۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

ضرب و شتم شدید خانواده‌های بازدشت شدگان ۲۵ بهمن

در پی تجمع خانواده‌های بازداشت شدگان ۲۵ بهمن ماه، در مقابل زندان اوین، مسئولان امنیتی اقدام به ضرب و شتم ایشان نمودند.شب گذشته پس از اینکه قریب به ۴۰۰ تن از اعضای خانوادهٔ بازداشتی‌ها منتظر خوانده شدن اسامی بازداشت شدگان توسط مسئولان زندان بودند، نیروهای امینتی با یورش به سمت خانواده‌ها به ضرب و شتم ایشان به وسیلهٔ باتوم و شک الکتریکی پرداختند.

گفته می‌شود که زنان و دختران حاضر در آن جمع نیز از این رفتار غیرانسانی درامان نماندند.

این روند تاجایی بود که نیروهای امنیتی شیشهٔ اکثر ماشین‌هایی که در مقابل زندان اوین پارک شده بودند؛ نیز شکستند.

این در حالیست که به گفتهٔ خانواده‌ها، مسئولان اوین خود با برخی از ایشان تماس گرفته و گفته‌اند که برای پیگیری وضعیت نزدیکانتان بایستی به زندان اوین مراجعه کنید؛ هر چند که برخی مسئولان بعد‌ها و در مقابل درب زندان منکر این مهم شده و این تماس‌ها را از سوی آنچه عوامل فتنه می‌نامند، عنوان کرده‌اند.

با این حال حدود ساعت ۱۲ شب گذشته حدود ۷۰ نفر از بازداشت شدگان بدون اخذ وثیقه و کفالت آزاد شدند.

از سویی صبح امروز نیز خانواده‌ها به منظور کسب اطلاع از وضعیت بازداشت شدگان مجددا به تجمع پرداختند اما همانند شب گذشته مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
از ساعت ۱۰ صبح امروز نیز قریب به ۲۰ تن از بازداشت شدگان از زندان اوین آزاد شدند.

شایان ذکر است که دژبانی اوین به خانواده‌ها اعلام کرده اسامی تمامی دستگیر شدگان نزد دادیاری اوین است.

خانواده‌های بازداشت شدگان ۲۵ بهمن امشب و برای سومین بار دست به تجمع در مقابل زندان اوین زده‌اند و از ساعاتی پیش جمعیت ایشان در حال افزایش است.

لازم به یادآوری ست که با به خشونت کشیده شدن تجمعات مسالمت آمیز مردم در بیست و پنجم بهمن ماه توسط نیروهای امنیتی، دستکم سه تن کشته، چندین تن زخمی و صدها نفر از شهروندان معترض نیز بازداشت شدند.

نماینده ی اسبق مجلس شورای اسلامی بازداشت شد

احمد حکیمی‌پور، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات و نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی بازداشت شد.

به گزارش جرس، دکتر احمد حکیمی‌پور رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات  شب گذشته توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد.

حکیمی‌پور سمت هایی نظیر نمایندگی مردم زنجان در دوره‌‌ی چهارم مجلس شورای اسلامی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در دوره‌اول، موسس و بنیانگذار باشگاه فرهنگی- ورزشی "آذربایجان" و مدیر مسئولی هفته‌نامه‌ی امید زنجان را در کارنامه‌ی خود دارد.

گفتنی است حکیمی‌پور از فرماندهان جنگ ایران و عراق و جانبار است که هنوز از عوارض مجروحیت خود رنج می‌برد.

بازداشت شهروندان معترض با اتهامات واهی

ماموران امنیتی، طی دو روز گذشته به دستگیری شهروندان به اتهامات واهی و هم چنین بازداشت شهروندانی که مشخصات پلاک خودروی ایشان در جریان اعتراضات مردمی ۲۵ ماه ضبط شده بود، روی آورده‌اند.
نیرو‌های امنیتی و انتظامی در جریان تجمعات ۲۵ بهمن ماه، جدا از بازداشت پرشمار شهروندان، به شناسایی خودروهای معترضین نیز روی آورده بودند.

در همین زمینه ماموران امنیتی با یورش به منزل یکی از ساکنان شهرک غرب تهران، وی را بازداشت نمودند. آن‌ها دربارهٔ چرایی بازداشت به این نکته اشاره کرده‌اند که "صاحب پژو جی ال ایکس به شماره (محفوظ) به ماشینش دوربین وصل کرده و اقدام به فیلم برداری از آنچه ایشان اغتشاشات می‌نامند، نموده است."

خبرگزاری گرداب، وابسته به ارتش سایبری سپاه پاسداران، مدعی شده است که "یک تیم تروریستی متشکل از اعضای منافقین(سازمان مجاهدین خلق) در شهرک غرب منهدم شدند."

این گزارش می افزاید: «مقادیری "سلاح گرم" و "ابزار جاسوسی وایمکس" به منظور رساندن اخبار اغتشاشات به دولت اسرائیل نیز کشف و ضبط شده است.»
به نظر می‌رسد اشارهٔ گرداب، با خبر مذکور هرانا مرتبط باشد.
از سوی دیگر گزارشگران هرانا مطلع شده‌اند که هفت تن از شهروندان بهایی ساکن شیراز به اتهام دست داشتن در "اغتشاشات ۲۵ بهمن" و "ارتباط با دولت اسرائیل" بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری تابناک وابسته به محسن رضایی نیز اعلام کرد که دو تن از شهروندان شیرازی بازداشت شدند. این خبرگزاری بازداشت شدگان را عوامل انفجار بمب در حسینیه سید الشهدای شیراز معرفی کرده است.
این مهم در حالی ست که کلیهٔ متهمان این پرونده در سال‌های اخیر بازداشت، محاکمه و اعدام شده‌اند.

طی روزهای اخیر رسانه‌های دولتی سرکوب معترضان در ۲۵ بهمن ماه را به برخی گروهای معاند نظام ائم از سازمان مجاهدین خلق و سلطنت طلبان نسبت داده‌اند.

با این روند به نظر می‌رسد سناریو سازی دستگاه امنیتی برعلیه شهروندان معترض وارد فاز تازه‌ای شده باشد.

افزایش قبض گاز؛ تجمع و درگیری در اراک

گزارش یکی از خوانندگان:

این خبر همین امروز به دستم رسیده ولی از جزئیات آن به طور کامل خبر
ندارم، البته کاملا موثق است.

***

مردم اراک بعد از دریافت قبوض گاز که مبالغ آنها به طور متوسط حدود دویست
و هشتاد هزار تومان و بالاتر بوده است امروز در برابر اداره گاز این شهر
تجمع کرده و سپس به ساختمان این اداره حمله ور شده اند. در این اقدام
شیشه های این ساختمان با سنگهای پرتابی از سوی مردم شکسته شده و به
ساختمان خساراتی وارد شده است که از جزئیات آن بی خبرم. همچنین نیروی
انتظامی دخالت کرده است که زد و خورد و درگیری پیش آمده و چند نفری نیز
بازداشت شده اند. همچنین این را هم اضافه کنم که جی میل حتی در مناطقی از
ایران به جز تهران هم اکنون نیز  خارج از دسترس است و به سختی می توان
حتی صفحه ی اول آن را باز نمود.

بی خبری از فعال کانون صنقی معلمان کرمانشاه

از سرنوشت یکی از فعالان کانون صنفی معلمان کرمانشاه به نام اکبر محمودی که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اطلاعی در دست نیست.
براساس گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، تاکنون از سرنوشت اکبر محمودی که روز 24 بهمن ماه در قصرشیرین دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده خبری در دست نیست .
گفته می شود علیرغم پیگیری های خانواده این شهروند، مقامات مسئول هیچگونه توضیحی در رابطه با محل نگهداری واتهامات احتمالی این معلم بازنشسته اهل قصرشیرین نداده اند.

بلاتکلیفی و شرایط جسمی نامساعد وبلاگ نویس دربند

پیمان روشن ضمیر وبلاگ نویس بازداشت شده، طی نامه‌ای از بیماری، وضعیت بسیار بد زندان و طولانی شدن غیرقانونی بازداشتش خبر داد.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وی گفت: "امکانات زندان بسیار ضعیف است و از ابتدایی‌ترین امکانات هم محروم هستم. با وجود بیماری و سرماخوردگی شدیدی که در زندان به آن دچار شدم، آب گرم برای استحمام در دسترس نیست. حتی غذا را هم خود ما در داخل زندان می‌پزیم."

پیمان روشن ضمیر درباره علت طولانی شدن بازداشتش گفت: "در حال حاضر من به صورت غیر قانونی و بلاتکلیف در زندان هستم. نگه داشتن من در زندان فقط به دلیل فشارهای وزارت اطلاعات است در حالی که قرار بود پس از جلسه تفهیم اتهام با قرار وثیقه آزاد شوم، اما همچنان در زندان هستم.
مامورین اطلاعات، گزارش‌های خلاف واقعیت وارد پرونده من کرده‌اند و اتهاماتی را به من نسبت می‌دهند که به هیچ وجه صحت ندارد."

پیمان روشن ضمیر که چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه با پابند برای تفهیم اتهام به دادگاه انقلاب برده شد می‌گوید: "هر چه نوشته‌ام، انتقاد از عدم اجرای صحیح قانون بود.

به من اتهام تبلیغ علیه نظام تفهیم شد. در حالیکه تمام فعالیت من تا به امروز در مسیر اجرای صحیح قانون اساسی ایران بوده است. من در تمام نوشته‌ها فقط انتقاد کردم. فعالیت من به نفع نظام بود نه تبلیغ علیه نظام. مگر نمی‌گویید انتقاد آزاد است پس طبق کدوم قانون من مجرم هستم؟

من هرگز در هیچ جایی به رهبری کوچک‌ترین توهینی نکردم، اما اتهام توهین به رهبر به من تفهیم شده است. من هرگونه توهین به رهبری را رد می‌کنم. تمام نوشته‌های من در اینترنت وجود دارد. توهین یک حرف مشخص است. اگر من توهین کردم آن توهین چه بوده؟"

روشن ضمیر ادامه داد: "من را با پابند برای بازجویی می‌برند مگر فراری هستم که پابند می‌زنند. از صبح زود تا ساعت ۳ بعد از ظهر من را با پابند نگه می‌دارند که خیلی سخت هست و هر روز پا درد دارم.
من حتی از داشتن وکیل در دوران بازجویی هم محروم بوده‌ام."

به گزارش هرانا، این زندانی سیاسی در ادامه می افزاید: "من توافق کردم که در صورت آزادی همه فعالیت‌های سیاسی را کنار بگذارم و فقط به زندگی و تجارت بپردازم. ولی اگر دادگاه بروم، دفاع حقوقی و سیاسی می‌کنم و از آن به بعد یک زندانی سیاسی خواهم شد و یک فرد سیاسی.
من فقط انتقاد کردم و با وجود اینکه همیشه تاکید من بر اجرای صحیح قانون بوده، در زندان هستم و به من ظلم مضاعف شده است.

‫اگر من آزاد نشوم و به دادگاه بروم طبق اصل صد و شصت و هشت قانون اساسی که می‌گوید: «رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیات منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد»، درخواست دادگاه علنی دارم.

در همه جای جهان متهم سیاسی در دادگاه علنی محاکمه می‌شود. این حق مسلم من است که در قانون اساسی هم آمده است. من دادگاهی که با پابند به آن برده شوم را قبول ندارم. دادگاه باید با حضور خبرنگار باشد. هر سندی علیه من دارید بیاورید.

شاکی پرونده من جمهوری اسلامی است و قاضی هم منتخب خود جمهوری اسلامی است. همه امکانات در اختیار شماست. پس علنی شدن آن نباید از نظر شما مشکلی داشته باشد.

‫من از کمترین حقم که دادگاه علنی هست نمی‌گذرم."

گفتنیست پیمان روشن ضمیر وبلاگ نویس، در تاریخ ۱۳ دی ماه سالجاری توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در مقابل منزلش در اهواز بازداشت شده و مدت ۳۰ روز را در انفرادی بسر برده است.

سردبیر تارنمای هفت تیر طی روزهای اخیر به بند ۶ زندان کارون اهواز منتقل و هم چنان در بازداشت موقت بسر می‌برد.

مراسم یادبود جوان باخته محمد مختاری، جمعه

 در مورد مراسم خاکسپاری محمد مختاری من امروز به هرطریقی شد با ترس و لرز 2 تا عکس گرفتم یکی از دم در خونشون یکی هم از حجله و اعلامیه اش مراسم ختمش جمعه است لطفا اطلاع رسانی کنید .

چند ایمیل دریافتی از خوانندگان از قم و تهران

در ادامه بازداشت ها و دستگیریهای روزهای اخیر ، حسام الدین جدیدی اول از فعالین سیاسی و از نزدیکان میرحسین موسوی بازداشت شد. قابل ذکر است مهندس حسام جدیدی در روزهای اخیر دیدارهای متعددی را با سران اصلاحات داشته است که گمانه زنی ها حاکی از آن است که علت اصلی بازداشت وی همین عامل می باشد.
لطفا اطلاع رسانی فرمائید.....

