۱۳۹۱ دی ۱۲, سه‌شنبه

آتیش بازی سال نو میلادی (بلژیک 2013)

سه هزار ایرانی در کشورهای مختلف در زندان

خبرگزاری مهر: مهمانپرست سخنگوی وزارت امورخارجه امروز در باره آمار زندانیان ایرانی در خارج از کشور گفت: هم اکنون 3 هزار ایرانی در کشورهای مختلف در بازداشت و زندان هستند که رقم بالایی از این تعداد به دلیل مواد مخدر گرفتار شده اند که سخت گیری بیشتر ماموران نیروی انتظامی در مرزهای خروجی می تواند از این مشکلات جلوگیری کند. چرا که برای وجهه کشورمان نیز خوب نیست که دلیل اصلی زندانیان ما در سایر کشورها مواد مخدر باشد. با همه توان برای رفع مشکل و آزادی اتباع ایرانی تلاش می کنیم و ظرف امسال 500 نفر از اتباع آزاد شدند و به کشور بازگشتند.

دعوت رسمی احمدی نژاد از پاپ: به ایران بیایید

به گزارش سایت عصر ایران، احمدی نژاد با ارسال نامه ای رسما از پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک های جهان برای بازدید از ایران دعوت به عمل آورده است.

وب سایت "ROMEREPORTS" با انتشار این خبر نوشت رییس جمهوری اسلامی ایران در این دعوت نامه رسمی و مکتوب از پاپ خواسته است در راستای تقویت گفتگوی بین ادیان و مسلمانان و مسیحیان از ایران دیدار کند.

طبق این گزارش رییس جمهوری اسلامی ایران در این دعوت رسمی اعلام کرده که پاپ می تواند در جریان سفر به ایران از چند کلیسا در این کشور نیز بازدید کند.

گفتنی است در فوریه ۲۰۱۲ (بهمن۱۳۹۰) نیز احمدی نژاد در جریان دیدار کاردینال "ژان لوئی توران " رییس شورای جامعه اسقف های واتیکان به صورت شفاهی از پاپ برای دیدار از ایران دعوت به عمل آورده بود.

این خبر هنوز رسما از سوی دفتر ریاست جمهوری تایید نشده است.

بحران اتمی؛ روز گدایی غرب بزودی فرا می‌رسد

اکونیوز: یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به زودی روزی فرا می‌رسد که دست گدایی آمریکا و غرب به سمت ما دراز خواهد شد.

"حسین معین‌‌آبادی " با اشاره به ادعای اخیر روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر به بن‌بست رسیدن ایران و گروه1+5 در مذاکرات هسته‌ای گفت: تمامی این اظهارات بی اساس نشانگر هراس آمریکا و غرب از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در فناوری هسته ای است.

وی افزود: اینگونه اظهارات رسانه‌های آمریکایی نشان دهنده وحشت آنها از پشتکار ملت ایران بوده و آمریکا و غرب باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران از حق خود در غنی سازی اورانیوم کوتاه نخواهد آمد و با تمام وجود از خون شهدای هسته‌ای خود دفاع خواهد کرد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: مذاکرات آتی ایران و گروه 1+5 در صورتی نتیجه بخش خواهد بود که طرف غربی حسن نیت خود را به جمهوری اسلامی ایران ثابت کند.

وی در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های یک‌جانبه غرب به غنی سازی اورانیوم ادامه داده و روزی خواهد رسید که دست گدایی آمریکا و غرب به سمت ما دراز خواهدشد.

حکم کسانی که آبروی نظام را بردند٬ اعدام است

دیگربان: محمدرضا نقدی گفته «کسانی که هفت ماه مردم را ترساندند، اقتصاد را متزلزل کردند و آبروی نظام را بردند٬ باعث سقط مادران باردار و کشته شدن تعدادی زیادی از زنان و مردان شدند٬ حکمشان اعدام است.»

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای نقدی این مطلب را روز دوشنبه (۱۱ دی) طی سخنانی در همایش ۹ دی که در دانشگاه «امام حسین» برگزار شد٬ بیان کرده است.

