۱۳۸۹ اسفند ۸, یکشنبه

احتمال اجرای حکم اعدام چند زندانی سیاسی در ارومیه

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

انتقال 12 زندانی زندان ارومیه به قرنطینه زندان و احتمال اجرای حکم اعدام
آنها
بنا به خبرگزاری بخش آسوسات
12 زندانی زندان مرکزی ارومیه امروز به بند قرنطینه ی این زندان منتقل شده و قرار
است که فردا در میدان عدالت  به دار آویخته شوند که دو تن از این زندانیان زن
میباشند و هم اکنون هم تجمع زیادی از خانواده های این زندانیان در جلو درب زندان به
وجود امده است.

دو برادر در سنندج بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند


خبرگزاری هرانا - روز گذشته مورخ هفتم اسفندماه، دو برادر به نام‌های "آرام و فواد زندی" توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، ساعت ۸ صبح روز شنبه هفتم اسفندماه، ۴ تن از ماموران اطلاعات و لباس شخصی با یورش به منزل خانم "مریم میرکی" پسران ایشان به نام‌های آرام و فواد زندی را بازداشت نموده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

ایشان هم چنین ضمن بازداشت به بازرسی و تفتیش کل خانه پرداخته و برخی وسایل شخصی نظیر کامپیو‌تر و سیم‌های موبایل را نیز ضبط نمودند.

گفتنی ست که تا لحظهٔ تنظیم خبر از وضعیت نامبردگان هیچ اطلاعی در دست نیست و علی رغم اینکه خانوادهٔ ایشان به نهادهای مربوطه نظیر دادگاه انقلاب و ادارهٔ اطلاعات شهر سنندج مراجعه کردند، هیچ نهاد و یا سازمانی این بازداشت‌ها را بر عهده نگرفته و مسئولان از این قضیه تنها ابراز بی‌اطلاعی نموده‌اند.

اروپا هشتاد تن از ناقضان حقوق بشر در ایران را مجازات می کند

رادیو فرانسه: اتحادیۀ اروپا از ماه مارس آینده بررسی مجازات احتمالی 80 تن از رهبران و مقامات جمهوری اسلامی ایران را که در قتل، شکنجه و نقض حقوق بشر شهروندان این کشور دست داشته اند آغاز میکند.

به گفتۀ منابع دیپلماتیک، اتحادیۀ اروپا از ماه مارس آینده بررسی مجازات احتمالی 80 تن از رهبران و مقامات جمهوری اسلامی ایران را که در قتل، شکنجه و نقض حقوق بشر شهروندان این کشور دست داشته اند آغاز میکند.

این فهرست که به یاری عمدتاً سازمان های مدافع حقوق بشر تهیه شده دربرگیرندۀ اسامی برخی وزرای کلیدی دولت محمود احمدی نژاد، نظیر وزارتخانه های کشور، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین عالیترین مقامات نظامی، قضایی، رؤسای دادگاه های انقلاب و زندان ها و حتا زندانبانان کشور است.

