۱۳۹۱ مهر ۲۰, پنجشنبه

ترور مقام بلندپایه امنیتی بین دولت یمن و سفارت آمریکا

به گزارش تلویزیون بی بی سی، یک مقام بلندپایه امنیتی رابط بین دولت یمن و سفارت آمریکا در صنعا امروز به ضرب گلوله کشته شد.

بنا براین گزارش، قاسم عقلان، هماهنگ کننده امنیتی دولت یمن و سفارت آمریکا در صنعا که به عنوان مدیر تحقیق درباره فعالیتهای تروریستی در این سفارتخانه کار می کرد، بامداد امروز در خیابانی نزدیک اقامتگاه عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن ترور شد.

یک مقام دولت یمن در این باره گفت، عقلان در مسیر حرکت به سفارت آمریکا در صنعا بود که شماری موتورسوار مسلح جلوی خودروی او را گرفتند و وی را به ضرب گلوله کشتند و سپس از صحنه فرار کردند.

عقلان که حدود بیست سال در سفارت آمریکا در صنعا کار کرده، مسئول هماهنگی سرویس های امنیتی یمن و تفنگداران دریایی آمریکا بود؛ تفنگدارانی که در اردودگاههای اطراف سفارت آمریکا در صنعا و یک پایگاه نیروی هوایی در استان لاهج در جنوب یمن مستقر شده اند.


نقش رژیم ایران در بی ثبات کردن یمن


العربیه: رئیس جمهور یمن از دخالت های رژیم ایران بشدت انتقاد کرده و آن را سیاستی مخرب می داند. وی رسما از رژیم ایران خواسته تا از مداخله در امور داخلی یمن خودداری کند.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اخیرا از کشف یک شبکه خرابکاری در یمن خبر داده است.

مقامات امنیتی یمن گفته اند که رهبر این شبکه با اوراق هویت جعلی وارد یمن شده، ولی تحقیقات نشان داده که او یک افسر سپاه پاسداران ایران بوده است.

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، هدف سپاه پاسداران از اقدامات بی ثبات کننده در یمن، ایجاد دو حکومت در این کشور است که رهبری یکی از آنها در دست شیعیان الحوثی طرفدار حکومت دینی ایران در شمال یمن قرار گیرد

یک شهروند کرد به ده سال زندان محکوم شد

یک شهروند اهل سردشت توسط دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به زندان محکوم شد.

براساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، یک شهروند اهل میرآباد سردشت به نام عمر منجمی راد از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اتهام امنیتی به تحمل ده سال حبس محکوم شد..

بر اساس همین گزارش، حکم صادره ظرف مدت 20 روز پس از ابلاغ، قابل تجدید نظر در محاکم تجدید نظر استان می باشد.

یادآور می گردد عمر منجمی راد که که حدود یک سال پیش توسط نیروهای امنیتی در سردشت دستگیر شده، هم اکنون در زندان مرکزی مهاباد به سر می برد.