۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

حبیب اله لطیفی پور فرزند کرد ما را اعدام نکنید

طنین صدای مادر و خواهر حبیب را رساتر کنیم و از وجدان های بیدار بخواهیم نگذارند ، این دانشجوی ۲۸ ساله اعدام شود.فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

حبیب اله لطیفی پور
باز هم خبراجرای حکم اعدام یکی از فرزندان کرد ما ، چون آورار بر سر ما فرود آمده و شب و روز مان را سیاه کرده است وغم عزیزان مان که در خیابان ها به گلوله بسته شدند ، در زندان ها بر اثر شکنجه جان باختند و یا به دار آویخته شده اند را تازه تر کرده است.
اعدام تا کی ؟ کشت و کشتار تا کی ؟ خشونت تا به کی ؟
سوالی مادرانه از مسولان داریم :
آیا از سی و دو سال خشونت نتیجه ای عایدتان شده است ؟
صدای آزادیخواهی و عدالتخواهی خاموش شده است ؟
آیا زمان آن نرسیده که از تاریخ درس بگیرید و صدای مردم را بشنوید ؟
آقایان !
حداقل ادعای مسلمانی خود را فراموش نکنید و در ماه محرم کسی را اعدام نکنید .
حبیب اله لطیفی پور حبیب خداست ، زندگی را به او باز گردانید .
تعدادی از مادران پارک لاله (عزادار )تهران
VN:F [1.8.1_1037]

تأثیر تحریمها و مخالفتهای گسترده با حذف یارانه‌ها

افزایش قیمت ارزاق
افزایش قیمت ارزاق

آخوند عرب‌پور در نمایش جمعه رژیم در کرمان با اشاره به مخالفتهای گسترده با حذف یارانه‌ها گفت: اقدامات و جوسازی‌های گسترده دشمنان برای جلوگیری از اجرای این قانون، ادامه دارد… دشمنان در آستانه اجرای این قانون تحریمهای بسیاری را بر کشور اعمال کردند.

کروبی و موسوی ممنوع الخروج شدند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: سران فتنه از جانب مسئولان و ملت ایران به عنوان محارب شناخته شده‌اند بنابراین ممنوع‌الخروج بوده و با اعطای پناهندگی نیز اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، موسی قربانی نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی که مدعی شده است دولتمردان انگلیس قصد اعطای پناهندگی به افرادی که وی آنها را "سران فتنه" خوانده است را دارد، اظهار داشت: در دشمنی و عداوت انگلستان با ملت و نظام جمهوری اسلامی تردیدی وجود ندارد چرا که این کینه‌توزی‌ها قدمتی دیرینه دارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی افزود: عنادورزی انگلستان با نظام جمهوری اسلامی بی‌پایان است چرا که انقلاب اسلامی باعث بیداری مردم جهان شده و این امر هر روز بر وحشت و ترس دولت‌مردان انگلیسی می‌افزاید بنابراین همواره با نقشه‌های جدید به دنبال اختلاف‌افکنی در ایران هستند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سران فتنه از جانب ملت و مسئولان به عنوان محارب شناخته شده‌اند لذا حتی با اعطای پناهندگی از جانب دولت انگلستان اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت!
قربانی در پایان مدعی شد: سران فتنه به لحاظ قانونی ممنوع‌الخروج بوده و باید در پیشگاه قانون و ملت ایران پاسخ‌گو بوده و به سزای اعمال خود برسند.

دو هفته بی‌خبری از وضعیت افشین کشتکاری، دانشجوی بازداشتی

افشین کشتکاری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز که در روز ۱۶ آذر به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز معروف به “پلاک ۱۰۰” احضار شده بود کماکان در بازداشت به سر می‌برد.
به گزارش دانشجونیوز، اکنون پس از گذشت ۱۶ روز از بازداشت وی هیچ خبری از وضعیت و اتهام این فعال دانشجویی در دست نیست. بنابر برخی گزارشات، کمیته انضباطی دانشگاه صنعتی شیراز حکم یک ترم تعلیق از تحصیل را برای وی صادر کرده است. این اتفاق در زمانی صورت گرفته که وی همچنان در بازداشت به سر می‌برد. از روز ۱۶ آذر و در پی برگزاری برنامه صف اعتراضی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شیراز، فشارها بر فعالین دانشجویی این دانشگاه به شدت افزایش یافت. احضار ۹ نفر از فعالین دانشجویی به پلاک ۱۰۰ و بازداشت افشین کشتکاری، احضار ۶ نفر دیگر از فعالین به کمیته انضباطی و تهدید دهها نفر از دانشجویان از طرف کمیته انضباطی، حراست دانشگاه و اطلاعات شیراز نمونه این فشارها به منظور ایجاد فضای خفقان و خاموش کردن هرگونه صدای انتقاد در دانشگاه است.
گفتنی است مراسم ۱۶ آذر امسال در اکثر دانشگاه های بزرگ کشور با استقبال خوبی از طرف دانشجویان برگزار شد.

تمام هزينه‌ تاكسی‌ها متاثر از حذف يارانه‌ها است

نائب رئيس شوراي شهر تهران گفت: نه تنها در تاكسيراني، بلكه درتمام دستگاه‌هاي دولتي و غير دولتي امكان تخلف و سوءاستفاده وجود دارد و راننده‌هاي تاكسي نيزاز اين معضل مستثني نيستند.
حسن بيادي در گفت‌و‌ءگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به افزايش غير قانوني كرايه‌ها توسط برخي از تاكسيران‌ها‌ي فعال در سطح شهر تاكيد كرد: امكان دارد درصد كمي از آنها تخلف هم داشته باشند كه شوراي شهر وگشت‌هاي تاكسيراني با آنها برخورد قانوني نيز مي‌كنند.
اوبا اشاره به اينكه به دنبال طرح هدفمند كردن يارانه‌ها نسبت به قشر راننده اظهارات نامناسبي عنوان شد، افزود:متاسفانه افرادي كه در مورد نرخ كرايه تاكسي نظر مي‌دهند، نظراتشان غير كارشناسي بوده و شناختي از سختي‌هاي زندگي اين صنف ندارند.
نائب رئيس شوراي شهر تهران گفت: درآمد راننده‌هاي تاكسي، مثل درآمد راننده شركت واحد و يك راننده دولتي نيست كه عده‌اي نسبت به آن ابراز نگراني و اعتراض كنند بلكه راننده‌هاي تاكسي از نظر مادي پيبشرفتي ندارند.
بيادي با اعلام اينكه در تعيين نرخ كرايه‌هاي تاكسي، تنها نبايد به قيمت سوخت و افزايش آن استناد كرد ادامه داد: تاكسي وسيله نقليه خصوصي نبوده و تنها تحت نظارت دستگاه‌هاي دولتي قرار دارند و تمام هزينه‌هاي اين قشر از جامعه متاثر از هدفمند كردن يارانه‌ها است.
او افزود: خدمات عمومي وجانبي خودرو،استهلاك، قطعات يدكي و مشكلات تعميرات خودرو و در كنار آن مشكلات سلامتي و بيمه‌‌اي اين قشر از زحمت‌كشان جامعه از جمله مسائلي است كه بايد مدنظر قرار گيرد.
نائب رئيس شوراي شهر تهران با اعلام اينكه اين امكان وجود دارد كه تعداد محدودي از راننده‌هاي تاكسي به صورت خودسرانه و غيرقانوني اقدام به افزايش كرايه‌ها كنند تصريح كرد: نه تنها در تاكسيراني بلكه درتمام دستگاه‌هاي دولتي و غير دولتي امكان تخلف و سوءاستفاده وجود دارد و راننده‌هاي تاكسي نيزاز اين معضل مستثني نيستند.

