادی اطلاع‌رسانی. چهار ماه اغاز سال میلادی ٢٠١٢ با سرکوب جنبش‌های اعتراض مردمی در برخی از کشورهای عربی، ایجاد خفقان برای مخالفان سیاسی، و به سکوت وادارکردن منتقدان در دیگر کشورهای جهان، به ویژه برای حرفه‌کاران رسانه‌ها آغاز سالی پرخشونت بود.

دشمنان تازه‌ی آزادی اطلاع رسانی      
نخستین فصل سال نشان داد که برخی از این دشمنان آزادی اطلاع رسانی همچون بشارال اسد در سوریه و شبه نظامیان اسلامی ال‌شباب در سومالی می‌توانند به قصاب بدل شوند.

اگر جنبش‌های مردمی در سال ٢٠١١ توانستند برخی از درندگان آزادی اطلاع‌رسانی را سرنگون و یا از قدرت برکنار کنند، اما متاسفانه نتوانستند تعداد دشمنان آزادی اطلاع‌رسانی را کاهش دهند. شش درنده‌ی تازه به فهرست این " باشگاه" هراسناک افزوده شده‌ است. گروه اسلامی بوکو حرام  که به دهشت‌افرینی در نیجریه پرداخته است، شورای عالی نظامی مصر که متاسفانه  در نقض آزادی اطلاع‌رسانی پا جای پای حسنی مبارک، دیکتاتور برکنار شده‌ی مصر گذاشته است.  وزیر اطلاعات، پست و ارتباطات دولت فدرال موقت سومالی، که مسوول سرکوب و ایجاد رعب و وحشت در میان مطبوعات است، وصیف طالیبوف رهبر قدرتمند نخجوان درجمهوری اذربایجان، سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان، و در آخر  کینگ جونگ اون، که پس از مرگ پدر بزرگ و پدرش،  وارث خاندان دشمنان آزادی اطلاع رسانی در کره شمالی است.
تازه‌گی دیگر، شاخص داشتن دو دشمن آزادی اطلاع‌رسانی در برخی از کشورهاست. شش کشور در چنین وضعیتی قرار دارند. در سومالی که وزیر اطلاعات،پست و ارتباطات دولت فدرال موقت به شبه نظامیان گروه اسلامی ال‌شباب پیوسته است. در پاکستان که سرویس‌های اطلاعاتی در کنار طالبان و با هم حرفه کاران اطلاع‌رسانی را هدف قرار می‌دهند. در جمهوری اذربایجان، وصیف طالیبوف رهبر قدرتمند نخجوان که این منطقه را به آزمایشگاه روش‌های سرکوب عمومی الهام علی‌اف بدل کرده است. در روسیه ولادیمیر پوتین و سگ زنجیری‌اش رمضان قدریف که مقام ریاست جمهوری چچن را یدک می‌کشد، هر دو با هم در خشونت رفتاری و گفتاری خبره‌اند. در سرزمین‌های خودمختار فلسطین روزنامه‌نگاران قربانی سخت‌گیری‌های، نیروهای امنیتی دولت خودمختار از یک سو و دولت حماس از سوی دیگر هستند. و در آخر ایران که ولی‌فقیه سید علی خامنه‌ای و رئیس جمهور محمود احمدنژاد، علیرغم همه اختلافات‌شان اما در مورد سرکوب مطبوعات اجماع دارند. جمهوری اسلامی ایران پس از اریتره و چین، و پیش از ترکیه و سوریه، قرار دارد که  با هم باشگاه بزرگترین زندان‌های جهان برای روزنامه‌نگاران را تشکیل می‌دهند.

 برخی دیگر از رهبران، همچون رئیس جمهور جیبوتی، اسماعیل عمر و روسای دولت‌های سودان و اوگاندا، عمرالبشیر و یووری موسوینی دم دروازه‌ی فهرست درندگان آزادی اطلاع‌رسانی قرار گرفته‌اند. یمن که سالی پر از خشونت را پشت سر نهاد، پس از برکناری علی عبدالله صالح از قدرت، تحت مراقبت قرار دارد، رئیس جمهوری برمه می‌تواند در سال ٢٠١٢ بعنوان رهبری که دوران گذار و گشایش را در کشورش آغاز کرده است، از  این فهرست خارج شود.
ارتش انقلابی کلمبیا (فارک) مدت زمان زیادی است که در کنار دیگر گروه‌های شبه نظامی در این کشور در فهرست دشمنان آزادی اطلاع‌رسانی قرار دارد. این گروه که  اخیرا به شدت تضعیف شده است، بیش از هر زمان دیگری روزنامه‌نگاران را هدف حملات خود قرار داده است. نام این گروه در روزهای اخیر با  خبر ناپدید شدن خبرنگار فرانسوی رومئو لانگولا ، مجددا بر سر زبان‌ها افتاده است. فارک، رسما خبر ربودن خبرنگار را تائید نکرده است. گزارش‌گران بدون مرز در این روز شجاعت این خبرنگار را می‌ستاید و همبستگی خود را با خانواده‌ی وی اعلام می کند.

