۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

فعال دانشجویی در یزد به یک و نیم سال زندان محکوم شد

به گزارش منابع خبری محلی، احمد شاه رضایی  بیست و هشت ساله، دانشجوی رشته معماری دانشگاه صدوقی یزد، در بیدادگاه تجدید نظر حکومتی به یک و نیم سال زندان محکوم شد. او پیشتر در بیدادگاه انقلاب اسلامی یزد به دو و نیم سال زندان محکوم شده بود. وی در جریان اعتراضات روز 22 خرداد هشتاد و نه مقابل دانشگاه تهران، با یورش لباس شخصیها و بسیجیها دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد. او در دوران بازجوئی به شدت تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفت.  

گزارشی از توافق سازمان ملل با پناهجویان ترکیه

آخرین خبری که در رابطه با وضعیت بازداشت شدگان پناهجودر ترکیه بدست آمده یکی از خبرنگاران با  آقای مسعود کیهان مصاحبه ای داشتند.
01
آقای مسعود کیهان
طبق صحبتهای بعمل آمده با سازمان ملل  پیشنهادی مبنی بر این که تا مدت ۵ روز پرونده های استینافی را مجددا بررسی کرده و تعهد نمودند که اگر کارشکنی از سوی وکلایای سازمان ملل بوده باشد را پیگیری نمایند و در این مدت گزارشی تهیه نمایند. لذا این وعده را محترم میشماریم.
اما لازم به ذکر است که چنانچه تا پایان این مهلت از سوی سازمان ملل نسبت به تعهد خود عمل ننموده باشند  با برنامه ریزی های جدیدی که این بار مطمئنا با برخورد جدی تری، به اعتراض برمیخیزیم. در این باب گزارشهای جدیدی ارائه خواهد شد.
متذکر میشویم که دوستان ما در طی این مدت از هیچ ارگانی و یا سفارت سبز و یا کمپینگها حمایت نشده اند بلکه به تنهایی به خواسته های خود تا به این جا رسیده اند اما اگر کمی به آنها می اندیشیدیم شاید می توانستیم به نتیجه بهتری برسیم.

فشار آمریکا برای قطع تحویل سوخت به هواپیماهای رژیم

طبق گزارشی که نشریه اتریشی دی پرسه در شماره‌ی امروز خود (پنجشنبه، ۲۳ دسامبر) منتشر کرده، فرانک پالون (Frank Pallone)، نماینده دموکرات کنگره آمریکا نامه‌ای خطاب به ولفگانگ روتن‌اشتورفر (Wolfgang Ruttenstorfer)، رئیس کنسرن نفتی اتریشی او. ام. وی. نوشته که لحنی محترمانه دارد، اما محتوای آن تند است.

به نوشته دی پرسه، فرانک پالون در همان آغاز نامه، بدون حاشیه‌پردازی به اصل موضوع پرداخته و از جمله تصریح کرده است: «من این نامه را برای آن می‌نویسم که نشان دهم که از اینکه شرکت او.ام.وی. همچنان به هواپیماهای ایرانی بنزین می‌فروشد، نگران هستم.»

سناتور دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ی خود، این کنسرن اتریشی را تهدید کرده که ادامه‌ی فروش بنزین به هواپیماهای ایرانی پیامدهایی برای این کنسرن در برخواهد داشت. او در این رابطه نوشته است: براساس قوانین آمریکا، فروش بنزین به هواپیماهای ایرانی به ارزش بیش از یک میلیون دلار برای یکبار و یا مجموعا بیش از ۵ میلیون دلار در طول ۱۲ ماه، ممنوع است و مشمول تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌شود.

