۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

هدیه پاپانوئل برای مردم ایران - کاریکاتور از نیک آهنگ کوثر



پیامدهای حذف یارانه‌ها ـ افزیش سرسام‌آور قیمتها

از پیامدهای حذف یارانه‌ها
از پیامدهای حذف یارانه‌ها
اجرای طرح ضدمردمی حذف یارانه‌ها و گرانی سرسام‌آور و رشد صعودی قیمت مایحتاج ضروری روی مردم فشار سنگینی را وارد کرده است. نرخهای اعلام شده نان از سوی رژیم افزایش قیمت 2 تا 3برابر را نشان می‌دهد.

نان لواش ۱۰۰تومان ـ قیمت قبلی آن ۳۵تومان
نان تافتون ۲۰۰تومان ـ قیمت قبلی آن ۹۰تومان
نان بربری ۳۰۰تومان ـ قیمت قبلی آن ۱۰۰ الی ۱۵۰تومان
نان سنگک ۴۰۰تومان ـ قیمت قبلی ۱۷۰تومان، در برخی از مناطق تهران نظیر اکباتان نان سنگک تا ۷۰۰تومان هم به فروش می‌رسد. قیمتهای اعلام شده برای نانهایی با کیفیت پایین و نامرغوب است.

قیمت هر کیلو آرد برای نانواییها که پیش از حذف یارانه‌ها 5/7تومان درمی‌آمد، به ۳۵۰تومان رسیده است. با پایین آمدن قدرت خرید مردم مراجعه مردم برای خرید نان به کمترین میزان خود رسیده است.

کرایه تاکسی دربست و تاکسی آژانس نیز 2 تا 3برابر افزایش داشته است.
در همین حال تاکسی‌داران همدان در اعتراض به نرخهای اعلام شده در مقابل استانداری این شهر دست به تحصن زدند.

حذف یارانه‌ها و چند برابر شدن قیمت گازوییل هم‌چنین موجب شده گلخانه‌دارها نیز در معرض نابودی قرار بگیرند.

امیر قطر وسفرش به ایران

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgdnjQGSyZ7jVoh81UrgJhfXyKh-ljqTAZBTGTJCchgEnlfRBQiYUjCKBmffv6Zuh8Uuvn7wPfJhrfy-OXNTZu1WGurm_5UJLyn2QlfZHya6NQUhDfU7W3fdw6g98D1Jjp4iXdMwYXAbTWT/s1600/amir+ghatar.jpg

هو هو هو مری کریسمس - کاریکاتور از توفیق



پیام دکتر سعید ماسوری: وداع با علی آقا صارمی

پيام سعيد ماسوري: وداع با علي آقا صارمي پیام زندانی سیاسی دکتر سعید ماسوری به مناسبت شهادت قهرمان مجاهد خلق علی صارمی

از وجود تو گرما می گرفتم و از نگاه تو تسلی می یافتم و از صدای تو ایمن می شدم. از لحظه یی که بلندگوی زندان نام تو را نعره زد تا هنگامی که فریاد یا حسینت در لحظه اعدام در فضا و در تاریخ طنین افکند و به گوش همه کسانی که در پشت دیوارهای اوین قلبشان با تو می تپید رسید هزار بار حلق آویز شدم و برخاستم و آنگاه که واپسین لرزشهای بدنت بر چوبه دار از لرزش و حرکت باز ایستاد، تازه آغاز حرکت ... که نه... خود حرکت شدی!

چندان که جسد بی جانت بسا بیشتر از زنده بودنت این خداوندان خوف انگیز و ظلمت دوست را به هراس می افکند، چرا که تو در اوج شکوه ناک فروتنیت قهرمانی را هم به سخره گرفتی تا از این پس قهرمانی از نام تو معنا پذیرد. مگر قهرمانی جز ایستادن در مجرای آتشفشانهاست ...؟ و مگر جز ایستادن در برابر تندرهاست ...؟ تا راه را برای نجات دیگران ایمن کند ولو به قیمت جان؟؟؟ و تو جز این نکردی و از شیر آهن کوه مردی چون تو عاشق جز این نشاید. واپسین کلام تو خلاصه زندگیت بود کلمه ای که مرادف آزادگی بود.
از ساعت یک و نیم بعد از ظهر که رفتی تا ساعت دو و نیم که از برگشتنت نگران شدم تا ساعت چهار که قلبم ناخودآگاه به تپش افتاد تا همین الان لحظه یی از تو جدا نشدم و با خود می گفتم بالاخره مجبورشان کردی که اعدامت کنند همان طور که همیشه خودت می گفتی: که تنها با قلم و سخنم مجبورشان می کنم که اعدامم کنند و چهره واقعی خود را نشان دهند.