آسیب پذیری حرفه‌کاران تصویر و شهروند خبرنگاران   
بر تعداد روزنامه‌نگاران مستقل برای پوشش خبری در مناطقی که درگیری‌های نظامی  وجود دارد، افزوده شده است. در چهارماه نخستین سال میلادی این گروه هزینه سنگینی برای تلاش خود پرداخت کرده‌اند. گزارش‌گران بدون مرز به ویژه ارج‌گذار تلاش شهروند خبرنگاران است، که اخرین سنگربانان آزادی اطلاع رسانی هستند. در موقعیت‌هایی که دولت‌ها پنهان از نگاه بیرونی سرکوب را پیش می‌برند. فیلم‌بردار و یا عکاس هدف‌های نخستین رژیم‌های سرکوبگر هستند، چرا که این رژیم‌ها بهتر از هر کس قدرت اطلاع‌رسانی با تصویر را می‌دانند.
در پی رویداهای بهار عرب و با در نظر گرفتن تغییرات گسترده در برخی از این کشورها ، گزارش‌گران بدون مرز تصمیم گرفته است که دولت‌های جوان این کشورها را در مسیر  رسیدن به دمکراسی همراهی کند. پس از بازگشایی دفتر تونس، سازمان برای بازسازی مطبوعات ازاد و کثرت‌گرا در لیبی، دفتر نمایندگی خود را بازگشایی خواهد کرد.  

با این همه، این " بهاران" هنوز از مژده‌هایی که داده‌اند، فاصله دارند. ما براین باوریم که باید نسبت به فریب‌القایی دولت‌های که هر جنبش اعتراضی را " تروریست" می‌نامند از یک سو و در برابر گرایشات آزادی ستیز برخی از گروه‌های معترض از سوی دیگر بسیار محتاط بود.

امنیت روزنامه‌نگاران و اسناد جهانی   
در برابر گسترش خشونتی که امروز روزنامه‌نگاران را هدف قرار داده است. گزارش‌گران بدون مرز،
- رسانه‌ها را برای حفاظت از روزنامه‌نگاران، روزنامه‌نگاران حق‌التحریه‌ای، مترجمان و راهنمایان و روزنامه‌نگاران محلی و همچنین حفاظت از منابع اطلاعات و مصاحبه شوندگان، به تامل بیشتر دعوت می‌کند.

- دولت‌ها را به عملی کردن موازین موجود در قوانین جهانی ناظر بر حفاظت از روزنامه‌نگاران دعوت می‌کند. در این‌باره باید به فوریت بیلانی مشخص از چگونگی اجرای قعطنامه‌ی ١٧٣٨ شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود. این امر به ویژه پنج سال پس از تصویب این قعطنامه ضروری است. دولت‌ها باید در این باره مسوولیت پذیر باشند و اجرای بند‌های ٦ و ٧ این قعطنامه را تضمین کنند. این موازین در برگیرنده‌ی الزاماتی پیشگیرانه و تنبیهی برای پایان دادن به مصونیت از مجازات در نقض حقوق بین‌المللی علیه روزنامه‌نگاران هستند.

-  اصلاح اساسنامه دادگاه جنایی بین‌ا‌لمللی برای قرار دادن روزنامه‌نگاران در چارچوب گروه‌های غیرنظامی، هم‌مانند کادرهای سازمان‌های فعال در امر مساعدت بشر دوستانه.

- دولت‌ها  را دعوت می‌کند که به فوریت، به نقشه عملی و مصوبه‌ی سازمان یونسکو در مارس ٢٠١٢ برای حفاظت از امنیت روزنامه‌نگاران و مبارزه با مصونیت از مجازات بپیوندند.  

