۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

تیراندازی در نزدیکی سفارت ترکیه در تل آویو



شبکه تلوزیونی العربیه لحظاتی پیش با مخابره گزارشی اعلام کرد که صدای
تیراندازی در نزدیکی سفارت ترکیه در پایتخت دولت عبری به گوش می رسد.


بر اساس این گزارش نیروهای پلیس اسرائیلی توانستند شخصی را که ظاهرا قصد
هجوم به سفارت را داشته دستگیر کردند.


منابع امنیتی اسرائیلی اعلام کردند به دنبال شنیدن صدای تیراندازی در
صحنه حادثه حاضر شدند و منطقه را به محاصره خود در آورند.


بر اساس این گزارش نیروهای پلیس کلیه راه های منتهی به سفارت ترکیه در تل
ابیب را بستند.


روزنامه اسرائیلی "یدعوت احارانوت" در این باره نوشت شخص مهاجم در هنگام
حمله به سفارت کاملا لخت بود .


هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه وعلل آن مخابره نشده است.

در جریان درگیری بین جوانان و نیروهای رژیم در امیدیه خوزستان، یک جوان به قتل رسید


امروز سه شنبه ۲۶ مرداد، ساعت ۱۴۲۰ بوقت ایران طی یک درگیری در شهرک ” یاسر” در ” امیدیه” خوزستان که بین جوانان و نیروهای رژیم صورت گرفت، یک جوان بنام ” علی بدیری ali badiri ” بضرب گلوله مزدوران کشته شد.
علی بدیری، ۲۶ الی ۲۷ سال داشت و از الاحواز بود. وی از چند سال قبل تحت پیگرد رژیم بود.
زمانی که ماموران می خواستند جسد وی را منتقل کنند با اعتراضات شدید مردم مواجه شدند

یک زن ۶۱ ساله که توسط احمدی نژاد شکنجه شده علیه وی شهادت می دهد


خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تظاهرات هواداران مقاومت ایران در برلین با مخابره عکلی از این تظاهرات نوشت: یک زن در تظاهراتی علیه اعدام و سنگسار شرکت کرده، در حالی که در برابر دروازه تاریخی براندنبورگ ایستاده، بنری را در دست دارد که روی آن نوشته است من هاجر تهرانی ۶۱ ساله که از زندان اوین نجات یافته ام شخصا توسط احمدی نژاد شکنجه شدم.
شورای ملی مقاومت ایران فراخوانی را علیه شکنجه، سنگسار و اعدام زندانیان سیاسی صادر کرده است

سفر یک میلیون ایرانی به ترکیه طی ۸ ماه !


وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت : یک میلیون ایرانی طی ۸ ماه به ترکیه رفتند.
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اعلام رسمی این آمار یادآور شد که تبلیغات گردشگری کشورش در ایران مطابق با فرهنگ و بافت اجتماعی ایران است.
به گزارش آتی نیوز، ارطغرل گونای در گفتگو با روزنامه اکشام در عین حال با استفاده از جملاتی پر از کنایه افزود که تبلیغات گردشگری بدون تصاویر دریا یا پلاژ اساسا غیرممکن و بی معنی است ولی ایران نیز موقعیت مختص به خود را دارد و رعایت آن نیز الزامی است.
گونای همچنین گفت: البته گردشگری در ترکیه مختص به ساحل و پلاژ نیست.
با برآوردی کوتاه از میران هزینه انجام شده برای هر سفر و خرید ایرانیان در این کشور، مشخص می‌شود صدها میلیون دلار ارز طی ماههای اخیر از کشور خارج شده و به حساب همسایگان نیمه آسیایی - اروپایی واریز گردیده است.

مومنی، احمدی امویی، صمیمی هم چنان در انفرادی /بازگشت دوازده نفر به بند عمومی

دوازده نفر از زندانی های اعتصاب کننده پس از بیست و دو روز به بندعمومی 350 زندان اوین بازگردانده شدند اما عبدالله مومنی و بهمن احمدی امویی همچنان در انفرادی نگه داری می شوند و کیوان صمیمی نیز همچنان در اعتصاب غذا و انفرادی به سر می برد.

براساس گزارش های رسیده از اوین به کلمه ،این یازده نفر از روحیه بالایی برخوردارند اما از نظر جسمی بسیار ضعیف و لاغر شده اند و هم چنان اجازه تماس با خانواده های خود را ندارند.

زندانی های منتقل شده به بند عمومی روحیه عبدالله مومنی،بهمن احمدی امویی و کیوان صمیمی را نیز خوب و مقاوم توصیف کرده اند اما در باره وخامت حال کیوان صمیمی و بی توجهی پزشکان به وضعیت وی اظهار نگرانی شدید کرده اند.

منابع موثق به نقل از زندانیانی که تازه از انفرادی بازگشته می گویند کیوان صمیمی گفته بعد از انتقال عبدالله مومنی و بهمن احمدی امویی به بند عمومی اعتصاب غذای خود را خواهد شکست.

مجید توکلی، فعال دانشجویی و یکی از زندانیان اعتصاب کننده دیروز به زندان رجایی شهر منتقل شده است. گفته می شود رضا ملک یکی دیگر از زندانیان بند 350 نیز هم چنان در انفرادی به سر می برد.

علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، بهمن احمدی امویی روزنامه نگار، حسین نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تحکیم، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، کیوان صمیمی ،جعفراقدامی فعال مدنی ، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ایران و عراق، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجید دری فعال دانشجویی، مجید توکلی فعال دانشجویی، غلامحسین عرشی و محمد حسین سهرابی راد از جمله زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی بودند که دو هفته اعتصاب غذا کردند. آنها پس از اعتراض به شرایط نامناسب بند ۳۵۰ و توهین ماموران زندان به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شده بودند.

بحران اتمی رژیم؛ دیپلماسی در آستانه

به گزارش رادیو آلمان، یک مقام نظامی عالی‌رتبه‌ اسرائیلی به روزنامه فایننشال تایمز آلمان گفته است که آمریکا باید به صورتی جدی تهدید کند که به رژیم ایران حمله نظامی خواهد کرد.

این مقام نظامی، که نام او فاش نشده، گفته است، اینکه آمریکا فقط بگوید که در برابر رژیم ایران به گزینه‌ نظامی هم فکر شده، تأثیرگذار نیست.

"فایننشال تایمز آلمان" نوشت، این گونه اظهارات از طرف اسرائیلی‌ها تأکیدی بر این امر است که آنان معتقدند دپیلماسی در قبال رژیم ایران در آستانه‌ شکست است، زیرا تهران همچنان برنامه‌های اتمی خود را پیش می‌برد، و از این رو باید به کاربست زور رو آورد.

به گفته رادیو آلمان، موضوع حمله‌ نظامی به جمهوری اسلامی، موضوعی است که اکنون صریحتر از گذشته بر زبان مقام‌های سیاسی و نظامی غرب جاری می‌شود.