۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

بازداشت جاسوس زن آمريكايی در ايران

يك جاسوس زن آمريكايي كه به صورت غيرقانوني و از خاك ارمنستان وراد ایران شده بود، دستگير شد.

يك منبع آگاه ضمن تأئيد اين خبر گفت: حدود يك هفته پيش يك جاسوس زن آمريكايي كه نامش "حال تالايان " اعلام شده توسط ماموران گمرگ نوردوز دستگير شد.

اين زن آمريكايي 55 ساله در حالي بدون ويزا از خاك ارمنستان وارد ايران شده بود كه در دندان‌هاي خود تجهيزات فني جاسوسي (ميكروفون) كار گذاشته بود و توسط مأموران امنيتي دستگير شد.

FUNNY video song "Ghamnahme" KHAMENEI RAFSANJANI AHMADINEJAD

Ey Iran (EyIran), سرود ای ایران Darya Dadvar دریا دادور

17 دی 1346 – 7 ژانویه: شهادت جهان پهلوان تختی


 شهادت جهان پهلوان  تختی
شهادت جهان پهلوان تختی
روز 17 دیماه سال 1346 غلامرضا تختی, بلند آوزاه ترین قهرمان ورزشی ایران, توسط ساواک شاه به جرم تسلیم نشدن به خواسته های دربار, به شهادت رسید. جهان پهلوان تختی، قهرمانی بود که در صحنه‌های بین‌المللی ورزش افتخارات بسیاری برای ایران به ارمغان آورد. جهان پهلوان غلامرضا تختی درشهریورماه 1309 در خانی‌آباد تهران متولد شد. تختی در مسابقات جهانی سال 1961 در یوکوهامای ژاپن، پشت همهٌ پهلوانان جهان را به خاک رساند و عنوان جهان پهلوان را از آن خود کرد. کارنامه پرافتخار ورزشی او شامل چهار مدال طلا و هفت مدال نقره است. جهان پهلوان تختی در قیام 15خرداد سال 42، همراه مردم و علیه دیکتاتوری شاه فعالیت داشت. تلاش او در راه کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده بوئین زهرا و فعالیت‌هایش با جوانان مبارز و آیت‌الله طالقانی در راه آزادی مردم ایران، اورا در قلوب همهٌ مردم جا داد. رژیم شاه تختی پرشور و آزاده‌را که محبوب مردم و الگوی ورزشکاران آزادهٌ میهن‌مان بود در روز هفدهم دیماه 1346، به شهادت رساند. مسئول شورای ملی مقاومت در پیامی به مناسبت سالگرد شهادت جهان‌پهلوان تختی گفته است: 'سنّت رادمردانه و مردم‌گرایانهٌ جهان پهلوان تختی که همچون بسیاری از نام‌دارترین پهلوانان تاریخ ما از مردم‌گرایی و شجاعت و عرفان مولای متّقیان علیع الهام گرفته، همچنان در جامعهٌ ورزشکاران و قهرمانان ورزشی ما پایدار مانده است .

آفتابکاران جنگل

said soltanpour با کشورم چه رفته است

iran 30 khordad said soltanpour_irannewsreport.wmv

Vigen-خواننده : ویگن. آخ دلم تنگه

این تحفه که احمدی‌نژاد است، شعری از اسماعیل خوئی

دستگيري وضرب وشتم دو جوان به جرم مخالفت با طرح يارانه ها


دستگيري







دو جوان در حالي كه در تاكسي در حال صحبت و بيان مخالفت خود با طرح يارانه ها بودند, دستگير شدند.
به گفته يك راننده تاكسي در كرج دو جوان در تاكسي از مترو فرديس كرج به سمت گوهردشت در حرکت بودند و در حال بحث برسر يارانه ها و گراني اجناس بودند كه فرد ديگري در تاكسي از راننده درخواست مي كند تا مسيري كه او موردنظرش است را برود. بنا به گفته او راننده از ميدان سپاه عبور مي كند كه محل استقرار سپاه در كرج است؛ همان جا اين فرد از راننده خواهش مي كند كه توقف كند و آن دو جوان را از همان داخل تاكسي دستگير مي كنند و به داخل مقر سپاه مي برند.
در نهايت با وساطت راننده اين دو جوان آزاد مي شوند اما تا 15دقيقه اي كه هنوز آزاد نشده بودند, هدف كتك و ضرب و شتم و توهين قرار مي گيرند.

