۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف : دولت کودتا استعفا استعفا

امروز۱۶ آذر تعداد زیادی مامور زره پوش یگان ویژه در اطراف دانشگاه صنعتی شریف مستقر شده بودند .
n00028384-r-b-008
دانشجویان نیز پس از تجمع در صحن مرکزی دانشگاه به سمت درب این دانشگاه حرکت کرده و شعارهای مرگ بر دیکتاتور و دولت کودتا استعفا استعفا، و… سر دادند .در دانشگاه شریف نیز تجمع بزرگی برگزار شده است.

حضور مردم بر مزار کیانوش آسا به مناسبت روز دانشجو


 همزمان با 16آذر 1389 و روز دانشجوجمعي از مردم كرمانشاه با حضور بر مزار مهندس كيانوش آسا ياد و خاطره وی را گرامي داشتند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"هرانا"، دراين مراسم كه تعدادي از همكلاسيهاي آن شهيد نيز حضور داشتند حاضرين با نثار گل بر مزار كيانوش آسا نسبت به مقام والای او اداي احترام كردند.

كيانوش آسا از كردهاي اهل حق كرمانشاه و دانشجوي ترم آخر فوق ليسانس مهندسي پتروشيمي دانشگاه علم و صنعت ايران بود كه روز 25 خرداد 88 سه روز پس از انتخابات در جریان تظاهرات مسالمت آمیز و میلیونی مردم ميدان آزادي تهران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و سپس ناپديد شدو سوم تيرجسداو درپزشكي قانوني تهران توسط خانواده اش شناسايي گرديد.

چهار دانشجویی دانشگاه امیر کبیر بازداشت شدند

تجمع امروز در دانشگاه امیرکبیر با در گیری بین نیروهای بسیج و دانشجویان ادامه دارد.

به گزارش دانشجو نیوز، پس از ایجاد درگیری بین دانشجویان و نیروهای فشار، آقای باقری که از اعضای حراست دانشگاه است و نقش زیادی در سرکوب های چندین سال اخیر داشته،۴ تن از دانشجویان را بازداشت و به حراست منتقل کرد. همچنین ذوقی از نگهبان های دانشگاه هم نقش برجسته ای در این اقدام داشت.

تا این لحظه خبری از این عزیزان به دست نیامده است. گفتنی است که در تجمع امروز در دانشگاه امیرکبیر دانشجویان قصد نمایش دادن عکس مجید توکلی را داشتند که با حمله نیروهای بسیجی همراه شد.

ادعای دستگیری رابط موسوی با مجاهدین خلق

خبرگزاری حکومتی فارس در خبری که امروز صبح منشتر کرد مدعی دستگيری رابط ستاد موسوي با سازمان مجاهدین خلق شد که از ان با نام "گروهك نفاق" نام برده است.  فارس در ادامه این خبر می نویسد: در پي اعترافات يكي از فريب‌خوردگان حوادث پس از انتخابات، سرپل اصلي ستاد موسوي با گروهك نفاق دستگير شد.

به گزارش فارس، اين فرد كه سرپل اصلي گروهك نفاق در ستاد موسوي بوده نقش موثري در شناسايي و اغفال فريب‌خوردگان حوادث پس از انتخابات داشته است. برپايه اين گزارش، سرپل اصلي ستاد موسوي كه با اعترافات "بنيامين " همكاري وي با گروهك نفاق محرز شده است پس از ارتباط با برخي از فريب‌خوردگان زمينه همكاري آنان با اين گروهك را فراهم كرده است.وي با وعده و وعيد و پرداخت مبالغي به فريب‌خوردگان آنان را به همكاري با گروهك نفاق و اجراي سناريوهاي آشوب و ايجاد اختلال در امنيت جامعه واداشته است.