****

امروز قم خیلی شلوغ بود مردم تو خیابون ریخته بودند مثه اینکه یه بانک اعتباری میگن ورشکست شده اس ام اس هم فرمانداری داده که تکذیب کنن

****

من عضوانجمن اسلامي دانشکده هنر دانشگاه تهران هستم دقايقي پيش نيروهاي لباس شخصي به اتاق مجاور اتاق ما در خوابگاه حمله ور شدند و تعدادي از دانشجوها را بطرض وحشيانه دستگير کردند و با خود بردند . در صورت نياز بفرماييد تا اسامي بچه هارا براتون بفرستم... به اميد ايراني اباد و ازاد


****

در ارتباط با تظاهرات روز جمعه حد فاصل ميدان ونک تا ميدان تجريش همزمان با نمايش رژيم در ميدان انقلاب:
به اين ترتيب رژيم ناچار ميشود مزدورانش را در دو جبهه تقسيم کند. هم از قدرت مقابله مزدوران با مردم کاسته ميشود هم از رونق نمايش در ميدان انقلاب! همرزماني که نميتوانند به مسير تعيين شده بيايند بايد در محل هاي ديگر با دوستان خود جهت تظاهرات پراکنده و برق آسا هماهنگي کنند. فيلم برداري فراموش نشود! در شهرستانها هم همينطور. نبايد رژيم بتواند مزدورانش را با خيال آسوده در ميدان انقلاب تهران جمع کند!

مصاحبه برادر دانشجوی جان باخته: برادرم بسیجی نبود

قانع ژاله برادر صانع ژاله در گفتگو با صدای آمریکا: برادرم اصلا بسیجی نبود. پسرخاله ام (از عوامل امنیتی پاوه) بدون اینکه از شهادت برادرم اطلاع داشته باشیم عکسش را از ما گرفت و بعد دیدیم که برایش کارت بسیج درست کردند. متاسفانه جسد ایشان را بما نمیدهند. دشمنان، برادرم رو تشییع کردند .

بادبان: سید علی ، بهمن عظیم را دیدی ؟

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/180014_10150090428822271_108514667270_6592728_6152221_n.jpg

علی خامنه ای به دلیل صدور فرمان قتل و سرکوب مردم مرتکب جنایت علیه بشریت در ایران شده است و دادگاه جزایی بین المللی باید علیه او اقدام کند.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/168300_10150189514043504_594518503_9014751_3548574_n.jpg

تشنج و درگیری و بازداشت دهها دانشجوی دانشگاه هنر

صبح امروزچهارشنبه  نیروهای لباس شخصی و بسیجی به تجمعات دانشجویان در داخل دانشگاه هنر حمله  ور شده و اقدام به بازداشت دهها تن کرده اند.

به گزارش دانشجونیوز، از صبح امروز دانشگاه هنر تهران صحنه  درگیری های گسترده نیروهای حکومتی  با دانشجویان و اساتید غیرهمسو با دولت بوده و تاکنون حداقل ١۰ دانشجوی دانشگاه هنر بازداشت شده اند.

صبح امروز جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه  هنر تهران که در جهت حمایت از شهید صانع ژاله که روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه توسط نیروهای حکومتی هدف گلوله مستقیم قرار گرفت، تجمع کرده و خواستار شناسایی عوامل و دست اندرکاران حکومتی این حادثه شدند.

بر اساس آنچه از دانشگاه هنر گزارش شده است از ساعت ۸ صبح امروز دانشگاه تحت محاصره نیروهای حکومتی و بسیج قرار گرفت. این نیروهای سعی داشتند با قرار دادن عکس های جعلی و خود ساخته شهید صانع ژاله اثبات کنند که وی بسیجی و حامی دولت بوده است.

همچنین نیروهای امنیتی و گارد ویژه نیز هماهنگ با لباس شخصی ها دانشجویان این دانشگاه را به محاصره در آورده و شعارهایی تحریک آمیز بر علیه مهدی کروبی و میرحسین موسوی سردادند. دانشجویان معترض غیرهمسو با حکومت با بی توجهی به نیروهای لباس شخصی و غیردانشجو و ایستادن در مقابل تالار فارابی این دانشگاه شروع به تحصن اعتراضی کردند که این تجمع با هجوم نیروهای دولتی مواجه شد.

بنابر اظهارات دانشجویان دانشگاه هنر به دانشجونیوز تاکنون بازداشت کوروش خان محمدی، حسن فتحی زاده، وحید نصرتی، عباس صالحی، عبدالله رنجبر، فراز سرابی، امیر بی نظیر و ٤ تن دیگر از دانشجویان تایید شده است.

****


گزارش خبرنگار ما از تشنج و درگیری در دانشگاه هنر

دانشجویان دانشگاه هنر و دوستان نزدیک شهید صانع ژاله از شب گذشته قرار گذاشته بودند تا امروز چهارشنبه 27 بهمن ماه در مراسم تشييع پيكر او که از ساعت 9:30 در مقابل دانشگاه هنر تهران در چهارراه وليعصر آغاز می شد شرکت کنند. با توجه به اینکه خانواده شهید صانع ژاله دوستان نزدیک وی می شناختند آنها نیز در نظر داشتند برای ادای تسلیت به آنها در کنار خانواده این شهید به ابراز همدردی بپردازند و در مراسم خاک سپاری او نیز شرکت کنند.

همشهریان و دوستان دیگر این شهید از نیز از دیگر دانشگاه های تهران خود را به دانشگاه هنر رساندند تا در این مراسم شرکت کنند. اکثر دوستان او كرد زبان بوده و بدور از خانواده خود برای تحصیل در تهران و در خوابگاه به سر می بردند. اما پیش از آنکه مراسم تشیع پیکر این شهید جنبش آغاز شود خیل نیروهای لباس شخصی و بسیجی با موتور و پرچم های حزب الله به داخل تالار محل تجمع دانشجویان ریختند با عربده کشی و اوباش گری شروع به کتک زدن دانشجویان کردند. بی آنکه ملاحظه ای داشته باشند که بیشتر دانشجویان از بین دختران بودند با هر وسیله ای آنان را به باد کتک گرفتند.

در مقابل دانشجویان نیز شروع به دفاع از خود کردند که بااین درگیری فضای دانشگاه به خصوص در مقابل ورودی درب تالار کاربردی متشنج شد. نیروهای لباس شخصی مترصد ورود به تالار بودند و دانشجویانی را که اجازه ورود آنان را نمی دادند با وحشیگری دستگیر کردند. حراست دانشگاه نیز تنها گوشه ای ایستاده بودند و نگاه می کردند و نیروی انتظامی نیز در دقایق اولیه هیچ دخالتی نکرد. مراسم این شهید نیز که قرار بود راس ساعت 9:30 برگزار شود تا این لحظه به تاخیر افتاد. در بین نیروهای لباس شخصی چندین عکاس خبرگزاری های دولتی نیز بودند که از بیشتر دانشجویان عکس می گرفتند تا سر فرصت شناسایی شوند.

با دستگیری تعدادی از دوستان نزدیک شهید ژاله پیکر پاک و مظلوم او بر دوش قاتلانش به داخل دانشگاه هنر آورده شد و اوباش بسیج فریاد می کشیدند «می کشم می کشم آنکه برادرم کشت». تعداد زیادی از مقامات حکومتی در این مراسم شرکت کردند.

موضوع مهم آنجاست که برای دقایق زیادی به خانواده این شهید اجازه نزدیک شدن به پیکر او را نمی دادند. شنیده ها از اطرافیان شهید ژاله حکایت از آن دارد که به شدت تحت فشار حکومت قرار دارند و هرگونه مصاحبه برای آنان ممنوع شده است.


آخرین خبرها از اوضاع متشنج دانشگاه هنر

با شروع درگیری ها و متشنج شدن فضا بلافاصله محافظان محسن رضایی او را از محل خارج کردند. همچنین تعدادی از پاسداران ارشد سپاه و بسیج در مراسم تشییع پیکر شهید صانع ژاله شرکت کردند و با چشمان خود حضور گسترده معترضان را دیدند و لرزیدند. به دستور همانها نیز این مراسم در محاصره لباس شخصی ها قرارگرفت. جمعیت دانشجویان آزادیخواه به مراتب بیش از لباس شخصی ها بود اما وحشیگری اوباش باعث شد تا پس از دستگیری های گسترده، دانشجویان در حاشیه ای بایستند و اجازه ندهند با طولانی تر شدن درگیری ها آرمیدن پیکر این شهید در خانه ابدی طولانی شود. خانواده داغدار او گریان از پرپر شدن جوانشان در سوگ او اشک می ریزند و عده ای اوباش بی غیرت بلندگو بر دست برای محاکمه موسوی و کروبی عربده کشی می کنند!


حمله مجدد به وبسایت دانشجونیوز

از حدود نیم ساعت پیش حملات اینترنتی به سایت دانشجونیوز مجددا آغاز شده است.

این حملات به این سایت خبری دانشجویان همزمان با حمله به دانشجویان دانشگاه هنر و بازداشت تعدادی از دانشجویان این دانشگاه آغاز شد.

این حملات اینترنتی پیش از این از روز بیست و سوم بهمن ماه و در پی آمادگی مردم برای برپایی تظاهرات در روز بیست و پنجم بهمن ماه آغاز شده بود. 

تا زمان برطرف شدن مشکل دسترسی به سایت خبرها در این صحفه فیس بوک سایت دانشجونیوز منتشر خواهد شد.



بازداشت بیش از ۳۰۰ شهروند معترض در مشهد

بیش از سیصد شهروند معترض در مشهد، در جریان اعتراضات مردمی ۲۵ بهمن ماه بازداشت شدند.
 اکثر بازداشتی‌ها پس از دستگیری به کلانتری ۱۴ واقع در کوی پلیس منتقل شده‌اند و ساعت‌ها مورد بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

بازجویی‌ها به وسیلهٔ سرهنگ گنابادی، سروان رضا وظیفه‌دان و بازپرس حیدری تا ساعت ۵ صبح با رفتاری تحقیر آمیز ادامه داشته و پس از آن عده‌ای با اخذ تعهد آزاد شدند.

گفته می‌شود دیگر بازداشت شدگان نیز، پس از بستن چشم بند به مکانی نامعلوم منتقل شده‌اند و تاکنون هیچ گونه اطلاعی از سرنوشت ایشان در دست نیست.

در بین بازداشت شدگان امیر شیبانی‌زاده، دانشجوی دانشگاه مشهد نیز حضور داشته است.

وی پیش‌تر و در مهر ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

شایان ذکر است که اعتراضات مسالمت آمیز ۲۵ بهمن ماه که به جز تهران در مشهد، شیراز، اصفهان، کرمانشاه و چند شهر دیگر نیز در جریان بود؛ با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

فراخوان شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل و شش سازمان مدافع حقوق بشر برای توقف اعدام‌ها در ایران

 
NGOLOGOsite-persan.jpg
 

شیرین عبادی و شش سازمان‌ مدافع حقوق بشر، سازمان عفو بین‌المللی، سازمان دیده‌بان حقوق بشر، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، فدارسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و شعبه ایرانی آن جامعه دفاع از حقوق بشر ایران و گزارشگران بدون مرز با انتشار بیانیه‌ای مشترک، از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد خواهان اقدام برای توقف موج گسترده‌ی اعدام‌ها در ایران شدند. در این بیانیه همچنین از دستگاه قضایی و مجلس شورای اسلامی خواسته شده است که تصمیم قانونی برای توقف مجازات اعدام اتخاذ کنند.
 
از اول ژانویه سال میلادی ٢٠١١ ، بیش از ٨٦ زندانی در زندان‌های ایران اعدام شده‌اند. بنا بر اطلاعاتی که از سوی شش سازمان مدافع حقوق بشر جمع‌آوری شده است، دست‌کم ٨ نفر از اعدام شدگان ماه ژانویه زندانی سیاسی بوده‌اند که به اتهام محاربه برای شرکت در تظاهرات و یا ارتباط با سازمان‌های مخالف به اعدام محکوم شده‌اند.
 
شیرین عبادی و شش سازمان مدافع حقوق بشر در این باره اعلام کردند : « مقامات مسوول جمهوری اسلامی نشان داده‌اند که دیگر برای سرکوب معترضان به انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد به زندانی کردن و محکومیت‌های سنگین راضی نیستند، حال به اعدام آنها پرداخته‌اند. جمهوری اسلامی از روش شناخته شده‌ی، پنهان کردن اعدام‌های سیاسی در میان خیل زندانیان اعدام شده به اتهام جرایم عادی استفاده می‌کنند. اگر جامعه جهانی در این باره سکوت کند، اعدام‌ها بیشتر خواهند شد.»
 
