۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

گوشه ای از اخبار تهران 22خرداد

خرداد؛ درگیری در خیابان جمهوری زیر پل حافظ
گزارش خوانندگان: خیابان جمهوری زیر پل حافظ ساعت 14:00 . نزدیک مرکز خرید علاءالدین شعارهای علیه دیکتاتور از سوی یک زن مسن سر داده شد و با همراهی مردم این شعارها افزایش یافت که با خروج پر تعداد نیروهای امنیتی و ضد شورش از یکی از کوچه های اطراف که احتمال میرود در پارکینگ یکی از مجتمع های مسکونی پنهان شده بودند به خشونت کشیده شدولی با دخالت و حضور خشمگین مردم نیروهای ضد شورش نتوانستند کسی را دستگیر کنند و به آن سوی خیابان عقب نشینی کردند.

هم اکنون جو کاملا امنیتی در زیر پل حافظ برقرار شده
گزارش خبرنگار آژانس ايران خبـــر سرکوب گران در پایگاه مقداد تجمع کرده اند. نیروهای سرکوب گر حكومتي در پایگاه بزرگ منطقه غرب تهران مستقرشده اند. از ساعات اولیه صبح امروز نیروهای سرکوب گر بسیج و سپاه با استقرار در پایگاه مقداد آماده یورش به تظاهرات اعتراضی مردم هستند. پایگاه مقداد در خیابان آزادی و در جنب تقاطع خیابان حبیب الهی قرار دارد. این پایگاه وظیفه اصلی حفظ خیابان آزادی برای نظام را دارد. در حال حاضر همه ی یگان های سرکوب گر بسیجی و سپاهی در این پایگاه مستقر شده اند و از ساعاتی دیگر و با نزديك شدن به زمان شروع تظاهرات وارد خیابان آزادی خواهند.
پایگاه دوم سرکوبگران ساختمان وزارت کار است.

به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبـــر ساختمان وزارت کار واقع در خیابان آزادی تقاطع خیابان بهبودی , پايگاه دوم استقرار نیروهای یگان ویژه وسرکوب گران است. در حال حاضر تعداد زیادی از نیروهای امنیتی ونظامی وانتظامی با خودروهای مختلف درمحوطه این وزارتخانه مستقر شده اند.به نظر می رسددر کناز ساختمان وزارت کار ساختمان های دیگری از جمله ساختمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محل استقرار نیروهای یگان ویژه و امنیتی است.
مردم تهران در اقصی نقاط تهران به راه افتاده اند. کریمخان، ولیعصر، پل حافظ شاه راه ازدحام انبوه جمعیت و درگیری با نیروهای سرکوبگر رژیم است
گزارش از وضعیت شهر تهران تا ساعت 15
خبرنگار ما از تهران: طبق آخرين مشاهدات از وضعيت خيابان هاي اصلي تهران تا ساعت 15:00حد فاصل پل چوبي در خيابان انقلاب تا ميدان آزادي نيروهاي پليس ضد شورش تا دندان مسلح و در فاصله هاي 15قدمي از يكديگر مستقر شده اند. فضاي خيابان انقلاب و آزادي و فرعي هاي منتهي به اين خيابان به ويژه خيابان كارگر، وصال، 12 فروردين، توحيد و نواب به شكل حكومت نظامي درآمده و عابرين با استرس و وحشت از ميان سركوبگران عبور مي كنند. نيروهاي امنيتي و لباس شخصي ها با موتور به صورت دسته هاي موتوري به گشت زني در خيابان هاي اطراف انقلاب مشغول هستند و بعضي از آنها با شعار "حزب فقط حزب علي؛ رهبر فقط..." و "مرگ بر منافق"سعي در ايجاد رعب و وحشت دارند.
گردان هاي ضد شورش با خودروهاي نيمه زرهي از مسير خط ويژه اتوبوس در خيابان طالقاني خود را به نزديكي ميدان انقلاب مي رسانند. ضلع شمالي ميدان فردوسي در خيابان سپهبد قرني پاركينگي سرباز وجود دارد كه محل استقرار يكي از گروهان هاي پليس ضد شورش شده است و مبدل به انباري از تجهيزات نظامي براي پشتيباني از سركوب معترضين گشته است.
از هر 6 پليس ضد شورش 1 نفر آنها مجهز به سلاح براي پرتاب گاز اشك آور و بقيه مجهز به باتوم، سپر و اسژري فلفل هستند. در دست بعضي از موتورسواران لباس شخصي به جاي باتوم زنجير و چماق ديده مي شود. در بين عابرين پياده، جواناني هستند كه تيشرت سبز پوشيده اند اما همراه خود بي سيم دارند و به طور حتم از نيروهاي امنيتي با پوشش معترضين هستند. آنچه بيش از تظاهرات گذشته مشهود است وجود لباس شخصي هايي است كه در بين جمعيت حضور دارند گرچه چهره آنها قابل تفكيك است اما خطر دستگيري را براي معترضين چند برابر مي كند همينطور موتورهاي كراس چندين برابر تظاهرات گذشته ديده مي شود.
ورود و خروج در دانشگاه تهران و دانشگاه شريف به سختي ممكن است و ماموران حراست اين 2دانشگاه بسيار سختگيرانه عمل مي كنند.
دورميدان انقلاب ماشين هاي ون انتظامي به همراه 30 موتورسوار ايستاده اند .در دانشگاه تهران درگيري است وصداي شعار دانشجويان مي آيد و اين درگيري تا ميدان انقلاب ادامه دارد .