گزارشی از سطح شهر تهران در 16 آذر روز دانشجو


گزارش خبرنگار ما از تهران

ایستگاه مترو و میدان انقلاب

طبق معمول روزهای حساس، ایستگاه مترو میدان انقلاب از سکوها گرفته تا خروجی ها پر بود از سربازان باتوم بدست و افسران نیروی انتظامی. چشمانی که سنگینی نگاه آنان از هر زاویه ای احساس می شود و قدم به قدم رفت و آمد مردم را کنترل می کنند. در میدان انقلاب خودروهای ون در حاشیه میدان مستقر شده اند و نیروهای امنیتی در چهار طرف میدان در گروه های دو تا چهار نفری ایستاده اند. حد فاصله میدان انقلاب تا دانشگاه تهران هر 50 متر دو سرباز مستقر بود. مقابل درب اصلی دانشگاه تهران نیروی های حراست داخلی با پیراهن های سورمه ای کارت ورودی دانشجویان را کنترل می کردند. تمام محوطه دور دانشگاه در پشت نرده ها نیروهای حراست مستقر بود که هر یک از آنها بیسیم در دست داشتند.

خیابان قدس
خیابان قدس شرایطی متفاوت داشت. فضا کاملا امنیتی است. در درب شرقی دانشگاه به جای آنکه حراست کارت تردد دانشجویان را چک کند عده ای لباس شخصی این کار را انجام می دهند. در مقابل این درب که در تقاطع خیابان طالقانی –قدس قرار دارد 5 اتوبوس پر از نیروهای بسیجی آماده بودند. یک سرهنگ پاسدار نیروی انتظامی به همراه نزدیک به 20 درجه دار و سرباز کنترل اوضاع را در دست داشتند.

«کارت الغدیر»
برای اولین بار بود که چنین اسمی را می شنیدم «کارت الغدیر» کارت های مشکی رنگی نسبتا بزرگ تر از کارت شناسایی های معمولی بودند که نیروهای بسیجی که دانشجوی دانشگاه تهران نیستند با نشان دادن آنها به بسیجیانی که در درب شرقی کنترل ورود و خروج را برعهده دارند وارد به عنوان دانشجو وارد دانشگاه می شوند!

پیاده کردن نیروهای بسیجی تنها منتهی به درب شرقی نمی شد دانشگاه تهران امروز پادگانی بود که از درب شمالی و غربی آن نیز بسیجیان با نشان دادن کارت های شناسایی اعضای عادی و فعال وارد آن می شدند تا توازن نیروهای ولایی به نفع حکومت سنگینی کند. در مقابل تالار بوعلی سینا در خیابان پورسینا حدود 70 نفر دختر و پسر بسیجی با هدبندهای مشکی رنگ یا ابوالفضل و پرچم های کاغذی مشکی رنگ یاحسین و چفیه انداخته با پوسترهای خامنه ای وارد دانشگاه شدند!

زیرکی دانشجویان آزادیخواه

حدود 3 دقیقه ای به بهانه پرسیدن آدرس خود را در آنجا معطل کردم. دختران آزادی خواهی که اجازه ورد به دانشگاه را نداشتند با یک چادر مشکی وارد می شدند صد متر آنطرف تر چادر را از لای نرده ها به رفقای خود می داند و آنها نیر به همین شکل وارد دانشگاه می شدند و چادر مشکی را به نفر بعدی می داند.


ورود خبرگزاری های حکومتی به همراه برادران سرکوبگر

ساعت 12:15 خبرگزاری های ایسنا، فارس و خبرنگار روزنامه های ایران و جوان آنلاین با دوربین ها و تجهیزان خود وارد دانشگاه شدند. با ورود خبرنگاران حکومتی به دانشگاه هر یک از برادران سرکوبگر  به بهانه حمل انواع سه پایه و چهارپایه و دوربین و انواع و اقسام نردبانها و زیراندازها داخل دانشگاه شدند و ذوق زده گویی قلعه الموت را فتح کردند!

هنگام تردد در شهر دیدم نیروهای بسیجی و لباس شخصی ها از هر وسیله ای برای رساندن خود به دانشگاه تهران استفاده می کردند. موتورهای سنگین، اتوبوس و تاکسی ها پر بود از لباس شخصی ها و بسیجی ها. در مترو که مثل مور و ملخ بسیجی وجود داشت که با سختی از یکی از آنها عکس گرفتم.