جزئیات بیشتری در باره حکم اعدام شهروند ایرانی – هلندی

زهرا بهرامی شهروند ایرانی هلندی که در پی وقایع عاشورای گذشته بازداشت شد به اعدام محکوم شده است.
ژینوس شریف رازی، وکیل زهرا بهرامی با تایید دریافت حکم اعدام موکل‌اش به کمیته گزارشگران حقوق بشر گفت: «پرونده‌ی موکلم در دو قسمت مورد بررسی قرار گرفته بود. یک بخش از پرونده مربوط به وقایع روز عاشورا بود که هنوز در این رابطه دادگاهی برای وی تشکیل نشده و به تبع آن حکمی نیز در این خصوص صادر نشده است. اما حکم اعدام در خصوص بخش دوم این پرونده بوده است که مربوط به جرایم مواد مخدر است. در تفتیش منزل موکلم مقداری مواد مخدر کشف شده که از ۳۰ گرم بیشتر بوده است و با توجه به این که بر اساس قانون حکم نگهداری بیش از این مقدار مواد مخدر اعدام است، دادگاه وی را در این بخش محکوم به اعدام کرده است.»

شریف رازی همچنین گفت که امکان ارائه درخواست تجدید نظر برای خانم بهرامی نیز وجود ندارد. وی تنها راه نجات خانم بهرامی را پاسخ مثبت کمیسیون عفو و بخشودگی دانست و گفت: «پرونده‌های مربوط به مواد مخدر، پس از بررسی در دادگاه به دادستانی کل ارجاع می‌شود و پس از آن به دایره‌ی اجرای حکم ابلاغ می‌شود. تنها امید ما در این مرحله دریافت پاسخ مثبت از کمیسیون عفو و بخشودگی است.»

زهرا بهرامی، شهروند ایرانی – هلندی، یکی از بازداشت‌شدگان حوادث روز عاشورای سال گذشته است که روز ۲۵ مردادماه گذشته توسط قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به محاربه متهم شد. اتهامات وی در این دادگاه «اقدام علیه امنیت، تبلیغ علیه نظام، محاربه و عضویت در گروه غیر قانونی انجمن پادشاهی» عنوان شده بود.


جان پنج دانشجوی بازداشت شده یاسوج در خطر است

درپی واقعه مشکوک قرآن سوزی در دانشگاه یاسوج، که در تاریخ ۱۴ آذر امسال به وقوع پیوسته است، چهار تن از دانشجویان این دانشگاه کماکان در بازداشت به سر می برند.

به گزارش دانشجونیوز، در تاریخ ۱۴ آذر ماه امسال و دو روز مانده به برگزاری مراسم ۱۶ آذر، در حرکتی مشکوک تعدادی قرآن سوخته در خوابگاه های دانشجویی توزیع گردید و موجبات استقرار فضای امنیتی و پادگانی را در دانشگاه یاسوج فراهم آورد.

بنابرگزارشات ارسالی، از عوامل این حرکت مشکوک تا کنون خبری به دست نیامده است و تنها تعدادی از دانشجویان بی گناه این دانشگاه به منظور توجیه افکار عمومی دانشگاه بازداشت شده اند. اما قاطبه دانشجویان دانشگاه معتقدند که این عمل غیراخلاقی توسط تعدادی غیردانشجو با نیاتی شوم انجام شده است و ریشه اصلی جریان را می بایست در جریانات خارج از دانشگاه جست.