بنابر گزارش دی پرسه، پالون که عضو کمیسیون انرژی و بازرگانی کنگره نیز هست، در نامه‌ی خود شماری از پیامدها و مجازات‌هایی را بر شمرده که ممکن است کنسرن  نفتی او.ام.وی با آنها روبرو شود. بلوکه شدن دارایی‌های کنسرن در آمریکا، ممنوعیت ورود او.ام.وی به بازارهای مالی آمریکا و ممنوعیت دسترسی به فن‌آوری آمریکا از جمله‌ی این مجازات‌ها هستند. این پیامدها می‌تواند حتی به ممنوعیت کامل فعالیت‌های شرکت او.ام.وی در ایالات متحده آمریکا منجر شود.

فشارها بر کنسرن اتریشی او.ام.وی. تنها از جانب واشنگتن نیست. سازمان اتریشی «بمب را متوقف کنید» نیز مدت‌هاست از این کنسرن انتقاد می‌کند. این انتقادها تنها متوجه تحویل بنزین به هواپیماهای ایران نیست، بلکه این سازمان خواستار خروج او.ام.وی. از پروژه‌های نفت و گاز ایران است.

ایران به خاطر برنامه‌ی اتمی مناقشه‌برانگیر خود با تحریم‌های شدید بین‌المللی روبروست. تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل شامل بنزین و سوخت هواپیما نمی‌شود، اما کنگره ایالات متحده در تابستان گذشته در مصوبه‌ای، فروش فرآورده‌های نفتی تصفیه شده به ایران را تحریم کرد. این فراورده‌ها بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما را در برمی‌گیرد.

براساس مصوبه کنگره که بلافاصله به امضای باراک اوباما رسید، هر شرکتی که از طریق فروش محصولات یاد شده به ایران، درآمدی معادل یک میلیون دلار یا بیشتر کسب کند، مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد بود. این شرکت‌ها اجازه فعالیت در بخش‌های مالی، بانکی یا بازارهای سهام آمریکا نخواهند داشت.

پیامد مصوبه کنگره آمریکا این بوده که ایران در ماه‌های اخیر در تامین بنزین و سوخت هواپیما با دشواری‌های جدی مواجه شود. رفته‌رفته به تعداد شرکت‌های نفتی اروپا که از تحویل سوخت هواپیما یا بنزین معمولی به ایران خودداری می‌کنند افزوده می‌شود. هم‌اکنون شرکت‌های بریتیش پترولیوم (BP)، شل و Q8 قرارداد تحویل سوخت هواپیما به ایران را تمدید نکرده‌اند.

کارخانه‌های صنعتی گیلان در معرض ورشکستگی قراردارند


یک عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: گیلان با بحران شدید کارگری مواجه است و دولت باید هرچه سریع‌تر رسیدگی بکند.

جبارکوچکی‌نژاد با ابراز نگرانی شدید از وضعیت کارخانه‌های صنعتی گیلان، افزود: کارخانه‌های مهم صنعتی گیلان اعم از خاور، دخانیات، ایران پوپلین و ایران کنف در معرض ورشکستگی قراردارند و این نگرانی وجود دارد که هزاران کارگر زحمت‌کش بی‌کار بشوند. 

وی با تاکید بر اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر مشکلات بخش کارگری گیلان را حل بکند، متذکر شد: درصورت عدم توجه به موقع، دولت را مورد سوال و فشار قرار خواهیم داد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اعلام نارضایتی شدید از عدم دریافت حدود 6ماهه حقوق کارگران برخی از کارخانه‌های گیلان، مدعی شد: وقتی وزیر صنایع به گیلان آمد استاندار واقعیت‌ها را بیان نکرد و طوری گزارش داد که انگار همه‌جا گل‌وبلبل است و صنعت‌وکارگران وضعیت خوبی دارند.

کوچکی‌نژاد با طرح این سوال که وزیرصنایع بگوید که سفر اخیرش به گیلان چه دستاوردی داشته است؟، اذعان داشت: متاسفانه به‌جای اینکه بر تعداد کارخانه‌های گیلان افزوده بشود، به‌محض خروج محرابیان از استان، کارخانه ایران پوپلین رشت بار دیگر تعطیل شد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر صنایع باید یک تجدید نظر درسیستم کاری خودکرده و به هیچ‌وجه به گزارشات استانی توجهی نکنند، تنها راه حل مشکلات کارخانه‌های بحران‌زده گیلان رسیدگی از نزدیک محرابیان دانست.