افزایش تعداد اعدام‌ها در ایران در پی اجرا شدن  قوانینی در تشدید مجازات علیه مجرمان مواد مخدر است. قانون مبارزه با مواد مخدر پس از تغییر و اصلاح از سوی شورای تشخیص مصلحت نظام، با تائید رهبر جمهوری اسلامی ایران سید علی خامنه‌ای، از اواخر آذر ماه به اجرا گذاشته شده است. ٦٧ تن از اعدام‌شدگان ماه ژانویه در ارتباط با حمل و یا توزیع مواد مخدر اعدام شده‌اند. سازمان‌های مدافع حقوق بشر تعداد اعدام‌های مجرمان عادی را  بسیار بیشتر ارزیابی می‌کنند، بنا بر گزارش‌های موثق آمار بخشی از اعدام‌های انجام شده در برخی از زندان ها ایران از سوی مقامات  رسمی اعلام نشده‌اند.
 
 یکی از زندانیان اعدام شده در ایران زهرا بهرامی، شهروند هلندی ایرانی‌تباری است، که در یکی از تظاهرات‌های اعتراضی پس از انتخابات بازداشت شده بود. وی از سوی  دادستان تهران به "حمل و فروش مواد مخدر" متهم و محاکمه شده بود، وکیل وی به پرونده دسترسی نداشت و از حق تجدیدنطر خواهی نیز محروم شده بود.
 
زهرا بهرامی در ٩ بهمن ماه، علیرغم هشدار دولت هلند و درخواست اتحادیه اروپا برای عدم اجرای حکم اعدام وی و  بدون اطلاع وکیلش به دار آویخته شد. در حالی که بنا بر قانون وکیل مدافع زندانی باید ٤٨ ساعت پیش از اجرای حکم مطلع شود.
 
شیرین عبادی در این باره اعلام کرد  "مقامات ایران سال‌هاست که مخالفان سیاسی خود را با اتهامات واهی چون در اختیار داشتن مشروبات الکلی، مواد مخدر و یا حتا سلاح،  دستگیر و محاکمه می‌کنند. تعدادی از وکلا و از جمله برخی از همکاران من و روزنامه‌نگاران با این اتهامات به زندان محکوم شده‌اند. با توجه به افزایش تعداد اعدام‌ها، عدم شفافیت در دستگاه قضایی ایران و تغییرات اخیر قانون مبارزه با مواد مخدر، صدور احکام اعدام  برای مخالفان سیاسی با سواستفاده از این گونه اتهامات خطری جدی است." 
 
اعدام‌های اخیر، نگرانی را برای اجرای حکم اعدام سعید ملک‌پور و وحید اصغری، افزایش داده است. این دو زندانی از سوی دو شعبه مختلف دادگاه انقلاب اسلامی تهران و در پی محاکمه‌ای ناعادلانه با اتهام "مفسد فی الارض" به  اعدام محکوم شده‌اند.
در تاریخ ١٠ بهمن ماه عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران بدون ذکر نام اعلام کرد که " حكم اعدام دو نفر از "مديران سايت‌های مستهجن" در دو شعبه مختلف صادر شده است،‌ كه براي تاييد به ديوان عالي كشور ارسال شده است" مدافعان حقوق بشر در ایران احتمال می‌دهند این دو نفر سعید ملک‌پور و وحید اصغری باشند.
 
سعید ملک‌پور، ٣٥ ساله، برنامه‌نویس سایت‌های اینترنتی است که در آبان ماه سال جاری از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای راه‌اندازی سایت‌های "پورنوگرافی" و " ضد اسلامی"   به اعدام محکوم شده است. وی که دارای اقامت دائم در کاناداست، در سال ١٣٨٧ به هنگام سفر به ایران برای دیدار با خانواده‌اش دستگیر شد. اتهام سعید ملک‌پور ساختن برنامه‌ای برای بارگذاری عکس بر روی سایت‌های اینترنت است. این برنامه بدون اطلاع او از سوی برخی سایت‌ها برای ارسال تصاویر پورنوگرافی استفاده شده است. وی اعلام کرده است که در سلول‌های انفرادی زندان اوین نگاهداری و تحت شکنجه قرار گرفته است.
 
وحید اصغری، ٢٤ ساله دانشجوی رشته مهندسی انفرماتیک در هند است. وی در تاریخ ٢٢ اردیبهشت ١٣٨٧ در فرودگاه تهران دستگیر شد و به مدت هفت ماه پس از دستگیری در سلول‌های انفرادی نگاهداری و برای اعترافات اجباری و پذیرش اتهامات مختلف تحت شکنجه قرار گرفته است. محکومیت او به شکل رسمی از سوی مقامات تائید نشده است، اما وی نیز به اعدام محکوم شده است.
 
همچنین، نگرانی برای اجرای اعدام پاستور یوسف نادرخانی وجود دارد. وی که در استان گیلان هدایت کلیسایی با ٤٠٠ عضو را برعهده داشت،در مهر ماه ١٣٨٨ از سوی نیروهای امنیتی  بازداشت و در شهریور ١٣٨٩ در دادگاهی به اتهام " خروج از دین اسلام"، علیرغم نبود هیچ قانونی در این باره در قوانین ایران، به اعدام محکوم شده است. حکم وی در دیوان عالی در حال بررسی و تجدید نظر خواهی است.
 
در تاریخ ٦ بهمن ماه نیز مقامات ایران از اعدام سید علی غرابات در شهر اهواز خبر دادند. به گفته مقامات قضایی وی متهم به  " ادعای ارتباط با امام زمان" شده بود.
 
آزادی در مذهب و باور که حق تغییر مذهب نیز شامل آن می‌شود، از سوی میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (ماده ١٨) که ایران از جمله کشورهای امضا کننده‌ی آن است تضمین شده است.
تعداد اعدام شدگان در جمهوری اسلامی ایران از همه‌‌ی دیگر کشورها و حتا از چین  بیشتر است. صدها و حتا هزاران زندانی در این کشور به مجازات اعدام محکوم شده‌اند. دست کم ١٤٠ نفر از اعدام شدگان سال‌های اخیر به هنگام  ارتکاب جرم کمتر از ١٨ سال سن داشته اند. قوانین حقوق بین‌الملل اعدام افراد زیر ١٨ سال را ممنوع کرده‌اند.

شیرین عبادی و شش سازمان مدافع حقوق بشر اعلام می‌کنند. " برای پایان دادن به کشتار در ایران، جامعه جهانی باید جمهوری اسلامی ایران را وادار به قطع اعدام ها و رعایت قوانین بین‌المللی کند."
در پنج سال گذشته جمهوری اسلامی ایران به شکل دائم مانع از اعمال ساز و کارهای جهانی برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران می‌شود. شیرین عبادی و سازمان‌های امضا کننده‌ی این بیانیه با توجه به بیلان منفی جمهوری اسلامی در نقض حقوق بشر، کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل را فرا می‌خوانند تا در اجلاس اتی این شورا گزارشگر ويژه‌ای را برای بررسی و گزارش از وضعیت حقوق بشر در ایران تعیین کند.
 
پیش‌زمینه
از سال ١٣٥٧ هزاران زن و مرد و حتا کودک با جرائم گوناگون در ایران اعدام شده‌اند. ماده شش اصل دوم میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی می‌گوید " در کشورهایی که مجازات اعدام لغو نشده است، صدور حکم اعدام مجاز نیست مگر در مورد مهمترین جنایات طبق قانون زمان ارتکاب جنایت، که آنهم نباید با مفاد این میثاق و کنوانسیون‌های مربوط به جلوگیری و مجازات جرم کشتار دسته جمعی (ژنوسید) مغایرت داشته باشد. اجرای این مجازات مجاز نیست مگر بموجب حکم قطعی صادر از دادگاهی صالح. "
ایران تاکنون پروتکل اختیاری این میثاق را که خواهان لغو مجازات اعدام است، امضا نکرده است.
جمهوری اسلامی همیشه به قطع‌‌‌نامه‌های مکرر مجمع عمومی سازمان ملل متحد که خواهان اتخاذ تصمیمی قانونی برای توقف مجازات اعدام  شده‌اند، رای منفی داده است.
 
سازمان های مدافع حقوق بشر و از جمله شش سازمان امضا کننده‌ی این بیانیه، موارد بسیاری از نقض حقوق بشر در هنگام بازداشت و در طی محاکمات را مستند کرده‌اند. از جمله خشونت‌های جسمی و روحی، اعمال فشار برای " اعتراف" و تائید اتهامات وارده، نگاهداری طولانی مدت در سلول های انفرادی و محروم شدن از حق مشورت با به وکیل که می‌توانند از مصادیق شکنجه محسوب شوند.
 
همجنین دادگاه‌های انقلاب اغلب محاکمات خود را بر خلاف اصل ١٨٦ قانون اساسی که تاکید کرده است تشکیل دادگاه برای جرائم سیاسی و مطبوعاتی باید عمومی برگزار شوند، به شکل عیر علنی و در پشت درهای بسته برگزار می‌کند. 
گزارشگران بدون مرز انجمن بين المللي  دفاع از روزنامه نگاران زنداني و آزادی مطبوعات بر مبنای اصل ١٩ اعلاميه جهانی حقوق بشر  است

وحشت رژیم از برگزاری مراسم برای جان باختگان 25 بهمن

من الان انقدر هیجان دارم و اعصابم داغونه که نمیدونم از کجا شروع کنم و بگم. من الان از دم خونه محمد مختاری (حوالی خیابان دردشت) از کشته شدگان 25 بهمن بودم . اونجا پر بود از اوباش بسیجی و لباس شخصی و پر پلیس بود .جنازشو نه با آمبولانس بلکه با ماشین سپاه پاسداران آوردند.برنامه رو اینجور طراحی کرده بودند که مراسمو این بسیجیها بدست بگیرند و بر علیه موسوی و کروبی داشتند شعار میدادند .الانم جنازه رو بردند بهشت زهرا خاک کنند .
انقدر صحنه زننده بود که باورتون نمیشه. و اگه اونجا کسی کوچیکترین اعتراضی حتی به شخص بقل دستیش میکرد میگرفتنش میبردنش .یعنی همه فقط حرص میخوردند.من از فرط عصبانیت داشتم آتیش میگرفتم که اینا خودشون کشتند خودشون این همه اوباش بسیجیو جمع کردند آوردند دم در خونش مراسم گرفتند و میگفتند این سند جنایت موسوی و کروبیس. خجالتم نمی کشیدند .
تو رو خدا اطلاع رسانی کنید به همه بگید بیاند دردشت نارمک نذارید اینو به حساب خودشون بریزند نذارید سیاست کثیفشونو اعمال کنند.

تلاش برای بازداشت فرزند کروبی؛ نامه تند همسر کروبی

سحام نيوز: نزديك به 20 نفر از نيروهاي امنيتي با هجوم به منزل حسين كروبي؛فرزند ارشد مهدي كروبي، قصد بازداشت وي را داشتند كه بدليل ناكام ماندن در اين امر، اقدام به شكستن درب منزل و ورود غيرقانوني و استقرار در آنجا نموده اند . به گزارش سحام نيوز، حسين كروبي دقايقي قبل در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: نيروهاي امنيتي كه حدودا 20 نفر بوده اند پس از مراجعه به منزل من، علي رغم اينكه كسي در منزل نبوده است اقدام به شكستن درب منزل نموده و وارد ساختمان شده اند. اين افراد متاسفانه با تخريب اموال و بر هم زدن آسايش عمومي و نيز و با ايجاد رعب و وحشت در ساختمان مسكوني، اسباب ناراحتي و وحشت را درميان همسايگان فراهم كرده اند.
حسين كروبي در ادامه افزود: اين رفتارها نه اسلاميست و نه ايراني و نه حتي انساني! بلكه شبيه رفتار حكومت هاي فاشيستي در برخورد آنها با مخالفين شان است. فرزند ارشد مهدي كروبي با اشاره به اين اقدامات گفت: همكنون اين نيروها با استقرار در منزل من در حال تفتيش خانه و وسايل شخصي من و خانواده ام هستند. اين رفتار نيروهاي امنيتي باعث گرديده حتي فرزندان كوچك من نيز احساس امنيت نداشه باشند، تا آنجا كه حتي دسترسي به كتابهاي درسي و وسايل شخصي آنها نيز درحال حاضر مقدور نيست.

لازم به توضيح است 3 هفته قبل نيز حسين كروبي توسط نيروهاي امنيتي براي چندين ساعت بازداشت شده بود. اين اقدام در پي فشار به خانواده مهدي كروبي صورت ميگيرد و اين خانواده از 20ماه گذشته تاكنون بارها و بارها شاهد اين رفتارها و برخوردها بوده اند.


