۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

31شهريور 1359- 22سپتامبر : آغاز جنگ خانمانسوز ايران و عراق

روز سی ويکم شهريور سال ۱۳۵۹ جنگ خانمانسوز ايران و عراق آغاز شد. جنگی که خمينی از آن استقبال کرد و آن را ”موهبتی الهي“ ناميد و با شعار ”فتح قدس ازطريق کربلا“ وعده ادامه آن تا وقتی حتی يک خانه در تهران سالم مانده است را می داد.
جنگ ايران و عراق به راستی برای خمينی که برای بقای رژيمش راهی جز سرکوب نمی شناخت، به عنوان سرپوش شديدترين اختناق، بهترين نعمت و موهبت بود.

اول مهر


نمایش تجهیزات سپاه برای انهدام ناوهای آمریکایی

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: تسلیحات لازم جهت انهدام ناوها و هواپیماهای آمریکا‌یی را در خلیج فارس در اختیار داریم. 

به گزارش ایسنا، در حاشیه رژه نیروهای مسلح سردار فدوی با بیان این که آمریکا از قسمت زیادی از توانمندی‌های سپاه مطلع است، خاطر نشان کرد: اما آن چه آنها مطلع نیستند بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که خبر دارند.

وی افزود: آمریکا‌یی‌ها از شناورهای تندرو، مین‌های دریایی و موشک ساحل به دریا نیروی دریای سپاه نگران هستند. اکنون شناورهای سپاه در تعداد انبوه موجود است که 24 ساعته در خلیج فارس حضور دارند.

تجمع خانواده های محکوم به اعدام “اهل شوش”

فعالان در تبعید: در اعتراض به حکم اعدام سه تن از جوانان شهر شوش، خانواده های محکومین در مقابل ديوان عالي كشور در تهران تجمع كرده اند.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید” روز شنبه 30 شهریور حدود 12 نفر از خانواده های محکومین با تجمع در مقابل دیوان عالی کشور، خواهان لغو احکام صادره اعدام، توسط شعبه 2 دادگاه انقلاب اهواز به رياست قاضي سيد محمد باقر موسوي شدند.

طبق اظهار خانواده های معترض، اين احكام  بر اساس مواد قانونی مستند صادر نشده و حكم صادره غير عادلانه مي باشد.

بازداشت یک وبنگار و یک فعال کارگری در تهران

کمیته گزارشگران حقوق بشر- به گزارش منابع خبری، روز پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه ۹۲، یک فعال کارگری و همچنین یک وب نگار در تهران بازداشت شدند.

منابع خبری گزارش داده اند که احمدرضا نجداد، وبنگار و نویسنده منتقد حکومت، روز پنجشنبه زمان خروج از کشور در فرودگاه بین المللی تهران مورد توقیف گذرنامه و بازداشت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، احمدرضا نجداد، پس از توقیف گذرنامه، توسط چند تن از ماموران لباس شخصی به قسمت دیگر فرودگاه هدایت شده و پس از آن خبری از وی منتشر نشده است.

نیروگاه بوشهر فردا به رژیم تحویل داده می‌شود

مراسم تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر فردا با حضور مقاماتی از ایران و روسیه برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر مراسم امضای پروتکل تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر قرار است روز دوشنبه در محل نیروگاه بوشهر برگزار شود.

در این مراسم علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر نیرو و رئیس شرکت روسی پیمانکار نیروگاه بوشهر و احمدیان مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی و برخی دیگر از مسئولان حضور خواهند داشت. 

فرانس پرس: نمایش موشکهايی که به اسرائيل میرسند

خبرگزاري فرانسه گزارش داد، رژیم ايران در مراسم رژه نظامي سالانه 30 موشک با برد دو هزار کيلومتر را به نمايش گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، رژیم ايران روز يکشنبه سي فروند  موشک با برد دو هزار کيلومتر ( هزار و 250 مايل) را در رژه نظامي سالانه به نمايش گذاشت. 

اين خبرگزاري افزود: اين نخستين بار است که ايران اين تعداد موشک را که قابليت هدف قرار دادن اسرائيل را دارند، به نمايش گذاشته است.

نامه روحانی به اوباما