آری حتی افترانامه کیهان هم نتوانسته بود حتی یک جرم که مستحق یک ماه زندان باشی هم برایت بتراشد و در عدم تحمل سخن حقت، مجبور به اعدامت شدند و به خدای کعبه که رستگار شدی... و بعد از تو دیگر هیچ زندانی با هر حکمی از اعدام شدن ایمن نیست چیزی که همیشه خودت می گفتی...
الان در همان سلولی هستم که با هم بودیم و ای کاش که یک بار دیگر ولو دقیقه یی میتوانستیم با هم صحبت کنیم و برایم تعریف کنی که چگونه آخوندی را که لحظه اعدام برای طلب آمرزشت آورده بودند تحقیر کردی و چگونه جلاد مامور اعدام را به تمسخر گرفتی ولی در اعماق قلبت بخشیدی بی هیچ کینه یی که قلب تو به جز عشق از هر چیز دیگری تهی بود...!!
علی آقا... میدانم که در کنارم هستی و می شنوی من هم به تو قول میدهم که وادارشان کنم که اعدامم کنند تا وظیفه ام را نسبت به مردم، میهنم و اعتقاداتم به سرانجام رسانیده باشم و جهانیان را بر ستمی که بر مردم ما و ما می رود آگاه کرده باشم.
درود بر تو ای مرد بزرگ درود بر تو ای بزرگ مرد تاریخ معاصر و ننگ بر کسانی که تو را کشتند(لاریجانی, صلواتی و ...) و یا برکشتن تو سکوت می کنند.
از مومنان گروهی بر عهد خود وفا کردند و گروه دیگر منتظر و در نوبتند بدون اینکه چیزی از اعتقادشان تغییر کند.(سوره احزاب آیه ۱۷)

سعید ماسوری
دیماه ۱۳۸۹(زندان گوهردشت)

لوح حنیف

لوح حنیف
برای تقدیر از انسانها
بلوگ روشنائی خرسند است که، همزمان با تولد ِ عیسی مسیح پیام آور عشق به انسان، آزادی، عدالت و مساوات، توانست بعد از هشت ماه کوشش، لوح ِ تقدیری بنام «حنیف»، مبشر عشق، رهایی و اتحاد ِ انسان را آماده ساخته و تقدیم نماید. امید است تفکر ِ حنیف که راه به آیندۀ آزاد، عدالت و مساوات ِ انسان میبرد و بیانگر نفی کامل ِ واپسگرائی، خرافات و تحقیر انسان میباشد را الگو قرار داده تا در مسیر تکامل ِ انسان و جامعه، هیچ تفکر، آداب و رسومی نتواند تحت عناوین مذهب و ملی گرائی، انسان را تحقیر سازد.
مردم و مقاومت ایران هیچ زمانی همچون امروز، به اتحاد و همبستگی احتیاج نداشته اند و فقط ذوق و خلاقیت تمام اقشار میتوانند نجات بخش باشند. ترسیدن از ریسمان سیاه و سفید، که برای تمامی نیروها , میتواند امکانپذیر باشد، را باید کنار گذاشت تا با رشد ِ فکری و نیروئی بزرگ، به «همبستگی ملی» رسید و با اتحاد ِ عمل در شورای ملی مقاومت به پیروزی قطعی دست یافت. شورای ملی مقاومت و بخصوص رهبریت ذیصلاحش تعلق بمردم ایران دارند. آینده متعلق بمردم ایران است و فقط با تفکر، خلاقیت و ذوق ِ آزادانه، میتوان به آن دست یافت تا در خدمت انسان باشد. میتوان و باید در خدمت انسان بود. در خدمت آزادی، عدالت و مساوات. باید انرژیها را آزاد ساخت و همراه ِ تمامی اقشار با شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» با توان بیشتر و مداری بالاتر در شورای ملی مقاومت شرکت کرد.
- دین در خدمت انسان-.1389
جمشید آشوغ

