۱۳۹۳ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

نامه اعتراضي 45 پارلمانتر عراقي در پي در گذشت مجاهد خلق محمد بابايي

نماینده پوتین برای حفاظت از...به ایران رفت

رئیس گروه مشاوران ولادیمیر پوتین رئيس جمهوري روسيه در ديدار با رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: به در خواست پوتين برای حفاظت از فرهنگ شرق به ایران آمده ام.

به گزارش «تابناک» ، ولادیمیر ايليچ تولستوی، نوه نویسنده برجسته روسی و مشاور فرهنگی و رئیس گروه مشاوران پوتین، به همراه هيئتي  با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با "ابوذر ابراهيمي تركمان" رئيس اين سازمان ديدارو گفتگو كرد.

در اين ديدار ، ولادیمیر ايليچ تولستوی با اشاره به اهمیت توجه به حس مشترکی که بین جوامع شرقی وجود دارد و می‌تواند فرهنگ آنها را تقویت کند، گفت: آشنایی با ایران می‌تواند دراین راستا کارساز باشد. تاکنون بیش از 30 اثر از تولستوی به زبان‌های مختلف ترجمه شده است و در ایران نیز کارهایی صورت گرفته است.

بازداشت 272 ایرانی در ترکمنستان (پسر سفیر)

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بخش زیادی از بازداشت شدگان در ترکمنستان به دلیل عدم رعایت قوانین این کشور است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با رسانه ها امروز (سه شنبه 9 اردیبهشت) در پاسخ به سؤال خبرنگار این خبرگزاری درباره بازداشت 272 ایرانی در ترکمنستان و حضور پسر سفیر سابق جمهوری اسلامی جزء بازداشت شدگان، گفت: اخبار منتشر شده درباره پسر سفیر سابق خبرسازی است.

وی ادامه داد: بخشی از بازداشت شدگان در ترکمنستان به دلیل عدم رعایت قوانین این کشور زندانی شده اند و به زودی اقدامات انجام گرفته برای زندانیان ایرانی در این کشور اطلاع رسانی می شود.

اداعای حمله موشکی به محل اختفا جیش‌العدل

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از حمله به گروهک تروریستی جیش‌العدل خبر داد و گفت: طی این حمله جمعی از اعضای گروهک جیش العدل نابود شدند.

محمد کوثری (پاسدار) عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص نحوه انتقام‌گیری از این گروهک تروریستی گفت: نیروهای امنیتی بعد از شناسایی و برخورد با عاملان ترور 14مرزبان وارد عمل شدند و بعد از کشف مکان این گروهک در عمق 80کیلومتری خاک پاکستان، با شلیک موشک به محل اختفای آنها همه را به هلاکت رساندند.

دومین خط‌‌ و نشان مشاور ولی فقیه برای روحانی

مشاور عالی ولی فقیه به کسانی که «فکر می‌کنند» با آمدن دولت حسن روحانی باید از مواضع انقلاب کوتاه آمد گفته «اشتباه» می‌کنند.

به گزارش دیگربان به نقل از خبرگزاری «رسا»٬ حداد حداد در نشستی در تهران اظهار کرده «عده‌ای فکر می‌کنند با روی کار آمدن دولت جدید باید از مواضع فرهنگی خود عقب‌نشینی کنند.»

وی افزوده این افراد همچنین فکر می‌کنند «باید از آرمان‌های امام و شهدای انقلاب اسلامی کوتاه بیاییم تا مشکل اقتصادی کشور حل شود.»