۱۳۹۲ شهریور ۱۰, یکشنبه

تظاهرات ایرانیان آزاده

اعتصاب غذاي ساكنان ليبرتي تا توقف كامل كشتار در اشرف

بدنبال پنجمين قتل عام مجاهدان اشرفي و جنايت بي سابقه عليه بشريت در اشرف، ساكنان ليبرتي از ظهر امروز دست به اعتصاب غذا زدند. آنها اعلام كردند: از آنجايي كه مسئوليت حفاظت ساكنان اشرف و ليبرتي به عهده دولت آمريكا و ملل متحد است، با توجه به اينكه برغم گذشت 10 ساعت از حمله جنايتكارانه نيروهاي تحت امر مالكي، هيچ اقدامي از سوي دولت آمريكا و ملل متحد براي توقف كشتار در اشرف و نجات گروگانها و مجروحان به عمل نيامده است، از آنجايي كه نه آمريكا و نه ملل متحد برغم مراجعات متعدد ساكنان و نمايندگانشان، هيچ اقدام موثري براي حفاظت ساكنان اشرف و ليبرتي در ماههاي اخير نكرده اند، با توجه به اينكه تير خلاص زدن به مجروحان و كشتار دستجمعي ساكناني كه دستهايشان را از پشت بسته اند، از بارزترين مصاديق جنايت عليه بشريت است، با توجه به اينكه امكان تكرار چنين قتل عامهايي هر لحظه وجود دارد، تا توقف كامل كشتار در اشرف و آزادي و بازگرداندن گروگانها و تا حل مساله حفاظت ساكنان اشرف و ليبرتي به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

العربيه: تهاجم مسلحانه به کمپ مجاهدین خلق

 به گزارش تلوزیون العربیه، بر اثر تهاجم مسلحانه به کمپ اشرف، متعلق به پناهندگان ايرانی وابسته به جنبش مجاهدين خلق ايران، تعدادی کشته و دهها نفر ديگر زخمی شدند. 

بيانيه يی که توسط دبيرخانه شورای ملی مقاومت ايران صادر شد، تيپ 36 وابسته به ارتش عراق بود که اين تهاجم را به مورد اجرا در آورد. 

طبق آنچه که در بيانيه آمده، اين تهاجم همراه با شليک به ساکنان با هدف کشتار و دستگيری و گروگان گيری تعدادی از آنها صورت گرفت.

تلويزيون الجزيره نیز در گزارشی از يورش مسلحانه به کمپ اشرف گزارش داد: به ما اطلاع داده شد که تعداد کشته ها به 44تن رسيد که شامل 6 زن است که يکی از آنان از کادر رهبری سازمان مجاهدين خلق بود.

دو تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی

جمعی از مربیان پیش دبستانی و معلمان شرکتی و همچنین جمعی از خانواده‌های محکومین به اعدام در مورد قاچاق مواد مخدر در مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، جمعی از مربیان پیش دبستانی و معلمان شرکتی به نمایندگی از همپایان خود از سراسر کشور پیش از ظهر امروز در مقابل مجلس تجمع کردند. تجمع‌کنندگان بر این موضوع تاکید داشتند که وزیر آموزش و پرورش وقت در طول 4 سال گذشته آنها را از کار بیکار کرده است که با توجه به اصلاح قانون مربوط به تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و معلمان شرکتی انتظار می‌رفت که طی دو سال گذشته مباحث مربوط به استخدام‌ انجام شود.

ساخت و ساز تاسيسات موشکی متحد اتمی رژیم (کره شمالی)

به گفته يک موسسه تحقيقاتي آمريکا، عکس‌هاي جديد ماهواره‌اي نشان مي‌دهند که کره شمالي يک برنامه بزرگ ساخت و ساز را در همان تاسيساتي که آزمايش موشک دوربرد انجام داده بود، آغاز کرده است. به گزارش خبرگزاري فرانسه، موسسه آمريکايي- کره‌اي در دانشگاه جان هاپکينز با ارائه گزارشي در سايت خود اعلام کرد که اين ساخت و ساز جديد احتمالا مربوط به ايجاد يک سکوي پرتاب جديد براي آزمايش موشک‌هاي بالستيک سيار است. طبق اين گزارش، کار ساخت اين سکو در ايستگاه پرتاب ماهواره سوهائه از اواسط سال جاري ميلادي آغاز شد. اين ايستگاه پرتاب که در نزديکي سواحل شمال غربي قرار دارد، محل پرتاب موفقيت‌آميز موشک "اونها 3" در ماه دسامبر گذشته بود.

خروج 1780میلیارد تومان منابع شرکت مس از کشور

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بیان مهمترین محورهای تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران، گفت: هزار و 780 میلیارد تومان از منابع شرکت ملی مس به حساب های خارج از کشور منتقل شده بود که با کمک وزارت اطلاعات و قوه قضائیه بخشی از آن به کشور بازگشت.

به گزارش مهر، محمد رضا پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و از طراحان اصلی طرح تحقیق و تفحص از شرکت صنایع ملی مس ایران در جلسه علنی امروز مجلس در بیان دلایل و محورهای تحقیق و تفحص از این شرکت اظهار داشت: