۱۳۹۱ دی ۲۳, شنبه

قيام ميليوني و سراسري عراق، تظاهرات در بغداد و 12 شهرديگر

http://www.ir-efshagari.com/plugins/content/jumultithumb/img.php?src=Li4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvQWtoYmFyLzkxLTEwLzEwLTQvMDIxMzY1NC5qcGcmYW1wO3c9MzAwJmFtcDtoPTI1MCZhbXA7cT0xMDA=قيام سراسري مردم عراق در روز جمعه عليه حكومت نوري مالكي؛ تحت عنوان ”عراقنا واحد” در بغداد و در 12شهر ديگر برگزار شد.

در  بغداد در مناطق تاجي، ابوغريب و اعظميه. در استان انبار شهرهاي رمادي و فلوجه، در استان صلاح الدين  شهرهاي سامراء و تكريت، در استان نينوا؛ شهرهاي موصل و قياره؛  در استان ديالي شهرهاي بلدروز،  بعقوبه و جلولا و در استان كركوك شهرحُوِيْجِه شاهد تظاهرات و خيزش بزرگ مردم عراق عليه ما لكي بود.
در تظاهرات امروز عشاير الانبار بر ايستادگي خود تا سرنگوني مالكي تاكيد كردند.
تلويزيون هاي الجزيره ، الرافدين، تغيير، بغداد و الشرقيه به طور مستقيم قيام سراسري مردم عراق را پخش كردند. به رغم اقدامات امنيتي سركوبگرانه و بستن ورودي هاي اصلي شهرها، و ضبط تلفنهاي همراه تظاهركنندگان، شركت مردم در تظاهرات در همه شهرها چشمگير بود ورسانه هاي خبري سلسله تظاهرات امروز مردم عراق  را ميليوني ارزيابي كردند. تظاهركنندگان عراقي در شهرهاي مختلف از جمله در بغداد شعار مي دادند الشعب يريد اسقاط النظام و ايران اخرا ج اخراج بغداد آزاد آزاد.
بر روي پلاكارد تظاهركنندگان نوشته شده بود : اي مالكي بزدل،  زنان را آزاد كن. در سامرا  پلاكاردي در دست معترضان خشمگين بود كه روي آن  نوشته شده بود: اي مالكي برو، قبل از اينكه بيرونت كنند.
روي پلاكاردي در سامرا در مورد مدحَت محمود رئيس قضاييه عراق نوشته شده بود :  مدحت نامحمود، ننگ قضاييه عراق   
در اعظميه مردم   پلاكارد بزرگي حمل مي كردند كه بر روي آن نوشته شده بود: رهروان راه حسين در مسير آزادي و اصلاح.       پلاكاردي در تظاهرات سامرا سرنوشت مالكي را سرنوشت قذافي توصيف كرده بود:  كسي كه ميگويد حباب، قبلي ها هم گفته بودند موش، اما الان كجا هستند؟
در تظاهرات امروز، مردم به اهانت پاسخي دادند و مالكي را باطل خواندند.
تلويزيون رافدين اعلام كرد مالكي جنايتي را كه در كمپ اشرف در كشتار مجاهدين خلق با زير گرفتن آنها با هاموي  مرتكب شد؛ اكنون در موصل تكرار مي كند. نيروهاي مالكي سال گذشته جنايت مشابهي هنگام حمله به كمپ اشرف مرتكب شدند و ساكنان را  با خودرو زير گرفته و بسياري از آنان را مجروح كردند. به نظر ميرسد اين يك شيوه ثابت در انديشه نيروهاي مالكي شده است.
به گزارش تلويزيزن رافدين؛  70نماينده پارلمان عراق حمله  وحشيانه نيروهاي نوري مالكي به تظاهركنندگان در ميدان احرار موصل و زيرگرفتن آنها با خودروهاي هاموي را محكوم كردند و گفتند اين اقدام نيروهاي مالكي يادآور حمله شترسواران حسني مبارك به مردم در ميدان تحرير قاهره در مصر است. نمايندگان پارلمان عراق خواستار تحقيق درباره  اين جنايت نيروهاي مالكي شدند.
تلويزيون الرافدين افزود: حال يكي از سه تظاهركننده يي كه توسط خودروهاي نوري مالكي در موصل زيرگرفته شدند، وخيم است. 

سوریه؛ دهها کشور خواستار تشکیل دادگاه بین المللی

به گزارش رادیو فرانسه، چهار کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی اتریش، دانمارک، ایرلند و اسلونی در یک بیانیه مشترک که دیروز به وسیله وزارت امور خارجه اتریش انتشار یافت، خواهان تشکیل دادگاه جنایی بین المللی برای رسیدگی به جنایات صورت گرفته در سوریه شدند.