وی با انتقاد از تدریس علوم انسانی «غربی» در دانشگاه‌های ایران هشدار داده که «پیاده‌نظام فتنه در دانشگاه‌ها رو به افزایش است.»

نقدی از دانشگاه‌ها خواسته «ننگ علوم انسانی غربی» را از دامن خود پاک کرده و علوم انسانی اسلامی را انتخاب کنند.

به گفته وی «خروجی علوم انسانی غربی٬ مسئولان و سفرای غیر ولایی» است و «برای از بین بردن ریشه فتنه‌ها باید پیاده نظام دشمن را محدود و علوم انسانی اسلامی را به جای علوم انسانی غربی جایگزین کرد.»

علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی چند ماه پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ دستور بازبینی در سرفصل‌ دروس علوم انسانی ارائه شده در دانشگاه‌ها را صادر کرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی از علوم انسانی «غربی» به عنوان ریشه‌های فکری وقایع سال ۱۳۸۸ یاد می‌کنند و تلاش‌ها برای حذف این سرفصل‌ها را از سه سال پیش آغاز کرده‌اند.

در جریان اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ بر اساس آمار رسمی دست‌کم ۳۲ نفر جان خود را از دست دادند که مقام‌های جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند بیشتر آن‌ها از اعضای بسیج بوده‌اند.

"ستاد"ی برای مُدیریت فساد اقتصادی که سر نگرفت


منصور امان
"ستاد مُبارزه با مفاسد اقتصادی"، یک اُرگان حل اختلاف بین فراکسیونهای درگیر در باند حاکم، از ساز وکارهای تنظیم روابط در هرم قُدرت حذف شده است. پس از بیهوده شدن "هیات عالی حل اختلاف و تنظیم رابطه قوای سه گانه" که به دستور آقای خامنه ای و به ریاست آیت الله شاهرودی تشکیل گردید، این دُوُمین ظرف بین جناحی است که در پی تشدید درگیریها از صحنه مٌعادلات سیاسی بیرون رانده می شود.

روز دوشنبه، یک عُضو "ستاد" مزبور با تایید تشکیل نشدن جلسات آن، از علت این امر اظهار بی اطلاعی کرد. آقای یوسفیان مُلا در عوض خواستار "پاسُخگویی" رُقبا در باره دلیل برگُزار نشدن نشستها شد. هفته گُذشته نیز آقای رمضان شُجاعی کیاسری، یک نماینده دیگر مجلس مُلاها در "ستاد مُبارزه با مفاسد اقتصادی"، اطلاع داده بود که این اُرگان از زمان شُروع به کار مجلس نُهُم حتی یک جلسه هم نداشته است.

پیرامون کارنامه "ستاد" در پهنه وظیفه ای که در تیتر خود حمل می کند، یعنی "مُبارزه با مفاسد اقتصادی"، اطلاعات زیادی وجود ندارد. اعضای آن در باره موضوع جلساتی که تاکنون برگزار کرده اند، با اشاره به "محرمانه" بودن، حاضر به ارایه توضیح نیستند و همچنین روشن نیست آنها چه تدبیرها و اقدامات مُشخصی را به اجرا گذاشته اند یا در دست اقدام داشته اند.

اما آنچه که هدف مُعرفی شده برای این "ستاد" را با تردیدهای بیشتری روبرو ساخته، گُماردن یک مُتهم به فساد و کُلاهبرداری کلان مالی به ریاست آن است. انتخاب آقای رحیمی، مُعاون اول آقای احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر منصب ریاست جمهوری، برای این مسوولیت در حالی که او مُتهم ردیف اول پرونده کُلاهبرداری از "بیمه ایران" شناخته می شود و تیتر "سر حلقه خانه فاطمی" را یدک می کشد، کُمک زیادی به باور پذیر کردن قصد "مُبارزه با فساد" از سوی این تشکُل نمی کند.

