۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

مزدوران رژیم زنی را کشتند و دخترش را کور کردند

 ماموران پلیس در حمله به خانه های ساخته شده در یک زمین واقع در فریدون کنار، مادر دو معلول را به قتل رساندند و دختر ۱۹ ساله ای را از یک چشم کور کردند.
به گزارش خبرنگارتحول سبز، در پی شکایت زنی که به تازگی ازخارج آمده و مدعی ملک خود که زمینی به وسعت هشتصد مترمربع و محل زندگی ۳ خانوار است شده، با حکم قضایی دستور تخلیه وتخریب منازلی که در این قطعه زمین ساخته شده بود داده شد. این زن به همراه خواهر خود صاحب هفت خانه است که در طی اقامت ۳۰ ساله خود در آمریکا ۷ تا ۸ خانوار با پرداخت سالیانه عوارض و مالیات در آنها زندگی می کرده اند.
بعد از سالهای جنگ زمین هایی با نام طرح امام با سند مالکیت در اختیار احاد مردم قرار گرفت که این املاک خارج از این طرح هم بوده است.
اما روز چهارشنبه هفته گذشته، ماموران نیروی انتظامی با حکم تخلیه و تخریب با ساکنین منازل درگیر شده و این درگیری با مداخله مردم به اوج رسید. در این میان، زنی حدودأ ۶۰ ساله مادر ۲ معلول جسمی ذهنی دختر و پسر ساکن یکی از این منازل با ضربه باتوم ماموران در دم جان داد.
با افزایش درگیری، ماموران برای پراکنده کردن جمعیت از گاز اشک آور اسلحه های گلوله مشقی و باتوم استفاده کردند که این موضوع باعث سبب مجروح شدن دو طرف درگیری شد. بنا بر اعلام شاهدان عینی، اصابت گلوله مشقی با چشم دختری ۱۹ ساله باعث نابینایی و تخلیه کره یک چشم این دختر شده است.
یکشنبه این هفته و پس از پایان گیری ها، ماموران اداره ثبت اسناد واملاک، برگه ای با مهر قوه قضاییه به درب منازل یادشده واقاع در مازندران، فریدونکنار، خیابان امامف بلوار بسیج، پاسداران اول، آوردند که در آن خواستار درج کامل مشخصات ملک مسکونی وتحویل به اداره ظرف مدت ۷۲ ساعت می شد.






سياره ای بسيار شبيه کره زمين کشف شد

گروهی از اخترشناسان اعلام کردند برای نخستین بار سیاره ای بسیار شبیه به کره زمین کشف کرده اند. این سیاره در محدوده ای از فضا قرار دارد که آن را ناحیه قابل زیست می نامند، زیرا حرارت در آنجا نه بیش از حد زیاد است و نه بسیار کم و مناسب حیات است. کاشفان این سیاره می گویند اهمیت کشف این سیاره در این است که این اولین باری است که سیاره ای دارای جرم و اتمسفر مناسب برای زندگی کشف می شود و به نظر می رسد آب هم در آن وجود دارد. آنها می گویند در سالهای اخیر، سیاره هایی در منتها الیه داغ و منتها الیه سرد ناحیه قابل زیست کشف شده اند، اما این سیاره دقیقا در وسط این منطقه قرار دارد.

