۱۳۹۲ شهریور ۱۸, دوشنبه

ناوي پيلاي، كميسر عالي حقوق بشر: تحقيقات درمورد كشتار اسفناك 52 تن در اشرف بايد كاملاً مستقل، جامع و شفاف باشد

پارلمان فلسطين ـ فراكسيون فتح: محكوميت حمله جنايتكارانه به ساكنان اشرف در عراق

سوریه؛ حمله به تیم خبری تلویزیون جمهوری اسلامی

خبرنگار العالم، عصر یکشنبه از هدف قرار گرفتن خودرو حامل گروه خبری شبکه العالم در شهر تاریخی معلولا در حومه دمشق خبر داد.

تیم خبری شبکه العالم عصر یکشنبه تنها تیم خبری بود که با همراهی نیروهای ارتش وارد شهر معلولا شد و از عملیات نیروهای ارتش گزارش داد.

"حسین مرتضی" مدیر دفتر العالم که همراه تیم خبری وارد شهر معلولا شده تأکید کرد، دو گلوله به خودرو العالم اصابت کرد و خساراتی به آن وارد شد، اما خوشبختانه هیچ یک از اعضای تیم خبری شبکه آسیبی ندیدند.

این دومین حمله گروه های مسلح به تیم خبری شبکه العالم، طی یک ماه گذشته است.

بی‌خبری از وضعیت یک فعال سیاسی پس از ۳ ماه

خبرگزاری هرانا - باوجود گذشت ۹۳ روز از بازداشت اکبر امینی از وضعیت وی اطلاعی در دست نیست و تاکنون اجازه ملاقات با بستگان خود را نیافته است.

یکی از بستگان اکبر امینی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "اکبر تنها یک هفته پس از بازداشت موفق به تماس با منزل شد. امام پس از آن دیگر نه تماس تلفنی به وی داده شد و نه اجازه ملاقات. روز گذشته (شنبه ۱۶ شهریور ماه) که یکی از بستگان درجه یک به درب زندان اوین مراجعه کرده و تاحدود ظهر در آنجا بود، مسئولین به وی اعلام کردند که اینجا نایستید و بروید زیرا اکبر ممنوع الملاقات است." 

استقرار موشک‌های جدید ترکیه در مرز سوریه

رسانه‌های ترکیه‌ای اعلام کردند، ارتش این کشور موشک‌های زمین به هوای جدیدی را در مرزهای خود با سوریه مستقر کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پانوراما، بنا به گزارش این رسانه‌ها همزمان با بالا گرفتن تهدیدهای ‌آمریکا برای آغاز حمله نظامی به سوریه ارتش ترکیه اقدام به استقرار بیشتر سامانه‌های موشکی ضدهوایی در مرزهای خود با سوریه کرده‌ است.

شبکه ان.تی.وی در این خصوص گزارش داد:

کاخ سفید: حمله به سوریه هشدار به رژیم تهران است

به گزارش ایسنا، یک مقام کاخ سفید با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی جمهوری اسلامی گفت که حمله آمریکا به سوریه این پیام را برای مقامات رژیم تهران می‌فرستد که نباید به راحتی در صدد تولید سلاح هسته‌یی باشند.

دنیس مک‌دانو، رییس ستاد مشترک کاخ سفید روز یکشنبه در گفت‌وگو با برنامه "با مطبوعات ملاقات کنید" شبکه خبری ان بی‌سی با بیان اینکه "کسی در اطلاعات به دست آمده تردید ندارد" گفت که این اطلاعات مبنای تصمیم باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا برای مقصر خواندن بشار اسد رییس جمهور سوریه در حملات تسلیحات شیمیایی 21 اوت است.