از میان اسامی ذکر شده در این فهرست می توان به این نام ها اشاره کرد : حسین الله کرم، فرماندۀ انصار حزب الله، محمدرضا نقدی، فرماندۀ شبه بسیج، حسین طائب، فرماندۀ پیشین بسیج، احمدرضا رادان، قائم مقام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، اسماعیل احمدی مقدم، فرماندۀ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، حسن فیروزآبادی، رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح، محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، محسن نایبی، فرماندار کل تهران، حسین ذبحی، معاون قضایی دادستان کل تهران، علی فضلی، معاون فرماندۀ بسیج و فرماندۀ پیشین سپاه سیدالشهدا استان تهران، عباس کارگر جاوید، عضو بسیج و متهم به قتل ندا آقا سلطان، حسین مطلق، فرماندۀ لشگر سیدالشهدا استان تهران، حسین همدانی، فرماندۀ لشگر رسول الله تهران بزرگ، محمد حجازی، فرماندۀ لشگر ثارالله تهران، حسن آخریان، رییس بند یک زندان رجایی شهر، رضا تقی پور، وزیر اطلاعات و ارتباطات، مصطفی محمدنجار، وزیر کشور، صولت مرتضوی، معاون امور سیاسی وزیر کشور، صادق محصولی، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی، کامران دانشجو، وزیر آموزش عالی رییس ستاد انتخابات دهم ریاست جمهوری، صادق لاریجانی، رییس قوۀ قضاییه جمهوری اسلامی، ابراهیم رییسی، معاون اول رییس قوۀ قضاییه، سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و وزیر پیشین اطلاعات، قربانعلی دری نجف آبادی، دادستان پیشین کل کشور و وزیر پیشین اطلاعات، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، محمود سالارکیا، معاون پیشین دادستان تهران در امور زندان ها، عبدالقاسم صلواتی، رییس شعبۀ پانزدۀ دادگاه انقلاب تهران، محمد مقیسه، رییس شعبه بیست و هشت دادگاه انقلاب تهران، قاضی حسن حداد، رییس شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران، قاضی علی اکبر حیدری فر، قاضی پیرعباسی، قاضی احمد زرگر، قاضی حاج محمدی، قاضی کاووسی، قاضی کابلی، قاضی سلطانی، قاضی هاشم زاده، امیر مرتضوی، معاون دادستان مشهد، محمد علی زنجیره ای، معاون رییس سازمان زندان های کشور، حجت الله سوری، رییس زندان اوین، مصطفی بزرگ نیا، رییس بند 350 زندان اوین، محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدعلی رامین، معاون پیشین مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامۀ کیهان ...

فراخوان راهپیمایی دهم اسفندماه در سراسر ایران

دعوت به راهپیمایی در اعتراض به حصر غیرقانونی موسوی و کروبی

به گزارش سایت سحام نيوز، در پی هشدار شبکه های اجتماعی به اقتدار گرایان حاکم بر کشور برای رفع حصر غیرقانونی آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان، شورای هماهنگی راه سبز امید در همراهی با این خواست مشروع و قانونی، همگان را دعوت می نماید روز سه شنبه 10 اسفندماه از ساعت 5 بعداز ظهر به تجمع و راهپیمایی در تهران از میدان امام حسین بسوی میدان آزادی دست بزنند و بدین وسیله  صدای خود را به گوش حاکمیت برسانند.

در شهرستانها  تظاهرات در میادین و خیابانهای اصلی برگزار خواهد شد.

كشف معادن طلا در چند استان كشور

ايلنا: مدير اكتشافات سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات‌معدني كشور از كشف معادن طلا در استان‌هاي خراسان رضوي، كرمان، كردستان و يزد خبرداد.
به گزارش ايلنا، «بهروز برنا» با بيان اين خبر گفت: هم اكنون كشورمان سرمايه‌گذاري خوبي در حوزه اكتشافات معدن انجام داده كه با ادامه اين روند مي‌توان ذخاير مواد معدني كشور را ارتقا داد.
وي افزود: ايران داراي46 نوع ماده معدني با ذخيره‌اي بالغ بر 58 ميليارد تن است.
به گزارش روابط‌عمومي سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات‌معدني كشور، «برنا» همچنين به رتبه مناسب ايران در حوزه اكتشافات معدن اشاره كرد و افزود: كشورمان در حوزه اكتشاف معدن در خاورميانه رتبه نخست و در آسيا رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به لزوم سرمايه‌گذاري بيشتر در حوزه اكتشاف معادن خاطرنشان كرد: با سرمايه گذاري بيشتر در حوزه اكتشافات معدن مي‌توان صادرات مواد معدني كشور را افزايش داد.