این در حالیست که وزیر خارجه سوئیس نیز از درخواست 52 کشور برای تشکیل دادگاه جنایی بین المللی برای سوریه خبر داده است.

میشلین کالمی ری، وزیر امور خارجه سوئیس اعلام کرد در نظر دارد تا درخواست جمعی 52 کشور برای تشکیل دادگاه جنایی بین المللی برای رسیدگی به جنایات صورت پذیرفته در سوریه را روز دوشنبه به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کند.

عراق؛ علاوی: مالکی بايد از قدرت کنار برود

به گزارش منابع خبری در بغداد، رهبر جریان "العراقیه" خواستار کناره گیری نوری المالکی نخست وزیر عراق از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.

ایاد علاوی اعلام کرد، استفعای دولت عراق و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در کشور بهترین راهکار برای پایان دادن به بحران فعلی کشور است .

وی در عین حال تاکید کرد انتخابات آینده عراق باید تحت نظارت سازمان ملل برگزار شود.

مطشر السامرایی از اعضای فهرست العرقیه نیز گفت، عراق شرایط بحرانی و خطرناکی را سپری می کند و بحران فعلی تهدید جدی برای پیشبرد روند دموکراسی در کشور است.

شنیدن صدای مهیب در شهر برازجان

بوشهر- فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: شنیدن صدای مهیب در شهر برازجان مرکز این شهرستان در صبح روز شنبه بخاطر تخریب ساختمان ناشی از نشست لوله گاز شهری است.
سرهنگ پاسدار داود محمود زاده در گفت وگو با ایرنا افزود: این ساختمان دو طبقه در محله 69 هکتاری شهر برازجان واقع شده است ودر زمان وقوع حادثه طبقه دوم آن خالی از سکنه بوده است.

وی یادآورشد: مالک ساختمان اهل دهدشت استان کهگلویه و بویر احمد و مستاجر طبقه دوم نیز اهل یاسوج است که مستاجر در زمان تعطیلات به اتفاق خانواده به شهر خود سفر کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان اضافه کرد: در زمان وقوع حادثه گاز شهری وصل بوده است اما مورد استفاده قرار نمی گرفته است.

محمود زاده گفت: این حادثه ساعت هفت و ده دقیقه صبح امروز به وقوع پیوست .

وی افزود: در این حادثه طبقه دوم ساحتمان یادشده تخریب شده است و خسارت جزیی نیز به طبقه اول وارد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان ادامه داد: برخی شایعات مبنی بر علت انفجار شی مشکوک در تخریب این ساختمان صحت ندارد .

وی اظهارکرد: این حادثه تلفات جانی در بر نداشته است.

برازجان مرکز شهرستان دشتستان در فاصله 60کیلومتری شرق بوشهر واقع شده است.

جزئیات بیشتر در باره قتل دانشجوی جهرمی + عکس

http://www.iranpressnews.com/source/images/01/zareian-jasad.jpgآژانس کُردپا: یکی از شرکت‌کنندگان تظاهرات بعد از انتخابات سال ٨٨، از سوی مأموران اطلاعاتی حکومت اسلامی ایران به طرز فجیعی کشته شد.

کرامت‌الله زارعیان فرزند حاج فرج‌اله بعد از بازداشت‌های مکرر توسط اداره‌ی اطلاعات شهرستان جهرم، سرانجام در روز نهم آذرماه امسال جسد وی در وان حمام در تهران پیدا گردید.

آژانس خبررسانی کُردپا بعد از ارسال گزارشی درباره‌ی وقوع این حادثه، با خواهر این جوان ٢٧ ساله تماسی تلفنی برقرار نمود و از جزئیات کشته شدن برادرشان پرسش گردید.

حکیمه زارعیان به آژانس کُردپا گفت:بعد از تظاهرات انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری و در شهریور ٨٨ برادرم، کرامت‌الله، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از مدتی آزاد شد.

وی در ادامه افزود: به سبب فشار مأموران اطلاعاتی، وی مجبور به ادامه تحصیل در کشور سنگاپور شد و پس از بازگشت در فرودگاه بازداشت و بعدها در بهمن‌ماه ٨٩ طی تماسی تلفنی با خانواده، او را در شهر جهرم رها کرده بودند.

