۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

سپاه پاسداران با تشکیل گردانهای جدید آماده سرکوب شورشهای اجتماعی می شود

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ از تشكيل گردان‌هاي عاشوراي جديد خبر داد.سردار حسين همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفتگو با فارس، با اشاره به آمادگي گردان‌هاي رزمي عاشورا اظهار داشت: علاوه بر گردان‌هايي كه در سپاه تهران بزرگ فعاليت مي‌كنند به ما اجازه داده شده تا گردان‌هاي جديدي را تشكيل بدهيم.فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با اشاره به تشكيل اين گردان‌هاي جديد، تصريح كرد: سقف برنامه‌هايي كه براي گردان‌هاي عاشوراي سپاه محمد رسول الله(ص) تعيين كرده‌اند، اجرا شده و اين گردان‌ها كاملا آماده هستند.

همداني در ادامه با اشاره به فتنه سال گذشته تصريح كرد: در سال 88 گردان‌هاي عاشوراي سپاه تهران بزرگ در يك كارگاه عملي، امتحان خود را بخوبي پس دادند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در پايان با بيان اينكه گردان‌هاي عاشورا، گردان‌هايي مردم پايه هستند، خاطرنشان كرد: بسيج اصل و پايه گردان‌هاي عاشورا است.
پيش از اين سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه از تجهيز 1500 گردان رزمي عاشورا در كنار گردان‌هاي تكاور و يگان‌هاي نيروي زميني سپاه خبر داده و گفته بود اين گردان‌ها توانايي انجام عمليات‌هاي محوله حتي در منطقه‌اي به طول صدها كيلومتر را دارند.

طی روزهای اخیر دستکم 19 نفر اعدام شدند

رژیم جنایت پیشه جمهوری اسلامی، بی ‌توجه به اعتراضهای شدید داخلی و بین‌ المللی علیه اعدام، همچنان به صدور و اجرای احکام مرگ ادامه می‌ دهد.
سایت خبری آفتاب در ایران امروز از اعدام دو تن دیگر در زندان کارون اهواز خبر داده است. اتهام این دو قاچاق مواد مخدر عنوان شده است.
هفته گذشته نیز بنا به گزارش فعالان حقوق بشر در ایران، دستکم 17 نفر در شهرهای کرمان، زنجان و اصفهان بدار آویخته شدند.
طبق خبرهای منتشر شده توسط رسانه های حکومتی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دستکم 208 نفر در ایران اعدام شده‌ اند.
جمهوری اسلامی در زمینه اعدام در مقام دوم بعد از کشور چین قرار دارد، اما به نسبت جمعیت عملا در رتبه اول قرار گرفته است.

شباهت های مجتبی خامنه ای و پسر دیکتاتور کره شمالی

هر دو به مدرسه معمولی نرفته اند، یکی به حوزه علمیه رفته و دیگری به مدرسه ویژه کمونیست ها
هر دو پسر اول دیکتاتور نیستند، یکی پسر دوم است و دیگری پسر سوم.
هر دو در انتظار مرگ پدر هستند تا دیکتاتوری را به عهده بگیرند.
از هر دو ، تعداد کمی عکس موجود است.
هر دو به فساد اقتصادی فراوان ، شهره هستند.
در صورتی که هر کدام از آنها پدری دیکتاتور نمی داشتند، خودشان به هیچ جایی نمی توانستند برسند.
دست هر دو به خون بی گناهان آلوده است.
جلوی پیشرفت کشور خود را گرفته اند تا بتوانند خودشان بر سر کار بیایند و به فساد و آدمکشی بپردازند.
در حالی که مردم کشورشان بدترین وضع ممکن را از نظر اقتصادی و معیشتی دارند، آنها زندگی شاهانه خودشان را دارند.