احتمال تبعید زندانی سیاسی به زندان بندرعباس

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویان وزارت اطلاعات قصد دارند زندانی سیاسی ارژنگ داودی را تحت عنوان محاکمه به بند رعباس منتقل کنند.
در پی پرونده سازیهای متعددی که بازجویان وزارت اطلاعات  علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی  انجام داده اند، قصد دارند این زندانی سیاسی را 17 اسفند ماه در دادگاه انقلاب بندر عباس مورد محاکمه قرار دهند.بازجویان وزارت اطلاعات در حالی قصد محاکمۀ این زندانی سیاسی را در بندرعباس دارند که او ساکن تهران می باشد و در سال 82 در تهران دستگیر شده است. به نظر می آید قصد دارند تحت عنوان محاکمه در دادگاه انقلاب بندر عباس  او را به زندان بندرعباس منتقل کنند تا وی را در شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی قرار دهند.
بازجویان وزارت اطلاعات تا به حال چند پرونده جدید علیه زندانی سیاسی ارژنگ داودی گشوده اند. این در حالی است که او نزدیک به 8 سال است در زندان و تحت اسارت آنها قرار دارد. درآخرین پرونده ای که علیه وی گشوده شد در شعبه 3 دادگاه انقلاب  توسط فردی بنام میرغفاری مورد محاکمه قرار گرفت و به 14 ماه زندان محکوم گردید.
زندانی سیاسی ارژنگ داودی 14 بهمن بدون هیچ دلیلی به سلولهای انفرادی بند 1 معروف به سگدونی منتقل شد و روز بعد از انتقال مورد شکنجۀ وحشیانۀ پاسداربندها و شکنجه گران این بند قرار گرفت و از آن زمان تاکنون از وضعیت وشرایط او هیچ خبری در دست نیست.
خانواده زندانی سیاسی ارژنگ داودی از زمان انتقال او به این بند که کاملا ایزوله و تحت نظر شورای عالی امنیت نظام است تاکنون هیچ گونه ملاقات و یا تماسی با وی نداشته اند و در بی خبری مطلق از وضعیت و شرایط او  بسر می برند.
بازجویان وزارت اطلاعات علاوه بر بی خبری خانواده  و تحت فشار شدید قرار دادن این زندانی سیاسی همسر او خانم نازنین داودی را به ستاد پیگیری وزارت اطلاعات احضار کرده اند و برای مدت طولانی مورد بازجویی و تهدید قرار دادند و به او تاکید کردند که نباید  وضعیت و شرایط همسرش را با رسانه ها در میان بگذارد در غیر این صورت با تبعات سنگین آن مواجه خواهد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،پرونده سازی جدید و محاکمۀ این زندانی سیاسی در شهر بندرعباس را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار رسیدگی به جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

8 اسفند 1389 برابر با 27 فوریه 2011
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

فیلم؛ افشای گوشه ای ديگر از جنايات خامنه ای و مزدورانش

فیلم تازه منتشر شده: حملهٔ وحشیه مزدوران موتورسوار بسیجی به مردم بی‌ دفاع

قطعنامه شورای امنیت علیه قذافی؛ یكقدم تا حمله نظامی

سایت آینده نیوز: شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه به اتفاق آراعلیه حكومت لیبی قطعنامه صادر كرد. به گزارش خبرگزاریها بر اساس این قطعنامه دارائی‌های معمرقذافی، اعضای خانواده و نزدیكانش مسدود شده ضمن اینكه این اشخاص با ممنوعیت سفر هم مواجه می‌شوند. این قطعنامه شامل تحریم تسلیحاتی حكومت لیبی نیز می شود. قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل همچنین دادگاه بین المللی جنایی را مسئول رسیدگی به سركوب معترضان ضد دولتی در لیبی و محاكمه عاملان كشتار غیرنظامیان در آن كشور كرد. گفتنی است در صورت تداوم كشتارمعترضان توسط مزدوران قذافی، حمله نظامی نیروهای شورای امنیت به لیبی محتمل خواهد بود.