آمریکا: ادامه فشار و تحریم/ دعا كنيم تحريمها عميق‌تر شود


به گزارش بی بی سی، وزیر امور خارجه آمریکا که در پکن به سر می برد، خواهان افزایش فشار جهانی بر رژیم تهران شده است.

هیلاری کلینتون پنجشنبه در افتتاحیه گفت و گوهای سالانه استراتژیک و اقتصادی میان آمریکا و چین در پکن صحبت می کرد.

به گفته خانم کلینتون هدف مشترک آمریکا و چین در رابطه با ایران ممانعت از دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی است.

هیلاری کلینتون گفت، دامه فشار بر رژیم ایران برای اجرای تعهدات بین المللی اش کاملا حیاتی است.


سفر یک مقام آمریکايی به خاورمیانه

همچنین اعلام شد که یک مقام ارشد وزارت دارایی آمریکا برای مذاکره درباره تشدید تحریم های اعمال شده علیه رژیمهای ایران و سوریه به خاورمیانه سفر کرده است.

دانیال گلاسر، دستیار ارشد وزیر دارایی آمریکا در امور تروریسم قرار است در این سفر با مقام های عربستان سعودی، کویت، قطر، اسرائیل و امارات متحده عربی درباره تحریم های چندجانبه علیه رزیمهای ایران و سوریه گفت و گو کند.

وزارت دارایی آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد گلاسر در این سفر "بر لزوم هوشیاری دولت ها و بخش های مالی در برابر تلاش حکومت های ایران و سوریه برای فرار از تحریم های چندجانبه" تاکید خواهد کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با صدور یک فرمان اجرایی به وزارت دارایی این کشور اجازه داد نسبت به مجازات نقض کنندگان خارجی تحریم های ایران و سوریه اقدام کند.

آمریکا تاکنون بیش از 400 شخصیت حقیقی و حقوقی ایران را تحریم کرده است.


بايد در هر نماز دعا كنيم كه تحريم‌ها روز به روز عميق‌تر شود 

اینها همه در حالیست که سرکرده بسیج گفته است، بايد در هر نماز دعا كنيم كه تحريم‌ها روز به روز عميق‌تر شوند چراكه هرگاه عليه كشور ما تحريمي شده است ما پيشرفت كرده‌ايم.

هشدار عربستان به جمهوری اسلامی در مورد بحرین


به گزارش رادیو آلمان، عربستان سعودی به جمهوری اسلامی هشدار داد که تهدیدهای تهران علیه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را تحمل نخواهد کرد. پیش‌ از این رسانه‌ها از تاسیس "اتحادیه خلیج" در جهت مقابله با گسترش نفوذ رژیم ایران در منطقه خبر داده بودند.

تنش میان کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران پس از سفر محمود احمدی‌نژاد به جزیره ابوموسی افزایش یافت. این چندمین اخطار کشورهای عربی در هفته‌های اخیر به ایران است.

ناآرامی‌های بحرین نیز از دیگر موارد اختلاف میان ایران و کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج فارس است. با شروع تحولات سیاسی در کشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا، اکثریت شیعه بحرین نیز نارضایتی خود را از سیاست‌های اقلیت حاکم سنی این کشور اعلام کرد.

حکومت بحرین، ایران را متهم می‌کند که در اعتراضات عمومی این کشور نقش داشته و شیعیان این کشور را علیه حکومت سنی آل خلیفه تحریک می‌کند. گرچه با حضور نیروهای نظامی عربستان و امارات در بحرین اعتراضات سرکوب شد اما در ماه‌های اخیر، تظاهرات مخالفان افزایش یافته است.

شاهزاده نایف عربستانی که در همایش وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض سخن می‌گفت تصریح کرد که هر آسیبی به یکی از اعضای این اتحادیه وارد شود، همه را متضرر خواهد کرد.

وی افزود: «تاکید می‌کنیم که عربستان سعودی و بقیه اعضای شورای همکاری خلیج فارس در یک خط واحد و یکپارچه با بحرین ایستاده‌اند.»

شاهزاده نایف تصریح کرد که حاکمیت و تمامیت ارضی امارات متحده عربی بخشی از امنیت شورای همکاری خلیج فارس است.