التهاب بنزين؛ از پنجشنبه 29 مهرماه هر ليتر 450 تومان

خبرنگار ما از تهران: از ساعت 12 نيمه شب پنجشنبه 29 مهرماه و در پي اجراي قانون يارانه ها قيمت هر ليتر بنزين به 450 تومان خواهد رسيد. امروز نيز شركت ملي پالايش و پخش مواد نفتي نيز طي نامه هايي به ستاد مركزي نيروي انتظامي و كميسيون امنيت ملي از آنها تقاضا كرده تا براي جلوگيري از آشوب هاي احتمالي و اعتراضاتي كه در گذشته و به دنبال سهميه بندي بنزين كشور را فرا گرفت تصميمات امنيتي لازم را اتخاذ كنند. گزارشات بيشتر ارسال خواهد

انجمنی بین‌المللی برای روزنامه‌نگاران ایرانی در شرف تأسیس



 برای انتخاب روزنامه‌نگاران نیز کمیته‌ی عضویت مشخص کرده‌ایم و برای اینکه شبهه‌ای پیش نیاید، دو معیار گذاشته‌ایم. یکی اینکه روزنامه‌نگاران با مدرک نشان دهند که زندگی یا بخش اعظم زندگی‌شان را از راه روزنامه‌نگاری می‌گذرانند و دیگر اینکه وابستگی سیاسی به سازمان‌های خشونت‌طلب نداشته باشند.
 انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی پس از سومین نشست خود در پاریس گام‌های بزرگتری برای تأسیس این انجمن برداشته است. در رابطه با چند و چون اهداف و فعالیت‌های انجمن شهرزادنیوز با نوشابه‌ امیری، رئیس هیأت دبیران موقت انجمن به گفتگو نشسته است. 
انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران ایرانی با چه انگیزه‌ای تشکیل شد؟
هریک از ما به تنهایی به این نتیجه رسیده بود که برای حفظ منافع‌ و ارتقاء حرفه‌ای‌مان باید جمعی داشته باشیم. پس از ماجراهای جنبش سبز در یک سال اخیر در ایران که تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران به خارج آمدند، بحث‌های متفاوتی در رابطه با روزنامه‌نگاران و روزنامه‌نگاری مطرح شد که ما را به این نقطه رساند که باید یک انجمن داشته باشیم.
بنابراین چند نفر از آشنایان با یکدیگر صحبت کردیم و دور هم جمع شدیم. اولین جلسه در پاریس در مقر سازمان گزارشگران بدون‌مرز با شرکت احمد رأفت، نیک‌آهنگ کوثر، گلنوش نیک‌نژاد و من تشکیل شد که در آن نشست به چه باید کردها و کارهای تدارکاتی پرداختیم.
در نشست دوم در کپنهاگ دوستان دیگری نیز به ما ملحق شدند و در آنجا یک گام جلوتر برداشتیم و به نوشتن اساسنامه رسیدیم.
انجمن چه برنامه‌ای را در پیش رو دارد؟
در حال حاضر اساسنامه حاضر است و در پاریس در مرحله‌ی ثبت است. نشست بعدی در ماه نوامبر در بروکسل، به دعوت آقای آیدن وایت، رئیس فدراسیون روزنامه‌نگاران، برگزار خواهد شد. بعد از آن جلسه برای مجمع عمومی فراخوان می‌دهیم و ما به عنوان بنیانگذاران این انجمن، انجمن را به منتخبان روزنامه‌نگاران تحویل می‌دهیم.
برای انتخاب روزنامه‌نگاران نیز کمیته‌ی عضویت مشخص کرده‌ایم و برای اینکه شبهه‌ای پیش نیاید، دو معیار گذاشته‌ایم. یکی اینکه روزنامه‌نگاران با مدرک نشان دهند که زندگی یا بخش اعظم زندگی‌شان را از راه روزنامه‌نگاری می‌گذرانند و دیگر اینکه وابستگی سیاسی به سازمان‌های خشونت‌طلب نداشته باشند.