وضعیت بد جسمانی یک زندانی سیاسی بیمار

وضعیت جسمی ماشاالله حائری یکی از زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج به علت عدم رسیدگی مسئولین زندان رو به وخامت گرائیده است.
 ماشاالله حائری بدلیل مشکل حاد جسمی نیاز به عمل جراحی "قلب باز" دارد ولی مسئولین زندان تا کنون اقدامی برای این زندانی سیاسی نکرده اند.

وی به طور دائم به خونریزی بینی و حالت تهوع دچار است و به طور جدی به پزشک متخصص نیاز دارد.

لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی هنگام بازداشت این زندانی با خودرو با وی برخورد کرده و این زندانی از ناحیه پا دچار شکستگی شده و در حال حاضر از عصا استفاده میکند.

ماشالله حائری به جرم عضویت در یک گروه معاند نظام بازداشت و توسط دادگاه انقلاب به 15 سال زندان محکوم شد.

یک زن بهايی پس از مراجعه به اداره اطلاعات بازداشت شد

صبح روز چهارشنبه اول دی ماه ۸۹ یک شهروند بهایی ساکن ساری به نام «فتانه نوری (قنبری)» (همسر امید قنبری) پس از مراجعه به اداره اطلاعات ساری بازداشت شد.
 این اقدام در حالی صورت گرفت که امید قنبری (همسر خانم نوری) بیش از دو هفته است در بازداشت اداره اطلاعات می‌باشد. از سوی دیگر ماموران اداره اطلاعات رویا قنبری (خواهر شوهر) وی را نیز چندین روز پیش بازداشت کرده و به خانواده‌اش اعلام کرده‌اند نامبرده را گروگان گرفته‌اند تا زمانی که عروس ایشان یعنی فتانه نوری خود را معرفی نماید.

وبلاگ نویس زندانی: من را روی چهارپایه اعدام قرار دادند

وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری (سیامک مهر)ا طی انتشار نامه زیر  آنچه بر وی از بدو دستگیری رفته است را شرح داده است.

متن نامه

در تاریخ 21 شهریور 89 ماموران اطلاعات کرج با حمله به منزل شخصی ام پس از بازداشت من هر آنچه از وسایلم نیاز داشته توقیف کردند از جمله کیس کامپیوتر ،رسیور ،سند خانه، اسناد و دفترچه های مالی و بانکی ،تمامی نوشته ها و دست نویس ها ،که تعدادی کتاب ،البوم های عکس خانوادگی ،سی دی ها ،فیلم،فلاش ،کیف پول شخصی و غیره. ماموران اطلاعات من را به بند 8 اطلاعات زندان رجایی شهر که معروف به بند سپاه منتقل کردند .

در رابطه با تهدید و فشارهای سخت و بی امان تمامی وبلاگها و ایمیل های من را گرفتند و روز بعد در سلول انفرادی بر اثر فشارهای تحمل ناپذیر با بریدن رگهای دست خود اقدام به خودکشی نمودم که موفق نشدم من را به بیمارستان زندان جهت درمان منتقل کردند.

در روز نخست بازجوییها که با فشار شدید شروع شد چند ده صفحه بازجویی گرفتند . روز سه شنبه 3 شهریور بازجویان پس از ضرب وشتم بسیار از من خواستند تا وصیت نامه ام را بنویسم سپس با بردن من بر چهار پایه اعدام نمایشی را اجرا کردند.

از روز نخست بازداشت تاکنون از بازجو و شکنجه گر و بازپرس و غیره جملگی من را به اعدام تهدید کردند و هر یک که دهان بازکردند به جای زبان طناب دار نمایان شده است .

