۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

بازداشت و شکنجه يک استاد دانشگاه آزاد در اصفهان


شکنجه يک استاد دانشگاه آزاد در اصفهان شکنجه يک استاد دانشگاه آزاد در اصفهان

يکي از اساتيد دانشگاه آزاد اصفهان با هويت محفوظ پس از بازداشت و شکنجه جسمي و روحي جهت انجام محاکمه به صورت موقت از زندان آزاد شد.
بنا بر منابع خبري هرانا، اين استاد دانشگاه آزاد در پي ابلاغ حکم تعليق و اعتراض وي به تصميم دانشگاه بازداشت و در بازداشتگاه نامعلومي مورد ضرب و شتم و شکنجه جسمي و روحي قرار گرفته و پس از توديع وثيقه 150 ميليون توماني تا برگزاري دادگاه به صورت موقت آزاد شد. گفتني است برخي اتهامات نامبرده اقدام عليه امنيت ملي، تشويش اذهان عمومي و بر هم زدن نظم دانشگاه و همکاري با عوامل بيگانه ذکر شده است.

یورش ماموران اطلاعات به بند زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت

كانون حمايت از خانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها: در پي يورش مامورين وزارت اطلاعات به بند 4 زندان گوهردشت كرج يك زنداني سياسي به نقطه نامعلوم منتقل شد. كانون - ساعت 0900 روز سه شنبه 4 آبان ؛ مامورين وزارت اطلاعات به بند 4 زندان گوهر دشت يورش برده وكليه وسايل زندانياني را كه براي هواخوري به بيرون بند رفته بوده گشته اند و نوشته هاي دست نويس زندانيان را باخود برده و زنداني سياسي محمد علي منصوري را با خود به نقطه نامعلومي منتقل كرده اند

محکومیت ژیلا بنی یعقوب تائید شد

حکم یک سال حبس تعزیری و ۳۰ سال محرومیت از روزنامه نگاری برای ژیلا بنی یعقوب ، روزنامه نگار و فعال جنبش زنان در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.
به گزارش «تا آزادی روزنامه نگاران زندانی» حکم بدوی این روزنامه نگار که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر عباس صادر شده بود عینا در دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد که به موجب آن ژیلا بنی یعقوب به جز تحمل یک سال حبس قطعی به ۳۰ سال محرومیت از حرفه روزنامه نگاری هم محکوم شده است.
در تاریخ سی ساله جمهوری اسلامی این حکم سنگین تاکنون برای احمدزید آبادی و ژیلا بنی یعقوب صادر شده است.
بنی یعقوب درست یک هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته هم به همراه همسرش در منزل مسکونی شان بازداشت و پس از دو ماه ،با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.
بهمن احمدی امویی، همسر ژیلا بنی یعقوب نیز به دلیل فعالیتهای رسانه ای و روزنامه نگاری اش اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی است و دوران محکومیت ۵ ساله خود را می گذراند.

ردپای یکی از خطرناکترین تروریستهای جهان در تهران

به نوشته اشپیگل‌آنلاین "سیف العدل" رئیس احتمالی بخش نظامی شبکه تروریستی القاعده پس از ۹ سال اقامت در شمال تهران، به تازگی ایران را ترک کرده و به مناطق مرزی میان پاکستان و افغانستان بازگشته است.
دویچه وله نوشت: اشپیگل‌آنلاین با تکیه بر منابع اطلاعاتی خود از سیف العدل به عنوان یکی از خطرناک‌ترین تروریست‌های جهان نام برده و نوشته است که «ردپای این تروریست درجه یک پس از عملیات تروریستی یازده سپتامبر ۲۰۰۱ گم شد، اما بعدا آشکار شد که او در شمال تهران، در شرایط رفاهی عالی تحت‌نظر است. همراه با چند دوجین یا احتمالا چند صد جنگنده طالبان و اعضای خانواده‌های آن‌ها، که پس از اشغال نظامی افغانستان به وسیله آمریکا، به ایران گریختند و مسئولان ایرانی از ادامه سفر آن‌ها جلوگیری کردند.» اشپیگل به نقل از "نومان بنوتمان" تحلیلگر بنیاد کویلیام لندن می‌نویسد:«اکنون قطعی است که سیف العدل اجازه یافته ایران را ترک کند، در ایالت وزیرستان شمالی مستقر شود و هدایت نظامی القاعده را به عهده بگیرد.»