کرامت‌الله زارعیان که دو برادر خود را در جنگ هشت ساله‌ی ایران – عراق از دست داده است جهت تحصیل رهسپار دانشگاه تهران می‌شود و در دانشکده‌ی هنرهای نمایشی – کارگردانی مشغول به تحصیل می‌شود که برای بار چندم توسط اداره‌ی اطلاعات در شهریورماه ٩١ احضار و مورد بازجویی قرار گرفته و از وی خواسته می‌شود که ایران را ترک کند.

حکیمه زارعیان مدعی شد که برادر وی در زندان مورد شکنجه واقع شده و مأموران امنیتی درصدد گرفتن اعترافات اجباری از کرامت‌الله بودند.

سرانجام در تماس تلفنی که روز نهم آذرماه ٩١ با خانواده‌ی وی در شهر جهرم داشته‌اند به آنان اطلاع می‌دهند که برای فرزندشان حادثه‌ای روی داده و کرامت‌الله فوت کرده است.

چهار روز قبل از این حادثه یعنی پنجم آذرماه، این شهروند ٢٧ ساله با خانواده تماسی تلفنی داشته‌اند.

خواهر این دانشجوی جهرمی به آژانس کُردپا گفت که برادرش بر اثر شکنجه‌ی نیروهای امنیتی دچار قطع نخاع شده و بعد از کشتن کرامت‌الله، جسد وی را در وان حمام منزل اجاره‌ای در خیابان نظام‌آباد تهران و زیر دوش آب گرم رها کرده بودند که به سبب گرمای مرطوب حمام بخاطر باز بودن آب گرم کاملا فاسد شده به طوری که به سختی قابل شناسایی بود.

حکیمه زارعیان در پایان اذعان نمود که بعد از پیگیری‌های خانواده از چگونگی فوت کرامت‌الله، پلیس اجازه پیگیری صادر نمی‌کرد و نیز پیشنهاد ٢٠٠ میلیون تومانی جهت صرف‌نظر از شکایت خانواده به ما داده شد.

خانواده‌ی زارعیان تحت مراقبت شدید نیروهای امنیتی می‌باشند و به آنان هشدار داده شده که از هرگونه تماس با رسانه‌های خودداری کنند.

کرامت‌الله زارعی متولد ١٣٦٤ و عضو جنبش سبز بوده است. نام وی در لیست یکصد نفری بوده که در حوادث بعد از انتخابات بازداشت شده بودند.

بازداشت دو نفر به اتهام ارسال تجهيزات اتمی به ايران

پليس اسپانيا دو نفر را به اتهام  تلاش برای ارسال تجهيزاتی با قابليت کاربرد هسته ای بازداشت کرده و محموله بار آنها را که کفته می شود به مقصد ايران بوده ضبط کرده است.

به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، تريلی حامل تجهيزات که در جاده شمال شهر «درانگو» در حال حرکت بود توسط ماموران اسپانيا متوقف شده و بعد از بررسی محموله، دو نفر بازداشت شده است.

وزارت داخله اسپانيا روز جمعه اعلام کرد که در ميان محموله ضبط شده ۴۴ شير ساخته شده از آلياژ مخصوص و لوازم جانبی برای استفاده در صنايع هسته ای بوده است. همچنين اسناد صادرات اقلام ضبط شده به ايران، صورت حسابهای بانکی، لوازم جانبی پشتيبانی و اطلاعات کامپيوتری نيز توقيف شده است.

بر اساس قطعنامه های سازمان ملل، فروش هرگونه مواد و تجهيزات با قابليت کاربرد در صنايع هسته ای به ايران ممنوع است.

خبرگزاری رويترز ۶ آذرماه نيز از قاچاق دستگاههايی توسط يک شرکت اسپانيايی به ايران خبر داده بود که قابليت استفاده در برنامه هسته ای داشتند.

اداره ماليات اسپانيا اعلام کرده بود که يک شرکت اسپانيايی در باسک، با همکاری يک شرکت پوششی در ترکيه، هفت دستگاه خنک کننده که در توربين نيروگاههای انرژی کاربرد دارد، به ايران فروخته است.

يک روز بعد از اعلام اين خبر، مقامهای دادستانی شهر مانهايم در جنوب غرب آلمان اعلام داشتند که يک شهروند ايرانی-آلمانی ۵۴ ساله را بازداشت کرده اند. به گزارش آسوشيتدپرس، اين فرد متهم است به شرکتهای ايرانی تجهيزات مي فرستاده اما مقصد صادرات خود را کشور ترکيه اعلام مي کرده است.

به گفته اين مقامات، اين فرد از آوريل ۲۰۱۰ تا ماه جاری تجهيزاتی چون مغناطيسسنج و سلولهای خورشيدی به ايران صادر کرده است.