اتحاد سیاسی اعراب علیه رژیم ایران

وزیر امورخارجه عربستان سعودی روز ۱۰ اردیبهشت (۲۹ آوریل) اعلام کرد که اتحادیه‌ای سیاسی موسوم به "اتحادیه خلیج" تشکیل دهند تا در زمینه تعیین سیاست‌های خارجی و تدوین سیاست‌های دفاعی این کشور‌ها فعالیت کند و شرایط را برای مقابله با نفوذ و تاثیرگذاری رژیم ایران فراهم سازد.

به گفته سعود الفیصل قرار است دو هفته دیگر رهبران کشورهای هم‌پیمان آمریکا در حوزه خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان، گرد هم آیند تا به بحث و بررسی درباره کلیات این طرح بپردازند. ایده تشکیل این اتحادیه ابتدا در دسامبر ۲۰۱۱ توسط ملک عبدالله، پادشاه عربستان، پیشنهاد شده بود.

یکی از دیپلمات‌های غربی آگاه به مسائل حوزه خلیج فارس در گفت‌وگو با رویترز گفت که علت اصلی پیشنهاد این طرح هراس سعودی‌ها از احتمال براندازی حکومت سنی بحرین به دست معترضانی است که از اکثریت شیعیان این کشورند.

بیانیه کاربران اخراجی بالاترین به گزارشگران بدون مرز


آزادي عقيده و بيان حق هر انساني است و اين حق مستلزم آن است که کسي از داشتن عقايد خود بيم و نگراني نداشته باشد و در کسب و دريافت و انتشار اطلاعات و افکار به تمام وسايل ممکن بيان و بدون ملاحظات مرزی آزاد باشد.
اعلاميه جهاني حقوق بشر- ماده 19

ممکن است آزادی یک فرد عادی متضمن آزادی دیگران نباشد امٌا آزادی نویسنده قطعاً متضمن آزادی دیگران است و به همین جهت وقتی نویسندگان یک جامعه آزاد نباشند مردم آن جامعه نیز آزاد نخواهند بود

همانگونه که اطلاع دارید وضعیت آزادی بیان و ابراز اندیشه و همچنین جریان و نشر آزاد اخبار و اطلاعات در فضای داخلی ایران آنچنان وخیم و نامساعد است که اینترنت و وبلاگنویسی و عضویت در سایت‌های اجتمایی برای ایرانیان به مهمترین ابزار نشر عقاید و همچنین انتشار و مبادله اخبار و اطلاعات مبدل گشته است. در ایران که به بزرگترین زندان روزنامه نگاران در خاورمیانه مبدل شده است بهای مطالبه حقوق انسانی بازداشت، شکنجه و اعدام است. و از طرفی سانسور در اینترنت و جلوگیری از دسترسی به اطلاعات آن هم در عصر انقلاب اطلاع رسانی نشان دهنده ترس و وحشت از آگاهی مردم است

با توجه به جو سانسور و عدم آزادی بیان در رسانه های عمومی ایران شبکه های اجتمایی مخصوصاً سایت بالاترین به سرعت به پلاتفرمی برای انعکاس اخبار و ابراز آزادانه نظرات شد و ما تعدادی از کاربران بالاترین در راستای کمک به نشر و آزادی بیان در این سایت فعالیت داشتیم ولی مدتی است که سایت بالاترین حساب کاربری نزدیک به 100 کاربر را به جرم نوشتن عقاید و یا به بهانه‌های واهی مثل ارسال تکراری لینک و یا گزارش نادرست در عرض چند روز بطور دائم مسدود کرده و کاربران را از این سایت اخراج کرد

اگر نوشتن وب‌لاگ و بیان آزاد افکار و عقاید و انتشار و انعکاس رویدادهای در بسیاری از نقاط جهان صلح آمیزترین شکل مبارزه سیاسی است پس چرا باید ما کاربران این چنین مورد سرکوب و سانسور این سایت که از آغاز ابزاری برای بیان آزاد و دفاع از آزادی بیان بود قرار بگیریم ؟

ما کاربران اخراجی بالاترین از مسئولین محترم سایت بالاترین خواهان رعایت مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر هستیم که در آن آزادی بیان به عنوان حق اولیه هر انسان خاطر نشان شده است و هم چنین خواهان بازگشایی بی قید و شرط حساب‌های کاربری مسدود شده هستیم