اکنون من در حسینیه سالن 2 اندرزگاه 1 معروف به آخر دنیا محبوس هستم و از کمترین امکانات یک زندانی نیز برخوردار نیستم ،ممنوع ملاقات،ممنوع تلفن و حق تماس با وکیل را ندارم در میان مجرمین خطرناک متهمین به قتل ،جنایت محبوسم و هیچگونه امنیت جانی ندارم . از سنگ کلیه،دیسک کمر دردها ... بیماری سینوزیت در رنج هستم. حداکثر درمان بهداری زندان که ارائۀ یکی دو عدد قرص مسکن محدود است که بدون اطلاع من و بستگانم من را به بازپرسی دادگاه می برند. از دست بند و پابند استفاده می کنند. حقوق یک متهم سیاسی و عقیدتی و زندانی سیاسی را رعایت نمی کنند. در دادگاه نیز اجازۀ حضور وکیل ،هیئت منصفه ،نمایندگان رسانه ها داده نمی شود و قاضی در واقع همان شاکی است.

سیامک مهر نویسنده وبلاگ گزارش به خاک ایران
محمدرضا پورشجره سابق

آذر 89
زندان رجایی شهر

معلم محروم از تدریس در یاسوج دستگیر شد

نادر عسکری فعال پیشین دانشجویی دانشگاه تهران و کارشناس ارشد تاریخ ایران پس از اسلام، روز گذشته پس از احضار به اداره اطلاعات یاسوج دستگیر شد و تاکنون باز نگشته است. دستگیری این فعال دانشجویی در حالی صورت می گیرد که وی طی یکسال گذشته و پس از محرومیت از تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران، هیچ گونه فعالیت سیاسی خاصی نداشته است. سابق بر این وی بدلیل فعالیتهای صنفی برای دفاع از معلمین در گچساران از تدریس در مدارس نیز محروم شده بود.

اسامی بازداشت شدگان در آذر ماه 89

در طی آذر ماه دست کم ۱۰۰ تن از فعالین سیاسی، مدنی و قومی و مذهبی در ایران از سوی نهاد‌ها و ارگان‌های اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شدند، اسامی ۶۹ تن از این افراد توسط واحد آمار و نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران جمع آوری شده است.

شایان ذکر است، دست کم ۱۰۰ تن از شهروندان نیز در طی آذر ماه به صورت فله‌ای تحت عناوین مختلفی بازداشت شدند.



۱. سلطان افشاری، در تاریخ ۲۹ آذر ۸۹ در شهر بوکان بازداشت شد.

۲. علی افشاری، در تاریخ ۲۹ آذر ۸۹ در شهر بوکان بازداشت شد.

۳. رزگار افشاری، در تاریخ ۲۹ آذر ۸۹ در شهر بوکان بازداشت شد.

۴. ولی افشاری، در تاریخ ۲۹ آذر ۸۹ در شهر بوکان بازداشت شد.

۵. شورش افشاری، در تاریخ ۲۹ آذر ۸۹ در شهر بوکان بازداشت شد.

۶. خدیجه افشاری، در تاریخ ۲۹ آذر ۸۹ در شهر بوکان بازداشت شد.

۷. منصور دریانوش، در تاریخ ۲۹ آذر ۸۹ در شهر مهاباد بازداشت شد.

۸. هیمن فرمان، در تاریخ ۲۹ آذر ۸۹ در شهر مهاباد بازداشت شد.

۹. ثریا مام رحمان‌پور، در تاریخ ۲۹ آذر ۸۹ در شهر مهاباد بازداشت شد.

۱۰. رویا قنبری، شهروند بهایی در تاریخ ۲۹ آذر ۸۹ در شهر ساری بازداشت شد.

۱۱. هادی حیدری، در تاریخ ۲۸ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۱۲. فاطمه عرب سرخی، در تاریخ ۲۸ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۱۳. محمد شفیعی، در تاریخ ۲۸ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۱۴. علیرضا طاهری، در تاریخ ۲۸ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۱۵. ابوالفضل طبرزدی، برادر‌زاده حشمت الله طبرزدی در تاریخ ۲۸ آذر ۸۹ در شهر اهواز بازداشت شد.