انتقال آرش صادقی به انفرادی بند 209

آرش صادقی عضو ستاد ۸۸ میرحسین موسوی در زمان انتخابات ریاست جمهوری و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی روز گذشته مجددا به بند 209 زندان اوین منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، آرش صادقی علی رغم ابتلا به بیماری های جسمی و خونریزی معده که در آخرین اعتصاب غذای خود بدان مبتلا شده است روزگذشته مجددا به دلیل نامعلومی به بند 209 زندان اوین منتقل شد.
آرش صادقی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب با حکم قاضی پیرعباس به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
لازم به ذکر است مشکلات قلبی و ریوی آرش مربوط به دوره ی قبلی بازداشت وی است که با توجه به اعتصاب غذای اخیر وی و ضرب و شتم مسئولین زندان بیماری اش تشدید یافته است.

15 هزار بیکار در شهرستانی که نفت پارو می‌کند

گچساران به عنوان شهرستانی که یک چهارم نفت کشور را تولید می‌کند این روزها با معضل بیکاری مواجه شده به‌گونه‌ای که بر اساس آمارها 15 هزار بیکار در این شهرستان وجود دارد.
شهرستان گچساران با 140 هزار نفر جمعیت و تولید روزانه 750 هزار بشکه نفت، حدود یک چهارم نفت کشور را تولید می‌کند اما تنها دود و آلودگی‌های ناشی از چاه‌های نفت سهم آنان از این منبع عظیم طلای سیاه است.
به نتیجه نرسیدن اجرای 2 طرح پتروشیمی که به گفته نماینده این شهرستان، پس از 8 سال از کلنگ زنی تنها 8 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پالایشگاه گچساران که هنوز بر روی کاغذ مانده است، باعث شده جوانان بیکار این شهر تنها روزنه امید خود را نیز از دست رفته بدانند.
آنان برای یافتن شغل، هر روز به ادارات و شرکت‌های دولتی مراجعه می‌کنند تا شاید بخت با آنان یار شود و شاهین اقبال بر شانه آنها بنشیند اما اینگار آسمان این شهر هیچ شاهینی ندارد.

سید قدرت‌الله حسینی نماینده شهرستانه‌ای باشت و گچساران در مجلس با اشاره به دغدغده خود، فرماندار و امام جمعه این شهرستان از وضعیت بیکاری در حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت: اکثر مراجعین به بنده خواستار این هستند که برای فرزند یا بستگان‌شان کاری در نظر بگیرم و در این وضعیت نمی‌دانم چه باید جوابی به آنها داد.

وی بیان کرد: این شهرستان ظرفیت‌های زیادی دارد که مهمترین آن تولید نفت و گاز است و با ایجاد صنایعی در این خصوص بخش زیادی از مشکلات بیکاری در این شهرستان رفع می‌شود.

حسینی چندی پیش هم در نطقی در مجلس وضعیت بیکاری و به نتیجه نرسیدن برخی پروژه‌ها از جمله پتروشیمی این شهر را نگران کننده عنوان کرده بود.

فرماندار شهرستان گچساران مهمترین مشکل موجود در این شهرستان را بیکاری عنوان کرد و گفت: حدود 15 هزار نفر جوان جویای کار در این شهرستان وجود دارد.

سید اکبر علیزاده در یاسوج افزود: در حالی این شهرستان با مشکل بیکاری مواجه است که حدود یک چهارم نفت کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: علاوه‌بر جوانان جویای کار، این شهرستان بیش از 13 هزار دانشجو دارد که ممکن است به جمعیت بیکاران شهر افزوده شوند.

وی گفت: متاسفانه مدت‌هاست که هیچ پروژه ملی در شهرستان گچساران تعریف نشده که در صورت ایجاد پروژه‌ای ملی در این شهرستان، مشکلات بیکاری در این شهرستان تاحدودی مرتفع می‌شود.


شهردار گچساران گفت: روزانه ۲۰۰ فرد جویای کار به شهرداری گچساران مراجعه می‌کنند و خواستار کار در این شهرداری هستند.

رمضان عباسی افزود: شهرداری گچساران تاکنون از حدود 4 هزار نفر بیکار که از فرمانداری و شورای شهر این شهرستان برای کار، نامه آورده‌اند نام‌نویسی کرده است.
وی تصریح کرد: اگر اجرای پروژه‌های پتروشیمی، پالایشگاه و سد "چم شیر" آغاز شود و در صورتیکه بازهم افراد غیربومی در این پروژه‌ها استفاده نشود، شاید بیکاری شهرستان گچساران کاهش یابد.