خبر فوري , دستگيري چند جوان مقابل دانشگاه تهران

ماموران يگان ويژه تاكنون حداقل يه پسر جوان را مقابل دانشگاه تهران دستگير كردند.
به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبــــــــــــــر از مقابل دانشگاه تهران، ماموران يگان ويژه كه مقابل دانشگاه تهران مستقر شده اند، از تردد مردم از جلوي درب اصلي دانشگاه تهران جلوگيري مي كنند. اين نيروها در اطراف دانشگاه تهران، سه جوان را كه چند بار از روبه روي دانشگاه تهران رفت و آمد كردند را به اين بهانه كه قصد شلوغ كردن دارند، دستگير كردند. اين در حالي بود كه اين جوان ها هيچ حركتي نكرده بودند.
ماموران در حال حاضر اين سه جوان را در وانتي كه به منظور نگهداري و انتقال متهم با ميله هاي آهني به حالت قفس درآمده است، نگه داشته اند تا با بيشتر شدن تعداد دستگيرشده ها، آنها را به بازداشت گاه منتقل كنند.
ماموران از هرگونه تردد چندباره افراد و همچنين توقف اطراف دانشگاه جلوگيري مي كنند. از داخل دانشگاه خبر مي رسد كه دانشجويان در حال آماده شدن براي ترتيب دادن تجمعي در مقابل دانشكده فني هستند.

16آذر؛ وضعیت شهر تهران تا ساعت 10:30 سه شنبه


گزارش خبرنگار ما از تهران: - از دانشگاه علم و صنعت خبر می رسد که از صبح امروز کلیه دربهای این دانشگاه بسته شده است و تردد دانشجویان با کنترل شدید کارت دانشجویی آنها ممکن است. از سوی دیگر نزدیک به 50 نفر از اوباش بسیج منطقه نارمک و سبلان به بهانه برگزاری مراسم روز دانشجو با هماهنگی بسیج دانشجویی این دانشگاه وارد محوطه شده اند و منتظر واکنش دانشجویان آزادیخواهد هستند. در مقابل درب غربی این دانشگاه یک خودروی نیروی انتظامی مستقر شده است.  تعدادی خودرو نیروی انتظامی و همینطور موتور سوار در اطراف دانشگاه به گشت زنی مشغولند و ترددها را کنترل می کنند.

- در دانشگاه تهران نیروهای بسیجی برای اینکه میدان را از دست ندهند از ساعات اولیه صبح بسیاری از فضاهای تجمعات را به اشغال خود درآوردند و با نسب پوسترهایی از سیدعلی خامنه ای و تبلیغاتی از عاشورا سعی در خودنمای و تحریک دانشجویان آزادیخواه را دارند. اکثر دانشجویان بسیجی امروز در سر کلاس های خود حاضر نشده اند و به تدارک برنامه های خود مشغولند. نیروهای امنیتی و انتظامی تمام خیابان های اطراف دانشگاه تهران را محاصره کردند و در این دانشگاه نیز تردد با مکشل روبروست.

- دانشجویان دانشگاه آزاد تهران جنوب از صبح امروز با وجود فضای شدید امنیتی این دانشگاه و حضور نیروهای حراست در راهروها و نزدیک کلاس ها به بهانه شوخی و خنده فریادهای غیرمتعارف سر می دهند و سعی دارند با وجود اینکه اکثر کلاس ها هنوز شروع نشده است فضا را برای اعتراض و تجمع آماده سازند.

- در مسیرهای مترو منتهی به میدان انقلاب و همینطور ایستگاه های مترو حداقل بین 10 تا 15 سرباز و افسر نیروی انتظامی مستقر شده اند.


چراغ سبز علی لاریجانی به سرکوبگران


علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم طی سخنرانی امروز صبح خود پیش از آغاز به کار مجلس چراغ سبز سرکوب ها را به بسیجیان و لباس شخصی ها نشان داد و گفت: در فتنه سال گذشته دانشجويان از سر آگاهي و بصيرت در صحنه حاضر و وظيفه ديني و ملي خود را محقق ساختند. مبارزه با ناراستي‌ها در داخل كشور كه يكي از مظاهر آن در دفع فتنه و توطئه‌هاي سال گذشته بود كه از سر آگاهي و بصيرت در صحنه حاضر و وظيفه ديني و ملي خود را محقق ساخت!


کنترل وضعیت تهران با باران مصنوعی!


طرح احمقانه سران جمهوری اسلامی برای ایجاد باران مصنوعی توسط هواپیماهای آب پاش و یا ریختن آب توسط هواپیماها بر فراز شهر تهران برای کم کردن آلودگی هوا و اجرای آن در روز 16 آذر  جای سوال داشت! البته ساعت 8 صبح سازمان محیط زیست خبرداد که پدافند نیروهای نظامی مجوز پرواز را صادر نکرده اند. به جای هواپیماهای آب پاش هلیکوپتر نیروی انتظامی بودند که بر فراز شهر با آن ارتفاع پایین پرواز می کردند و باران مصنوعی که نه بلکه فضای خفقان ایجاد کردند!