دانشجویان شیرازی در هفتمین روز مرگ حامد نورمحمدی تجمع کردند

ظهر روز  شنبه ۷ اسفند، گروهی از دانشجویان در ساختمان شماره‌ی یک دانشکده‌ی علوم این دانشگاه، گرد هم آمدند تا در هفتمین روز درگذشت حامد نورمحمدی، یاد او را گرامی بدارند.

به گزارش سایت اصلاح طلب صبح امید، نومحمدی دانشجوی ترم چهار رشته‌ی زیست شناسی دانشگاه شیراز بود که در روز اول اسفندماه و همزمان با تجمع اعتراضی دانشجویان، در یک تصادف رانندگی جان باخت. چگونگی مرگ او و علت سقوط و تصادفش هنوز در ابهام مانده است؛ دانشجویان معتقدند او را لباس‌شخصی‌ها از بالای پل به پایین انداخته و کشته‌اند، اما مسئولان دانشگاه اعلام می‌کنند که مرگ او ارتباطی با تحمع اول اسفند نداشته است.

دویست دانشجوی دانشگاه شیراز از تحصیل محروم شدند

بیش از ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه شیراز از سوی کمیته انضباطی از تحصیل محروم شدند. به گزارش سایت کلمه وابسته به موسوی، علت محرومیت دانشجویان، حضور آنها در تجمع اعتراضی چهارشنبه گذشته عنوان شده و حداقل مدت محرومیت صادر شده برای این دانشجویان، دو ترم تحصیلی است. بر اساس این گزارش، تجمع روز چهارشنبه دانشجویان در محوطه‌ی پردیس ارم دانشگاه شیراز، در اعتراض به کشته شدن حامد نورمحمدی دانشجوی ترم چهار رشته‌ی زیست شناسی دانشگاه شیراز همزمان با تجمع اول اسفندماه، صورت گرفته و در جریان آن، چند تن از دانشجویان هم از سوی ماموران حراست دستگیر شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است:  صدها تن از دانشجویان با حلقه زدن و تجمع در ورودی پردیس ارم شروع به خواندن یار دبستانی کردند و به احترام یاد حامد نورمحمدی یک دقیقه سکوت کردند و هنگامی که شعار ” برادر شهیدم، آزادیت مبارک” سر میدادند با هجوم نیروهای حراست مواجه شدند. این گزارش حاکی است پس از این تجمع، در اطراف پردیس ارم، میدان علم تا چهارراه ملاصدرا نیز جو شدید امنیتی برقرار بوده است
.