۱۶. هاشم صباغیان، در تاریخ ۲۴ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۱۷. حجت الاسلام سلیمانی، در تاریخ ۲۴ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۱۸. کاوه خلیفه‌ای، در تاریخ ۲۰ آذر ۸۹ در شهر سقز بازداشت شد.

۱۹. آزاد رستمی، در تاریخ ۲۰ آذر ۸۹ در شهر سقز بازداشت شد.

۲۰. امید محمد امینی، در تاریخ ۲۰ آذر ۸۹ در شهر سقز بازداشت شد.

۲۱. خانم ملکی، همسر نوری زاد در تاریخ ۲۵ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۲۲. زینب نوری زاد، در تاریخ ۲۵ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۲۳. فائزه نوری زاد، در تاریخ ۲۵ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۲۴. علی نوری زاد، در تاریخ ۲۵ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۲۵. فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر سید مصطفی تاج‌زاده در تاریخ ۲۵ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۲۶. هاشم کریمی، نوکیش مسیحی در تاریخ ۱۵ آذر ۸۹ در شهر کرج بازداشت شد.

۲۷. فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و پژوهشگر اقتصادی در تهران در تاریخ ۲۷ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۲۸. وحید نصرتی، فعال دانشجویی در تاریخ ۱۶ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۲۹. هومن جعفری، فعال دانشجویی در تاریخ ۱۶ آذر ۸۹ در شهر نامعلوم بازداشت شد.

۳۰. سوین شیوا، فعال دانشجویی در تاریخ ۱۶ آذر ۸۹ در شهر نامعلوم بازداشت شد.

۳۱. مجید صادقی، فعال دانشجویی در تاریخ ۱۶ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۳۲. حجت صحرایی، فعال دانشجویی در تاریخ ۱۶ آذر ۸۹ در شهر نامعلوم بازداشت شد.

۳۳. نامعلوم سعیدی، فعال دانشجویی در تاریخ ۱۶ آذر ۸۹ در شهر نامعلوم بازداشت شد.

۳۴. شاخوان حسینی، در تاریخ ۱۹ آذر ۸۹ در شهر سقز بازداشت شد.

۳۵. علی شکوری‌راد، در تاریخ ۱۸ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۳۶. جواد وفایی، مسئول شاخه جوانان حزب جامعه مدنی ایران در تاریخ ۱۷ آذر ۸۹ در شهر همدان بازداشت شد.

۳۷. امید قنبری، شهروند بهایی در تاریخ ۱۸ آذر ۸۹ در شهر ساری بازداشت شد.

۳۸. امیر هادی انواری، خبرنگار روزنامه شرق در تاریخ ۱۸ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۳۹. ریحانه طباطبایی، خبرنگار سرویس سیاسی روزنامه شرق در تاریخ ۲۱ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۴۰. مهران فرجی، روزنامه نگار حوزه اجتماعی در تاریخ ۱۷ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۴۱. حسین مهدوی، دبیر سابق انجمن اسلامی در تاریخ ۱۳ آذر ۸۹ در شهر خرم آباد بازداشت شد.

۴۲. محمد مه‌مان نواز، هوادار آیت الله بروجردی در تاریخ ۱۵ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۴۳. سراج کیان، شهروند بهایی در تاریخ ۱ آذر ۸۹ در شهر مازندران بازداشت شد.

۴۴. مجید صفری، شهروند بهایی در تاریخ ۱ آذر ۸۹ در شهر مازندران بازداشت شد.

۴۵. خانم لطفی، شهروند بهایی در تاریخ ۱ آذر ۸۹ در شهر مازندران بازداشت شد.