رئیس اداره کار شهرستان گچساران نیز بدون اشاره به نرخ بیکاری در این شهرستان گفت: وضعیت بیکاری در این شهرستان نگران کننده است.

عنایت خان پایه فقدان سرمایه‌گزاری، فقدان کارخانه‌ها و کارگاه‌های فعال و جذب نیروهای غیربومی توسط برخی شرکت‌های موجود در گچساران را از دلایل بالابودن نرخ بیکاری در این شهرستان عنوان کرد.

وی در خصوص جذب نیروهای غیر بومی در برخی شرکت‌های این شهرستان گفت: متاسفانه این اداره هیچ اهرم قانونی برای جلوگیری از این مسأله ندارد و لازم است که مسئولان استان راهکاری برای جلوگیری از اشتغال نیروه‌های غیر بومی در پروژه‌ها و شرکت‌های این شهرستان اتخاذ کنند.

خان پایه بیان کرد: همچنین همه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید برای کاهش بیکاری در این شهرستان با این اداره همکاری و برای جذب نیرو در پروژها با این اداره هماهنگی کنند.

معضلات اجتماعی هر روز جوانان این شهرستان نفت خیز را تهدید می‌کند. هم اکنون طبق آمار کارشناسان اجتماعی، این شهرستان بیشترین نرخ طلاق را در استان دارد و همچنین بیشترین آمار اعتیاد به مواد مخدر در این شهرستان گزارش شده است.

این دو مسأله به خوبی نشان می‌دهد که بیکاری در این شهرستان چه آسیب‌هایی را با خود به ارمغان آورده است.

ابلاغ حکم اعدام دو زندانی سیاسی کرد

صبح امروز حکم اعدام در ملا عام به دو زندانی سیاسی به نامهای زانیار مرادی و لقمان مرادی ابلاغ شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در حکم ابلاغی 20 روز به متهمین مهلت داده شده است که به حکم صادره شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به ریاست صلواتی اعتراض شود.
پدر زانیار مرادی که از فعالین سیاسی سرشناس و عضو یک حزب کردی است پیشتر در مصاحبه ای با رسانه های برون مرزی اتهام فرزندش فعالیت سیاسی خودش اعلام کرد.
زنیار و لقمان مرادی هفته گذشته به زندان رجایی شهر کرج منتقل و هم اکنون در بند 2 زندان رجایی شهر کرج تحمل حبس می کنند.
اتهام این افراد از سوی دادگاه انقلاب مشارکت در ترور امام جمعه اهل سنت مریوان اعلام شده است که بدین ترتیب به اتهام محاربه و افساد فی الارض به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

اطلاعیه هواداران مجاهدین در آذربایجان غربی، در سوگ مجاهد قهرمان علی صارمی

بنام خدا و بنام خلق قهرمان ایران
ما هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران در آذربایجان غربی شهادت اسوه مقاومت مجاهد اشرفی قهرمان مهدی فتحی  و شیر در قفس و همیشه غران مقاومت مجاهد دلیر علی صارمی و همچنین مجاهد اشرفی قهرمان محمد حیدریان که بدست دژخیمان خون اشام خمینی صفت از جمع ما رفتند را به حضور کلیه خواهران و برادران خود در شهر اشرف تسلیت گفته و تشدید فشارها توسط مزدوران رژیم در مقابل درب شهر اشرف را شدیداً محکوم کرده و اعلام میکنیم که نترسید نترسید ما همه با هم هستیم و با زحمتهای عزیزانمان در سیمای آزادی ما خودمان را همیشه در کنار شما احساس کرده و با شادی شما شاد و با ناراحتی شما ناراحت میشویم.

چهار شهروند در زاهدان اعدام شدند

محمود براهوئی معروف به فرهاد فرزند نادر، شهرام ناروئی معروف به بی‌برگ فرزند جلال، ظهور احمد عاصف دوست فرزند محمد شریف و جهانبخش براهوئی معروف به نوربخش فرزند نادر چهار شهروندی هستند که در زندان مرکزی زاهدان اعدام شده‌اند. به گزارش روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفته است که اتهام این افراد «فساد فی‌الارض و محاربه با خدا» از طریق «آدم ربایی» بوده است. رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان عنوان کرده است که این افراد در دادگاهی علنی با حضور وکلای مدافعشان و خانواده‌های شکات محاکمه شدند و حکم اعدام نیز پس از تأیید مراجع عالی قضایی کشور به اجرا در آمده است. با اعدام این افراد آمار زندانیان اعدام شده‌یی که از طریق ارگان‌های خبری اعلام شده است، در ایران به ۲۰۷ مورد از ابتدای سال جاری تا کنون رسیده است.