وحشت رژیم از پیوستن کارگران به جنبش اعتراضی

سایت جوان آلاین وابسته به سپاه پاسداران: در لایه بالادستی فتنه و با همکاری بخش های مهمی از اسپانسرهای اصلاح طلبان،برنامه ریزی جدیدی برای کلیدزدن دور جدید از فتنه اقتصادی طراحی شده است.
پس از این که ضد انقلاب داخلی و بخشی از اصلاح طلبان نتوانستند به عملیاتی ساختن برنامه های خود در آغاز طرح هدفمندی یارانه ها بپردازند،به پیشنهاد برخی از لایه های بالا دستی آنان بنا شده است که «گامبی اقتصادی» آنان برای ایجاد اعتراضات کارگری عملیاتی شود.
یک منبع آگاه در این زمینه گفت:جریان اصلاح طلب که در دوران سازندگی و اصلاحات بنگاه های مختلف اقتصادی را با رانت های ویژه راه اندازی کرده و با بخش قابل توجهی از برخی کارخانجات را در واگذاری ها و به بهانه های مختلف در اختیار قرار گرفته اند،اینک در طراحی جدید لایه بالادستی فتنه قرار است در سال آینده حدود 30 تا 40 درصد کارگران خود را به بهانه فشار طرح هدفمندی یارانه ها به بخش صنعت و تولید اخراج و بدین سبب موجب شکل دهی موجی از اعتراضات در جامعه کارگری شود.
به گفته این منبع آگاه اخراج کردن بخشی از کارگران این بنگاه های اقتصادی گرچه برای خود آنان نیز هزینه بالایی دارد اما چون برای رسیدن به ایجاد اعتراض اجتماعی و بهره برداری از موج آن می باشد یک امتیاز برای آنان تعریف شده است ،لذا چون حرکت آنان به مثابه یک بازی شطرنج بوده و در آن مهره ای برای رسیدن به یک موقعیت برتر قربانی می شود،این جریان طرح خود را «گامبی اقتصادی» نامیده است.
وی در عین حال تعداد بنگاه های اقتصادی در اختیار این جریان را بیش از 3000 بنگاه عنوان کرد و گفت :طرح گامبی اقتصادی در حالی از سوی این جراین طرح ریزی شده و قرار است که در سال آینده عملیاتی شود که بی شک این مساله از ناکامی های آنان تا به امروز پرده برداشته و از سوی دیگر بیانگر این است که این جریان از هیچ توطئه ای برای رسیدن به قدرت فروگذاری نمی کند.

فروش فیلم ضد جمهوری اسلامی در خیابانهای تهران

سایت حکومتی الف: در ادامه تلاش ها و اقدامات برنامه ريزي شده دشمنان نظام جمهوری اسلامی در جهت به انحراف کشيدن قشر جوان کشور ، به تازگي فيلمي غيراخلاقي به نام « تهران من براي حراج » از سوي برخي از افراد به متقاضيان عرضه مي گردد . به گزارش ندای انقلاب در اين فيلم با زيرپانهادن اصول اخلاقي و شئونات اسلامي ، به تبليغ و ترويج روابط نامشروع بين جوانان در کشور مي پردازد و به نوعي به بيننده القاء مي نمايد که علت اصلي حضور جوانان ايراني در مجالس لهو و پارتي هاي شبانه ، نارضايتي از وضعيت موجود کشور در ابعاد و زمينه هاي مختلف مي باشد! گفتني است فيلم مذکور ساخته گراناز موسوي مي باشد که مراحل فيلم برداري آن در سطح شهر تهران انجام شده و برخي از بازيگران سينماي کشور نيز درآن ايفاي نقش نموده اند.

عرضه بنزين سوپر دربرخى جايگاه ها متوقف شد

روزنامه ابرار اقتصادی: افزايش قيمت بنزين سوپر موجب شده كه برخى از جايگاه ها به دليل كاهش فروش خود از خير بنزين سوپر گذشته و پمپ هاى آن را به بنزين معمولى تغيير دهند.على رضا رجب پور - معاون مدير بازرگانى شركت ملى پخش فراوردهژهاى نفتى- در گفت وگو با ايسنا، ضمن تاييد اين تغييرات، آن را قانونى عنوان كرد و افزود: تغيير كاربرى پمپ جايگاه ها بر اساس دستور العمل هاى خاص شركت ملى پخش فرآورده هاى نفتى صورت مى گيرد. وى دليل تغيير كاربرى پمپ هاى بنزين سوپر به بنزين معمولى را كاهش فروش بنزين سوپر و افزايش در خواست بنزين معمولى در اين جايگاه ها عنوان و خاطر نشان كرد: براى هر تغيير، سابقه فروش جايگاه و صرفه اقتصادى آن ابتدا بررسى مى شود و در صورت صحت براى تغيير كاربرى مجوز صادر مى شود. او اطمينان داد كه حذف پمپ هاى سوپر از برخى جايگاه ها به گونه اى نخواهد بود كه افراد خواهان بنزين سوپر در يك منطقه دچار مشكل شوند، بلكه به گونه اى برنامه ريزى خواهد شد كه خلاءهاى موجود در اين زمينه پر شود. رجب پور با تاكيد بر اين كه بايد از امكانات موجود استفاده بهينه كرد، گفت: اگرچه در تهران حدود ۱۰ تا۱۲ پمپ بنزين سوپر به بنزين معمولى تغيير يافته، اما به همين مقدار به عرضه بنزين معمولى اضافه شده است.