بر این اساس، بیشتر چنین می نماید که "ستاد"، ظرفی برای چانه زنی و حل و فصل پرونده هایی بوده که فراکسیونهای قُدرت علیه یکدیگر زیر بغل دارند. تدبیر مزبور بیش از همه، جلوگیری از افشاگریهای علنی و بیرون ریخته شدن "اسرار نظام" و همزمان ایجاد محلی برای "خودی" ها به منظور انتقال باجگیری و اعمال فشار از صحنه عُمومی را هدف داشته است.

از سوی دیگر، مُبتکران آن اُمید داشته اند که تشکیل "ستاد مُبارزه با مفاسد اقتصادی"، حساسیت اجتماعی نسبت به فساد دامنگیر حُکومتی را کاهش داده و اعتراضها به آن را به کانال "نظام" هدایت و مُدیریت کند.

در عمل اما هیچیک از این هدفها و آرزوها به واقعیت نپیوست و شدت و گُستره ی درگیریها بر سر قُدرت و ثروت از همان گام نخُست، امکانی برای نقش آفرینی فیلترهای میانجی به جا نگذاشت. از این رو، دُزدی سه هزار میلیارد تومانی نظامی - امنیتیها به همان گونه بر سر بازار جار زده شد که زمین خواری لاریجانیها!

اعلام بی خاصیت شدن اُرگان یاد شده، نشانه دیگری از عمیق تر اختلافها در "بالا" است و از سر ریز کردن افشاگریهای بیشتر از درون شکافهای ایجاد شده در آینده، خبر می دهد. 

نامه‌ ١١ زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج

نامه‌ی ١١ زندانی سیاسی در رجایی‌شهر کرج به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

آژانس کُردپا: شماری از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج با انتشار بیانیه‌ای خواستار لغو احکام وکلای دربند در ایران شدند.

این ١١ زندانی سیاسی، بیانیه‌ی خود را خطاب به ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد منتشر کرده‌اند.

متن بیانیه که در اختیار آژانس خبررسانی کُردپا قرار گرفته است درپی می‌آید:

کمیساریای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، سرکار خانم ناوی پیلای
همانطور کە حضرتعالی و سایر همکارانتان و روسای پیشین حقوق‌بشر سازمان ملل، آگاهی دارید و همانطور کە پروندە‌ی رژیم جمهوری اسلامی ایران در طول ٣٣ سال گذشتە نشان می‌دهد این رژیم یکی از بزرگترین ناقضان حقوق‌بشر بە ویژە منتقدین داخلی و حتی پناهندگان سیاسی خارج از کشور می‌باشد.

آمار اعدام‌ها، شکنجە‌ها، زندان‌ها، اخراج‌ها، کشتارها و ترورهای کور داخلی و خارجی، تعطیلی روزنامە‌ها، سرکوب‌های خیابانی، اخراج محرومین بە اخطار و تبعیض، پروندە‌سازی علیه شهروندان بی‌گناه ایرانی، اقلیت‌های قومی و مذهبی، گسترش روزانە‌ی کودکان کار، افزایش بی‌کاری دائم، فقرمطلق، مواد مخدر، محرومیت از تحصیل، تصادفات جادەای، شنود تلفن‌ها، قطع ماهوارە‌ها، قطع اینترنت، کنترل نامە‌ها و ایمیل‌های شخصی، بر هم زدن تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز، محرومیت از حق داشتن تشکل قانونی، زیرپا گذاشتن منشور‌ها و میثاق‌های حقوق‌بشر جهانی و همە خشونت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بە رغم محکومیت‌ها و هشدارهای بین‌المللی همچنان در ردیف اول کشور‌های یاغی جهان می‌باشد.

رژیم جمهوری اسلامی ایران بە این همە جنایات اکتفا نکردە و بیشترین حقوق بین‌المللی و داخلی (مصوب خود رژیم) را در حق وکلا زیرپا گذاشتە و آنان را فقط بە جرم دفاع قانونی از موکلین خود بە زندان‌های دراز مدت و لغو پروانە وکالت، بی‌شرمانە محکوم می‌کند.