در فیلم ها و عکس های ارسال شده به دانشجونیوز، قرآن سوخته شده و تجمع عموم دانشجویان در محکومیت این حرکت به تصویر در آمده است. نکته جالب توجه اینجاست که طراحان این سناریو برای انحراف افکار عمومی و ارتباط دادن این اقدام با دانشجویان آزادی خواه دانشگاه، تکه ای از کاغذ، که بر آن عبارت "درود بر آزادی" حک شده است، را بر یکی از قرآن های سوزانده شده چسبانده اند.

این در حالی است که هر کسی که اندکی با فضای دانشگاه های ایران و فعالیت سیاسی در آن آشنا باشد، این حرکت زشت را نه تنها به منفعت حرکت های آزادی خواهانه نمی داند بلکه آنرا دادن بهانه ای به دست عده ای می داند تا مجددا قرآن ها بر نیزه کنند و فریاد دروغین وا اسلاما سر دهند و به بهانه دفاع از دین فرصت تنفس سیاسی را از دانشجویان بگیرند.

پس از قریب گذشت یک ماه از این رویداد، دانشجویان بازداشتی در بازداشتگاه های اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه های روانی و جسمی شدید قرار گرفته اند. پس از مراجعه ی خانواده هایشان به نهاد های امنیتی و قضائی،  این نهاد ها از محل نگهداری این دانشجویان اظهار بی اطلاعی کرده اند و حتی پس از اعتراض اعضا خانواده یکی از بازداشت شدگان، آنان را  بازداشت کرده اند و از محل نگهداری ایشان نیز تاکنون هیچ اطلاعی به دست نیامده است. گمانه زنی می شود که در حال حاضر بازداشت شدگان به اطلاعات مرکزی در تهران منتقل شده اند. اسامی دانشجویان بازداشت شده بدین قرار است: مرجان علیزاده و مریم بازیار(دانشجویان رشته زبان انگلیسی)، سارا رحیمی، سحر زیدونی و علی پور (دانشجویان دانشکده فنی)

پیش از این برخی از سایت های امنیتی اخبار مربوط به قرآن سوزی در دانشگاه یاسوج را پوشش دادند ولی بلافاصله اصل ماجرا توسط مسئولین دانشگاه یاسوج تکذیب شد و سایت های حکومتی از انتشار اخبار مربوط به آن منع شدند. اما از آن زمان تاکنون در مورد سرنوشت دانشجویان بازداشت شده هیچ خبری منتشر نشده است. بی خبری از وضعیت دانشجویان بازداشت شده و نیز سکوت خبری در مورد وضعیت ایشان نگرانی جدی را در مورد سلامتی و آنان فراهم کرده است. به ویژه آنکه بلافاصله بعد از این واقعه بسیج دانشجویی و نیز نهادهای مرتبط با نهادهای امنیتی درخواست اعدام توهین کنندگان به مقدسات را مطرح  کرده اند.

این واقعه به جهات بسیاری به سناریو "جعل نشریات دانشجویی پلی تکنیک" شباهت دارد. واقعه ای که در آن نشریات دانشجویی منتقد توسط عوامل بسیج و با همکاری گروهی محفلی در "مرکز اسناد انقلاب اسلامی" جعل شد و مطالبی به ظاهر توهین آمیز به مقدسات در آنان درج گردید. در آن زمان نیز بلافاصله برخی از محفل های نیمه خودسر در بسیج و نهادهای امنیتی اقدام به مکاتبه برای اخذ حکم ارتداد مدیران مسئول نمودند که با هوشیاری مراجع تقلید و بالاخص مرحوم  آیت الله منتظری از نیات شوم خود بازمانند.