خیابانهای بولیوی در اعتراض به حذف یارانه سوخت به تصرف مردم در آمد

خیابانهای بولیوی در اعتراض به حذف یارانه سوخت به تصرف مردم در آمد. افزایش بهای سوخت خشم مردم را از پنج روز پیش در بر داشته و هرروز بر شدت آن افزوده می شود.  شهر لاپاز پایتخت بولیوی شاهد درگیری شدید نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان است. ماموران پلیس به زور گاز اشک آور تجمع کنندگان را متفرق می کنند. افزایش نود درصدی بهای سوخت در این کشور مردم را به خیابانها کشانده است و اکنون بسیاری از مردم نگران افزایش شدید تورم هستند.

یکی از معترضان می گوید: پول ما دیگر ارزشی ندارد. صد بولیوار اکنون ارزش ده بولیوار را دارد. افزایش بهای سوخت ارزش پول ما را به شدت کاهش داده است. تقریبا در سراسر بولیوی، تظاهرات گسترده و اعتصاب رو به گسترش است.

مردم بولیوی خواستار برقراری مجدد یارانه های دولتی هستند، امری که قیمت سوخت را پایین نگه می دارد. مورالس رئیس جمهور بولیوی که با موج مردمی به قدرت رسید اکنون به خیانت متهم است و بسیاری از مردم خواستار استعفای وی هستند و نشانه ای دال بر کاهش خشم مردم بولیوی مشاهده نمی شود. مورالس در سخنرانی تلویزیونی خود حذف این یارانه ها را اعلام کرد. او دلیل این کار  راقاچاق سوخت به کشورهای همسایه و مقابله با تورم اعلام کرده است. دولت بولیوی مانند سایر دولت های سرمایه داری اقدام به حذف یارانه های دولتی طبق برنامه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول کرده است، کاری که احمدی نژاد با چند روز زودتر آغاز کرد. 

انتقال زندانی امنیتی به سلول های انفرادی بند سپاه

خالد حردانی، زندانی امنیتی محبوس در بند 2 زندان رجایی شهر کرج، به سلول انفرادی منتقل شد.
 خالد حردانی صبح امروز شنبه، یازدهم دی ماه، جهت بازجویی به سلول های انفرادی بند 8 زندان رجایی شهر کرج(بند سپاه) منتقل شده است.
به نظر می رسد برگزاری مراسم یادبود علی صارمی(زندانی سیاسی که بامداد سه شنبه هفتم دی ماه اعدام شد) علت اصلی این انتقال باشد.
در همین رابطه صبح امروز منصور اسانلو نیز که در بند 3 زندانی رجایی شهر کرج محبوس بود، به سلول های انفرادی بند 1 این زندان منتقل شده است.