فاطمه كروبي: رفتار های مذبوحانه، غیر انسانی و البته کودکانه شما هیچ خللی در اراده همسرم ایجاد نمی کند

سحام نيوز: فاطمه كروبي، همسر مهدي كروبي در نامه اي به رئيس مجلس شوراي اسلامي از رفتار روز گذشته نمايندگان مجلس و نيز اراذل و اوباشي كه طي شب گذشته اقدام به فحاشي و حتاكي درب منزل ايشان را نموده اند، انتقاد كرد و افزوده: اینجانب در خلال حملات اوباش در شب های مقدس رمضان به مقام رهبری نامه ای نگاشتم و اعلام کردم اختلاف جنابعالی با همسرم چه ارتباطی با حق زیستن ما دارد، اما امروزه پذیرفته ام در نظامی که بیشترین نقش را در دوران مبارزه و شکل گیری آن داشتیم، دیگر حقی برای زیستن ساده هم نداریم.
متن كامل اين نامه بدين شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

بدنبال نطق جنابعالی در جلسه دیروز و شعارهای  جمعی از وکلای منتخب حاکمیت که به جای تقنین به صدور حکم اعدام دو یار صدیق امام پرداختند، خبر سازماندهی عده ای اوباش و مزد بگیر را در جهت حمله به محل سکونت دریافت کردیم. حضور پلیس امنیت و نیروی امنیتی حسب ظاهر مانع از این امر در اوایل شب شد. لیکن در ساعت 1:30 بامداد تا ساعت 2:45 این گروه سازماندهی شده به منطقه وارد شده و از یکسو  به فحاشی و هتاکی به اینجانب، همسرم، مهندس موسوی، آقایان خاتمی و هاشمی پرداختند  و از سوی دیگر شعارهایی در حمایت از رهبری و حاکمیت سر دادند. آنچه بیشتر موجب تاسف است توسل این اراذل به شعائر دینی و مذهبی و خواندن دعای فرج در خاتمه اوباش گری است. آیا توسل به این شیوه های ابداعی و بدوی که قرن هاست نمونه ای  از آن در جوامع غیر متمدن هم دیده نشده، نباید سران حاکمیت را به این واقعیت رهنون کند که نکند عده ای ماموریت دارند ضربه کاری به اسلام و باورهای دینی مردم وارد نمایند.  اینجانب در خلال حملات اوباش در شب های مقدس رمضان به مقام رهبری نامه ای نگاشتم و اعلام کردم اختلاف جنابعالی با همسرم چه ارتباطی با حق زیستن ما دارد، اما امروزه پذیرفته ام در نظامی که بیشترین نقش را در دوران مبارزه و شکل گیری آن داشتیم، دیگر حقی برای زیستن ساده هم نداریم. اما این سوال برایم مطرح است که  آیا این محرومیت نیز به ساکنین و همسایگان محترم این منطقه تسری پیدا کرده است؟ براستی در این نظام نباید همسایگان محترم این منطقه از شر عده ای مزدور در نیمه های شب هم در امان باشند؟ آقای کروبی همان مرد ثابت قدم دوران مبارزه و فردی که امام او را دوست خوب خود و مجاهد صف اسلام نامید، بارها اعلام کرده است که آماده محاکمه در هر دادگاه علنی و پرداختن هرهزینه ای برای اصلاح ویرانی های امروز این نظام است. پس آزموده را آزمودن خطاست.

جناب آقای لاریجانی

جنابعالی به خوبی میدانید که از پنج شنبه در حصر کامل نیروهای امنیتی هستیم که بنحوی که فرزندانم را نیز به منزل راه نمی دهند، تلفن های ارتباطی  همگی قطع می باشد، از ادامه درمان این حق اولیه ام نیز ممانعت بعمل آمده و نیروهای امنیتی دیشب همزمان با حمله اوباش شبانه با شکاندن درب آپارتمان فرزندم محمد حسین بدون حضور او به منزلش یورش بردند.  از آنجا که سخن از قانون گرایی کرده اید، موجب امتنان است معیار های قانونی برای این رفتار های مذبوحانه، غیر انسانی و البته کودکانه که هیچ خللی در انتخاب راه همسرم ایجاد نمی کند را جهت اطلاع اینجانب و تنویر افکار عمومی معین نمائید.

با تشکر
فاطمه کروبی
27 بهمن 1389
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی

پیشنهاد خوانندگان: روز جمعه در تهران تظاهرات کنیم

حالا که می خواهند در روز جمعه تظاهرات دولتی نمایش دهند خواهشمند است این پيشنهاد را در سايت مطرح کنيد:
يک تظاهرات همزمان در مکاني ديگر مثلا از ميدان ونک تا ميدان تجريش. نبايد اين شعله خاموش شود. بايد ادامه داد. رژيم حسابي ترسيده نبايد دوباره مثل سالهاي قبل فرصت به آنها داد تا خودشان را پيدا کنند!
****
جنبش سبز براى رسيدن بة اهداف خود بايد مبارزة را ادامة دهد و أنقدر فشار أورد كة مزدوران عقب نشينى كنند تنفس دادن بة أنها باعث تقويت أنها خواهد شد يكماة مبارزة سقوط ديكتاتور حتمى است .

حمایت صدراعظم آلمان از معترضان ایرانی

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از برلین نوشت، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز سرکوب معترضان در ایران را بشدت محکوم کرد و گفت، سرکوب تظاهرکنندگانی که می خواهند بطور مسالمت آمیز عقاید خود را بیان کنند، برای دولت آلمان غیرقابل قبول است.

دفتر صدراعظم آلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تحولات نگران کننده ایران را از نزدیک دنبال می کند

شعار مرگ بر رفسنجانی در تلویزیون رژیم با حمل چوبه دار

تجمع طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه قم و مسجد اعظم با شعارهای تندی علیه هاشمی رفسنجانی، سید محمد خاتمی، کروبی و میرحسین موسوی همراه بود.

در این تجمع که صبح امروز، چهارشنبه با سخنرانی سیداحمد خاتمی برگزار شد، تجمع کنندگان با حمل چوبه دار و سردادن شعارهایی، بازداشت، محاکمه و اعدام سید محمد خاتمی، کروبی و میرحسین موسوی را خواستار شدند.

“مرگ بر موسوی”، “مرگ بر کروبی”، “لعن الله عدوک یا حسین، خاتمی، کروبی، میر حسین” از جمله تراکت هایی بود که در دست تجمع کنندگان به چشم می‌خورد.

همچنین شعارهای تندی علیه آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس مجلس خبرگان داده شد که در این برنامه زنده از سیما پخش شد. “مرگ بر هاشمی”، هاشمی، هاشمی، بصیرت، بصیرت”، “هاشمی حیا کن، مصلحت رو رها کن”، ریاست خبرگان، جای منافقین نیست” از جمله شعارهایی بود که در این تجمع سرداده شد.

در پایان این تجمع، بیانیه‌ای قرائت شد که در آن طلاب، برخورد قاطع با کروبی و میرحسین موسوی را خواستار شدند. همچنین خلع لباس کروبی، خاتمی و موسوی خویینی‌ها نیز از جمله درخواست های طلاب در این قطعنامه بود.

Official Music Video گلشیفته | جستجوی سرنوشت [HD]

تظاهرات در شاهی ، ساری و بابل

هم اکنون از شاهی مازندران خبر رسیده است که بازنشستگان برای دریافت حقوق خود به بانک رفاه در خیابان بابل این شهر مراجعه می کنند که متوجه می شوند که پولی در بساط نیست و مسئولین بانک هم پاسخ قانع کننده ای به مراجعین نمی دهند از این رو مردم خشمگین با سنگ و چوب شیشه های بانک را شکستند و عابرین هم جلوی بانک جمع شده بودند وبا آنان ابراز همبستگی می کردند و تعدادی هم هم شعارهایی علیه احمدی نژاد می دادند . همچنین در چند روز اخیر در اکثر دانشگهای مازندران شلوغ بود و تعدادی از دانشجویان دستگیر شده اند .

قسمت هایی از فیلم آجری در دیوار که شهید صانع ژاله در آن بازی کرده

امین فرج پور جایزه خود را به جعفر پناهی اهدا کرد

امین فرج پور جایزه خود را به جعفر پناهی و محمد رسول اف اهدا کرد
جشنواره سینمای آسیا (فیکا) که همه ساله از 8 تا 15 فوریه در شهر «وزول» در شرق فرانسه برگزار می شود، شب گذشته به کار خود پایان داد.
امین فرج پور کارگردان ایرانی که با فیلم «دویدن میان ابرها» جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد: اعلام کرد     « من این جایزه را به دو سینماگر هم میهنم آقایان جعفر پناهی و محمد رسول اف تقدیم می کنم.»
همچنین فیلم «دویدن میان ابرها» موفق شد جایزه داوران بخش مدارس شهر «وزول» را بدست آورد.
در شب اختتامیه مسئولین فستیوال طوماری را با امضا نزدیک به هزار تن که در ایام برگزاری فستیوال برای حمایت از محمد رسول اف و جعفر پناهی جمع آوری شده بود، به نمایش گذاردند.
در تمام مدت فستیوال پیش از نمایش فیلم های هر سئانس در مورد حکم محکومیت جعفر پناهی و محمد رسول اف به تماشاگران توضیح داده می شد و سپس به احترام این دو فیلمساز تماشاگران از جا برخاسته و یک دقیقه سکوت می کردند.
پایان بخش جشنواره فیکا (جشنواره سینمای آسیا) نمایش فیلم «دایره» ساخته جعفر پناهی بود که مورد تشویق فراوان تماشاگران قرار گرفت.
پیش از نمایش فیلم، پیام جعفر پناهی به سینماگران و سینمادوستان جهان که پیش از آن در فستیوال برلین خوانده شده بود در این فستیوال به سه زبان فارسی، فرانسه و انگلیسی قرائت گردید.
از میان فیلمسازان ایرانی مجتبی میرتهماسب به عنوان داور بخش بین الملل این جشنواره حضور داشت. فیلم «بانوی گل سرخ» ساخته  این کارگردان ایرانی نیز در بخش مستند جشنواره به نمایش در آمد که با استقبال بسیاری از تماشاگران و مسئولین فستیوال روبرو شد.
فرهنگسرای پویا – پاریس – 16 فوریه 2011

هم اکنون دانشجویان را با کتک و گاز اشک آور از دانشگاه هنر بیرون کردند ساعت 1

همین الان از در پشتی دانشگاه هنر (واقع در کوچه ی بالاور) بچه ها رو با کتک، تحقیر، فحش و گاز اشک آور یکی یکی بیرون کردند. همه رو یکی یکی بازرسی می کردند و بعضی ها رو دستگیر می کردند. بچه ها به سمت خانه ی هنرمندان در حرکت هستند. تجمع بعدی در خانه ی هنرمندان، مردم بشتابید به کمک دانشجویان .

25 بهمن؛ وبلاگ: کهریزک جدید در مسگر آباد؟

یکی از بازداشتی های بیست و پنج بهمن پیش از آنکه مبایلش را بگیرند با خانواده تماس گرفته و خبر می دهد که خدود 250 نفر از آنها در دبیرستانی در منطقه بلوار کشاورز بازداشت شده اند. پس از مراجعه خانواده که البته بی پاسخ می ماند، یکی از خانواده ها موفق به تعقیب یکی از اتوبوس های حامل بچه ها می شود و آنها را از دبیرستان مذکور تا جایی در حوالی مسگرآباد (در ساعتی بین 2-3 بامداد 26 بهمن) تعقیب می کند و سپس مجبور به اختفا می شود.  نه نهاد بازداشت کننده معلوم است و نه کسی پاسخ گوست. پیش از آنکه در مسگرآباد کهریزک دیگری رخ دهد همه را آگاه کنید .

صحبتهای تکان دهنده یک بسیجی با کانال یک - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

تجمع خانواده‌های بازداشت شدگان مقابل اوین

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: بیش از 600 تن از اعضای خانواده بازداشت شدگان تجمعات دو روز گذشته شهر تهران از ساعتی پیش و به منظور کسب اطلاع از وضعیت بازداشت شدگان خود در مقابل زندان اوین تهران حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، این تعداد هر لحظه در حال افرایش بوده و با توجه به برخورد تند روز گذشته نیروهای انتظامی با خانواده بازداشت شدگان، احتمال وقوع درگیری و افزایش بازداشت‌ها می‌رود.

همچنین بنا بر آخرین جزئیات دریافتی از دستگیری‌های روز دوشنبه شهر تهران، بخش عمده‌ای از بازداشت‌های صورت گرفته در بیست و پنجم بهمن ماه توسط نیروهای انتظامی و امنیتی در مناطق منتهی به میدان انقلاب و به ویژه میدان انقلاب تهران صورت گرفته است.

در پی تجمع مسالمت آمیز روز دوشنبه تظاهرکنندگان که در حمایت از جنبش‌های اعتراضی دو کشور آفریقایی مصر و تونس صورت گرفته و با مداخله مأموران انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی و شلیک گاز اشک آور و استفاده از سلاح گرم به خشونت کشیده شد، 2 تن از هم وطنانمان کشته، و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

گزارش‌های رسیده طی 48 ساعت گذشته از بازداشت بیش از 1500 نفر از معترضین حکایت داشت که طبق آخرین اخبار رسیده قریب 800 تن از این تعداد در میدان انقلاب و خیابان‌های منتهی به این منطقه بازداشت شده‌اند.