۴۶. احمد غلامی، سردبیر روزنامه اصلاح طلب شرق در تاریخ ۱۶ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۴۷. علی خدابخش، سرمایه گذار روزنامه اصلاح طلب شرق در تاریخ ۱۶ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۴۸. فرزانه روستایی، دبیر گروه بین الملل روزنامه اصلاح طلب شرق در تاریخ ۱۶ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۴۹. کیوان مهرگان، دبیر سرویس سیاسی روزنامه اصلاح طلب شرق در تاریخ ۱۶ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۵۰. رحمان رازخدیو، اعضای شواری روستایی در مریوان در تاریخ ۸ آذر ۸۹ در شهر مریوان بازداشت شد.

۵۱. مجید مریمی، اعضای شواری روستایی در مریوان در تاریخ ۸ آذر ۸۹ در شهر مریوان بازداشت شد.

۵۲. وحید طلایی، عضو کمیته پیگیری حقوقی ستاد انتخاباتی می‌رحسین موسوی در تاریخ ۱۰ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۵۳. ساجده کیانوش راد، اصلاح طلب در تاریخ ۷ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۵۴. عبدالله شهبازی، مورخ و نویسنده در تاریخ ۱۰ آذر ۸۹ در شهر فارس بازداشت شد.

۵۵. خیرالله حق جویان، پیروان اهل حق در تاریخ ۳ آذر ۸۹ در شهر کرمانشاه بازداشت شد.

۵۶. حجت ذنوریان، پیروان اهل حق در تاریخ ۶ آذر ۸۹ در شهر کرمانشاه بازداشت شد.

۵۷. ابراهیم سلیمانی، فعال سیاسی و مدنی در تاریخ ۴ آذر ۸۸ در شهر مریوان بازداشت شد.

۵۸. برهان رازخدیو، فعال سیاسی و مدنی در تاریخ ۴ آذر ۸۸ در شهر مریوان بازداشت شد.

۵۹. حمید مریمی، فعال سیاسی و مدنی در تاریخ ۴ آذر ۸۸ در شهر مریوان بازداشت شد.

۶۰. امید نوری، فعال سیاسی و مدنی در تاریخ ۴ آذر ۸۸ در شهر مریوان بازداشت شد.

۶۱. ابوبکر یگانه، در تاریخ ۶ آذر ۸۹ در شهر مریوان بازداشت شد.

۶۲. عادل سهرابی، در تاریخ ۶ آذر ۸۹ در شهر مریوان بازداشت شد.

۶۳. رفیق سهرابی، در تاریخ ۶ آذر ۸۹ در شهر مریوان بازداشت شد.

۶۴. مرتضی کُمساری، عضو سندیکای شرکت واحد تهران و حومه در تاریخ ۲ آذر ۸۹ در شهر تهران بازداشت شد.

۶۵. سیاوش حاتم، فعال دانشجویی در تاریخ ۲ آذر ۸۹ در شهر نامعلوم بازداشت شد.

۶۶. اسماعیل سلمان‌پور، عضو سابق شورای عمومی انجمن اسلامی در تاریخ ۱۴ آذر در شهر تهران بازداشت شد.

۶۷. فرزاد اسلامی، دبیر سابق تشکیلات کانون دانشجویان مسلمان در تاریخ ۱۴ آذر در شهر تهران بازداشت شد.

۶۸. افشین کشتکاری، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شیراز در تاریخ ۱۳ آذر ۸۹ در شهر شیراز بازداشت شد.

۶۹. هژیر رنجبری، دانشجو در تاریخ ۱۷ آذرماه ۸۹ در شهر بانه بازداشت شد.

عکس؛ شب یلدای زلزله زدگان لامرد

در اواخر تیرماه امسال (1389) تعدادی از روستا‌های اطراف لامرد در استان فارس دچار زلزله شد. این زمین‌لرزه باعث تخریب تعداد زیادی از منازل مسکونی منطقه شد. بنا به وعده مسئولان قرار بود زلزله‌زدگان طی 2 الی 3 ماه صاحب خانه‌هایی با زیر بنای 80 متر شوند. اما با گذشت 5 ماه و فرارسیدن سرمای زمستان هنوز از سرپناه خبری نیست.