وضعیت وخیم یک زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام

بنا به خبری که از زندان شهر سقز رسیده ، مصطفی سلیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام
در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد و از عفونت روده رنج میبرد و تاکنون از طرف مسئولین
زندان هیچ گونه مداوای رسیدگی صورت نگرفته است .
مصطفی سلیمی ( ایلویی ) فرزند عبدالله، اهل روستای ئیلوو منطقه تیلکو از توابع
شهرستان سقز است که در سال 1380 به عضویت یکی از احزاب اپوزیسیون کرد درآمد و به
مدت سه سال به همکاری با حزب مورد اشاره پرداخت.
نهایتاً نامبرده از اواخر سال 1382 به همکاری خود با آن حزب پایان داده و متعاقباً
در منزل یکی از اقوام خود در شهر نهاوند واقع در استان لرستان ساکن شد. نیروهای
امنیتی در همان زمان اقدام به بازداشت آقای سلیمی کرده و پس از انتقال به اداره های
اطلاعات و دادگاههای سنندج و سقز، حکم اعدام به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از
طریق محاربه صادر و به وی ابلاغ شد.
مصطفی سلیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام ، طی نامه ای که سال گذشته از زندان سقز
به دست ستاد مرکزی کمپین رسیده بود ، به سازمانهای حقوق بشری این چنین میگوید.
در اواخر سال 82 پس از پایان دادن به کار سیاسی در یکی از احزاب کردی در شهر نهاوند
( لرستان) در خانه یکی از اقوام خود توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه اطلاعات
شهر سنندج و پس از آن به بازداشت گاه اطلاعات شهر سقز منتقل شدم که بعد از مدتی مرا
به دادگاه بردن که در آنجا به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه با خدا به اعدام
محکوم شدم از آن جلسه ی دادگاهی سالهای زیادی میگذرد شاید نزدیک به 5 سال که من
حکم اعدام دارم و در سلول های زندان هر شب به انتظار صحرگاهی هستم که با صدای زندان
بان از خواب بیدار شوم و مرا به دارآویزند که برام بهتر از یک شب دیگر از اصطراب ،
اصطرابی که چه موقعه اعدام میشوم و از این بلاتکلیفی خلاص میابم. بله من نزدیک به
5 سال که حلقه طلناب دار را در گردن خود احساس میکنم. از مرگ هراسی ندارم چرا که به
گفته احسان هر مرگ اشارتی است به حیاتی دیگر،
به مدت یک سال و نیم به زندان گوهر دشت کرج منتقل شدم که در آنجا به انواع شیوه های
گونان مورد شکنجه هاي روحي قرار گرفتم که به مدت یک ماه دست به اعتصاب غذا زدم که
نهایتا به بهداری زندان منتقل شدم و به ناچار مرا دوباره به زندان سقز انتقال دادند
.
دقیق نمیدانم اما باید 40 سالم باشد همسرم بعد از بازداشتم از من جدا شد و پسرم
اشکان كه بايد حدود 15 سال سن داشته باشد، آخه سالهای طولانی را در سلول انفرادی و
زندان سپری کردن ، شاید باعث شود که سن دقیق پسرم از یادم نماند ولی خوشحالم که در
نزد برادرم زندگی میکند ولي میدانم که از نبود پدر و مادر به شدت رنج میبرد ولی
باز هم آسوده ام از اینکه گاه گاهی خبرش را میشنوم. در مدت این چند سال طولانی در
بند های زندان و سلول های انفرادی بدونه اطلاعی از روند و نحوه ی پرونده ام را
گذارندم .
حالا هم تنها نيت من از نوشتن این حرفها این نیست که انسانهای را غمگین کنم ولی
بدانید که زندانیهای زیادی هستند که به درد من گرفتارند و کسی را ندارند پیگیر و
دنبال کننده پروندشان باشد و یا حدقل گاه گاهی بیاد ملاقاتش و از احوالش جویا شود .
در پایان از تمامی مجامع بین المللی و حقوق بشری تقاضا دارم تا ضمن دفاع از من و
امسال من ، صدای بی گناهی و بی پناهی ما را به مقامات بالا برسانند تا بدانند که
ماها بی گناهیم و تاوان بی گناهی اعدام نیست .

زنان دو برابر مردان در زندگی و محل کار استرس می‌کشند

زنان دوران امروز به دلیل پذیرفتن دو نقش همزمان در خانه و محل کار فشار مضاعفی را نسبت به مردان متحمل می‌شود و بیش‌تر از آن‌ها علائم استرس را از خود بروز می‌دهند.
آخرین تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان نشان می‌دهد گردن‌درد و کمردرد که یکی از نشانه‌های قدیمی استرس است در زنان تقریبا دو برابر مردان بروز پیدا می‌کند.
محققان دانشگاه گوتنبرگ پرسشنامه‌هایی را در بین 627 دانشجوی دختر و 573 دانشجوی پسر، 870 کارمند زن و 834 کارمند مرد پخش کردند تا میزان استرس را در بین زنان و مردان بسنجند.
این مطالعات نشان داد میزان شیوع استرس در زنان امروزی تقریبا دو برابر مردان است.
دکتر آنا گریمبی اکمان یکی از محققان این طرح در این باره گفت: موضوعی که توجه ما را به خود جلب کرده بود این بود که چرا میزان دردهای ناحیه گردن و کمر در طی سال‌های اخیر تا این اندازه شایع شده و چرا زنان بیش‌تر از این دردها شکایت می‌کنند؟
اگرچه که داشتن فعالیت سنگین می‌تواند در این بین تاثیر گذار باشد، اما ما متوجه شدیم حتی در بین افرادی هم که فعالیت بدنی زیادی ندارند باز هم این دردها شیوع زیادی دارند که البته بخش بیش‌تری از این افراد را هم دختران و زنان تشکیل می‌دهند.
پروفسور کری کوپر روانشناس سازمانی از دانشگاه لانستر در این باره گفت: قبلا هم ما متوجه شده بودیم که استرس نقش مهمی در بروز دردهای ناحیه گردن و کمر دارد و دلیل شیوع بیش‌تر این دردها در بین زنان این است که آن‌ها استرس بسیار بیش‌تری را نسبت به مردان تجربه می‌کنند.
امروزه در بسیاری از کشورهای جهان زنان علاوه بر آن‌که باید وظایف خود را در خانه انجام دهند، بلکه در محل کار نیز باید با مردان رقابت کنند تا بتوانند توانایی‌های خود را به اثبات برسانند. در دانشگاه‌ها نیز دانشجویان دختر تلاش بیش‌تری دارند تا جایگاه خود را در دنیایی که سابقا فقط به مردان اختصاص داشت تثبیت کنند.