همچنین با وجود گذشت 2 روز از آغاز اعتراضات مردمی، در برخی از نقاط شهر تهران از جمله دانشگاه هنر تجمعاتی به صورت پراکنده همچنان در جریان می‌باشد که تا این ساعت منجر به بازداشت تعدادی دیگر از دانشجویان شده است. از جزئیات بیشتر این بازداشت‌ها تا این لحظه اطلاعی در دست نمی‌باشد.

آخرین خبرها از اوضاع متشنج دانشگاه هنر

گزارش خبرنگار ما از تهران: با شروع درگیری ها و متشنج شدن فضا بلافاصله محافظان محسن رضایی او را از محل خارج کردند. همچنین تعدادی از پاسداران ارشد سپاه و بسیج در مراسم تشییع پیکر شهید صانع ژاله شرکت کردند و با چشمان خود حضور گسترده معترضان را دیدند و لرزیدند. به دستور همانها نیز این مراسم در محاصره لباس شخصی ها قرارگرفت. جمعیت دانشجویان آزادیخواه به مراتب بیش از لباس شخصی ها بود اما وحشیگری اوباش باعث شد تا پس از دستگیری های گسترده، دانشجویان در حاشیه ای بایستند و اجازه ندهند با طولانی تر شدن درگیری ها آرمیدن پیکر این شهید در خانه ابدی طولانی شود. خانواده داغدار او گریان از پرپر شدن جوانشان در سوگ او اشک می ریزند و عده ای اوباش بی غیرت بلندگو بر دست برای محاکمه موسوی و کروبی عربده کشی می کنند!

تصویر شهیدی که رژیم او را هم مانند انقلاب قصد دارد برباید ؟!

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/182706_193684440659963_100000552246779_650396_5098321_n.jpg

گزارش خبرنگار ما از اوضاع متشنج در دانشگاه هنر

دانشجویان دانشگاه هنر و دوستان نزدیک شهید صانع ژاله از شب گذشته قرار گذاشته بودند تا امروز چهارشنبه 27 بهمن ماه در مراسم تشييع پيكر او که از ساعت 9:30 در مقابل دانشگاه هنر تهران در چهارراه وليعصر آغاز می شد شرکت کنند. با توجه به اینکه خانواده شهید صانع ژاله دوستان نزدیک وی می شناختند آنها نیز در نظر داشتند برای ادای تسلیت به آنها در کنار خانواده این شهید به ابراز همدردی بپردازند و در مراسم خاک سپاری او نیز شرکت کنند.

همشهریان و دوستان دیگر این شهید از نیز از دیگر دانشگاه های تهران خود را به دانشگاه هنر رساندند تا در این مراسم شرکت کنند. اکثر دوستان او كرد زبان بوده و بدور از خانواده خود برای تحصیل در تهران و در خوابگاه به سر می بردند. اما پیش از آنکه مراسم تشیع پیکر این شهید جنبش آغاز شود خیل نیروهای لباس شخصی و بسیجی با موتور و پرچم های حزب الله به داخل تالار محل تجمع دانشجویان ریختند با عربده کشی و اوباش گری شروع به کتک زدن دانشجویان کردند. بی آنکه ملاحظه ای داشته باشند که بیشتر دانشجویان از بین دختران بودند با هر وسیله ای آنان را به باد کتک گرفتند.

در مقابل دانشجویان نیز شروع به دفاع از خود کردند که بااین درگیری فضای دانشگاه به خصوص در مقابل ورودی درب تالار کاربردی متشنج شد. نیروهای لباس شخصی مترصد ورود به تالار بودند و دانشجویانی را که اجازه ورود آنان را نمی دادند با وحشیگری دستگیر کردند. حراست دانشگاه نیز تنها گوشه ای ایستاده بودند و نگاه می کردند و نیروی انتظامی نیز در دقایق اولیه هیچ دخالتی نکرد. مراسم این شهید نیز که قرار بود راس ساعت 9:30 برگزار شود تا این لحظه به تاخیر افتاد. در بین نیروهای لباس شخصی چندین عکاس خبرگزاری های دولتی نیز بودند که از بیشتر دانشجویان عکس می گرفتند تا سر فرصت شناسایی شوند.

با دستگیری تعدادی از دوستان نزدیک شهید ژاله پیکر پاک و مظلوم او بر دوش قاتلانش به داخل دانشگاه هنر آورده شد و اوباش بسیج فریاد می کشیدند «می کشم می کشم آنکه برادرم کشت». تعداد زیادی از مقامات حکومتی در این مراسم شرکت کردند.

موضوع مهم آنجاست که برای دقایق زیادی به خانواده این شهید اجازه نزدیک شدن به پیکر او را نمی دادند. شنیده ها از اطرافیان شهید ژاله حکایت از آن دارد که به شدت تحت فشار حکومت قرار دارند و هرگونه مصاحبه برای آنان ممنوع شده است .

معظم و روح استالین

http://www.melli.eu/wp-content/uploads/2011/02/nikahang_kosar_50-300x201.jpg

اوباش بسیجی مسلح دانشگاه هنر را قرق کردند

سایت کلمه: دبیر انجمن اسلامی دانشگاه هنر در باره مراسم حکومتی تشییع جنازه شهید صانع ژاله در دانشگاه هنر گفت: امروز از ساعت شش صبح، نیروهای بسیج و لباس شخصی از خارج از دانشگاه به تعداد بسیار زیاد و غیرمنتظره ای به داخل دانشگاه آورده شده بودند، به گونه ای که دهها اتوبوس نیروهای بسیج و غیر دانشجوی دانشگاه هنر تا ۸ صبح تمامی محوطه دانشگاه را قرق کردند و با بالا گرفتن پلاکاردها و پوسترهایشان و سر دادن شعارهایی علیه رهبران جنبش سبز، فضای دانشگاه را کاملا دگرگون کردند.

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در دانشگاه هنر هم در تشریح وضعیت کنونی محوطه‌ی دانشگاه می گوید: دانشجویان هنر در حاشیه حیاط دانشگاه و کنار دیوارها ایستاده اند و نظاره گر جمعیت غریبه ی کثیری هستند که به نام دانشجو در دانشگاه حاضر شده اند.

او می گوید: این جمعیت بسیجی با شعارهای توهین آمیز و فحاشی به رهبران سبز و نزدیک کردن پلاکاردها به دانشجویانی که کنار دیوار ایستاده اند، سعی در تهییج و تحریک دانشجویان به مقابله و ایجاد درگیری در سطح دانشگاه را داشتند که تاکنون با هوشمندی دانشجویان و سکوت و واکنش نشان ندادن به رفتارهای نامتعارف آنها، نیروهای بسیج نتوانسته اند به خواسته شان برای ایجاد و تنش و آشوب دست یابند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه هنر، که پیش تر خبر برگزاری مراسم گرامیداشت شهید ژاله را در محوطه دانشکده کاربردی دانشگاه هنر در ساعت ۱۲ تا ۲ ظهر داده بود، با نگرانی از شرایط ناامن دانشگاه ابراز امیدواری می کند که با ترک دانشگاه از سوی این جمعیت غریبه و غیر دانشجو، در ساعت ۱۲ امکان برپایی مراسم دانشجویان و دوستان شهید ژاله مهیا شود.

رضایی می گوید: بسیاری از دانشجویان با دیدن وضعیت حاکم بر دانشگاه، از آنجا خارج شدند تا بعد از ساعت ۱۲ و برای مراسمی که به دعوت انجمن اسلامی و شورای صنفی دانشگاه برگزار می شود، حضور به هم رسانند.

از سوی دیگر برخی از دانشجویان مطلع از وقایع شب گذشته در مسجد ارک تهران گزارش می دهند. دانشجویی می گوید: دیشب تعداد زیادی از نیروهای بسیج در مسجد ارک تحصن کرده بودند و خواستار اعدام موسوی و کروبی شدند. در این مجلس، حاج منصور ارضی تهییج جمعیت را برعهده داشت. شاهدان می گویند صبح امروز هم نیروهای متحصن در مسجد ارک با اتوبوس ها و ماشین های دولتی به دانشگاه هنر انتقال داده شده اند تا جمعیت فراوانی در دانشگاه فراهم شود.


شرکت نمایندگان مجلس رژیم در تشییع جنازه دانشجوی جان باخته سرقتی

نمایندگان مجلس رژیم در نظر دارند در مراسم تشییع جنازه صانع ژاله، دانشجوی کردی که  توسط ماموران امنیتی در جریان تظاهرات 25 بهمندر تهران کشته شد، شرکت کنند. جمهوری اسلامی وی را به قتل رسانده و خود نیز برایش مراسم تشییع جنازه برگزار می کند تا سناریو وابستگی وی به بسیج را تکمیل کند.  به گزارش سایت خبرآنلاین نزدیک به لاریجانی، محمدحسن ابوترابیفرد نایب رئیس مجلس رژیم به همین دلیل تعطیلی زودهنگام مجلس را اعلام کرد. در ادامه این گزارش آمده است: در حال حاضر نمایندگان مشغول استماع نطقهای میان دستور هستند تا پس از آن مجلس را ترک کرده و به مراسم تشییع پیکر صانع ژاله و محمد مختاری شرکت کنند.

شایان ذکر است که جناح اصلاح طلب رژیم نیز سعی می کند وی را طرفدار موسوی و منتظری قلمداد کند. از سوی دیگر گفته می شود که کانال تلویزنی متعلق به یکی از شاخه های کومه له اعلام کرده است که صانع ژاله از  فعالان کومه له بوده است.

ژاله بسيجي نبود..ضدولايتت بود

ژاله بسيجي نبود..ضدولايتت بود آقاي خامنه اي..اگر ژاله بسيجي بود آنهم فعال.! چرا لااقل شيعه نشد!؟ چرا با منتظري مراوده داشت!؟ چرا يک فيلم ازو نداريد با لباس بسيجي!؟ پسرخاله او چه ربطي به وي دارد!؟ مجاهدين خلق چرا اورا بکشند!؟چرا بسيجيان را نکشند!؟ خامنه اي ..تو اهريمن واقعي هستي...

رژیم سرکوبگر تهران دوست و دشمن نمی شناسد!

سایت عصر ایران: يك روزنامه تركيه اي مدعي شد كه راننده رييس دفتر رييس جمهوري تركيه در جريان ناآرامي هاي روز دوشنبه تهران کتک خورده است.

به گزارش روزنامه زمان نزديك به حزب حاكم عدالت و توسعه تركيه با اشاره به اين خبر نوشت :‌"‌ راننده مصطفي ايسن رييس دفتر عبدالله گل روز دوشنبه و در جريان تظاهرات مخالفان حكومت در ايران در ميدان انقلاب تهران از سوي نيروهاي امنيتي مورد حمله قرار گرفت.

اين روزنامه مدعي شده است كه مصطفي ايسن در خيابان انقلاب وارد يك كتاب فروشي شده است و راننده اش بيرون مغازه انتظار او را مي كشيده كه با حمله نيروهاي امنيتي مورد ضرب و شتم قرار مي گيرد.

بر اساس اين گزارش نيروهاي امنيتي وارد كتابخانه مي شوند و هيئت ديپلماتيك ترك با نشان دادن كارت هاي خود اعلام مي كنند كه ديپلمات هستند سپس نيروهاي امنيتي از ديپلمات ها مي خواهند كه از كتابخانه خارج شده و محل را ترك كنند.

روزنامه زمان مي افزايد كه يكي از اعضاي هيئت ترك كه " آكادميسين " بوده و از ناآرامي ها عكس مي گرفته از سوي نيروهاي امنيتي دستگير مي شود و پس از 24 ساعت و با مذاكرات طرف ترك با مقامات ايراني آزاد مي شود.

اژه ای، موسوی و کروبی را تهدید کرد/اتهام محاربه

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور گفت: سران فتنه کسانی هستند که باید کیفر اقدامات مجرمانه خود را ببینند و انشاءالله اقدامات لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در جمع خبرنگاران گفت: سران فتنه وقتی بر اقدامات مجرمانه پافشاری می‌کنند حتما منتظر کیفر باشند.

وی اظهار داشت: مردم اینها را به کیفر رسانده اما درخواست به حقی از قوه قضاییه دارند که امیدواریم بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.


علیه موسوی و کروبی حرف بزنید؛ حکم شان اعدام است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خطاب به هاشمی رفسنجانی نوشت: آقای هاشمی به سرعت از موسوی و کروبی فتنه‌گر و محارب اعلام برائت کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز طی نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیگر عضو جامعه روحانیت مبارز نسبت به عدم اعلام برائت وی از سران فتنه هشدار داد.

