۱۳۹۲ شهریور ۴, دوشنبه

زندگی‌ - رضا سقایی



محكوميت محاصره جنايتكارانه اشرف و جنايت عليه بشريت در فرانسه، انگلستان، دانمارك، نروژ،كانادا

تزریق خون فاسد شده، جان یک زن مریوانی را گرفت

یک زن کُرد اهل مریوان به دلیل بی‌توجهی مسئولان درمانی و قصور کادر پزشکی بیمارستان "بوعلی" این شهر، جان باخت.
به گزارش کُردپا، سی و یکم مردادماه، زنی ٤٢ ساله با اسم "ف، م"، در نتیجه‌ی تزریق خون فاسد شده در بیمارستان "بوعلی" شهرستان مریوان و انتقال به بیمارستان "فجر"، جان خود را از دست داد.

عقب نشینی رژیم از حکم اعدام فعال اینترنتی

وکیل سعید ملک پور از توقف حکم اعدام موکلش و تغییر حکم به حبس ابد خبر داد.
وی افزود: با این توبه حکم اعدام متوقف شده و با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شد.
این وکیل دادگستری خاطر نشان کرد، در حال حاضر او از زندان با خانواده اش در ارتباط است و تلاش می کنیم که دستگاه قضا با درخواست مرخصی او موافقت کند.البته افرادی که به حبس ابد محکوم شده باشند به مرخصی نمی روند که از دستگاه قضایی درخواست کردیم با توجه به شرایط موکلم با مرخصی او موافقت شود.

سوریه؛ تیراندازی به بازرسان سازمان ملل و توقف ماموریت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، یک سخنگوی سازمان ملل امروز اعلام کرد، بازرسان این سازمان که برای بازرسی از محل حمله شیمیايی به نزدیکی دمشق رفته بودند، از سوی افراد ناشناس هدف تیراندازی قرار گرفتند.

بنابراین گزارش، بر اثر تیراندازی و اصابت گلوله به یکی از خودروهای بازرسان سازمان ملل، ماموریت آنان برای بازرسی از محل حمله شیمیايی متوقف شده است.

این در حالیست که مقامات غربی اکنون می گویند که هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که رژیم اسد مسئول این حمله شیمیايی است.

اجبار کارگران پتروشیمی به ۱۶ ساعت کار روزانه

یک فعال صنفی کارگری در مناطق ویژه اقتصادی از نقض قوانین در مورد ساعات کار کارگرانی که در پروژه‌های نفت و پتروشیمی این مناطق فعالیت دارند، خبر داد.

«ناصر آغاجری» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هیچ محدودیتی برای ساعات کار کارگران شاغل در پروژه‌های عمرانی و نفت و پتروشیمی وجود ندارد.
وی بابیان اینکه این کارگران بدون برخورداری از حق مرخصی قانونی و تعطیلات رسمی، روزانه ۱۲ تا ۱۶ ساعات کار می‌کنند، گفت: در عمل ابن کارفرما و پیمنکار است که تعیین می‌کند کارگران تا چه زمانی باید کار کنند.

هزاران تُن دارو در گمرک، هزاران تَن بی‌دارو

سایت عصر ایران:  می‌گویند ارز دارو صرف واردات چوب بستنی، دسته بیل، زین اسب و لوازم آرایشی شد؟ نوش جانِ رانت خواران. می‌پرسند حالا که بعد از چند سال قرار است این معضل حل شود باید با جان مردم بازی شده و دارو‌ها در گمرک معطل شود تا تکلیف معامله با ارز مرجع یا دولتی روشن شود؟ سوال می‌شود در بین تصمیم گیران ارشد و میانی کسی بیمار ندارد تا بداند افزایش قیمت ۱۰ برابری و از آن بد‌تر نایاب شدن دارو به ویژه برای بیماران خاص و لاعلاج مصیبتی بد‌تر از بیماریشان است؟ 

در طول چند ماه گذشته بار‌ها این دیالوگ‌ها بین شهروندان و مدیران دولتی، شهروندان و روسای انجمن‌های بیماران، شهروندان و صاحبان داروخانه‌ها و شهروندان و نمایندگان مجلس شکل گرفته است؛

احتمال حمله به سوریه بدون سازمان ملل؛ موافقت ترکیه

وزیر امور خارجه انگلیس از احتمال پاسخ به سوریه در رابطه با حوادث حومه دمشق، بدون اجماع در سازمان ملل خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: ممکن است پاسخ به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه بدون رسیدن به اجماع در سازمان ملل باشد.

وی ادامه داد: شورای امنیت به مسئولیت‌هایش در قبال بحران سوریه عمل نکرده و امکان دارد که منتظر تصمیم‌گیری سازمان ملل برای پاسخ به وقایع پیش‌آمده در حومه دمشق نشویم.