استرس زنان در محیط کار بیش‌تر است
نتایج یک مطالعه در سطح جهان نشان می‌دهد با این که زنان در محیط کار تقریبا به اندازه مردان کار می‌کنند اما به طور غیر منطقی بسیار بیش‌تر از آن‌ها متحمل استرس می‌شوند.
وجود مشکلاتی مانند نبود فرصت‌های برابر برای زنان، امکان ارتقای شغلی و درآمد برابر با مردان از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود زنان امروزه در محل کار استرس بیش‌تری نسبت به مردان داشته باشند.
این مطالعات روی 29 هزار و 388 زن و مرد از کشورهای مختلف جهان مانند هند، چین، روسیه، آمریکا، انگلستان، اتریش، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، مکزیک و چند کشور دیگر انجام شد.
در این مطالعات که توسط موسسه تحقیقاتی کنکسا انجام شده است نزدیک به 56 درصد از زنان میزان استرس خود در محیط کار را منطقی ارزیابی کردند، این در حالی است که 26 درصد دیگر اعلام کردند استرس زیادی را در محیط کار تحمل می‌کنند. کار کردن زنان در بخش های تولیدی و خدماتی و هم‌چنین فعالیت در سطوح میانی و بالای مدیریتی نیز به ترتیب باعث افزایش سطح استرس زنان در محیط کار می‌شد.

البته فاکتورهای دیگری مانند وجود یک سیستم مدیریتی منطقی، وجود عدالت در سیستم پرداخت حقوق، مشخص بودن وظایف هر فرد در محل کار و مواردی از این دست می‌توانست روی کاهش میزان استرس زنان نقش زیادی داشته باشد.

بیش‌تر نگرانی‌های زنان در محیط کار مرتبط با وجود فرصت‌های برابر و حمایت شدن از سمت سیستم مدیریت است. در حالی که بخش مهمی از نگرانی‌های مردان را کیفیت تولید و اطمینان بخش‌های بالای مدیریتی به آن‌ها اختصاص می‌دهد.
البته از نظر طبیعی نیز زنان حساسیت بیش‌تری نسبت به هورمون استرس نشان می‌دهند و حتی ترشح مقادیر بسیار کم این هورمون در بدن آن‌ها می‌تواند اثرات زیادی روی روحیه زنان داشته باشد.
دقیقا به همین دلیل است که زنان در طول دوره زندگی خود بحران‌های بیش‌تری را تجربه می‌کنند و بیش‌تر به افسردگی، ناامیدی و دیگر بیماری‌های روانی دچار می‌شوند.

اعدام 8 نفر در قم و حکم اعدام برای 16 تن دیگر

دادستان عمومي و انقلاب قم از اعدام هشت نفر از قاچاقچيان مواد مخدر در اين استان خبر داد.
مصطفي برزگر گنجي بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اين افراد طي سال گذشته و سال جاري در زمينه قاچاق مواد مخدر دستگير شده بودند كه به پرونده آنها رسيدگي شده و پرونده مراحل قانوني را طي كرده بود.
وي با اشاره به اينكه هر كدام از اين قاچاقچيان مواد مخدر دو بار تقاضاي عفو كرده بودند، بيان داشت: در هر دو مرتبه تقاضاي عفو اين افراد رد شده بود و در نهايت اين هشت نفر هفته گذشته در زندان مركزي قم به دار مجازات آويخته شدند.
دادستان عمومي و انقلاب قم تصريح كرد: همچنين براي 16 نفر قاچاقچي ديگر نيز در استان قم حكم اعدام صادر شده است كه اين افراد يك مرحله تقاضاي عفو كرده‌اند كه در كميسيون عفو درخواست آنها رد شده است و در صورت رد شدن تقاضاي عفو در مرحله دوم، بايد حكم‌هاي اين قاچاقچيان مواد مخدر را نيز اجرا كنيم.

