۱۳۸۹ مهر ۱۵, پنجشنبه

پنجمین سال بازداشت آیت الله بروجردی

خبرگزاری هرانا - در 15 مهرماه 1385 نیروهای حکومتی منطقه محل سکونت  آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی را محاصره کردند و به مردمی  که برای جلوگیری از بازداشت ایشان تجمع کرده بودند حمله نمودند. این درگیریها تا سحرگاه 16 مهرماه ادامه داشت و با یورش به منزل این روحانی مردمی و بازداشت آقای بروجردی و صدها تن از هوادارانش خاتمه یافت.
در این  حادثه مهاجمین از ماشینهای بزرگ تخریبگرو آبپاش، اسلحه کمری، گازهای اشک آور و انواع سلاحهای سرد استفاده کردند که باعث مجروح و مصدوم شدن بسیاری از تجمع کنندگان گردید. در بین آنها کودکان و افراد سالخورده نیز حضور داشتند. از جمله آسیب دیدگان خانم فاطمه نخی، مادر آقای بروجردی بود که مدتی پس از آزادی از زندان، در بیمارستانی در تهران درگذشت.
این دگراندیش زندانی در حالی وارد پنجمین سال از بازداشت ناعادلانه خود می شود که از شرایط درمانی لازم محروم است و انواع بیماریهای جدی و مزمن جانش را به شدت تهدید می کند.

انفجار مخزن نفت در شازند؛ چند کشته و مجروح

آتش سوزي ناشي از انفجار مخزن در شركت پخش فرآورده هاي نفتي شازند يك كشته و چهار مجروح برجاي گذاشت. شاهدان عيني گفتند: در ساعت 11 صبح روز سه شنبه، كارگران در حال تنظيف لوله هاي بازيافت مواد با استفاده از فنر آهني بودند كه جرقه ناگهاني با توجه به انباشته بودن گاز در لوله ها، باعث انفجار و آتش سوزي شد.
به گفته آنان، در اثر اين حادثه «سيد احمد خودسوز حرآبادي» از كاركنان پيمانكاري اين شركت در دم جان باخت و چهار نفر ديگر بين 20 تا 50 درصد دچار آتش سوزي شدند.
«فاطمه اكبري» مدير روابط عمومي شركت پخش فرآورده هاي نفتي استان مركزي با تاييد اين خبر گفت: علت اين حادثه در دست بررسي است.

هشت تن در زندان کرمان به دار آویخته شدند

صبح روز چهارشنبه 14 مهرماه 1389، هشت تن در زندان کرمان به دار آويخته شدند. بر اساس گزارش خبرگزاری حکومتی  ايسنا، اتهام"صياد – ن"، "جلال – ش "، "داريوش- الف"، "روح الله – ر "، " فرهاد- ک "، "احمد- خ"، "محمد-گ"و "محمد -ر" که با آراء محاکم بیدادگاه انقلاب اسلامي کرمان به اعدام محکوم شدند، قاچاق مواد مخدر عنوان شده است.

روابط عمومي دادگستري استان کرمان اعلام كرد: پس از تاييد احکام این افراد  در دادستاني کل رژیم و مخالفت با درخواست عفو آنان در کميسيون عفو استان، حکم اعدام در زندان مرکزي کرمان به مرحله اجرا درآمده است.

تنها 2 تن از میان 12 مرجع حکومتی از دولت حمایت می کنند

سایت العربیه: عطاء الله مهاجرانی وزیرسابق فرهنگ وارشاد اسلامی در گفتگو با تلویزیون العربیه تاکید کرد اغلب مراجع تقلید در قم از جنبش سبز حمایت می کنند وتنها دو نفر از آنها از مواضع دولت دفاع می کنند.
مهاجرانی درباره علت مهاجرت خود به بریتانیا گفت :" هنگامی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم از جانب آیت الله خامنه ای بامشکل مواجه شدم."
او تاکید کرد این مشکلات آنقدرگسترده شد که محمد خاتمی رئیس جمهورسابق به او گفت :" دفاع از تو بسیارمشکل شده است."
مهاجرانی افزود :" در آن دوران همواره بر آزادی مطبوعات ، سینما ، موسیقی وهمه بخش های فرهنگ تاکید می کردم اما این روش با دیدگاه رهبرجمهوری اسلامی سازگار نبود."

دستگیری ۶۰ نفر در مراسم جشن تولد در تهران

جام جم آنلاین: رئیس پایگاه یکم پلیس امنیت تهران بزرگ از متلاشی شدن یک پارتی شبانه در اوشان در حومه شمال تهران و دستگیری ۶۰ نفر در این رابطه خبر داد.

سرگرد راستی، رئیس پایگاه یکم پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ در این باره گفت: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر حضور بیش از ۶۰ دختر و پسر جوان در مجلس جشن تولد، ماموران این یگان وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی دادسرای ناحیه ۲۱ تهران ماموران به محل موردنظر در بلوار اوشان مراجعه کرده و ۵۷ متهم را که شامل ۲۹ خانم و ۲۸ آقا با میانگین سنی ۲۰ تا ۲۶ سال که در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر کردند.

سرگرد راستی افزود: در بازرسی از محل مذکور چند بطری مشروبات الکلی، دو دستگاه دوربین عکاسی، دو دستگاه دوربین فیلمبرداری و … کشف و ضبط شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس امنیت تهران بزرگ بیان کرد: در این خصوص متهمان ضمن تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند و ۲ نفر از عوامل اصلی آنان بنا بر دستور قاضی پرونده تحویل زندان اوین شدند.