جزئیات بیشتر در باره بازداشت یکی از فعالين حقوق زنان

جمعي از دانشجويان دانشكده علوم سياسي دانشگاه آزاد واحد تهران مركز

يكشنبه هفته اي كه گذشت فرناز كمالي از فعالين كمپين يك ميليون امضا براي رفع تبعيض از زنان پس از چند هفته تهديد مكرر در نزديكي چهارراه وليعصر توسط نيروهاي امنيتي ربوده شد و تاكنون خبري از محل نگهداري او در دست نيست. فرناز از اولين اعضاي كمپين يك ميليون امضا بود و طي شش سال گذشته بيشتر تلاش خود را بر محور فعاليتهاي آموزشي و حقوقي قرار داده بود . نگاه او به سياست تابعي بود از درد ؛ دردي كه ما زنان ايراني از بدو تولد در جامعه رسوب زده از تحجر و فقر فرهنگي با آن دست و پنجه نرم ميكنيم و هميشه مجبوريم براي باورهايي كه نميدانيم از كجا براي ما ترسيم ميشوند خود را محدود ميكنيم : گاهي محدود به " يك كالاي جنسي براي مردان شهوت پرست " ، گاهي دستاويز آخوندهاي بي اطلاع از جامعه و هميشه محدود به " جنس دوم شناخته شدن " در تمام زندگي خصوصي و خانوادگي تا حس خرد شدن را درك كنيم . فرناز هميشه تلاش ميكرد اسباب اين " خرد شدن " و تحقير را بيابد و هيچ وقت نگاه به منافع زودگذر و روزمرگي نداشت ؛ چه روزهايي كه در ستاد شهروند آزاد و پشت مهدي كروبي رفع تبعيض را فرياد ميزد و چه در ماههاي بعد كودتا هيچ دغدغهاي برايش بالاتر از اين نبود كه براي "انساني زندگي كردن" مبارزه كند. پارسال كه براي شركت در كنكور دانشگاه آزاد ثبت نام كرد و علوم سياسي مركز را به عنوان انتخاب اول خود زد ، به يكي از دوستانش گفته بود : سياست هم براي تبعيض زدايي و دفاع از زن بودن لازم است ؛ اما افسوس كه نميدانست دانشگاه آزاد مركز حياط خلوت محفل نشيناني است كه هيچ پنداري جز امتداد تقدير برده گونه انسانها ندارند و قرارگاه ثارالله براي اين تقدير بردهگونه حاضر است هزاران دانشجوي حتي بيگانه با سياست را نيز به مسلخ ببرد . در ماههاي  گذشته و پس از اينكه يكي از فعالين سابق تشكل دانشجويي " آسا " در دانشگاه آزاد تهران مركز بازداشت و پس از چهل روز آزاد شد ، نيروهاي امنيتي قرارگاه ثارالله سپاه با زير نظر گرفتن دوستان او ، تني چند از دانشجويان تهران مركز را كه پس از مراسم جشن تولد در مهر 88 راهي شهرهاي خارج از پايتخت شده بودند مورد تهديد و ارعاب قرار دادند و اولين گزينه آنها هم فرناز بود . شايد اشتباه او اين بود كه قبل از وارد شدن به دانشگاه آزاد مركز نميدانست جزم انديشي هاي مدعيان ولايت چه بر سر سميرا نصيري آورده است ؛ سميرايي كه تنها گناهش بيگناهي بود و در سردترين روزهاي زمستان 88 با تهديداتي از مسئولين امنيتي دانشكده علوم سياسي مبني بر تجاوز جنسي مجبور به ترك اين ديار شد و در فاصله يكسال بعد از ماجراي سميرا نصيري ، امروز فرناز كمالي در سيبل قرارگاه ثارالله قرار گرفته است . آن طور كه ميشنويم در روزهاي بعد از بازداشت فرناز كمالي تني چند از دانشجويان ورودي 89 دانشكده علوم سياسي تهران مركز هم در رابطه با ارتباطشان با فرناز كمالي مورد بازجويي اعضاي بسيج اين دانشكده واقع شدهاند و با توجه به نوع پرونده سازي اطلاعات سپاه پاسداران در حيطه دانشگاه آزاد تهران مركز ، فرمانده آنها خواسته است تا همه نوع اطلاعاتي را كه در بازجويي ميتواند پرونده و فشار بر فرناز را افزايش دهد گردآوري كنند . اما چه روان دژم اند اين حضرات ولايتمدار كه نميتوانند بفهمند آدم ربايي و پرونده سازي براي يك زن نوانديش و كسي كه دغدغه اش جز انسانيت نيست نشانه ايست بر اثبات حماقت آنها !
پينوشت : با هم به انتظار آزادي فرناز كمالي مينشينيم و برايش آرزوي سلامتي و آرامش داريم .