رونوشت
سایت بالاترین
سازمان گزارشگران بدون مرز

از کاربرانی که حساب کاربریشان در چند روز اخیر بسته شده است تقاضا داریم لینک صفحه شخصی خود را برایمان ارسال کنند
بعد از تکمیل اسامی این بیانیه با ترجمه به زبان انگلیسی برای نهادهای بین‌المللی دفاع از آزادی مطبوعات و حمایت از وبلاگ نویسان و همچنین به گزارشگران بدون مرز و خبرگزاری‌های معتبر ارسال خواهد شد

ایمیل
shahinsarkesh@yahoo.it

لیست حساب‌های مسدود شده
https://balatarin.com/users/golbaz 
https://balatarin.com/users/kimia128 
https://balatarin.com/users/farzad652 
https://balatarin.com/users/setare120 
https://balatarin.com/users/nodictator 
https://balatarin.com/users/abadan54 
https://balatarin.com/users/ahmad-l 
https://balatarin.com/users/banoyeirani 
https://balatarin.com/users/salarralas 
https://balatarin.com/users/etehad10 
https://balatarin.com/users/shabgir1001 
https://balatarin.com/users/shabavaz 
https://balatarin.com/users/sale_azadi 
https://balatarin.com/users/ghiyam 
https://balatarin.com/users/shabnamh 
https://balatarin.com/users/qmarth 
https://balatarin.com/users/m.emami 
https://balatarin.com/users/zugerberg 
https://balatarin.com/users/shahsavar97 
https://balatarin.com/users/parishan 
https://balatarin.com/users/iranpak 
https://balatarin.com/users/amirfarid 
https://balatarin.com/users/h8257 
https://balatarin.com/users/vatandoste 
https://balatarin.com/users/iranazad2020 
https://balatarin.com/users/kahkashan 
https://balatarin.com/users/che_guevara 
https://balatarin.com/users/saeedi 
https://balatarin.com/users/zzab 
https://balatarin.com/users/moavenian 
https://balatarin.com/users/fereshteh44 
https://balatarin.com/users/khodabandeh 
https://balatarin.com/users/khorosh 
https://balatarin.com/users/payam30 
https://balatarin.com/users/fetnegar 
https://balatarin.com/users/siavash5 
https://balatarin.com/users/bahman50 
https://balatarin.com/users/kashef_62 
https://balatarin.com/users/azadi1390 
https://balatarin.com/users/manocher 
https://balatarin.com/users/setigh 
https://balatarin.com/users/zeynab 
https://balatarin.com/users/amytis 
https://balatarin.com/users/melisa46 
https://balatarin.com/users/melika_raha 
https://balatarin.com/users/alinekooi 
https://balatarin.com/users/khoroush 
https://balatarin.com/users/shabgard1001 
https://balatarin.com/users/zuger 
https://balatarin.com/users/koohmostofi 
https://balatarin.com/users/ali333 
https://balatarin.com/users/mearaj 
https://balatarin.com/users/gab47 
https://balatarin.com/users/nancy_1347 
https://balatarin.com/users/pirozi2012 
https://balatarin.com/users/shayan21 
https://balatarin.com/users/kamangir2000 
https://balatarin.com/users/zede-velayat 
https://balatarin.com/users/farugh 
https://balatarin.com/users/adhrdi 
https://balatarin.com/users/paria_shamlu 
https://balatarin.com/users/shureshgar 
https://balatarin.com/users/song 
https://balatarin.com/users/abidar 
https://balatarin.com/users/fardayeiran 
https://balatarin.com/users/naseema 
https://balatarin.com/users/azadjoo 
https://balatarin.com/users/peymaneh 
https://balatarin.com/users/bahram62 
https://balatarin.com/users/fardin2006 
https://balatarin.com/users/n1na67 
https://balatarin.com/users/salehi47 
https://balatarin.com/users/mohhag 
https://balatarin.com/users/safamoeini 
https://balatarin.com/users/aftabmah 
https://balatarin.com/users/zanazad 
https://balatarin.com/users/robatkrimi 
https://balatarin.com/users/polizei 
https://balatarin.com/users/zalilmordeh 
https://balatarin.com/users/l_lrm 
https://balatarin.com/users/b-roshan 
https://balatarin.com/users/poison 
https://balatarin.com/users/omid12 
https://balatarin.com/users/goochi 
https://balatarin.com/users/mohdtehrani 
https://balatarin.com/users/barandaz 
https://balatarin.com/users/kambiz57 
https://balatarin.com/users/iranupdate 
https://balatarin.com/users/mamadfariba 
https://balatarin.com/users/iranupdate