تحریم باید شامل همه جانیان از جمله خامنه ای باشد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، در پی اقدام دولت اوباما مبنی بر تحریم تعدادی از ناقضان حقوق بشر در ایران، یک عضو ارشد کنگره آمریکا گفت، این تحریم باید شامل همه جانیان از جمله خامنه ای باشد.
بنابراین گزارش، خانم ایلیانا رزلهتینن، نماینده کنگره آمریکا و رئیس فراکسیون جمهوریخواه در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از تحریمهای دولت اوباما علیه شماری از ناقضان حقوق بشر در ایران به عنوان اولین گام مثبت استقبال کرد و گفت، ایالات متحده باید بسرعت اقدام کند و تحریمها را علیه تمامی جانیان تشنه به خون مردم ایران از جمله خامنه ای اعمال نماید.
خبرگزاری فرانسه نوشت، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته هشت تن از مقامات رژیم ایران را به دلیل نقض جدی و مستمر حقوق بشر در لیست تحریمها قرار داد.
اسامی این تعداد از سرکوبگران مردم ایران که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند، عبارتند از: محمدعلی جعفری (فرمانده کل سپاه پاسداران)، صادق محصولی (وزیر دفاع فعلی و وزیر سابق کشور)، غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور و وزیر سابق اطلاعات)، سعید مرتضوی (دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران)، حیدر مصلحی (وزیر اطلاعات)، مصطفی محمد نجار (وزیر کشور و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی)، احمدرضا رادان (جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی) و حسین طائب (معاون اطلاعات سپاه پاسداران و فرمانده سابق نیروی بسیج).
گزارش صدای آمریکا: ایالات متحده در کنار مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد.
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا فرمانی امضا کرده است که اجازه می دهد تحریم هایی علیه مسئولان نقض حقوق انسانی مردم ایران وضع شود.
در این بیانیه آمده است: ایالات متحده آمریکا قاطعانه به پیشبرد حقوق بشر در سراسر جهان، از جمله در ایران پای بند است. بر اساس قوانین آمریکا و تعهد دولت به حقوق بشر برای مردم ایران، رییس جمهوری یک فرمان اجرایی امضا کرده که به وزارت امور خارجه و وزارت خزانه داری اجازه می دهد تحریم هایی را علیه هشت مقام حکومت ایران که به نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران مرتبط هستند وضع شود.
این اقدامات در تعقیب قانون جامع تحریم های ایران، پاسخگوئی و عدم سرمایه گذاری، مصوبه سال ۲۰۱۰ صورت گرفته است. این قانون، تحریم هایی را علیه مقامات بلند پایه در دولت ایران که، بر اساس شواهد معتبر، در نقض جدی حقوق انسانی مردم ایران در جریان یا پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ دست داشتند وضع می کند.
بر پایه قوانین آمریکا این افراد هدف تحریم های مالی و عدم صلاحیت صدور ویزا برای آنها قرار خواهند داشت. فهرست اسامی کامل نیست، و در حالی که اطلاعات و شواهد بیشتری در دسترس قرار می گیرد توسعه خواهد یافت.
آنگونه که رییس جمهوری در سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، حقوق بشر مقوله ای با الزام اخلاقی و عملی برای آمریکا است. ایالات متحده در کنار مردم ایران که می خواهند صداهایشان شنیده شود خواهد ایستاد.



خطر جانی یکی از بازداشت شدگان پس از انتخابات


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: ماشالله حائری زندانی سیاسی حوادث پس از انتخابات که به تازگی از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است، به دلیل عارضه قلبی در وضعیت جسمی وخیمی به سر می برد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از زندان رجایی شهر، ماشالله حائری که دو هفته پیش از بند ۳۵۰ اوین به بند ۴ زندان رجایی شهر تبعید شده تا ۱۵ سال حبس تعزیری را در آنجا سپری کند، نیاز مبرم به مداوا و داروهای ویژه قلب دارد. مقامات زندان هنوز داروهای وی را تامین نکرده اند و خانواده حائری نیز هنوز نتوانسته اند این داروهای گران قیمت را تهیه و به او برسانند.

در چهار رگ قلب او استند بکار برده شده است و به همین دلیل بی توجهی مقامات زندان به وضعیت او خطرناک است.

اتهام ماشالله حائری که در تاریخ ۱۵ آذرماه ۱۳۸۷ دستگیر شده، «محاربه از طریق اتباط با گروههای منافق» اعلام شده و او به ۱۵ سال زندان همراه با تبعید محکوم شده است.