بر اساس این گزارش، وی در ابتدای این نامه با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی دارای سوابق چشمگیر انقلابی است، خطاب به وی نوشت که اگر می‌خواهد از گذشته خود حراست کند باید همین امروز از فتنه‌گران اعلام برائت کند چرا که موسوی و کروبی دشمنان جهان اسلام هستند و صهیونیست‌ها را خرسند کرده و مسلمانان سراسر جهان را نگران کرده‌اند.

شجونی با بیان اینکه آقای هاشمی رفسنجانی آخرین فرصت خود را برای اعلام برائت از موسوی و کروبی نباید از دست بدهد، نوشت: تا زمانی که آقای هاشمی از موسوی و کروبی اعلام برائت نکرده باشد، بنده حساب وی را با سران فتنه‌ جدا نخواهم دانست.

دبیر کل جامعه وعاظ با بیان اینکه موسوی و کروبی بدون امید به همراهی هاشمی رفسنجانی جرأت جسارت به ارزش‌های ملت ایران را نداشته و ندارند، به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داد در صورت عدم اعلام برائت ملت ایران دیگر هاشمی رفسنجانی را به دامن انقلاب جای نخواهند داد.

وی همچنین در این نامه نوشته است ‌که روحانیت برای فدا شدن در راه ولایت فقیه آمادگی کامل دارند و هر فردی در مقابل نظام اسلامی بایستد با واکنش شدید روحانیت مواجه خواهد شد.

شجونی در بخش پایانی نامه خود خطاب به هاشمی رفسنجانی نوشت: آقای هاشمی من با شما دوستی دیرینه دارم و دوستانه می‌گویم که ملت ایران شما را جزو حامیان فتنه ۸۸ می‌داند که البته بنده نیز با ملت ایران هم عقیده هستم؛ اگر شما چنین نظری ندارید فرصت را از دست ندهید و به سرعت با موسوی و کروبی فتنه‌گر و محارب که حق‌شان اعدام در ملاء عام است اعلام برائت کنید. ناگفته نماند که دعا کرده‌ام جان نا قابل خویش را در راه مبارزه با سران فتنه به مقام معظم رهبری هدیه کنم.

یکی از فعالین سیاسی سمنان بازداشت شد

علی نبوی، از فعال سیاسی در سمنان بازداشت و به زندان این شهر منتقل شده است.

وی که پس از انتخابات پرمناقشه سال گذشته به همراه همسرش بازداشت شده بود، مدتی را در زندان به سر برده بود و در نهایت با قرار و ثیقه آزاد شد.

علی نبوی در دادگاه انقلاب به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است و گفته می شود وی برای گذراندن دو سال حبس خود بازداشت شده است.

به گزارش کلمه، همسر وی عاطفه نبوی، فعال دانشجویی نیز سال گذشته به اتهام شرکت در تظاهرات ۲۵ خرداد به چهار سال زندان محکوم شده و هم اکنون در بند متادون زندان اوین به سر می‌برد.

عاطفه نبوی که در نزدیک به دو سال گذشته از حق مرخصی محروم بوده، اینک با زندانی شدن همسرش در زندان سمنان از ملاقات با همسرش نیز محروم می شود.

دانشجویان دانشگاه هنر اجازه برگزاری تشیع جنازه صانع را به قاتلان وی نمی دهند

دانشجونیوز: در پی به شهادت رسیدن صانع ژاله، دانشجوی دانشکده هنر تهران که توسط نیروهای حکومتی در تظاهرات اعتراضی دیروز به شهادت رسید، دانشجویان این دانشکده ضمن برگزاری تجمع اعتراضی خواهان محاکمه عوامل واقعی این جنایت شدند.در تجمع امروز دانشجویان دانشکده هنر، یکی از دوستان شهید صانع ژاله ضمن رد وابسته بودن این شهید به سازمان های حکومتی، اعلام داشته که وی به عنوان یکی از معترضین به حاکمیت در تجمعات دیروز شرکت داشته است.
بسیج دانشجویی به همراه رسانه های وابسته به حاکمیت با تبلیغات فراوان با سرپوش گذاری به جنایت عوامل حکومتی خود سعی در القای این مطلب دارند که وی از اعضای فعال بسیج دانشجویی بوده که توسط نیروهای مخالف جمهوری اسلامی به قتل رسیده است.

طبق گزارشات اولیه که به دانشجونیوز رسیده است شهید صانع ژاله از اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی این دانشگاه بوده و به عنوان یکی از معترضین به حاکمیت در تجمع روز ٢۵ بهمن شرکت داشته است. همچنین خانواده وی برای انجام مصاحبه با رسانه های حکومت و بیان خواسته های آنان در صدا و سیما تحت فشار زیادی قرار گرفته اند.
داستان" اتوبوس" نوشته صانع ژاله ، در شماره ٣۷ نشریه آزما به چاپ رسیده است که بنا برمنابع خبری وابسته به سپاه پاسداران در گروه نشریاتی که در راستای اهداف جنگ نرم فعالیت میکنند قرار دارد.

گروه های مختلف دانشجویی اعلام داشته اند که فردا در مراسم تشییع جنازه این شهید آزادی خواه شرکت خواهند کرد و اجازه برگزاری مراسم تشییع جنازه حکومتی و مصادره این شهید توسط قاتلان وی را نخواهند داد. این مراسم فردا از ساعت ٩ صبح از جلوی دانشگاه هنر، خیابان ولیعصر (بالاتر از چهار راه ولیعصر) روبروی خیابان بزرگمهر، جنب دانشگاه امیرکبیر، برگزار خواهد شد.

بیانیه مهدی کروبی درباره راهپیمایی ۲۵ بهمن

سحام نیوز: مهدی کروبی با صدور بیانه ای کوتاه ضمن تقدیر از حضور مسالمت آمیز مردم در راهپیمایی روز گذشته، خشونت های صورت گرفته که منجر به شهادت و جراحت عده ای از هموطنانمان شد را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: همانگونه که ملت شریف ایران می دانند به دنبال قیام های آزادی خواهانه و ضد استبدادی ملت های خاورمیانه به ویژه پیروزی اخیر ملت های مسلمان تونس و مصرجهت اعلام همبستگی جنبش آزادی خواه سبز ایران با این جنبش ها، علی رغم عدم نیاز به درخواست مجوز و تنها برای نشان دادن حسن نیت خود از وزارت کشور تقاضای برگزاری راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن کردیم.

اما متاسفانه از زمان ارائه این درخواست با سیلی از فحاشی ها و دریده گویی های روزنامه ها و رسانه های جیره خوار مواجه شدیم و از همان زمان به منظور جلوگیری از شرکت در راهپیمایی و پیوستن به مردم با قطع تلفن و ارتباطات و همچنین حصر و تخریب منزل مسکونی مان مواجه شدیم.

همچنین بنا به خبرهای که تاکنون به دست ما رسیده است متاسفانه بار دیگر راهپیمایی مسالمت آمیز مردم توسط افرادی که رفتار و نقش و وابستگی انها به نهادهای خاص بر همگان معلوم و مشخص است به خشونت کشیده شد و جمعی از مردم مجروح و تعداد کثیری نیز بازداشت شدند.

همچنین خبر دار شدیم که متاسفانه دانشجویی به نام “صانع ژاله” و “محمد مختاری” در جریان حوادث روز گذشته به شهادت رسیده اند که این شهادت را به خانواده های این دو عزیز و مردم بزرگوار ایران تسلیت و ضمن محکومیت شدید برخوردهای خشن و غیر انسانی و غیر اسلامی هشدار می دهیم که تا دیر نشده است پنبه ها را از گوش هایتان خارج کنید و صدای مردم را بشنوید. اعمال خشونت آمیز و مخالفت و عناد با خواست مردم تا زمانی و جایی می تواند به استمرار چنین وضعیتی کمک کند. از سرنوشت دوری حکومت ها از مردم عبرت بگیرید.

زندانیان سیاسی را آزاد و دستتان را از گلوی روزنامه ها و رسانه های مستقل بردارید، به عهد و میثاقی که با نام قانون اساسی با مردم بسته اید وفادار باشید..

به عهد و میثاق خود با مردم و خواسته های ملت و امام که در آرمان های انقلاب اسلامی ۵۷ تجلی یافت همچنان پایبند و اعلام می کنم که هراس از هیچ تهدیدی ندارم و همانگونه که از سال ۴۱ به عنوان سرباز کوچک ملت نیز نشان داده ام اماده پرداخت هرگونه هزینه ای در این راه پر فیض هستیم..

مهدی کروبی

بیست و ششم

دستگیری برخی میهمانان تئاتر فجر در درگیری های 25 بهمن


آینده نیوز- در حالی كه روز گذشته بخشی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای ایجاد حواشی برای این رویداد تعطیل شده بود، در درگیری های روز گذشته، برخی میهمانان خارجی جشنواره بیست و نهم فجر در حین عكاسی از صحنه های درگیری دستگیر و ساعاتی بعد با پیگیری های صورت پذیرفته آزاد شدند.

به گزارش سرویس فرهنگی - هنری «آینده»؛ در طول درگیری های 25 بهمن خیابان انقلاب، برخی میهمانان خارجی جشنواره بین المللی فجر در حین حركت به سمت محل اجرای تئاتر فجر، متوجه وقایع صورت پذیرفته شده و مشغول عكاسی از درگیری ها می‏شوند.

در این میان علی الظاهر این اشخاص دستگیر و منتقل می شوند تا ساعتی بعد، مسئولان مربوطه در وزارت فرهنگ و ارشاد در جریان این ماجرا قرار گیرند و پیگیر وضعیت این میهمانان خارجی جشنواره شوند و ذر نهایت با ارائه مدارك شناسایی و احراز هویت این اشخاص، زمینه آزادی شان فراهم شده و ساعاتی بعد آزاد شوند.

دیروز دومین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر در حالی پیگیری شد كه اجرای تمام نمایش‌های خیابانی كه قرار بود 25 بهمن اجرا بشود، لغو و مقرر شد این آثار امروز در محوطه تئاتر شهر اجرا شود. محمد حیدری، دبیر جشنواره 29 تئاتر فجر نیز دراین باره گفت بود: از آن جا كه در این شرایط ضمانت كافی برای محافظت از مخاطبان و هنرمندان تئاتر وجود ندارد و ممكن است برخی سو‌دجویان سوء‌استفاده‌هایی انجام دهند، تمام آثار خیابانی لغو شد.

زین الدین انصاری، سردار سپاه، عامل فشار بر خانواده ژاله

دانشجونیوز- در پی علنی شدن هویت واقعی یکی از شهدای جنبش سبز، "صانع ژاله" دانشجوی کرد و اهل تسنن رشته نمایش دانشگاه هنر تهران، که رسانه های دولتی مدعی بسیجی بودن وی شده اند، خبرهای رسیده به دانشجونیوز حکایت از فشار های گسترده به خانواده ژاله در شهر پاوه کرمانشاه برای قبول مصاحبه علیه جنبش مردم ایران دارد.

زین الدین انصاری سردار سپاه و پسرخاله شهید صانع ژاله عامل اصلی فشار بر خانواده صانع ژاله برای مصاحبه با رسانه‌های دولتی است. سردار زین الدین انصاری که خود نیز روز گذشته در شبکه‌های صدا و سیما بر علیه تظاهرات ۲۵ بهمن ماه مصاحبه کرد، از نیروهای امنیتی شهر پاوه و مسئول حراست سد داریان در نزدیکی شهر پاوه است. مدیریت سد داریان تحت اختیار سپاه پاسدران قرار دارد.

بنابر گزارش یکی از نزدیکان شهید صانع ژاله، تمامی مسئولین بلند پایه شهر پاوه، از جمله امام جمعه، فرماندار، مسئولین انتظامی و امنیتی با حضور در منزل خانواده این شهید، فشار گسترده ای را برای انجام مصاحبه به این خانواده وارد آورده اند.

طبق اخبار واصله، تمامی ارتباطات خانواده شهید ژاله به کنترل نیروهای امنیتی درآمده و راه های ارتباط با این خانواده نیز قطع شده است.

صانع درحال بازگشت از تمرین تئاتر کشته شد


کمیته گزارشگران حقوق بشر- روز ۲۵ بهمن و در جریان اعتراض‌های مردمی در نقاط مختلف تهران، صانع ژاله دانشجوی ۲۶ ساله‌ کشته شد. یک روز پس از این واقعه، خبرگزاری‌های دولتی با انتشار تصویر و گزارش‌هایی، این دانشجو را «بسیجی» خوانده و عوامل کشته‌شدن وی را «منافقین» معرفی کردند.

ساعاتی پس از انتشار این گزارش‌ها، اطلاعات دیگری منتشر شد که صحت اخبار ارسالی توسط رسانه‌های دولتی را مورد تردید قرار داد. هاتف سلطانی، دانشجوی دانشگاه هنر که خود نیز در جریان وقایع پس از انتخابات سال گذشته بازداشت شده بود به کمیته گزارشگران حقوق بشر می‌گوید: «صانع ژاله متولد ۱۳۶۳ شهرستان پاوه و ورودی نیمه‌ی دوم بهمن سال ۸۷ دانشگاه هنر، رشته‌ی نمایش بود. در ترم جدید، وی پس از انتخاب گرایش، ادبیات نمایشی می‌خواند.»

