۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

لالایی ویگن


دستمزد كاركنان شركت مخابرات لرستان شركت كاهش يافت

كاركنان شركت مخابرات استان لرستان كه در چارچوب قانون كار و به صورت قراردادي و پيمانكاري مشغول به كار هستند مي‌گويند دستمزدهاي آنان با تصميم هيات مديره شركت به طور چشمگيري كاهش يافته است.

يكي از اين كارگران درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: به موجب بخشنامه ی صادره شده از ابتداي خردادماه دستمزدكاركنان شركت مخابرات استان لرستان به ميزان 15 درصد كمتر از تعرفه‌هاي سال 88 محاسبه و پرداخت خواهد شد.


وي افزود: از ميان كارگران شايع است كه اين تصميم با هدف صرفه‌جويي و كاهش هزينه‌هاي اضافي توسط اعضاي هيات مديره اتخاذ شده است و به همين دليل از ابتداي هفته جاري تمامي كاركنان به صورت پاره وقت مشغول به‌كار شده‌اند.


حداقل 999 نفر در چارچوب قانون كار به‌عنوان كارگر دراستخدام پيمانكار طرف قرارداد شركت مخابرات استان لرستان هستند كه مطابق بخشنامه، حقوق و دستمزد شوراي عالي كار دستمزد حقوق آنها بايد بر مبني دستمزد پايه 303 هزار تومان در هر ماه محاسبه و پرداخت شود.


هيات مديره ی شركت مخابرات استان لرستان در حالي تصميم به كاهش دستمزد كاركنان قراردادي و پيماني مشاغل دراين شركت گرفته است كه به موجب قانون‌كار خودداري كارفرما از اجراي مصوبه حداقل مزد شوراي عالي كار و پرداخت مزد كمتر از حداقل تعيين شده تخلف تلقي شده و مستوجب مجازات است.

آناهیتا ترکمن،شیر دخت ایرانی

گرامی باد خاطره یاران مجاهد خلق