رژيم بدون حضور و اطلاع خانواده پيكر پاك شهيد علي صارمي را از وحشت اعتراضات مردمي نگذاشتند كه در محل اقامت ايشان كه در تهران است دفن نمايند

بروجرد-اشترينان : خانواده و دوستان شهيد علي صارمي بر سر مزار وي اداي احترام كردند .
براساس گزارشات رسيده، سحرگاه امروز خانواده شهيد علي صارمي به همراه تعداد زيادي از اقوام ايشان كه از تهران به بروجرد رفته بودند، بر سر مزار وي در يكي از روستاهاي اطراف شهرستان اشترينان رفته و بر مزار وي گل گزاري كرده و اداي احترام نمودند.شايان ذكر است كه رژيم بدون حضور و اطلاع خانواده پيكر پاك شهيد علي صارمي را از وحشت اعتراضات مردمي نگذاشتند كه در محل اقامت ايشان كه در تهران است دفن نمايند و خودشان شبانه آنرا به روستايي در اطراف اشترينان بنام امير اباد برده و شبانه دفن نموده اند. مزدوران از اقوام شهيد علي صارمي تعهد گرفته اند كه مراسم بزرگداشت وي بدون سر و صدا و دادن شعار و... انجام گيرد.
امروز صبح از ساعت 9 الي 11 در روستاي چهار بره،در اطراف شهرستان اشترينان كه زادگاه شهيدعلي صارمي است در حسينه مجلس بزرگداشت برگزار شده است و بعد از ظهر نيز از ساعت 14 الي 16 اين مراسم مجدداً ادامه خواهد داشت.

اعدام زنداني سياسي علي صارمي را محكوم ميكنيم

اكبر صارمي از اشرف با خانواده اش تماس گرفت و جهت تشكر وقدرداني از مردم با آنها صحبت كرد و گفت كه : پدر من براي آزادي مردم و رهايي شان از ظلم و ست

بروجرد- روستاي چهاربره : امروز شنبه 11 ديماه از صبح حسينيه روستاي چهاربره بروجرد از صبح توسط مردم روستا و روستاهاي اطراف و هرآنكسي كه از شهادت علي صارمي باخبر شده است براي تسليت و تبرك به خانواده قهرمانش پر شده است . مامورين اطلاعات نيز با لباس شخصي در بين مردم هستند . اما مردم قهرمان بروجرد از ابراز علاقه و رادمردي و قهرماني اين شهيد والامقام ابايي ندارد و براحتي احساسات خودشان را ابراز ميدارند . تا ساعت 1100 بيش از 2000 نفر از مردم منطقه در اين حسينيه جمع شده بصورتي كه ديگردر حسينيه جايي نيست و مردم مجبورند كه بيرون بيايند تاجا براي نفرات جديد باز شود . اكبر صارمي از اشرف با خانواده اش تماس گرفت و جهت تشكر وقدرداني از مردم با آنها صحبت كرد و گفت كه : پدر من براي آزادي مردم و رهايي شان از ظلم و ستمي كه بر آنها رواست جنگيد و از كسي هم بيم نداشت و همه وجودش و همه زندگيش را وقف مبارزه اش كرد . بنابراين ما هم يك صدا با او فرياد ميزنيم كه حاضر حاضر حاضر - جمعيت دوستدار علي صارمي نيز همصدا با او فرياد ياحسين و فرياد هيهات مناالذله و حاضر حاضر را سر دادند
مردم قهرمان بروجرد به خانواده شهيد گفته اند كه : خدا براي ما يك فرشته نجات فرستاده است كه براي ما رحمت و بركت خواهد آورد و ما اورا چون عزيز خودمان عزيز داريم و افتخار ميكنيم كه او دركنار ما دفن شده است . او نمرده و زنده است و ما اورا هرروز مي بينيم .