اتحاديه اروپا و آمريکا در کنار اعمال تحريمهای سنگين عليه ايران، بازسی ها و نظارت بر مواد صادراتی به ايران را نيز شدت بخشيده اند تا از پيشرفت برنامه هسته ای ايران که به زعم آنها احتمالا برای ساخت بمب هسته ای است، جلوگيری کنند.

تا کنون افراد زيادی در کشورهای مختلف به اتهام ارسال مواد و تجهيزات با کاربرد دوگانه که هم کاربرد صلح آميز و هم هسته ای-نظامی دارد، بازداشت شده اند.

آبان ماه سال جاری يک تاجر انگليسی در دادگاه اعتراف کرد که پيشتر فناوري های آمريکايی به ايران فروخته و برای فروش تجهيزات موشکهای زمين به هوا به ايران طرحريزی کرده بود.

رنجنامه فعال دربند کارگری در مورد بیماری فرزند

خبرگزاری هرانا - بهنام (اسعد) ابراهیم‌زاده فعال کارگری در بند ۳۵۰ زندان اوین، بتازگی از بیماری فرزند و انتقال او به بیمارستان محک (بیمارستان کودکان سرطانی) آگاه شده است.

وی طی رنج نامه ای تحت عنوان "رنج زندان را تحمل می‌کردم، ناگهان کوهی از اندوه بر من آوار شد." می گوید: "من از وضع این امید دلبندم چیزی نمی‌دانم، همسرم به روشنی بیان نمی‌کند فقط آرزو دارد که هر چه زود‌تر به مرخصی برای دیدن آن‌ها بیایم."

متن کامل نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است را در زیر می‌خوانید:

نامهٔ زندانی سیاسی دربند بهنام ابراهیم‌زاده

"رنج زندان را تحمل می‌کردم، ناگهان کوهی از اندوه بر من آوار شد."

نمی‌دانم کی، شاید ۸-۹ روزی است، شنیده‌ام تنها فرزندم نیمای سیزده ساله‌ام که غم دوری از پدر و محرومیت از همه حیث او را فرا گرفته بود به بیمارستان کودکان محک اعزام شده است، آنجا بیمارستان کودکان سرطانی است. تجربه‌ای تلخ و لحظات تکان دهنده‌ای که تا عمق روح و روانم نفوذ کرده است.

من از وضع این امید دلبندم چیزی نمی‌دانم، همسرم به روشنی بیان نمی‌کند فقط آرزو دارد که هر چه زود‌تر به مرخصی برای دیدن آن‌ها بیایم. برای این منظور درخواست مرخصی کرده‌ام که مسلماً موافقت با این درخواست تاثیری عمیق بر من و فرزند بیمارم می‌گذارد. این تنها لحظه‌ای در زندگی یک پدر است که مایل نیست تحت هیچ شرایطی آن را از دست بدهد.

به همین منظور به لطف دوستان وثیقه‌ای ملکی دست و پا کرده‌ام و مثل همیشه که برای رفع محرومیت‌ها اقدام می‌کردم جواب مساعدی هم شنیده‌ام. اما شاید این بار نیز فقط حرف تحویل گرفته باشم.

در این شرایط و با هزاران خیال که درباره فرزندم نیما در سر دارم یادآوری وعده‌های توخالی گذشته مسئولان رنج مرا به دردی جانکاه تبدیل کرده است. من باید در کنار فرزند بیمارم باشم این حق من است من یک زندانی سیاسی‌ام که اکنون نگرانی بیماری فرزندم همه چیز را در برابرم تیره و تار کرده است، چندین اقدام در برابر من قرار دارد که یکی از آن‌ها اعتصاب غذای خشک کامل است. شاید جوابی بگیرم.

خودم صبر و تحمل را می‌پسندم همراه با فشار و مقاومت، اما همه چیز ممکن است اتفاق بیفتد. با این همه محرومیت از غذا، مرخصی، ملاقات مناسب و تلفن، امکانات درمانی،... حالا محرومیت از حق بودن در بالای سر فرزند بیمارم می‌خواهد مرا از پای در آورد.

من با تاکید بر درخواستم برای مرخصی و دیدار با فرزندم ایستادگی می‌کنم اما در‌‌ همان حال از همگان برای دفاع از حقوق فرزندم و بهبود وضعیت ایشان استمداد می‌کنم. چه کسی گمان می‌کرد کسی که سال‌ها در عرصه کودکان و کارگران تلاش و مبارزه کرده است برای عقیده‌اش و در دفاع از کودکان به زندان بیفتد و بشنود که مردم دلسوز دوستان و رفقا گروه گروه به دیدن فرزند بیمارش می‌روند اما خودش در حسرت کشیدن دست بر پیشانی داغ فرزندش محروم بماند.