در تاریخ ۱۶ آذر امسال وب سایتی تحت عنوان "پایگاه خبری-تحلیلی دانشجونیوز" اولین سایت منتشر کننده این خبر، که منتسب به نهادهای امنیتی است، در این زمینه نقل کرده بود: " در جدیدترین این تحرکات از دانشگاه یاسوج خبر می رسد که افرادی به صورت شبانه اقدام به توزیع قرآن های نیم سوخته ای در ۴ خوابگاه دخترانه دانشجویان این دانشگاه نموده اند که درون هر یک از این قرآن ها یک کارت تبریک که بر روی آن عبارت"روز دانشجو گرامی باد" و عباراتی در توهین به قرآن مجید و حمایت از فرقه ضاله سبز نوشته شده، قرار گرفته است." 

لازم به ذکر است که وبسایت دانشجونیوز با آدرس daneshjonews.com توسط نهادهای امنیتی اداره می شود و هیچ ارتباطی با وب سایت مستقل دانشجونیوز به آدرس daneshjoonews.com ندارد.

هدفمندی یارانه ‌ها مرده را زنده کرد

سایت شمال نیوز نوشت: علی خلیلی نتاج ساکن بابلسر که متولد چهارم تیرماه 1319 هجری شمسی است و اکنون یک همسر 6 فرزند و 14 نوه دارد پس از اینکه یارانه نقدی به حسابش واریز نشد برای پیگیری به اداره ثبت احوال مراجعه مي‌کند که در آنجا متوجه مي‌شود 70 سال قبل تنها 4 ماه پس از تولد فوت کرده است.

این شهروند در گفت‌وگو با شمال نیوز گفت: در برگه ثبت احوال تاریخ فوت آبان 1319 و علت فوت ایست قلبی ثبت شده است. در حالی که این فرد کارت ملی و شناسنامه رسمي ‌ثبت احوال را در اختیار دارد و در سال‌های گذشته نیز چند بار به سفرهای زیارتی مکه، سوریه و کربلا نیز مشرف شده است. به گفته علی خلیلی نتاج، او با مراجعه به محاکمه قضایی تقاضای رسیدگی به پرونده و بازگشت به آمار افراد زنده کشور را کرده است که پرونده در دست رسیدگی قرار دارد.

یک زن روزنامه نگار کلیه اش را به علت فقر می فروشد

یک روزنامه نگار زن، که حدود 10 سال سابقه کار دارد، برای فروش کلیه اش آگهی داده و علت آن را فقر و عدم توانایی پرداخت هزینه های زندگی اعلام کرد.
این روزنامه نگار که نخواست نامش فاش شود، در این رابطه اظهار داشت: حدود ده سال است که پس از فوت پدرو ازدواج مجدد مادرش به تنهایی زندگی می‌کند. در این ده سال انتشار هیچیک از روزنامه‌هایی که در آن قلم زده ادامه‌دار نبوده است. در تمام سال‌هایی که به حرفه روزنامه نگاری مشغول بوده، بیمه نبوده است و حالا هم هیچ مرجعی نیست که بتواند از آن وام بگیرد.
وی که تنها زندگی می کند، افزود که با افزایش هزینه اجاره بها و ودیعه منزل رو به رو است و این یکی از جدی‌ترین مشکلات وی است. افزون بر آن، وی از فروردین سال جاری حدود شش ماه بیکار بوده و از همکاران پول قرض کرده است که باید پس بدهد.
این زن روزنامه نگار که در کار خود تخصص دارد و دارای سابقه کار است، در پایان اظهار داشت که پس از پرداخت بدهی‌ها، اکنون برای پرداخت ودیعه منزل "آه در بساط" ندارد و تصریح کرد که می خواهد روی پای خود بایستد و تن به آنچه که مخالف اعتقاداتش است، ندهد.
شایان ذکر است که پس از توقیف هر روزنامه و نشریه‌ای در ایران ده‌ها تن از روزنامه نگاران و کادر فنی آن بیکار می شوند.