این سازمان‌ها چه هستند؟
بالقوه حدود ششصد روزنامه‌نگار در خارج از کشور هستند که در عرصه‌ی مطبوعات کار می‌کنند. روزنامه‌نگاران ایرانی و ایرانی‌تبار. باید دید که هر یک عضو تشکیلات سیاسی خشونت‌طلب هستند یا نیستند. 
تشکیلات سیاسی خشونت‌طلب را شما چگونه ارزیابی می‌کنید؟
سازمانی که با عملیات تروریستی سر و کار داشته باشد. 
دو هدف را در بیانیه‌های منتشر شده بیان کرده‌اید، یکی کمک به روزنامه‌نگاران دربند در ایران و دیگری روزنامه‌نگاران پناهجوی خارج از کشور. آیا هدفی بر دیگری برتری دارد؟
هر دو به یک اندازه مهم‌اند. ما این دو هدف را پررنگ کردیم تا اگر همکاران ما در داخل کشور عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران باشند، بتوانند عضو این انجمن هم بشوند. طبیعتاً برای همکارانمان ـ اگر در داخل تحت فشار باشند و یا به کشورهای غربی آمده باشند، ولی تثبیت نشده و حقوقشان مشخص نباشد ـ آمادگی کمک داریم.
ما این انجمن را به عنوان جا انداختن نمادهای مدنی در جامعه می‌بینیم. در جامعه‌ی پیشرفته افراد در سطوح مختلف به توافق‌هایی می‌رسند و انجمن‌هایی تشکیل می‌دهند و نباید حکومت‌ها انجمن‌های خود را تحمیل کنند.
ما سی سال در کشورمان دوران پر تنش و مبارزه‌ای را گذرانده‌ایم. و اگر ما به این آگاهی نرسیده باشیم که برای مشارکت در سرنوشت و کسب احقاق حقوق فردی خودمان دور هم جمع شویم، جای تأسف دارد.
این اهداف را چگونه می‌خواهید پیگیری کرده و در سطح‌های مادی و معنوی به ثمر برسانید؟
می‌خواهیم صندوق کمک درست کنیم، مثل صندوق بیکاری که حتما شامل همه‌ی همکاران ـ چه در داخل و چه در خارج ـ خواهد شد.
همچنین شامل کمک‌های غیرمادی برای همکارانی که سرگردان در کشورهای دیگر مانده‌اند و اقامت و وضعیت مشخصی ندارند. ما با این کشورها و مراجع قانونی تماس می‌گیریم و اسامی آنان را می‌دهیم و پیگیری می‌کنیم.
و یا برای دوستانی که در داخل کشور تحت فشار هستند، طبعا ما موضع می‌گیریم و به سازمان‌های بین‌المللی مراجعه می‌کنیم و بیانیه می‌دهیم.
آیا کمک به خانواده‌های روزنامه‌نگاران زندانی نیز در برنامه‌های این انجمن می‌گنجد؟
بله حتما.

شبکه‌ی تلویزیونی ویژه زندان‌ها راه اندازی می‌شود

 با افزایش تعداد زندانیان و گسترش زندان‌ها، سازمان زندان‌های کشور به این فکر افتاده است که یک شبکه‌ی تلویزیونی ویژه‌ی زندان‌ها ایجاد کند.
این شبکه‌ی تلویزیونی به پخش سخنرانی‌ها و سایر برنامه‌های "آموزشی" با محوریت قرآن و احادیث آن اختصاص خواهد داشت. مسئول "دارالقرآن سازمان زندان‌ها" در باره‌ی هدف راه‌اندازی این شبکه گفت: "اهتمام و تلاش در راستاي گسترش و ترويج فرهنگ قرآني و قرآن‌آموزي مددجويان از اولويت‌هاي اساسي سازمان زندان‌هاي كشور محسوب مي‌شود". این شبکه که هم‌اکنون در برخی از زندان‌ها به شکل آزمایشی برنامه پخش می‌کند، کابلی است و تنها در زندان‌ها پخش خواهد شد.