من ایستادگی و مقاومت می‌کنم که تا به حال کرده‌ام، اما چه کسانی باید پاسخ این همه بی‌عدالتی و رنج را بدهد چه کسی مسئول وضع پیش آمده برای فرزندم نیما است.

من امیدوارم به همت دستان توانمند و مهربان پزشکان و پرستاران و امیدوار به همت دوستان و رفقا و همکارانم و مردمان خوب و دلسوز کشورم، من از همه کسانی که طی این چند روز جویای حال فرزندم بوده‌اند و به دیدار خانواده و فرزندم رفته‌اند ‌‌نهایت تشکر و قدردانی می‌کنم.

من از تمامی پزشکان و پرستاران بیمارستان محک و همه کسانی که برای بهبودی وضعیت فرزندم تلاش کرده و قدمی برداشته‌اند و بر می‌دارند قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم به امید بهبودی هر چه سریع‌تر فرزندم نیما ابراهیم‌زاده و تمامی کودکان

(اسعد) بهنام ابراهیم‌زاده – زندانی سیاسی دربند

دی ماه ۹۱- زندان اوین – بند ۳۵۰

تروریست

مانا نیستانی


مريم رجوي زني كه زندگيش را وقف دفاع از خلقش نمود

روزنامه لوموند عربي  20/10/91: « مريم رجوي در سال1953 در خانواده‌يي از طبقه متوسط متولد شد. وي فارغ‌التحصيل مهندسي معادن از دانشگاه صنعتي ”شريف ”است. خانم رجوي در دهه هفتاد و از طريق برادرش كه زنداني سياسي زمان شاه بود با مجاهدين خلق آشنا شد و فعاليتهاي خود را با تماس با خانواده شهدا و زندانيان سياسي آغازكرد،...
از ديدگاههاي خانم رجوي
_ دموكراسي و آزادي براي جنبش ما تنها يك التزام نيست بلكه يك ايمان است، زيرا ما يادگرفته و تجربه‌كرده‌ايم كه هرگز نخواهيم توانست اميدها و آرزوهايمان را محقق كنيم مگر پس از اين‌كه اين راه را به سوي آزادي آماده و سپس آن را نگهداري و حفاظت كنيم، بعد از آن آرزوها و اميدهاي ما خودبخود راه خود را بسوي محقق شدن خواهند يافت.
_ با بررسي موقعيتي كه زنان در هر جامعه‌يي از آن برخوردارند مي‌توان وضعيت اين جامعه و دولتش و حركت و مرحله‌يي را كه طي مي‌كنند تا به دموكراسي حقيقي برسند را يافت. اين بهترين معيار براي عمق ايمان ما به‌عنوان يك جنبش دموكراتيك است.
_ آن‌چه براي زنان ما در درجه اول اهميت است اين است كه اسارت و بندگي ابدي نيست. اگر‌چه اين شروع است اما آنها متقاعد هستند كه همه موضوع همين است، زيرا به‌محض اين‌كه اين را دريابند جرأت انقلاب و برخاستن و قيام عليه هر آن‌چه كه مي‌خواهد ما را به قيد و بند بكشد و اسيرمان سازد را پيدا مي‌كنند.
بخشهايي از ميثاق آزاديهاي پايهيي در ايران فردا اعلام شده از سوي خانم رجوي در16 ژوئن1995
در ايران فردا زنان از حقوق اجتماعي و سياسي و فرهنگي كاملا مساوي با مردان برخوردار خواهند بود از جمله:
_ حق انتخاب و كانديد شدن در تمامي كارها و انتخابات و حق راي در تمامي رفراندومها
_ حق اشتغال و آزادي در انتخاب شغل و حق كسب هرگونه منصب و شغل عمومي و دولتي و قضايي در تمامي مراجع قضايي
_حق فعاليت آزادانه سياسي و اجتماعي و تردد و سفر بدون اجازه از ديگران
_حق آزادي كامل در انتخاب همسر و ازدواج و حق مساوي در طلاق و منع چند همسري
_حق آزادانه انتخاب پوشش
_حق استفاده بدون تبعيض از تمامي امكانات آموزشي و تدريسي و ورزشي و هنري و حق مشاركت آزادانه در تمامي مسابقات ورزشي و فعاليتهاي هنري
_ در ايران فردا تمامي امتيازهاي جنسي و فرقهيي و اعتقادي لغو خواهد شد و تمامي مردم از حقوق سياسي و اجتماعي مساوي برخوردار ميشوند».