بازداشت چندین نفر و انتقال آنان به زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا - چند تن از اهالی مهاباد و بوکان که تعدادی از آن‌ها عضو یک خانواده هستند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

به گزارش آژانس خبری موکریان، علی، جعفر، شورش، ولی و حبیب افشاری، فتاح رسولزاده، هیمن و هادی حسن‌زاده، کریم مام کریمی و منصور دریانوش بازداشت شدگانی هستند که حدود دو ماه پیش در شهرهای مهاباد و بوکان دستگیر و روانه زندان ارومیه شدند.

آخرین خبر‌ها حاکی از آن است که جعفر، شورش، ولی و حبیب افشاری، فتاح رسولزاده، هادی حسن‌زاده و منصور دریانوش اخیراً به زندانهای مرکزی مهاباد و بوکان منتقل شده‌اند ولی از وضعیت علی افشاری، هیمن حسن‌زاده و کریم مام کریمی اطلاعی در دست نیست.

تاکنون هیچ علت یا عللی برای بازداشت این افراد از سوی مراجع قضائی اعلام نشده اما گفته می‌شود که این افراد به "همکاری با احزاب غیرقانونی" متهم شده‌اند.

پنج سال حبس برای دانشجوی ایرانی مقیم انگلیس

دانشجونیوز: احسان عبده تبریزی دانشجوی ایرانی مقیم انگلیس در دادگاه تجدید نظر از اتهام رابطه با بیگانه حکم تبرئه گرفت.

به گزارش کلمه، وی پیش از این به هفت سال زندان محکوم شده بود که دو سال از آن مربوط به اتهام ارتباط با بیگانگان بود. شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب در عین حال حکم پنج سال زندان عبده تبریزی، شامل دو سال حبس به اتهام توهین به رهبری و سه سال زندان به اتهام اجتماع و تبانی (از طریق حضور در تظاهرات مقابل سفارت ایران در لندن) را تایید کرد.

این زندانی سیاسی و پژوهشگر اکنون ۱۴ ماه است که در زندان به سر می برد و طی این مدت از حق استفاده از مرخصی محروم مانده است. دستور تبدیل بازداشت وی به وثیقه ۸۰ میلیون تومانی نیز که به وی ابلاغ شده بود، هرگز به مرحله اجرا گذاشته نشد.

گفتنی است، احسان عبده تبریزی طی ۱۸۳ روز بازداشت در سلول انفرادی و سلول های سه یا چهار نفره؛ دو بار اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی کرد و در آستانه مرگ قرار گرفت.