وی در مورد عکس منتشر شده توسط رسانه‌های دولتی می‌گوید: «عکسی که از صانع منتشر شد عکس خود وی است و به‌نظر می‌رسد مسئولان دانشگاه آن را در اختیار رسانه‌های دولتی قرار داده باشند. وی گاهی ریش داشت و گاهی هم نه. در عکس‌های دیگری که از وی منتشر شده نیز می‌توانید این موضوع را ببینید. وی به آقای موسوی رای داده بود و در تمام راهپیمایی‌ها نیز شرکت می‌کرد. نکته‌ی جالب اینجاست که وی کُرد و سنی بود. همین سنی بودن وی نشان می‌دهد که وی با عقاید و تفکراتی که یک بسیجی می‌تواند داشته باشد، بسیار فاصله داشت.»

کارت بسیج جعلی است

همچنین رسانه‌های دولتی اقدام به انتشار یک کارت بسیج، منتسب به صانع ژاله کردند. هاتف سلطانی در این‌باره می‌گوید: «دانشجویان دانشگاه هنر و نزدیکان صانع، کارت بسیج منتشرشده در رسانه‌های دولتی را جعلی می‌دانند و وجود آن را تکذیب می‌کنند.»

سلطانی در ادامه با ابراز بی‌اطلاعی در مورد نحوه‌ی دقیق کشته‌شدن ژاله ابراز داشت: «فقط می‌دانیم وی در خیابان جمال‌زاده مورد اصابت گلوله قرار گرفته است. وی تنها از تمرین تئاتر باز می‌گشت و گویا تمرین نیز آن‌روز تعطیل شده بود. صانع به عنوان بازیگر، در حال تمرین برای نمایشی بود که در حال آماده‌سازی برای جشنواره‌ی فجر است.»

دوستان صانع تحت فشار هستند

سلطانی در ادامه با ابراز نگرانی نسبت به تحت فشار قرارگرفتن دانشجویان دانشگاه هنر اظهار داشت: «دانشجویان و دوستان صانع با مزاحمت‌های تلفنی روبرو شده‌اند و به‌همین دلیل نمی‌توانند با هیچ‌کس در این مورد صحبت کنند. اما من وظیفه‌ی خود می‌دانستم که در این‌باره گفت‌وگو کنم و اجازه ندهم هویت و شخصیت صانع ژاله مصادره شود.»

رسانه‌های دولتی اعلام کرده‌اند که صبح چهارشنبه مراسم تشیع پیکر صانع ژاله از ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح، از مقابل دانشگاه هنر به سمت دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

سلطانی درباره‌ی برنامه‌ی دانشجویان برای فردا ابراز داشت:‌ «دانشجویان دانشگاه هنر از ساعت هشت صبح در دانشگاه حضور خواهند داشت و از مردم نیز خواسته‌اند که بین ساعت هشت و ۹ صبح اطراف دانشگاه و در صورت عدم برخورد ماموران امنیتی در داخل دانشگاه حضور داشته باشند تا مراسم هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.»

بنابر گزارش‌های منتشرشده، محمد مختاری از دیگر مجروحان اعتراض‌های مردمی روز ۲۵ بهمن، ظهر سه‌شنبه بر اثر شدت جراحات وارده، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

به یاد محمد مختاری؛ شهید سبز جنبش در 25 بهمن

خدایا ایستاده مردن را نصبیم کن که از نشسته زیستن در زلت خسته ام!ا --- اینجا ایران است. حکومتش ،حکومت امام زمان است.بر مبنای قرآن است. رهبرش ،رهبر مستضعفین جهان است. قوت غالب مردم نان است. بهای نان،به قیمت جان است. ثروتش برای فلسطینیان است.دانشگاهش ،ستاره باران است. جای روشنفکرانش ، زندان است. هر که فریاد بزند ،از کافران است. سکوت نشانه مسلمان است. شرکت در راهپیمایی بزرگترین نشانه ایمان است.انچه روز به روز ارزان میشود جان انسان است ---- شاه خواهد رفت، اگر بخواهیم

به کدام طرف و از کدام راه؟


همایون مهمنش

مبارزات آزادیخواهانه ملتهای عرب نشان میدهد که جنبش ها از یکدیگر می آموزند و سعی دارند اشتباهات گذشته را تکرار نکنند. آزادیخواهان تونس و  مصر پس از بیرون راندن دیکتاتورها خواهان استقرار حکومت تونسی یا مصری هستند و حتی سخنگوی اخوان المسلمین اعلام میدارد که مملکت از آن همه مردم مصر است و آنها خواهان یک حکومت اسلامی مانند ایران نیستند.

تظاهرات بیست و پنجم بهمن نشان داد که بر خلاف آنچه رژیم ادعا میکند جنبش سبز مقاومت در ایران زنده است و علیرغم سرکوب وحشیانه رژیم همچنان به راه خود ادامه میدهد. نگاهی به اتفاقات این روز نشان میدهد که مردم خواهان آزادی اند و مبارزه در درون جمهوری اسلامی را پشت سر گذاشته اند. هدف شعارها تنها علی خامنه ای است و همه وی را مسئول میدانند. تظاهرات بیست و پنجم بهمن باعث شد که مفسران و خبرنگاران جهان بار دیگر ابراز کنند که مردم ایران بهترین شرائط را برای دستیابی به آزادی و دموکراسی در خاور میانه دارا میباشند. 

اما هنوز در پاسخ به اینکه جنبش مردم ایران خواهان چه آینده ایست، هر صاحبنظری تعبیر خود را ارائه میدهد و معمولا هیچ یک از آنها هم توضیح نمیدهد که چرا بنظر ایشان این تعبیر بایستی خواست مشترک و عمومی جنبش باشد؟ گاهی هم این تفکر بیان میشود که "خواست های حداقل" بایستی هدف مشترک تمامی جنبش باشند.

اگر از شیوه مبارزه که تقریبا همه بخش های جنبش بر ضرورت رد خشونت و مسالمت آمیز بودن آن تاکید دارند، بگذریم، هدف و راه جنبش مردم ایران هنوز در ابهام قرار دارد. ابهامی که بنفع آزادی نیست و در آینده به هر کس، بویژه صاحبان قدرت، امکان میدهد که هدفگذاری های جنبش را بدلخواه خود تعریف کنند.

جنبش بدون هدف مانند مسافرتی بدون مقصد است. اگر در یک مسافرت، مقصد، مسیر یا وسیله نقلیه برای مسافرت معلوم نباشد، رسیدن به مقصد بی معنی و در بهترین حالت دشوار است. بر عکس، روشن بودن هدف، راه و شیوه کار پاسخ به برخی از مسائل حاد جنبش را آسان میسازد.


هدف جنبشی که همه اقشار جامعه در آن شرکت دارند، نمیتواند منعکس کننده منافع گروه خاصی باشد. چه در این صورت، آنهائی که خواست هایشان ملحوظ نشده است، دیر یا زود دلیلی هم برای پشتیبانی از آن نمی بینند. پس هدف باید حتی الامکان خواست و منافع تمامی اقشار جامعه را در بر گیرد.

روشن بودن هدف، راه و روش کار  و توافق بخش های مختلف جنبش بر سر آن یک اقدام تدارکاتی ضروری برای موثرتر نمودن اقدامات جنبش و لازمه آنست که مردم آگاهانه، هدفمند، متحد و خلاقانه عمل کنند، دور یا نزدیک شدن به هدف را مدام کنترل نموده و در صورت لزوم، اصلاحات لازم را در حرکت خویش بعمل آورند. روشن بودن هدف، به راه و روش یک حرکت اجتماعی کمک میکند تا وقت و انرژی صرف پیمودن بیراهه ها نشود و همه بدانند برای چه مبارزه میکنند و در صورت پیروزی چه آینده ای انتظارشان را میکشد.

دو راهی بزرگ جنبش سبز
بسیاری از نواندیشان دینی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388، تقلب فاحش حکومت و سرکوب وحشیانه تظاهرات مسالمت آمیز مردم پس از آن، به مقاومت آشکار در مقابل دیکتاتوری و دفاع از حقوق و آزادی های مردم  پرداختند. هر اقدام حذفی علیه این نواندیشان دینی ضربه ای است به کل جنبش آزادیخواهی ایران و لازم است کماکان متحدانه از مقاومت و اقدامات افشاگرانه آنان علیه رژیم دفاع نمود.

از طرف دیگر رودرروئی آشکار و کامل حکومت با مردم بویژه بعد انتخابات 1388، هرگونه امید به اصلاحات اساسی در درون نظام جمهوری اسلامی توسط رای را از بین برده و طرفداری از اصلاح نظام رو به کاهش دارد. مردم میدانند که نمیتوان بدون عبور از جمهوری اسلامی و حکومت ولی فقیه راهی بسوی آزادی و اصلاحات اساسی گشود. این نکته اصلاح طلبان جمهوری اسلامی را در مقابل یک انتخاب قرار داده است: یا باید حق حاکمیت مردم را بطور کامل بپذیرند و یا برای حفظ جمهوری اسلامی با حکومت تمامیت خواه مدارا کنند. بدیهی است در صورت انتخاب راه دوم اعتماد مردم را از دست میدهند و نتیجتا تمامیت خواهان میتوانند آنها را ساده تر از میدان بدر کنند.

تعاریف گوناگون از خواست جنبش: "انتخابات آزاد"، "اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی"،  "مردمسالاری دینی"، "رعایت حقوق بشر در جمهوری اسلامی"،  "مردم آزاد باشند تا هرچه میخواهند انتخاب کنند"، "جمهوری اسلامی بدون ولی فقیه" تا توجه اصلاح طلبان به مدل ترکیه بعنوان نظام حکومتی مطلوب، همگی نتیجه سردرگمی است که اصلاح طلبان جمهوری اسلامی دچار آن هستند. برخوردی دقیق تر به بعضی از این ادعاها نشان میدهد که هیچیک از آنها نمیتواند خواست جنبش امروز مردم ایران باشد.


انتخابات آزاد در جمهوری اسلامی؟
کدام انسان آگاهی است که نداند تحقق انتخابات آزاد منوط به وجود آزادی و امنیت و رعایت حقوق و آزادی های کلیه آحاد مردم است؟ نداند که انتخابات در نظامی که حاکمیت مردم را پذیرا نیست و در برابر چشم میلیونها نفر در آراء مردم تقلب میکند، نمیتواند آزاد باشد و حتی در صورت پیروزی در انتخابات نیز نتیجه ای ندارد؟ پس انتخابات آزاد فقط پس از عبور از جمهوری اسلامی ممکن است. و مهمتر از انتخابات آزاد، حکومتی است که باید آن را عملی سازد. ولی متاسفانه در مورد آن صحبتی نمیشود.

اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی؟
قانون اساسی جمهوری اسلامی بر اساس این دروغ بزرگ استوار است که ولی فقیه نماینده خدا روی زمین میباشد. چگونه میتوان از مسئولین نظامی که قانون اساسی آن بر اساس چنین دروغی بنا شده است، انتظار داشت که راستگو باشند؟

تهیه کنندگان این قانون که مجذوب آیت الله خمینی بودند، اختیاراتی نامحدود برای ولی فقیه قائل شدند، بطوریکه مردم ایران با تصویب این قانون تمامی حقوق و آزادیهائی را که در جنبش مشروطه، جنبش ملی کردن صنعت نفت برهبری دکتر محمد مصدق و مبارزه علیه دیکتاتوری محمدرضاشاه بدست آورده بودند، بیکباره از دست دادند. این قانون اساسی قبول رسمیت خودکامگی ولی فقیه و بردگی ملت است. اتفاقی نیست که در سی و دو سال گذشته، حکومت بجای آنکه خدمتگذار مردم باشد، صاحب جان و مال و زندگی آنان شده، با مردم چون بردگان رفتار نموده و هرگونه صدای حق طلبانه مردم را با زور و وحشیگری پاسخ داده است.

قبول چنین قانونی رسمیت دادن به خودکامگی فقها و ولی فقیه است. بعید است مردم و آنهائی که امروز علیه دیکتاتوری ولی فقیه مبارزه میکنند، پس از موفقیت، این قانون اساسی را بپذیرند و پیشنهاد اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز، نمیتواند هدف مشترک آزادیخواهان ایران باشد.

دموکراسی دینی
دموکراسی دینی کوشش دیگر اصلاح طلبان جمهوری اسلامی برای توجیه این نظام است. هر گونه پیشوند یا پسوند دین برای دموکراسی، مباین با حق حاکمیت ملت و به معنی قائل شدن حق حاکمیت برای آن گروه از جامعه است که تحت عنوان دین حکومت میکنند و بنابراین نمیتواند خواست عموم مردم و جنبش مردمی باشد.