دانشگاه صنعتي شريف شلوغ شده است . صداي الله اكبر بيرون ميآيد . بسيجي ها جلوي دانشگاه را گرفته اند و مردم را متفرق مي كنند ومانع ملحق شدن مردم به دانشجويان ميشوند , مردم دارند وارد خيابانها ميشوند
تهران شاهد صف آرایی مهمی است. حکومت جنایتکار تفنگداران سرکوبگر خود را در خیابانها به صف کشانده است. هرس و وحشت از سرنگونی تمام صفوف سران حکومت را گرفته است. چهره های پاسدارن و سربازان نیز علیرغم داشتن مجهزترین ابزارهای سرکوب وحشت زده است. آن سو مردم در حال صف آرایی هستند. صفوف انبوه جوان ها، دخترها و پسرهای شجاعی که حاضر نیستند حتی یک دقیقه زیر این سرنیزه های حکومت استبداد و جنایت زندگی کنند، متراکمتر و فشرده تر میشود. آنها در هراس از دست دادن حکومت هستند و مردم در شوق بدست آوردن آزادی. آنها مستاصل و مردم هشیار و پرانرژی. قلب شهر تهران برای یک جدال و یک انقلاب زیر و رو کننده می تپد. زیر پوست داغ شهر تهران حوادث مهم و تاریخی میدوند .

بازهم زمان رفتن به خيابان شد و به رسم پيشين، آن خداحافظي شيرين

صد البته که ما براي خشونت نمي‌رويم. مي‌رويم براي انگشتر سهراب و براي چشمان ندا. مي‌رويم براي صندوق‌‌هاي راي که يک سال پيش در چنين روزي به آنها تجاوز شد. و براي نامي بزرگ، نامي که دانه جان است. براي پدر چند هزار‌ساله رنج‌ديده‌مان. براي هويت و سرافرازي. مي‌رويم براي ايران. ما هيچ‌وقت خشونتي نداشته ايم. هميشه از در مسالمت رفته ايم و براي بازپسگيري خواسته‌هاي پايمال شده‌مان. گرچه حق داشتيم که عصباني باشيم،‌ خشم خود را به مصلحت فروبرده ايم همواره. اين بار هم چنين است اما ناجوانمردي‌هاي قوم ضحاک را شناخته ايم ديگر.
براي همين، خداحافظي کردن از ياران در اين دنياي نه چندان مجازي کاري منطقي است. نوشتيم براي ميهن و حال وقت آن رسيده است که ثمره نوشته‌ها وتلاش‌هايمان را در ميدان عمل، محک بزنيم. به نظر مي‌رسد امروز گونه اي خوش‌يمن از زندگي مدرن سياسي آغاز مي‌شود که پايه تغييري مبارک براي ايران خواهد بود.
پ ن :
شما سرمايه ميهن هستيد، خوب از خودتان مراقبت کنيد.
توصيه هاي ايمني را براي احتياط رعايت کنيد. مثلا بهتر است قبل از رفتن به خيابان محتويات کامپيوتر شخصي منزلتان را بازبيني کنيد. با همه روش‌هايي که مي‌شناسيد ترتيبي دهيد که نشود از آن سندي برعليه شما در آورد. سعي کنيد در تلفن همراهتان هم چيزي نباشد.اگر چيزي در تلفن همراهتان داشتيد و يا احتمال تماسي که ممکن است به ضررتان تمام شود را مي دهيد، در صورتي که احساس کرديد ممکن است گرفتار شويد، بي‌معطلي آن را از خود دور کنيد(پرت کنيد يا در جايي مخفي کنيد). هر نکته ايمني ديگري که به نظرتان مي‌رسد را جدي بگيريد.
ما پيروزيم

اعتراضات گسترده شبانه مردم تهران و شهرستانها

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران" اعتراضات گسترده شبانه مردم تهران و شهرستانها در مناطق مختلف شهر با قرار گرفتن بر بام منازل اقدام به سر دادن بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر ديکتاتور نمودند.
غروب روز جمعه 21 خرداد ماه و در آستانه سالگرد قيام مردم ايران مردم تهران با قرار گرفتن بر بام منازل ،بالکنهاي طبقات ساختمانها و از پشت پنجره ها اقدام به سر دادن باگ الله اکبر و شعار مرگ بر ديکتاتور نمودند.
فضاي شهر تهران آگنده از فرياد اعتراضات شبانه مردم بود و اين اعتراضات به حدي گسترده بود که در اکثر نقاط تهران شنيده مي شد. شدت اعتراضات در خوابگاههاي دانشجويي نسبت به ديگر نقاط تهران بيشتر بود
اعتراضات شبانه از حوالي ساعت 22:00 آغاز و تا 22:45 ادامه يافت .
همچنين گزارشهايي از شهرهاي اصفهان و شيراز حاکي از اعتراضات شبانه و سر دادن بانگ الله اکبر و فريادي مرگ بر ديکتاتور در سطح شهر شنيده مي شد.
فريادهاي گسترده اعتراضات امشب نيروهاي سرکوبگر را وحشت زده کرده است. مردم تهران و شهرستانها با اعتراضات شبانه خود، خود را براي اعتراضات گسترده خياباني که از فردا آغاز خواهد شد و تا 30 خرداد ماه ادامه مي يابد آماده مي کنند و به همديگر در شرکت در اعتراضات فردا تاکيد دارند.
گفته مي شود اعتراضات فردا در مناطق مختلف تهران صورت خواهد گرفت تا از تمرکز نيروهاي سرکوبگر در يک نقطه جلوگيري شود و حرکتهاي اعتراضي تمامي نقاط تهران و شهرستانها را فراخواهد گرفت.