۱۳۹۳ فروردین ۱۲, سه‌شنبه

زوزه هاي هراس آلود رژيم آخوندي از تمديد ماموريت گزارشگر ويژه ملل متحد

قطعنامه‌ علیه رژیم ایران در پارلمان اروپا

کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا با رای مثبت به پیش نویس قطعنامه ای علیه رژیم ایران اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه سال 92 بر اساس «استانداردهای دموکراتیک مد نطر اتحادیه اروپا» برگزار نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا روز دوشنبه درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران رای‌گیری و آن را تصویب کرد. قرار است این قطعنامه در جلسه جمعی پارلمان اروپا که روز پنجشنبه برگزار می‌شود به بحث و سپس به رای گذاشته شود.

جزئیات شلیک به یک کشتی در تنگه هرمز

صبح یکشنبه سرنشینان قایقی تندرو به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز شلیک کرده‌اند. اندکی پیش از آن هم دو قایق تندرو با سرنشینانی دارای لباس نظامی به یک کشتی تجاری دیگر نزدیک شده‌اند. ارتباط احتمالی دو رخداد در دست بررسی است.

بنا بر اعلام "دفتر کشتیرانی بین‌المللی" (IMB) صبح یکشنبه (۳۰ مارس/ ۱۰ فروردین) به یک تانکر حامل نفت خام که در حال گذر از تنگه هرمز بوده، شلیک شده است. به گفته سرنشینان این تانکر ناشناس، شش مهاجم مسلح سوار بر قایقی تندرو به سوی این نفتکش که بین ایران و عمان در حرکت بوده، از فاصله نزدیک دو بار آتش گشوده‌اند. تانکر با بازکردن شیر فشار قوی آب مهاجمان را دفع کرده است؛ به نفتکش و سرنشینان آن هم آسیبی نرسیده است.

آمار کودکان کار روبه رشد است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، مهمترین دلایل وجود کودکان کار در این استان را ضعف مسائل فرهنگی ، فقر و بیکاری عنوان کرد.

به گزارش عصردنا ، " سید علی فتح میرمحمدی " در گفت و گو با خبرنگاران در یاسوج گفت: متاسفانه آمار کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد روبه رشد بوده و این موضوع برای ما جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه ، ضعف مسائل فرهنگی فقر ، بیکاری و در برخی مواقع فشارهای والدین معتاد و یا متارکه از مهمترین عوامل کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد است ، اظهار داشت: هیچگونه فضا و یا مکانی برای ساماندهی کودکان کار در استان وجود ندارد.

تخریب و ضبط وسایل زندانیان سیاسی ارومیه

خبرگزاری هرانا – صبح امروز گارد ویژه زندان مرکزی ارومیه با مراجعه به بند ۱۲ زندان ارومیه، ضمن تفتیش محل، اقدام به ضبط یادداشت ها و کتابهای زندانیان و تخریب وسایل آنها نمودند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموران گارد ویژه زندان که تعداد آنها به ۴۰ تن می رسید به دستور ریاست زندان به بند زندانیان سیاسی مراجعه کرده و پس از تفتیش کامل زندانیان آنها را به هواخوری منتقل کردند.