بر خلاف این ادعا که یک حکومت دینی مانند جمهوری اسلامی منجر به ارتقاء معنویت و اخلاق در جامعه میشود، طی سی و دو سال گذشته در جمهوری اسلامی نه تنها به تعالی معنویت و اخلاق کمکی نکرده، بلکه روحانیون حاکم و کارگزارانشان مظهر بی اخلاقی و سرمنشا غالب تجاوزات به حقوق مردم بوده اند.

این ویژگی حکومت های دینی، منحصر به ایران نیست. تا قرون وسطی غالب کشورهای اروپا تحت نفوذ پاپ و کلیسا اداره میشد. حکومت دین با شقاوت و خونخواری و آنچه که بنام "مجازات های قرون وسطائی" معروف شده است، توام بود. آغاز دوران روشنگری با این فکر همراه بود که سعادت انسان در این دنیا و نه در آخرت، مرکزیت دارد. دوران روشنگری آغاز پایان یافتن حکومت ها تحت نفوذ کلیسا بود. در این دوران دین از حکومت جدا شد. تفکر عقلانی جای تفکر خرافی را گرفت و در نتیجه غرب به آزادی و پیشرفت دست یافت.

قابل درک است اگر امروز بعضی اصلاح طلبان جمهوری اسلامی خواهان تجدید "دوران طلائی امام راحل" باشند. چه آنها در آن دوران بر خلاف صدها هزار مردمی که آواره، فقیر و بدبخت شدند، هزاران زندانی سیاسی که اعدام شدند، زنانی که بدلیل پوشش آزار شدند و ...، در این دوران به زندگی مرفهی دست یافتند و احیانا به مقامی رسیدند. همینطور قابل درک است وقتی سلطنت طلبانی خواهان تکرار "دوران طلائی" زمان دیکتاتوری محمدرضا شاه یاشند، چه آنها نیز در آن دیکتاتوری بر خلاف مخالفین که با زندان و شکنجه و اعدام روبرو بودند، زندگی خوبی داشتند. سوال فقط اینست که چرا این دو گروه از دیگران انتظار دارند برای تکرار آن دوران با آنان همراه شوند.


حکومت ملی
هدفی که خواست معمول جنبش های آزادیخواهانه امروز دنیاست و حقوق و آزادی های تمامی مردم را شامل میشود. استقرار یک حکومت ملی است که بر اصل حاکمیت مردم استوار است.  شرط استقرار آن آرامش در کشور و انتخابات مجلس موسسان برای تنظیم یک قانون اساسی جدید است .

در حکومت ملی کلیه قوا ناشی از ملت میباشد، دین از حکومت جداست،حقوق و آزادی های مردم رعایت و تضمین میشود. کوشش طرفداران دموکراسی پایدار بر این خواهد بود که نظام آینده نظامی جمهوری و غیر موروثی باشد و در آن مقامات بالای کشور در مقابل مردم و نمایندگان منتخب آنان پاسخگو باشند و برای مدتی معین و محدود انتخاب شوند.

حکومت ملی بر خلاف حکومت دینی حق ویژه برای هیچ گروه اجتماع قائل نیست. کشور متعلق به همه است و آحاد مردم در آن از حقوق و آزادی های یکسان برخوردارند. امروز حتی برخی نواندیشان مذهبی (مانند آقای مصطفی تاج زاده) از حکومت ملی ترکیه که بر پایه جدائی دین از حکومت استوار است، بعنوان یک نمونه مطلوب یاد می کنند و توجه دارند که هر گروهی تحت هر عنوان خواهان حقوق ویژه در جامعه باشد، حقوق دیگران را زیر پا گذاشته است.


بعضی اصلاح طلبان جمهوری اسلامی حتی ابراز لزوم استقرار یک حکومت ملی به عنوان هدف مبارزات را خشونت طلبی میخوانند. حال آنکه مردود دانستن خشونت در مبارزه سیاسی بهیچ وجه بمعنی چشم پوشی از تفکر و روشن کردن اهداف مبارزه نمیباشد.


آیا حکومت تمامیت خواه داوطلبانه میرود؟

آیت الله خمینی با اعلام این نظر که اقدامات خلاف دین برای حفظ حکومت دینی مجاز است، دین را فدای قدرت خویش کرد. بیهوده نیست که امروز همه گروههای طرفدار وی در جمهوری اسلامی شدیدا در پی دست یابی به قدرت، حذف رقیبان و تضعیف یکدیگرند. از جهات دیگر نیز ضعف حکومت روز افزون است: دشواری های عظیم اجتماعی، فقر، بیکاری، ورشکستگی اقتصادی، فقدان امنیت، رشد نارضائی ها و ناتوانی حکومت در اداره کشور.

اما این ادعا که میتوان حکومت را صرفا با صبر و تحمل وادار به گردن گذاشتن به خواست ملت کرد، همیشه درست نیست. بویژه حکومت های تمامیت خواه هر قدر هم ضعیف شوند عموما خود بخود سقوط نمیکنند و تا آخرین لحظه حیات به جنایت و تخریب ادامه میدهند.

مبارزات مردم در خیابان مانند آنچه در سال 88 صورت گرفت و اکنون در 25 بهمن ادامه یافت، لازم است اما کافی نیست. از آنجا که صحبت از آینده میلونها ایرانی است، نمیتوان و اینبار نباید موفقیت در مبارزه برای دموکراسی را منوط به شانس و اتفاق نمود. برای موفقیت در این راه لازم است راه هائی را انتخاب نمود که دیر یا زود اما مطمئنا به نتیجه میرسند. لازم است از قبل حتی الامکان کلیه خطرات ملحوظ شود و هم برای پایان دادن به دیکتاتوری و حفظ کشور در مقابل خطرات دوران گذار آمادگی های لازم را در خود بوجود آوریم. کلیه موفقیت در این زمینه ها ایجاد آن نیرو و تشکلی است که همه آزادیخواهان ایران بتوانند در آن شرکت و فعالیت کنند. نیروئی که با دینامیسم خود هم نمونه ای کوچک از دموکراسی آینده را ارائه دهد، هم به دیکتاتوری پایان دهد، هم بر خطرات دوران گذار، مانند جنگ، تجزیه و گروههای افراطی فائق آید و هم در آخر کشور را بسوی استقرار آزادی، دموکراسی و حکومت ملی رهنمون شود.

اتحاد ملی
بر پایه توافق بخش های جنبش آزادیخواهی ایران بر ضرورت یک حکومت ملی با ویژگیهای یاد شده بعنوان هدف، زمینه ایجاد یک تشکیلات سراسری یا اتحاد ملی، برای تحقق آن است. حکومت ملی به نیروئی برای تحقق آن نیاز دارد. این نیرو لازم است حتی الامکان با شرکت آزادیخواهان از کلیه طیف های جامعه باشد. آنچه امروز میتوان در مورد ویژگی های این اتحاد گفت اینست که دارای تشکیلات دموکراتیک باشد، افراد با حقوق مساوی در آن شرکت نمایند.

تحقق اتحاد ملی نیازمند پشتیبانی اکثریتی قاطع از گروه های سیاسی، صنفی و اجتماعی است اما اتحاد این گروهها بر سر هدف مشترک یعنی حکومت ملی پیش شرط ایجاد آن نمیباشد؟

حفظ همبستگی و رعایت حقوق و آزادی ها، مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر برای همه شهروندان لازم است هدف استراتژیک اتحاد ملی باشد و همه شهروندان، حتی آنهائی که امروز در مقابل آزادیخواهان قرار دارند را نیز شامل شود.

تشکلی که بر پایه اتحاد ملی ایجاد میشود به آزادیخواهان امکان مبارزه موثر برای دستیابی به آزادی، دموکراسی، حفظ صلح و رعایت حقوق انسانی و شهروندی را میدهد. این تشکل میتواند با مبارزه مداوم، از راه تقویت همبستگی ملی، خطرات دوران گذار را به حداقل برساند، در پایان دادن به دیکتاتوری و پس از آن حفظ امنیت و ایجاد آرامش در جامعه، به استقرار آزادی و دموکراسی و تحقق حکومت ملی و استمرار دموکراسی موثر باشد.


بیست و ششم بهمن 1389
برابر پانزدهم فوریه 2011

25 بهمن؛ گزارش دریافتی: گزارش از داخل سپاه

گزارش اضطراری از داخل سپاه

بنا به یک گزارش موثق از ادارهٔ اطلاعات سپاه، در پس بر ملا شدن شرکت صانع ژاله در دیداری با آیت‌الله منتظری، شکاف عمیقی بین اطلاعات سپاه از یک سؤ و بیت رهبری از سوی‌ دیگر ایجاد شده است.

در ساعت اول بعد از شهادت صانع، نظر اطلاعات سپاه بر این بود که این قتل را می‌توان بر گردن سبزها گذشت و به این وسیله رهبران سبز را حصر دائمی کرد. این سناریو حتی تا داخل مجلس نیز دنبال شد ولی‌ ساعتی‌ بعد با مخالفت عصبی بیت رهبری قرار گرفت.

اتاق فکر رهبری در نظر گرفته‌اند که اینبار باید یک گروه بسیجی‌ و سپاهی واقعی‌ ترور شوند که در واقعی‌ بودن این واقعه شکی نباشد. در روزهای آینده از قرار معلوم عدّه‌ای بسیجی‌ و سپاهی در نقاط مختلف تهران ترور خواهند شد. ترور‌هایی‌ که به مجاهدین خارج (لندن) نشین نسبت داده خواهد شد.

اطلاعات سپاه هم از اکنون در حال تهیه یک سری نوارهای صوتی از مکالمات تلفنی اطرفیان رهبران سبز است. هدف این است که با مونتاژ حرفه‌ای این مکالمات، رهبران سبز به ارتباط با مجاهدین مربوط شوند و یک بار و برای همیشه قائله رهبران و هواداران جنبش سبز پایان یابد. از گوشه و کنار هم خبر از آمادگی برای بازداشت هزاران نفر میاید. سخنان چند روز اخیر اداره زندانها در مورد ایجاد بازداشتگاههای بزرگ در بیابانها از همین دست است.

در اینجا به لایه پایین بسیج و سپاه هشدار میدهیم که تیم ترور سپاه که ترکیبی‌ از اطلاعات سپاه و دایرهٔ قدس تشکیل شده در اقصی نقاط تهران در کمین شما هستند. حتا گمان میرود که بنا بر سناریو انفجار در مقرّ حزب جمهوری اسلامی، انفجاری در یکی‌ از اجتماعات بسیج رخ دهد.

سبز ها، باید کامل هوشیاری را به خرج بدهند چون اینبار بیت رهبری سخن از تکرار خرداد ۶۰ می‌کند.

بعد از مصر و تونس شرایط بازی بسیار خطرناک شده است و قدرت گرایان (بخوانید چندی سران سپاه و تند رو‌های بیت رهبری از قبیل آقا مجتبی‌) شدیدا به دنبال مقابله رودر رو هستند چون میدانند که این مسیر فرسایشی به شکست آنان خواهد انجامید.


نیت پلید وزارت اطلاعات تحت عنوان تشیع جنازه


نیت پلید وزارت اطلاعات تحت عنوان تشیع جنازه برای ایجاد جو رعب و وحشت و سرکوب مردم تهران
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" از بعد ظهر روز سه شنبه 26 بهمن ماه وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران بصورت گسترده اقدام به ارسال  اس.ام.اس بر روی موبایل های مردم تهران نمودند که از آنها خواسته شده است  راس ساعت 09:00 صبح چهارشنبه 27 بهمن ماه در تشیع جنازۀ  صانع ژاله  از مقابل دانشگاه هنر شرکت نمایند.
شهید راه آزادی صانع ژاله روز 25 بهمن ماه با شلیک مستقیم  گلولۀ نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به شهادت رسید. ولی مامورین وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران قصد دارند واقعیتها را عکس جلوه دهند و او را به  اعضای نیروهای سرکوبگر بسیج نسبت دهند تا جنایت ضد بشری مرتکب شدۀ خود را بپوشانند.
نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران قصد دارند تمامی نیروهای سرکوبگر خود را جمع آوری نمایند و تحت عنوان مراسم تشییع جتازه اقدام به ایجاد فضای رعب و وحشت و سرکوب مردم در تهران کنند.
دستور شلیک گلوله  بسوی مردم در اعتراضات گسترده 25 بهمن ماه بدستور ولی فقیه علی خامنه ای صورت گرفت و توسط احمدرضا رادان از جنایتکاران اردوگاه مرگ کهریزک، سپاه پاسداران ،مامورین وزارت اطلاعات و بسیج در سطح گسترده ای علیه مردم به اجرا گذاشته شد.
علی خامنه ای به دلیل صدور فرمان قتل و سرکوب مردم  مرتکب جنایت علیه بشریت در ایران شده است و دادگاه جزایی بین المللی باید علیه او اقدام کند.

26 بهمن 1389 برابر با 15 فوریه 2011