شکنجه های وحشیانه علیه وبلاگ نویس دربند سیامک مهر

در تاریخ 21 شهریور 89 ماموران اطلاعات کرج با حمله به منزل شخصی ام پس از بازداشت من هر آنچه از وسایلم نیاز داشته توقیف کردند از جمله کیس کامپیوتر ،رسیور ،سند خانه، اسناد و دفترچه های مالی و بانکی ،تمامی نوشته ها و دست نویس ها ،که تعدادی کتاب ،البوم های عکس خانوادگی ،سی دی ها ،فیلم،فلاش ،کیف پول شخصی و غیره. ماموران اطلاعات من را به بند 8 اطلاعات زندان رجایی شهر که معروف به بند سپاه منتقل کردند .
در رابطه با تهدید و فشارهای سخت و بی امان تمامی وبلاگها و ایمیل های من را گرفتند و روز بعد در سلول انفرادی بر اثر فشارهای تحمل ناپذیر با بریدن رگهای دست خود اقدام به خودکشی نمودم که موفق نشدم من را به بیمارستان زندان جهت درمان منتقل کردند.
در روز نخست بازجوییها که با فشار شدید شروع شد چند ده صفحه بازجویی گرفتند . روز سه شنبه 3 شهریور بازجویان پس از ضرب وشتم بسیار از من خواستند تا وصیت نامه ام را بنویسم سپس با بردن من بر چهار پایه اعدام نمایشی را اجرا کردند.
از روز نخست بازداشت تاکنون از بازجو و شکنجه گر و بازپرس و غیره جملگی من را به اعدام تهدید کردند و هر یک که دهان بازکردند به جای زبان طناب دار نمایان شده است .
اکنون من در حسینیه سالن 2 اندرزگاه 1 معروف به آخر دنیا محبوس هستم و از کمترین امکانات یک زندانی نیز برخوردار نیستم ،ممنوع ملاقات،ممنوع تلفن و حق تماس با وکیل را ندارم در میان مجرمین خطرناک متهمین به قتل ،جنایت محبوسم و هیچگونه امنیت جانی ندارم
از سنگ کلیه،دیسک کمر دردها ... بیماری سینوزیت در رنج هستم حداکثر درمان بهداری زندان که ارائۀ یکی دو عدد قرص مسکن محدود است که بدون اطلاع من و بستگانم من را به بازپرسی دادگاه می برند. از دست بند و پابند استفاده می کنند حقوق یک متهم سیاسی و عقیدتی و زندانی سیاسی را رعایت نمی کنند در دادگاه نیز اجازۀ حضور وکیل ،هیئت منصفه ،نمایندگان رسانه ها داده نمی شود و قاضی در واقع همان شاکی است.
سیامک مهر نویسنده وبلاگ گزارش به خاک ایران
محمدرضا پورشجره سابق
آذر 89
زندان رجایی شهر

توقیف یک کشتی دیگر رژیم اینبار در هنگ کنگ

منابع خبری از توقیف یک فروند کشتی دیگر مرتبط با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی اینبار در هنگ کنگ خبر می دهند. این در حالیست که در هفته های اخیر 8 کشتی دیگر متعق به رژیم در سنگاپور توقیف شده اند.
مقامات هنگ کنگ یک کشتی باری مرتبط با کشتیرانی جمهوری اسلامی را به دلیل «بدهی» صاحبان آن به چندین بانک اروپایی در آب‌های این کشور توقیف کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این کشتی باری حمل کانتینر که با پرچم کشور مالت در حرکت بود، روز چهارشنبه، ۱ دی‌ماه، و پس از آن‌که چهار بانک، از جمله بانک آلمانی «اچ اس اچ- نورد بانک»، صاحبان این کشتی را به عدم پرداخت بدهی‌شان به این بانک‌ها که در مجموع به ۲۶۸ میلیون دلار می‌رسد متهم کردند، این کشتی را متوقف کرده‌اند.