گزارشی از تهران؛ افزایش کرایه ها و مشکل تردد

گزارش خبرنگار ما از تهران: یکی از مشکلات مردم در تهران سختی تردد و رفت آمد است که با اجرای طرح یارانه ها به شدت افزایش پیدا کرده است. به وضوح قابل مشاهده است تعداد زیادی از تاکسی داران به جای حضور در مسیرهای قانونی تایین شده به دنبال مسافرهای دربستی می گردند. حال اینکه در بعضی ساعات شبانه روز مانند صبح های زود و همینطور پایان ساعت اداری تعداد مسافران چندین برابر می شود و تعداد تاکسی ها پاسخگوی مسافران نیستند. ماشین های معمولی هم که اقدام به مسافرکشی می کنند مجبورند از بنزین لیتری 700 تومان استفاده کنند از طرفی اجازه ورود به طرح ترافیک را ندارند. اکثر ادارات و سازمان ها هم در مناطق مرکزی شهر مستقر هستند. تعداد تاکسی های خطی کم است، خودروهای مسافرکش مجوز تردد ندارند یا کرایه های خود را در برخی مسیرها دوبرابر افزایش داده اند تا هزینه بنزین آزاد جبران شود و تازه فاجعه استفاده از مترو و اتوبوس فرا می رسد.
امروز شنبه در چهارراه ولیعصر تهران با وجود اینکه ایستگاه مترو یک ماهی می شود که افتتاح شده است بیش از 50 مسافر معطل رسیدن خودرو یا اتوبوس بودند. چند قدم آنطرف تر در تقاطع خیابان انقلاب مقابل پارک دانشجو در شرق و در مقابل موسسه ملی زبان در غرب تقاطع آنچنان تعداد مسافر زیاد بود که کنترل خیابان از دست پلیس راهنمایی خارج شده و مبهوت تنها نظاره گر این وضع بودند. جمعیت در داخل اتوبوس های تند رو نیز آنچنان زیاد بود که رانندگان از بازو بسته کردن درب ها خودداری می کردند!
نکته قابل اهمیت اینکه در همین آشفته بازار تقاطع ولیعصر-انقلاب دو خودروی نیروی انتظامی مستقر بودند و به این وضع پوزخند می زدند!
شاید به جرات می توان گفت با اعلام آزادسازی قیمت ها گرچه میزان مصرف سوخت کاهش یافته اما اثر منفی آن در ترافیک و نرخ کرایه ها و مشکلات رفت و آمد بیشتر شده است. بسیاری از افراد بودند که با مسافرکشی هزینه خانواده خود را تامین می کردند. آنها دیگر شغل خود را از دست داده اند. نه بنزین گران برای آنها صرفه اقتصادی دارد و نه مسافران حاضر هستند کرایه بیشتر بپردازند و نه وسایل حمل و نقل عمومی کفاف جمعیت را می دهد...

فراخوان به میتینگ اعتراضی علیه اعدام حبیب‌الله ‌لطیفی

اعدامی دیگر: حبیب‌الله ‌لطیفی فردا اعدام خواهد شد !
حبیب‏الله لطیفی، 28 ساله، دانشجو و فعال کرد، در تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۸۶ بازداشت شد. وی ۴ ماه در زندان انفرادی تحت شکنجه‌ی شدید بازجویان اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت5. لطیفی در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۳۸۷ طی دادگاهی چند دقیقه ای و بدون حضور خانواده، در شعبه ی اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج از سوی قاضی حسن بابایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی و نظام با استناد به آیه ۳۳ سوره مائده (قرآن کریم) و استناد به مسائل یکم، سوم و پنجم از فصل ششم (حد محارب) جلد چهارم کتاب تحریر الوسیله امام خمینی و مواد ۱۸۳، ۱۸۶، ۱۹۰، ۱۹۱ قانون مجازات اسلامی، محارب اعلام شده و به اعدام محکوم شد. مقامات قضایی عصر روز پنج شنبه ۱ دیماه به صالح نیکبخت وکیل مدافع حبیب الله لطیفی اعلام کرده اند که حکم وی روز یکشنبه 5 دیماه/ 26 دسامبر به صورت قطعی به اجرا در خواهد آمد.
برای جلوگیری از اعدام حبیب‌الله‌ لطیفی،
برای آزادی حبیب‌الله‌ لطیفی و کلیه زندانیان سیاسی- عقیدتی،
برای لغو مجازات اعدام و ممنوعیت شکنجه
از همه شما دعوت می کنیم امروز در برلن در اعتراض به اعدام قریب الوقوع اعدام حبیب الله لطیفی مقابل سفارت جمهوری اسلامی در یک تجمع اعتراضی گرد هم آئیم.
زمان: امروز، شنبه ، ٢۵ دسامبر ٢٠١٠ ساعت ٣٠׃١٤
مکان : مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران
Podbielskiallee 67, Berlin Dahlem, U3- Podbielskiallee
کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران - برلین

کانون پناهندگان سیاسی ایرانی – برلین
E-Mail: Vereiniranischerfluechtlinge@gmx.de E-Mail: kupg_iran@yahoo.de