اخبار جدیدتر گزارش می شود

بیش از 1200 دانشجو از ادامه تحصیل محروم شده‌اند


 به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو، گزارشی 75 صفحه‌ای از مشخصات و وضعیت 1217 دانشجو که به دلیل فعالیت‌های دانشجویی از ادامه تحصیل محروم شده اند، انتشار یافت.

کمپین بین المللی حقوق بشر ایران که این گزارش را تهیه کرده، با 27 تن از دانشجویان محروم از تحصیل مصاحبه انجام داده است که گزارش این مصاحبه ها را نیز دربر می‌گیرد.

ستاره دار کردن دانشجویان در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد معمول شد. دانشجویانی که از دید دولت نامطلوب قلمداد می شوند، یک، دو یا سه ستاره گرفته اند و گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر ایران نام و مشخصات 1217 تن از آنان را که از تحصیل محروم شده اند، ثبت کرده است.

حکم اعدام سعید ملک‌پور از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به قضاوت مقیسه ابلاغ شد.


فاطمه افتخاری همسر ملک‌پور در گفت‌وگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر، از ابلاغ کتبی حکم اعدام سعید ملک‌پور خبر داد.

اتهامات سعید ملک‌پور در دادگاه «محاربه و افساد فی‌الارض از طريق تهيه و توزيع فيلم‌های مستهجن جهت فروپاشی نظام»؛ «اقدام عليه امنيت از طريق تبليغ عليه نظام و درج مطالب موهن»؛ «توهين به مقدسات و ضروريات دينی و درج تصاوير»؛ «توهين به رهبر و بنيانگذار جمهوری اسلامی» و نیز «تحصيل مال نامشروع» عنوان شده بود. این در حالی است که ملک‌پور در دادگاه این اتهامات را رد کرده است.

ملک‌پور که در ارتباط با پرونده جرایم رایانه ای موسوم به «مضلین ۲» از مهرماه سال ۱۳۸۷ بازداشت شده و تا کنون در زندان به سر می‌برد، پیش‌تر با انتشار نامه‌ای سرگشاده که توسط کمیته گزارشگران حقوق بشر منتشر شد، شکنجه‌هایی که منجر به اعترافات او علیه خود شده بود را به طور تفصیلی شرح داده بود.

او متولد خرداد ماه ١٣۵۴، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی متالوژی از دانش‌گاه صنعتی شریف با سابقه‌ی کار کارشناسی در شرکت ایران خودرو، مرکز تحقیقات رازی‌ و یکی‌ از بازرسان شرکت گرما فلز بوده است که در مقطع کارشناسی ارشد دانش‌گاه ویکتوریا کانادا مشغول به تحصیل بود. ملک‌پور که از سال ۲۰۰۵ میلادی در کشور کانادا به طراحی‌ وب‌سایت اشتغال داشت، در مهرماه سال ۸۷ پس از ورود به ایران بازداشت شد.

کمیته گزارشگران حقوق بشر

اختلال در اینترنت تهران

از روز شنبه ۱۳ آذر در کلیه نقاط تهران سرعت اینترنت به‌شدت کاهش یافته، به‌نحویکه سبب اختلال در ارتباطات اینترنتی شده است. در برخی از نقاط غرب تهران وصل به شبکه اینترنت عملاً غیرممکن شده است.

پخش شب‌نامه به‌مناسبت ۱۶آذر در کرمانشاه

دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه روز دوشنبه شب‌نامه پخش کردند و شانزدهم آذر، روز دانشجو را گرامی داشتند. تظاهرات ضدحکومتی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه- ـ آرشیو
تظاهرات ضدحکومتی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه- ـ آرشیو

دادگاه تجدیدنظر دو فعال جنبش زنان برگزار می شود

 سه شنبه، 16 آذرماه 1389، دادگاه تجدید نظر فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی دو تن از فعالان جنبش زنان در قم برگزار می شود.

