۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه

یک وبلاگ نویس بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد

با یورش مامورین وزارت اطلاعات محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی، روز یکشنبه 21 شهریور ماه مامورین وزارت اطلاعات به منزل آقای محمد رضا پورشجری وبلاگ نویس یورش بردند و وی را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان رجایی شهر کرج منتقل کردند.
مامورین وزارت اطلاعات همچنین مدارک شناسایی،سند منزل،کامپیوتر،رسیور ماهواره،دست نوشته ها ،عکسهای خانوادگی و بعضی از کتابهای او را با خود بردند.
حال عمومی وبلاگ نویس زندانی در اثر بدرفتاری ها تا کنون دوبار به وخامت گرائیده و به بهداری زندان  منتقل شده است.
آقای پورشجری 50 ساله و چندین سال است که مشغول وبلاگ نویسی می باشد وبعضی از مقالات و نوشته های او در سایتهای مختلف انعکاس یافته است.او همچنین از ناراحتی حاد دیسک کمر رنج می برد.
خانواده آقای پورشجری بعد از مدتی متوجه دستگیری وی شدند و برای اطلاع یافتن از وضعیت وی به زندان رجایی شهر کرج مراجعه کردند که به آنها گفته شد به خاطر وبلاگ نویسی دستگیر شده است و در سلولهای انفرادی بند سپاه زندانی است. خانواده پورشجری برای بار دوم که به زندان مراجعه کردند به دروغ به آنها گفته شد که به جای نامعلومی منتقل شده است.این خانواده از وضعیت و شرایط عزیزشان در بی خبری کامل و نگرانی فزاینده ای بسر می برند.
یکی از بازجویان وزارت اطلاعات با خانواده آقای پورشجری تماس گرفته و آنها را تهدید می کند که با هیچ کس و یا رسانه ای نباید تماس بگیرند.

کسبه شهر خرم آباد دست به اعتصاب زدند

تعدادي از مغازه داران و دستفروشان شهر خرم اباد صبح امروز أقدام به اعتصاب چند ساعته كردند
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، امروز صبح کسبه شهر خرم آباد به نشانه اعتراض به اذيت و آزار نيروهاي انتظامي دست به اعتصاب زدند، انها هم چنین  قصد تجمع در مقابل فرمانداري اين شهر راه داشتند كه با تهديد نيروي انتظامي اين تجمع اعتراضي لغو شد.

شايان ذكر است به دليل آمار بالاي فقر و بيكاري تعداد زيادي از جوانان این شهر مجبور به دست فروشي مي شوند و این امر موجب برخورد نيروها ي اننتظامي به دليل سد معبر می شود.