ما زندانیان سیاسی تهیە کنندە‌ی این بیانیە، محکوم کردن اینگونە جنایات ضد بشری از شما و همە مراجع محترم حقوق بشر سازمان ملل و همە‌ی انسان‌های بشر دوست، استدعا داریم بە هر روش ممکن در راستای لغو احکام وکلای محترم محمد سیف‌زادە، نسرین ستودە، ناصر زرافشان، محمدعلی دادخواه، فتاح سلطانی، هوتن کیا، خلیل بهرامیان وکلای دراویش گنابادی و سایر وکلای گمنام اقدامات لازم را بە عمل آورید.

امضا کنندگان
1ــ شاهرخ زمانی، 2ــ رسول بداغی، 3ــ صالح کهندل، 4ــ میثاق یزدان‌نژاد، 5ــ سعید ماسوری، 6ــ علی جباری، 7ــ افشین اسانلو، 8ــ رضا شریفی‌بوکانی، 9ــ افشین حیرتیان، 10ــ جعفر اقدامی، 11ــ خالد حردانی ,

دوهزار و سیزده

مانا نیستانی

وضعيت جسمي دو زنداني سياسي از خانواده هاي مجاهدان اشرف در زندانهاي رژيم آخوندي نگران كننده است


زنداني سياسي هادي عابدي كه با  شليك ماموران جنايتكار نيروي انتظامي به هنگام دستگيري در سال 1360 ، قطع نخاع شده و بر روي صندلي چرخدار است، هم اكنون در بهداري زندان لاكان رشت در كنار بيماران رواني نگهداري مي شود. هادي عابدي، بدليل  زخم هايي كه بر اثر نشستن مستمر بر روي بدنش ايجاد شده ، و عفونت شديد كليه، وضعيت وخيمي دارد و 90 درصد يك كليه خود را از دست داده است. با اينكه مدت محكوميت زندان او به پايان رسيده، دژخيمان خامنه اي از آزادي او خودداري مي كنند.
حال او  هر روز بر اثر کمبود دارو و وضعيت نامساعد بهداشتي زندان  وخيم تر مي‌شود، كه خطرات جدي براي سلامتي و جان او دارد.
زنداني سياسي ماشااله حائري نيز بدنبال مسموميت از دارويي كه زندانبانان  به او داده بودند، روز ششم ديماه به بيمارستان منتقل شد. و سپس روز هشتم ديماه بخاطر تشديد بيماري و ناراحتي تنفسي و قلبي به بيمارستان طالقاني تهران منتقل شد. دژخيمان رژيم او با دستبند و پابند به بيمارستان منتقل كردند و حتي به او اجازه ملاقات با خانواده اش را ندادند.
وي در دوران بازجويي بشدت تحت فشار و شكنجه بوده است و بر اثر همين فشار ها در  ابتداي  ورود به زندان از شكنجه گاه،   دچار حمله قلبي شده و در بيمارستان براي يكهفته بِستري شده است.

آغاز سال ميلادي2013 در استراليا و شرق آسيا


جشنهاي سال 2013 ميلادي در كشورهاي نيوزلند و استراليا برگزار شد و مردم اين كشورها به استقبال سال نو رفتند.
در سيدني با شمارش معکوس، عقربه هاي ساعت از نيمه شبِ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۲ به وقت محلي گذشت و سال نو ميلادي آغاز شد. يك و نيم ميليون نفر براي ديدن آتش بازي‌هاي پرشكوه جشن سال نو در سيدني گردهم آمده بودند. پس از نيوزلند و استراليا كشورهاي آسيايي جشنهاي سال 2013 را برگزار كردند. در هنگ كنگ براي آتش بازيهاي جشن سال نو، يك ميليون و ششصد هزار دلار هزينه شده است و صدهزار نفر از شهروندان به تماشاي آن رفتند.
ميليون‌ها تن در سراسر دنيا در شهرهاي بزرگ از جمله پايتختهاي اروپايي در حال آماده سازيها براي برگزاري جشنهاي سال نو ميلادي هستند. در نيويورک نيز انتظار ميرود يک ميليون نفر در ميدان تايمز اين شهر، آغاز سال نو را جشن بگيرند.