دادگاه تجدید نظر این دو فعال جنبش زنان در قم در خصوص تجدید نظر در مورد حکم یک سال حبس تعزیری در شعبه سوم دادگاه تجدید نظر دادگستری استان قم برگزار می شود.

فاطمه مسجدی، پژوهشگر و مترجم حوزه زنان و مریم بیدگلی، فعال جنبش زنان که هر دو در زمینه حقوق زنان و توانمندسازی زنان آسیب دیده در شهر قم فعالیت می کردند روز 17 اردیبهشت 1388 بازداشت و پس از دو هفته بازداشت با صدور قرار وثيقه 20 ميليوني از زندان آزاد شدند.

دادگاه این دو عضو کمپین یک میلیون امضاء در قم در روز 13 مرداد ماه 1389 در شعبه 2 دادگاه انقلاب قم برگزار شد و اتهامات وارده به آنان شامل عضويت در كمپين يك ميليون امضا، ‌تبليغ عليه نظام، ‌و نیز نشر اکاذیب بود. در نهایت این دو فعال جنبش زنان بر اساس رای دادگاه بدوی هر کدام به یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شدند و امروز قرار است دادگاه تجدید نظر آنان برگزار شود.

16 آذر؛ بازداشت گسترده فعالان حقوق بشر و دانشجويی


گزارش تلویزیون کردی نوروز: در آستانه 16 آذر (روز دانشجو)، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی علاوه بر کنترل تمام وقت دانشگاهها و عملکرد دانشجویان، همچنین اقدام به بازداشت های گسترده و صدور حکم برای فعالان حقوق بشر و دانشجویی نمودند. به گزارش خبرگزاری هرانا، در راستای فشار بر فعالین دانشجویی در آستانه 16 آذر، اسماعیل سلمان پور عضو سابق شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به همراه فرزاد اسلامی دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد تهران و دبیر سابق تشکیلات کانون دانشجویان مسلمان بازداشت شدند. گزارشگران بدون مرز نیز نگرانی خود را از احضار و احتمال بازداشت مجدد عماد الدین باقی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر ن که هم اکنون بیمار و تحت درمان پزشکی است اعلام کرد. همچنین لاله حسن پور فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس که روز سه شنبه 25 اسفند ماه در طی یورش گسترده اطلاعات سپاه پاسداران به منزل پدریش در تهران بازداشت و به بند دو الف زندان اوین منتقل شده بود از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر و فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات و توهین به ریاست جمهوری به یک سال حبس تعزیری و 4 سال حبس تعلیقی محکوم شد. مهدی کروبی نیز در پیامی به مناسبت روز دانشجو با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده است که فضای ترس و خفقان باقی نخواهد ماند و دروغ و تزویر و ریا هیچگاه پایدار نیست از دانشجویان خواسته است حضور خود را در صحنه حفظ کند تا خار چشم بدخواهان ملت ایران باشند. دبیر کل حزب اعتماد ملی همچنین خاطر نشان کرد عوامل مهندسی کردن انتخابات از آنجا که خود به درستی می دانند دانشگاه مبداء‌ تحولات است به جان علم و دانش افتادند تا مگر دانشجویان و دانشگاهیان را از آموختن و پرسشگری باز دارند. 

مخالفت با مرخصی یک روزنامه نگار دربند


مقامات قضایی با مرخصی نادر کریمی جونی، روزنامه نگار زندانی مخالفت می کنند .

 وی که از آذر ماه سال ۸۷ بازداشت شده است هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد . این روزنامه نگار زندانی دو سال تمام بدون استفاده از حق مرخصی در زندان به سر برده است . مراجعه های مکرر خانواده این روزنامه نگار برای گرفتن مرخصی برای او بی نتیجه مانده است .

خانواده این روزنامه نگار هم مانند دیگر زندانیان بند ۳۵۰ تنها می توانند در روزهای دوشنبه به ملاقات وی بروند و در طول هفته به دلیل قطع تماسهای تلفنی هیچ اطلاعی از او ندارند .

محمدنادر کریمی جونی، دبیر سیاسی روزنامه های جهان صنعت و سیاست روز بود .او همچنین با نشریه ها و روزنامه های شرق، گزارش و فکر هم همکاری می کرد . وی به اتهام “اقدام علیه امنیت کشور” در دادگاه بدوی به ده سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال کاهش یافت.