این در حالی ست که روسا، استادان و دانشجویان دانشگاه های دورهام و ساسکس با ارسال نامه ها و اعتراضیه های متعدد به مقامات مسوول ایران، بارها خواستار آزادی فوری وی شده اند.

ابهامی که روشنگر است

منصور امانبا انتشار خبری پیرامون انتقال آقایان موسوی و کروبی به یک نُقطه نامعلوم، بر ابهام پیرامون وضعیت و سرنوشت آنها افزوده شده است. با این حال چنین نمی نماید که بُردن این دو چهره سرشناس به پُشت درب آهنین توانسته باشد هدف مُبتکران آن را به طور کامل برآورده کند. دستکم در یک مورد، سیاست مجهول سازی نتیجه باژگونی داشته است و آن ابهام زدایی از شیوه برخورد با طراحان و مُجریانش نزد مُخالفان و مُعترضان است.

روز گُذشته (شنبه)، یک تشکُل مُدافع حُقوق بشر به نقل از یک "منبع مُطلع" گُزارش داد: "موسوی و کروبی در حصر خانگی نیستند و به یک خانه امن در اطراف تهران انتقال داده شده اند."

"کمپین بین المللی حُقوق بشر در ایران" افزود، براساس گزارشهای رسیده به آن، "سپاه پاسداران مسوولیت نگهداری از دو رهبر معترض سیاسی را به عهده دارد".     

از نزدیک به دو هفته پیش که حُکومت جمهوری اسلامی دست تمهیدات سرکوبگرانه ای برای حذف غیر رسمی آقایان موسوی و کروبی از صحنه فعالیت سیاسی و زندگی اجتماعی زده، به شدت و با وسواس از پذیرفتن مسوولیت این اقدامات طفره رفته است؛ رویکردی که با همین درجه حرارت و تلاش و با مُعرفی "مردُم" به عُنوان حبس کنندگان موسوی و کروبی از سوی دستگاه قضایی و دستگاه های امنیتی و انتظامی پُشتیبانی می شود.

علت فرار حُکومت از پذیرفتن مسوولیت این اقدام، ناتوانی در پرداخت هزینه داخلی و پیامدهای خارجی آن است و از این رو، تمام تلاش آن بر تامین هدف با نازل ترین و در بهترین صورت، بدون هزینه، مُتمرکز شده است. ترفند مزبور بخش جدایی ناپذیر سیاست فراگیر سرکوب و لایه حفاظتی آمران آن را تشکیل می دهد که همواره در بُرشهای زمانی گوناگون و به ویژه در مقاطع حساس به کار گرفته شده است.

ناگُفته نماند که اصلاح طلبان حُکومتی با وارد کردن ترم "عناصُر خودسر" به این پهنه، به گونه غیر مُستقیم در جان سخت کردن حیله ضداطلاعاتی مزبور نقش به سزایی داشته اند.

با این حال، میان شبیخون - به گُفته آقای خامنه ای - "عده ای ناشناس" به کوی دانشگاه در 24 خرداد 88 یا حمله – به تعریف سپاه پاسداران – "برخی عناصُر خودسر" به منزل آقای کروبی در شهریور همین سال تفاوت زیادی وجود دارد. اگر در موارد یاد شُده، اقدام حُکومت شبیخون وار و دُزدانه چیده شده بود، این بار جامعه شاهد یک یورش مُستمر است که با تدارُکات تبلیغاتی و لُجستیکی سنگین پُشتیبانی می شود. این تمایُز فاحش، حرکت "نظام" با چراغ خاموش را به یک مضحکه زیر نورافکن بدل ساخته است.

حمله مُستقیم مُخالفان و مُعترضان به گردانندگان این فُکاهه و واکُنش فعال و قاطعانه در برابر اقدامات آنها، پایان یک دوره را علامت می دهد؛ هنگامی که دستگاه قُدرت می توانست در حاشیه امن "خودسرها" بیاساید و تبهکاریهای نفرت بار تری را سازمان بدهد.